Serious request 2018?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
JulesKluivert

Re: Serious request 2018?

Bericht door JulesKluivert »

alex.. schreef: 23 sep 2018 09:01 Gaan ze niet een variant maken op 'De Warmste Week' van Studio Brussel (wat van hun kant een variant is op het glazen huis, Inception).

Maar in plaats van dat het ergens in the middle of nowhere wordt gehouden, is het op verschillende stadspleinen.
Dat zou goed kunnen. Daar lijkt het wel op, gezien de vermoedelijke 8 locaties.

Heel origineel is het dan alleen niet... maar goed, wellicht geven ze er een eigen invulling aan. Morgen weten we het
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Als er per keer een euro gedoneerd zou worden voor elke keer dat op dit forum 3fm vergeleken wordt met StuBru....dan was heel Serious Request niet meer nodig....
density1

Bericht door density1 »

Je kunt het ook anders zien. Bij StuBru mogen ze trots zijn op zo'n solide publieke zender. Daar kunnen ze bij ons nog wat van leren.
timmjanssen97

Bericht door timmjanssen97 »

Laatste hint is: meer dan 3 dj's. Het lijkt er dus op dat er gewoon 1 dj in 1 stad verblijft. Dus in totaal 8 dj's die worden opgesloten.
Vraag me wel af hoe ze dat gaan doen dan. Zijn namelijk dan veel kosten
density1

Bericht door density1 »

En centrale post in Hilversum. Dat zal dan wel gewoon studio Peperbus zijn...
JulesKluivert

timmjanssen97 schreef: 23 sep 2018 19:04 Laatste hint is: meer dan 3 dj's. Het lijkt er dus op dat er gewoon 1 dj in 1 stad verblijft. Dus in totaal 8 dj's die worden opgesloten.
Je kunt niet een week lang 8 Glazen Huizen in Nederland zetten; da's onbetaalbaar. Waarschijnlijk wordt er elke dag een speciale stad uitgelicht; en als er al een apart gebouwtje staat zal het een kleine studio/huisje zijn (en niet zo'n huis als ze vorig jaar hadden).

Enfin; morgen weten we alles..
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

timmjanssen97 schreef: 23 sep 2018 19:04 Laatste hint is: meer dan 3 dj's. Het lijkt er dus op dat er gewoon 1 dj in 1 stad verblijft. Dus in totaal 8 dj's die worden opgesloten.
Ik ben heel benieuwd waar je vandaan haalt dat er in elke stad 'gewoon' 1 dj wordt opgesloten.
Pot

Bericht door Pot »

Ze kunnen ook verspreid zitten in 8 gebouwen zoals in treinstations of gemeentehuizen enz.
Oren open!
JulesKluivert

3FM Serious Request is dit jaar net effe anders... Er zijn dit jaar 3 doelen en er lopen 3 dj-teams het hele land door om JOUW actie in de spotlight te zetten! Dit is 3FM Serious Request: De Lifeline. Alle info check je via 3FM.nl/seriousrequest.
Natrix

Bericht door Natrix »

Uit de uitzending van Sander:

Wat niet veranderd:
- 18 t/m 24 december
- Platen aanvragen voor geld
- Samenwerking met het Rode Kruis

Wat nieuw is:
- Nieuwe naam: Serious Request The Lifeline
- 3 DJ teams die door het land trekken van actie naar actie
- 24 uur per dag lopen van actie naar actie
- Overkoepelend thema: levens redden
- Er is geen glazen huis meer
- Acties staan voorop
- 3 doelen:
  • Reanimatiecursussen en Nederland voorzien van AED's (nationaal)
  • Bescherming tegen natuurgeweld (internationaal)
  • Noodhulp bij oorlog en conflicten (internationaal)
- Je kan zelf kiezen waar je geld heen gaat
- Festival in Utrecht waar activiteiten worden georganiseerd en waar je geld kan inleveren
- "Je hoeft niet meer naar het glazen huis toe te komen, wij komen naar jou toe."
JulesKluivert

Nou, een vernieuwend format is het zeker! Maakt wel nieuwsgierig om te gaan luisteren.

Ik denk dat de DJ's uit de dagprogrammering in elk geval gaan lopen: Sander, Jorien, Angelique, Frank en Mark & Ramon.
jdbvdv

Bericht door jdbvdv »

Vind het persoonlijk jammer dat er geen glazen huis is, vond het altijd leuk om dat te kijken op tv of via de stream. Maar 3fm moest wel wat anders, dus ik snap de keuze.
JulesKluivert

Ja en ik denk dat dat wel het grootste nadeel is van de nieuwe opzet: er is geen centraal punt waar mensen massaal naartoe kunnen komen om te kijken. De nadruk wordt nu gelegd op de acties in het land, maar ik denk dat de meerderheid geen tijd/zin heeft om een actie op te zetten en liever gewoon kijkt en wat doneert. Dat aspect is nu weg
Gerwiim

Bericht door Gerwiim »

Tivoli Vredenburg is toch het centrale punt met een festival enzo? Ik weet niet of hier de studio wordt opgezet. Vanochtend zei Sander volgens mij iets van: Of ik zelf door het land moet gaan lopen of dat ik in mn hometown Utrecht blijf weet ik nog niet. Het lijkt me dat de studio dus in Utrecht wordt opgezet?
cassie127

Bericht door cassie127 »

In Tivoli zal ook de studio komen te zitten, vanuit daar gaan ze uitzenden en zal ook het festival zijn. Ook de Serious Request merchandise zal daar verkrijgbaar zijn. Het is de bedoeling dat alle 3 teams op 24 december vlak voor de afsluiting in Tivoli aankomen.
Laatst gewijzigd door cassie127 op 24 sep 2018 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie