Roodbeen en KidV doen nieuwe ochtendshow op NPO Radio 2

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Janno

Re: Roodbeen en KidV doen nieuwe ochtendshow op NPO Radio 2

Bericht door Janno » 04 jan 2019 13:32

Sinds een paar dagen luisteren we op het werk ook naar radio 2 in de ochtend en ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt. De mannen lijken goed op elkaar ingespeeld en zorgen door hun verschillen dat het niet saai wordt. Het is nog pril dat ik luister, maar ik denk dat het me niet gauw gaat vervelen.

pveelen

Bericht door pveelen » 06 jan 2019 07:46

Tijdens de top2000 verzorgden deze heren de Intro Rally in de naastgelegen tent. Deden ze ontzettend leuk en interactief met het publiek! Je merkte dat ze heel goed op elkaar zijn afgestemd en juist heel anders zijn allebei. Ook het plezier van beide heren spatte ervan af. Denk dat mensen die daar geweest zijn en in de ochtend niet 2 luisterden dat zeker een keer zijn gaan proberen!

Ik ben zelf met Ekdom 2 ochtenden meegegaan maar kan nooit wennen aan de commerciele stations

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 06 jan 2019 11:02

Je begint inderdaad de kracht van beide heren te herkennen. Het adremme van Jeroen vs het gezellige late night van Jw dat hij in de avond creeerde.

Dixon

Bericht door Dixon » 06 jan 2019 11:51

pveelen schreef:
06 jan 2019 07:46
Tijdens de top2000 verzorgden deze heren de Intro Rally in de naastgelegen tent. Deden ze ontzettend leuk en interactief met het publiek! Je merkte dat ze heel goed op elkaar zijn afgestemd en juist heel anders zijn allebei. Ook het plezier van beide heren spatte ervan af. Denk dat mensen die daar geweest zijn en in de ochtend niet 2 luisterden dat zeker een keer zijn gaan proberen!

Ik ben zelf met Ekdom 2 ochtenden meegegaan maar kan nooit wennen aan de commerciele stations
Ik ben (als trouw Ekdom luisteraar) een tijdje meegegaan naar 10 maar ik voel me er ook niet thuis.

castmember

Bericht door castmember » 06 jan 2019 12:13

Ik vind Roodbeen een goede presentator die bovendien zo als verteller aan de slag kan, hij maakt verhalen rond en heerlijk luisterbaar wat mij betreft. Maar die Kijk in de Vegte trek ik echt enorm slecht. Ik vind hem gewoon echt niet grappig en hij komt op mij enorm gemaakt over. Ekdom op Radio 10 is zeker 3 stappen terug van wat hij op Radio 2 deed. Maar door Kijk in de Vegte in het duo op Radio 2 is dat, voor mij, helemaal niet om aan te horen.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Geen538

Bericht door Geen538 » 07 jan 2019 07:09

Net om 6:00 de dag begonnen met Ekdom, mijn vrouw ging grapjes van Ekdom voorspellen, drie grapjes drie x goed,
De voorspelbaarheid is wel een heel grote zwakte van Gerard, iets creatiever kan echt geen kwaad en de muziek was het eerste uur ook echt verschrikkelijk.
Ik ben maar naar radio 2 overgestapt,

Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot » 07 jan 2019 07:47

Geen538 schreef:
07 jan 2019 07:09
Net om 6:00 de dag begonnen met Ekdom, mijn vrouw ging grapjes van Ekdom voorspellen, drie grapjes drie x goed,
Misschien heb je wel gewoon een heel leuke vrouw :)) .

Geen538

Bericht door Geen538 » 07 jan 2019 07:56

Dat is wel zeker!!

scstan94

Bericht door scstan94 » 07 jan 2019 09:32

Altijd Ekdom geluisterd op Radio2, na zijn overstap naar R10 toch blijven hangen bij Radio2. Na een aantal weken JW en JKIDV andere ochtendshows uit gaan proberen, maar uit eindelijk toch weer terug gekomen bij Radio2. Met name JanWillem heeft een prettige manier van presenteren + de goede muziekmix van Radio2 zorgt ervoor dat mijn radio 's-morgens op Radio2 staat.

Jester

Bericht door Jester » 28 jan 2019 21:37

Vlog van Matijn Nijhuis over Jan Willem staat op: https://www.youtube.com/watch?v=AQF1Sv1gE1o

MFM

Bericht door MFM » 02 feb 2019 12:07

Ik ben om. De afgelopen weken serieus gezocht naar een alternatief voor in de auto.
Zelfs Ekdom op 10 haalt het niet bij de oude Ekdomochtend op 2.
Ondanks dat ik in eerste instantie behoorlijk moest wennen ben ik onderweg in de auto toch weer terug bij 2.

Piet Puk

Bericht door Piet Puk » 02 feb 2019 14:55

Ik heb precies hetzelfde: ik heb Ekdom in de Morgen op Radio 10 geprobeerd. Ik merk echter dat ik me begin te irriteren aan de woordspelingen en (wel heel flauwe-) grapjes van Gerard. Hij komt meer "gemaakt" op me over dan op Radio 2 destijds.

Ik ben terug bij Radio 2, Jan Willem Start Op: ik kon de rustige manier van presenteren van Jan Willem Roodbeen al waarderen tijdens de Roodshow. Ik heb het gevoel dat hij goed in zijn rol van ochtendjock is gegroeid en nu een prettig luisterbaar programma neerzet. Dit tezamen met de muziekmix maakt Radio 2 voor mij de keus op de heenweg naar werk in de auto. En dan gedoog ik die Jeroen Spring In Het Veld er maar bij......
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 02 feb 2019 15:51

Ik ben uiteindelijk ook blijven hangen bij Radio 2. Frank Dane heb ik echt geprobeerd, maar het komt op mij allemaal zo gemaakt over. Dat begint al om 10 over 6 met de jingle waarin nog gewoon 'dames en heren, de ochtendshow' verwerkt zit. Ik snap dat 538 een beetje herkenbaarheid wil houden, maar het komt op mij over als een slechte kopie.

Met Ekdom heb ik eigenlijk een beetje hetzelfde als de posters hierboven. Het is allemaal veel te voorspelbaar en ik vind de muziekmix nog steeds veel te oubollig. Toen hij zijn winter-bbq vanuit de Efteling had, werd de uitzending voor mij opeens een stuk spannender. Misschien raak ik een beetje uitgekeken op hem.

Ik blijf dus voorlopig nog even bij Radio 2. De gesprekken met bellers mogen wat mij betreft wel wat spannender daar. Dat kan al bereikt worden door er bijvoorbeeld een leuk achtergrondmuziekje achter te doen; nu klinkt het allemaal wel heel erg kaal (behalve dan die vier pingels als Jeroen het verkeer voor gaat lezen, die komen dan weer om de 10 minuten voorbij).

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 26 feb 2019 22:06

AD over de ochtendshow van radio2

Jan-Willem Start Op: braaf, maar geen acteurs
Zoekt u na het vertrek van Edwin Evers nog naar een nieuwe ochtendshow op de radio? Onze verslaggever Gudo Tienhooven luistert deze week naar de vijf populairste shows en geeft zijn oordeel.

Gudo Tienhooven

Urgentie
NPO Radio 2 krijgt vaak het verwijt onvoldoende ‘publieke waarde’ te hebben en eigenlijk een verkapt hitstation te zijn. Met een kleine 30 platen in krap drie uur heb je de schijn wel tegen. Wat de actualiteit betreft: alles passeert kort de revue, al krijgen (in een wat nieuwsluwe ochtend) de kijkcijfers van De Luizenmoeder en een aandoenlijke crowdfundingactie voor een bestolen bejaard echtpaar voorrang op de laatste Brexit-update. Wie dát wil horen, moet maar naar Radio 1. Een lang blok waarin het afgelopen sportweekend wordt doorgenomen, kan de niet-sportliefhebber doen afhaken. Gelukkig is Erik Dijkstra altijd een aanstekelijke verteller.

Humor
Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte zijn geen geboren komieken. Het zijn eerder twee vrolijke vrienden die samen een muurtje witten en tussendoor gezellig ginnegappen. Kijk in de Vegte: ,,Imca Marina herstelt goed van haar heupoperatie.” Roodbeen: ,,Gelukkig, er is nog ‘heup’.” De Oscars hadden ditmaal geen presentator? Dan was dit ‘de Sky Radio van de Oscaredities’. Het is geen humor die je doet blozen, het heeft zelden een randje. Onschuldig en ontspannen ochtendvoer is het absoluut.

Chemie
Roodbeen is de doorgewinterde radiomaker, de olie tussen de raderen. Kijk in de Vegte meer de prettige stoorzender die zijn mening durft te geven. Of zijn collega uit het niets vraagt hoe het met zijn ‘tiet’ is, waarna Roodbeen aan de luisteraar moet opbiechten dat hij tijdens een bezoek met zijn kinderen aan een boerderij in zijn borst werd gebeten door een lama. Een geoliede machine. Alsof ze al jaren in die studio zitten.

Eindoordeel
Jan-Willem Start Op is een optimistisch geladen, draaiboekloze show met aan het hoofd twee blije eieren. Als Kijk in de Vegte ‘kut’ roept, biedt hij daar direct zijn excuses voor aan. De cynicus noemt het misschien brave radio waar je moeder naar luistert. Maar dit zijn allesbehalve zelfgenoegzame blaaskaken, ze staan zelden op de acteerstand. Daar kunnen veel dj’s nog wat van leren.

Janno

Bericht door Janno » 26 feb 2019 22:47

Ja, dat is best een goede analyse. Ik ben benieuwd naar de bespreking van de vier andere shows.

Plaats reactie