Roodbeen en KidV doen nieuwe ochtendshow op NPO Radio 2

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
fmonline

Re: Roodbeen en KidV doen nieuwe ochtendshow op NPO Radio 2

Bericht door fmonline » 03 jul 2018 08:16

HitradioOe3 schreef:
03 jul 2018 07:58
Dat luistert wel erg aangenaam de nieuwe ochtendshow.
Mensen die gewoon in hun waarde worden gelaten en een goede mix van muziek, nieuws en spel.
Mee eens...

MFM

Bericht door MFM » 03 jul 2018 11:55

Op zich een leuke show.
Tam, niet energiek in de ochtend, geen “drive” om te blijven luisteren.
Beetje doorsnee.
Het hoeft geen Evers of Ekdom kloon te zijn, maar man man man, wat slaapverwekkend.
Hoe kom je met zo iets braafs de file door.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 03 jul 2018 11:59

MFM schreef:
03 jul 2018 11:55
Op zich een leuke show.
Beetje doorsnee.
Het hoeft geen Evers of Ekdom kloon te zijn, maar man man man, wat slaapverwekkend.
Het is radio 2, dus logisch lijkt me.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 03 jul 2018 12:02

Ane Sybesma schreef:
03 jul 2018 11:59

Onzin, De Wild en Stenders maken ook geen doorsneeradio

Smid70

Bericht door Smid70 » 03 jul 2018 12:21

MFM schreef:
03 jul 2018 11:55
Op zich een leuke show.
Beetje doorsnee.
Raar dat je het dan toch op zich een leuke show vind :lol:
Maar ik snap wat je bedoeld met braaf, dat vind ik dus wel prima maar ze zijn net 2 dagen bezig.

Blij toe dat het geen Evers kloon is want dat vind ik pas geouwehoer-radio.

Jester

Bericht door Jester » 03 jul 2018 12:28

Ik heb het programma nog niet geluisterd, maar ik ga dat wel doen. Ik ben namelijk niet zo'n fan van het soort programma's dat Evers maakt, mij te 'druk' op de vroege ochtend. Al kan ik me voorstellen dat zo'n programma in de auto wel lekker wegluistert.

MFM

Bericht door MFM » 03 jul 2018 13:34

Even voor de duidelijkheid; ik heb de afgelopen 10 jaar hooguit 5x naar Evers geluisterd. Ben daar absoluut geen fan van.
Ekdom had, voor de liefhebber van muziek, juist een enorme drive in de ochtend. Sleurde je als het ware zo een uur verder (in de file of onderweg).
De mate van enthousiasme die hij en nog een paar andere “jocks” hebben als het gaat om het presenteren van de muziek, de aanstekelijkheid waardoor je toch enigszins op de muziek en de muzikant gaat letten, dat mis ik bij de heren die er nu zitten.

Wat ik nu hoor:
Verplichte aan en afkondigingen zonder de drive, het ontbreken van de energie, het enthousiasme is er niet.
Format lijkt door ontbreken van de juiste spirit met aankondigen een tandje lager te zijn gezet.
Vormgeving, leuk, wachten op budget voor echte vormgeving wss?
En natuurlijk hebben de heren dit kunstje al een paar keer eerder samen geoefend, dus excuus dat het nog moet groeien vind ik niet helemaal terecht.
Ze zouden nu wel aanelkaar gewend moeten zijn toch?

Ik ben, zoals velen, op zoek naar radiogezelschap onderweg. Iemand die een glimlach op je gezicht kan toveren.
Een muziekale duizendpoot die weet te enthousiasmeren, je een goed gevoel geeft in de file.Een radioprogramma waardoor je weer energie/fut genoeg hebt.
Ekdom en ook De Wild kunnen dat wel.

Er zullen ongetwijfeld genoeg fans zijn die deze show weten te waarderen.
Ik niet.

repelsteel

Bericht door repelsteel » 03 jul 2018 15:31

ik hoor hier termen als saai, tam, braaf, niet spraakmakend, geen energie etc. Prima, kan ik me ook in vinden. Maar: waarom zet Radio 2 dan in hemelsnaam op de ochtendshow een dj neer die al zijn hele carrière saai, tam, braaf, niet spraakmakend en energieloos radio maakt? En notabene een dj die eerst gedegradeerd werd uit de dagprogrammering richting de late avond....
Vrees dat het niet veel wordt deze ochtendshow...

density1

Bericht door density1 » 03 jul 2018 17:11

Eens met bovenvermelde kritieken. Roodbeen nooit geschikt gevonden om een drivetime programma te presenteren, en neem daarbij Kijk in de Vegte die je al te veel hoort op radio en TV, dat maakt het geen gelukkige combinatie. Roodbeen fungeert uitstekend in de randen van de dag en op zondagochtend.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 03 jul 2018 17:27

Wat de een saai noemt, vindt de ander lekker rustig. Ik kan me voorstellen dat deze ochtendshow het wel goed gaat doen bij de doelgroep van Radio 2.
Rock 'n roll is better than music!

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 03 jul 2018 17:54

RealSunchaser schreef:
03 jul 2018 12:02
Ane Sybesma schreef:
03 jul 2018 11:59

Onzin, De Wild en Stenders maken ook geen doorsneeradio
Smaken verschillen.

