Rick van Velthuysen terug op FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Mediaplanet

Rick van Velthuysen terug op FM

Bericht door Mediaplanet » 16 mei 2018 10:09

Vanochtend was in de radioshow van Rick van Velthuysen op Traffic Radio te horen dat hij weer terugkeert op FM. Hij gaat de ochtend bij Coastline FM doen, wat een samenwerking wordt met Traffic Radio. -bier

Die man moet toch eigenlijk weer gewoon op de landelijke radio? -bloos
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde

GerjanOpDreef

Re: Rick van Velthuysen terug op FM

Bericht door GerjanOpDreef » 16 mei 2018 10:32

#RickvanVnaarRadio2
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

density1

Bericht door density1 » 16 mei 2018 11:18

Ik weet het niet hoor, Traffic Radio, nu weer Coastline, het is 'pappen en natnouden'. Er zijn niet zoveel smaken meer in radioland maar hoor Rick het liefst bij een relevante zender met een goed muziekbeleid en dat vind ik Traffic en ook Coastline niet bepaald hebben als de zenders nu beluister. Radio 2 maar ook Radio 5 zouden meer bij hem passen.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 16 mei 2018 18:54

Het is moedig dat Rick het blijft proberen. Maar sommige mensen hebben het in radioland zo voor zichzelf verpest op het gebied van gedrag dat niemand ze meer wil hebben. Ik vrees dat Rick ook in die categorie valt.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 16 mei 2018 20:43

[quote="Luc van Ostade" post_id=469778 time=1526489696 user_id=115435]
Het is moedig dat Rick het blijft proberen. Maar sommige mensen hebben het in radioland zo voor zichzelf verpest op het gebied van gedrag dat niemand ze meer wil hebben. Ik vrees dat Rick ook in die categorie valt.
[/quote]. Wat heeft hij verpest dan? Verklaar je nader. Rick is een topper! Hij is geen 12 in dozijnjock en hij was erg succesvol. Vooral toen hij “WeekendRick” maakte samen met Marlous Loffelman op zaterdag- en zondagmiddag tussen 12:00 u en 15:00 u op Radio 538. Waarom zou hij een dergelijk programma niet kunnen maken op NPO Radio 2 tussen 06:00 u en 09:00 u iedere doordeweekse dag? Hij zou daar prima passen. Ook zou hij naar Radio 10 kunnen om in het weekend weer “WeekendRick” te kunnen maken. Ik mis Rick echt op de Nederlandse radio. Zou niet weten wat hij verkeerd heeft gedaan. Het is een beetje een rebelse jock maar er gebeurt wel wat!

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 16 mei 2018 20:48

Ik bedoel niet dat Rick het on air verpest heeft, maar hij heeft de reputatie erg moeilijk te zijn. Dus ik ben bang dat de beleidsbepalers in Hilversum het niet aandurven.

repelsteel

Bericht door repelsteel » 16 mei 2018 20:57

Luc van Ostade schreef:
16 mei 2018 20:48
Ik bedoel niet dat Rick het on air verpest heeft, maar hij heeft de reputatie erg moeilijk te zijn. Dus ik ben bang dat de beleidsbepalers in Hilversum het niet aandurven.
Daarbij lijkt er hier op het forum ook een soort overkill aan nostalgie. 'Die en die dj waren ooit goed /bekend/succesvol DUS die moeten tot in de lengte der dagen een plek hebben op de landelijke radio' . Er is zoiets als geen plek meer en daarbij : carrieres eindigen op gegeven moment. Dat is in de muziek bijv. zo, dat is in de sport bijv.zo, maar waarom moeten dj's hun hele leven die plek hebben in een business die ook verandert?

Moorkop

Bericht door Moorkop » 16 mei 2018 21:29

Repelsteel,hoe verklaar je dan de Radioring die Rick een paar jaar geleden gewonnen heeft? Omdat veel mensen hem waarderen als DJ. En natuurlijk moet er ruimte zijn voor nieuw talent maar dat talent is er in mijn ogen op dit moment nog onvoldoende. Rob Janssen van NPO 3FM is wel een uitgesproken DJ die uniek is en geen twaalf in dozijnjock is. Het valt me op dat als een DJ wat ouder is ze maar plaats moeten maken voor jong talent: Maar dat talent moet er dan wel zijn! Leeftijd zegt niets over de kwaliteit van een DJ. Hans Shiffers en Jeroen van Inkel zitten toch ook nog steeds op de radio en zijn ook de jongsten niet meer. Bovendien klinkt Rick nog jeugdig genoeg om ook een jongere doelgroep luisteraars aan te spreken.

Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet » 16 mei 2018 22:16

De vergelijking met een sporter begrijp ik niet, maar dat zal wel aan mij liggen. In Amerika is het bijvoorbeeld heel gebruikelijk dat DJ's die al ver over hun pensioengerechtigde leeftijd zijn, nog gewoon de prime-time uren op een hitzender invullen. Waarom? Omdat ze:

1) de doelgroep aanspreken
2) ondanks hun leeftijd niet 'oud' klinken
3) zich verdiepen in de belevingswereld van hun doelgroep.

Wat Rick betreft voldoet hij naar mijn idee aan die punten. Je kunt van mening verschillen of het je smaak is of niet. Maar onderbouw je beargumentatie iets meer dan 'bij sporters werkt het ook zo niet' . Die hebben na hun sportcarriére ook vaak werk met iets dat een link heeft met de sport waar ze groot in zijn geworden. Rick is groot geworden op een hitzender. Dan lijkt me een familiezender nu een prima vervolg.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 16 mei 2018 22:31

repelsteel schreef:
16 mei 2018 20:57
carrieres eindigen op gegeven moment. Dat is in de muziek bijv. zo, dat is in de sport bijv.zo, maar waarom moeten dj's hun hele leven die plek hebben in een business die ook verandert?
Sport heeft met fysieke mogelijkheden te maken. Radiio maken kan op iedere leeftijd. Net als in ieder vak, lijkt het mij normaal om tot de pensioengerechtigde leeftijd actief te blijven.

Net als in andere beroepen, wil dat niet zeggen dat er geen loopbaanontwikkeling mogelijk is. Doorstroming is goed, maar waarom wegsturen?

Ik luister graag naar een aantal jongere dj's, maar kan de generatie die groot werd in de jaren '80 nog steeds waarderen. Daar lijkt me niks mis mee, is niet alleen maar nostalgie. Niks mis met Rick!
Rock 'n roll is better than music!

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 16 mei 2018 22:46

Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 17 mei 2018 07:53

De tendens in het algemeen hier op het forum is dat nieuwe dj’s slecht zijn en oude dj’s worden verafgood. Volgens mij zitten er een hoop 40+ers op dit forum.

Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet » 17 mei 2018 08:07

Niet alle 'oude' dj's zijn per definitie goed en niet alle jonge dj's zijn slecht. De jonge garde is naar mijn idee wel veel minder onderscheidend dan de oude garde.

Orange

Bericht door Orange » 17 mei 2018 08:57

Luc van Ostade schreef:
17 mei 2018 07:53
De tendens in het algemeen hier op het forum is dat nieuwe dj’s slecht zijn en oude dj’s worden verafgood. Volgens mij zitten er een hoop 40+ers op dit forum.
Deze tendens constateer ik ook. Dat verafgoden van wat vroeger goed was, begrijp ik niet zo. Laatst stelde iemand hier voor Michael Pilarczyk weer op de radio te zetten. Hij heeft jaren terug een korte comeback gehad en dan weet je dat dat een heel slecht idee is. Ik was vroeger op 538 ontzettend fan van hem, maar anno 2018 zou ik 'm niet programmeren. Hetzelfde geldt voor Jeroen van Inkel. Het is natuurlijk subjectief, maar die man kan ik niet meer zo plaatsen op drive-time.

Maar specifiek in dit topic over Van Velthuysen snap ik de roep om zijn terugkeer wel. Hij is nog helemaal niet sleets geworden. Past nog bij radio maken anno 2018.
Vraag is wel of je te pas en te onpas moet roepen dat 'ie ergens een plek moet krijgen. Ik vraag me oprecht af bij welke zender hij past en op welk tijdslot. Bij het huidige Radio 2 past hij wel, maar dan zou ik 'm geen ochtendshow geven. Bij Veronica kan ook wel, maar dan eerder in het weekend of juist in de nacht.

Ik hoop echter dat de radiodirecteuren in dit land hem niet aan de kant houden omdat hij een wat moeilijk persoon is achter de schermen. Dat kan natuurlijk, maar dat verklaart ook zijn persoonlijkheid op de radio. En dat is wel een verschil tussen oudere dj's en de jongere garde; heel veel persoonlijkheden zijn er niet meer. Daarmee zijn het wel goede dj's, die persoonlijkheid is nodig om echt succesvol te zijn op drivetime.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 17 mei 2018 09:06

Over het algemeen ben ik het eens met je verhaal, in het specifieke geval van Rick alleen niet. De beste man heeft op drivetime nog nooit hoge luistercijfers gescoord en is volgens mij vooral heel populair bij radioliefhebbers, maar bij het grote publiek is hij nooit zo succesvol geweest. Alleen in het weekend op 538.

En wat stijl betreft vind ik hem persoonlijk juist ouderwets. Heel veel ego, praat veel over niks.

Plaats reactie