MFM

Bericht door MFM » 03 jul 2018 18:03

Oortjes schreef:
03 jul 2018 17:27
Wat de een saai noemt, vindt de ander lekker rustig. Ik kan me voorstellen dat deze ochtendshow het wel goed gaat doen bij de doelgroep van Radio 2.

Ik luister ongeveer 7 uur radio per dag waarvan 6 naar radio2. Overdag.
Dan ben ik toch ook “doelgroep”?

Waar ik nogal verbaasd over ben is dat men zo makkelijk over “de doelgroepen” blijft praten.
Dagelijkse boodschappen doe je ook niet in 1 winkel.
Kleding of schoenen of speciale items dan mss weer wel, omdat je een bepaalde associatie bij die winkel(keten) hebt.

Radio luisteren is, zeker nu het enige significante onderscheid tussen de top4 zenders de presentatoren zijn, iets wat uitwisselbaar is. De muziek is nagenoeg hetzelfde, de showgasten, info, nieuws, weer en verkeer...allemaal hetzelfde.
Presentatie, of het nou om een presentatie van een werkstuk of van een radioprogramma gaat, daar draait het tegenwoordig allemaal om.

Dan kun je dus niet er vanuit gaan dat “de doelgroep van Radio2” het wel goed gaat vinden.
Ik denk meer dat in het kader van de bezuinigingen er gewoon geen betere optie was..

Oortjes

Bericht door Oortjes » 03 jul 2018 18:25

MFM schreef:
03 jul 2018 18:03
Ik luister ongeveer 7 uur radio per dag waarvan 6 naar radio2. Overdag.
Dan ben ik toch ook “doelgroep”?
Weet ik niet. Ik luister weleens naar Radio M, maar weet zeker dat ik niet in de doelgroep zit. Je bent wel onderdeel van het bereik.
MFM schreef:
Waar ik nogal verbaasd over ben is dat men zo makkelijk over “de doelgroepen” blijft praten.
Dagelijkse boodschappen doe je ook niet in 1 winkel.
Kleding of schoenen of speciale items dan mss weer wel, omdat je een bepaalde associatie bij die winkel(keten) hebt.
Ik wel. Boodschappen bij Plus, kleding bij C&A, etc. Voor reclameboys ben ik echt totaal oninteressant.
MFM schreef:
Radio luisteren is, zeker nu het enige significante onderscheid tussen de top4 zenders de presentatoren zijn, iets wat uitwisselbaar is. De muziek is nagenoeg hetzelfde, de showgasten, info, nieuws, weer en verkeer...allemaal hetzelfde.
Presentatie, of het nou om een presentatie van een werkstuk of van een radioprogramma gaat, daar draait het tegenwoordig allemaal om.
Volgens mij is muziek juist het belangrijkste onderscheid. Wat je zegt, de gasten, info, nieuws, weer, verkeer, daar zit het onderscheid niet. Volgens mij is dat de presentatie, los van de toon van de dj. Ik hoor ook echt verscil in muziek tussen 538, Q en Radio 2, om de grote maar even te noemen. Dan heb ik het nog niet over de kleinere stations, waar de muziek nog meer onderscheidend wordt.
MFM schreef:
Ik denk meer dat in het kader van de bezuinigingen er gewoon geen betere optie was..
Zou ook goed kunnen.
Rock 'n roll is better than music!

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 03 jul 2018 18:38

Ik denk dat voor luisteraars het per persoon verschilt wat diegene het belangrijkste vindt: de kwaliteit van de DJ of de muziek die op het station wordt gedraaid.

Als je als luisteraar van de muziekmix houdt die Radio 2 nu heeft, dan is er met de nieuwe ochtendshow denk ik weinig reden om een andere zender op te zetten. Maar als je inderdaad echt houdt van - zoals MFM het hierboven zo goed verwoorde - een DJ die een 'glimlach' op je gezicht kan toveren en je een energieke start van de dag kan geven, dan snap ik best goed dat je wegdraait.

Uiteindelijk heeft iedereen zijn voorkeur. Ik vind Ekdom ook een top-DJ, maar er waren ook mensen die hem te druk vonden. Uiteindelijk zal het marktaandeel wel laten zien of de luisteraar de nieuwe ochtendshow waardeert of niet

Radbi

Bericht door Radbi » 03 jul 2018 20:53

De komende twee maanden kunnen een voordeel zijn voor Radio 2. Vaste ochtend luisteraars van Radio 2/Ekdom hebben nu nog niet veel keus indien ze Roodbeen/KidV niet kunnen pruimen en willen switchen. Ekdom is misschien de nummer 1 optie om naar toe te switchen maar hij start pas in september. Die hard Ekdom fans of mensen die niet aan Roodbeen/KidV kunnen wennen zouden per september kunnen switchen. Maar het kan ook zijn dat de laatst genoemde groep gedurende de twee maanden aan de nieuwe ochtendshow gaat wennen en zal blijven hangen. Dat de nieuwe ochtendshow nu al is begonnen kan een voordeel zijn voor Radio 2.

Plaats reactie