Patrick Kicken interviewt Michael Pilarczyk

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Patrick Kicken

Re: Patrick Kicken interviewt Michael Pilarczyk

Bericht door Patrick Kicken » 06 mei 2018 23:49

iJeroen schreef:
05 mei 2018 06:54
Ik snap ik overweging ten aanzien van geluid. Heeft bevorderd zeker de intimiteit en daarmee het echte gesprek.

Wensenlijstje:
Wessel van Diepen
Robert Jensen
Lex Harding (als radiobaas)
Ruud de Wild
Timur Perlin
Edwin Evers
Ik ben bang dat ik je zes keer moet teleurstellen. Ik kan deze gesprekken alleen goed voeren met mensen waar ik al een vertrouwensband mee opgebouwd heb. Ik merk bij interviewaanvragen aan mensen die me niet persoonlijk kennen dat er al gauw argwaan is. Het is ook nogal wat he, zo open en bloot over je radiocarriere spreken. Dat kan makkelijker als je je schaapjes al op het droge hebt, als je nog midden in of zelfs aan het begin van je carriere staat denk je wel twee keer na. Heel snel word je op het matje geroepen omdat je 'iets' gezegd zou hebben dat het radiomerk kan schaden waar je voor werkt. Nu ben ik absoluut niet uit op een vette roddel of primeur, het gaat me erom om over ons geliefde medium te praten, maar voor managers is dat vaak eng omdat die liefde nou eenmaal niet in een excel sheet te vangen valt :cool:
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 07 mei 2018 00:07

GerjanOpDreef schreef:
06 mei 2018 23:53
Patrick Kicken schreef:
06 mei 2018 23:49
iJeroen schreef:
05 mei 2018 06:54
Ik snap ik overweging ten aanzien van geluid. Heeft bevorderd zeker de intimiteit en daarmee het echte gesprek.

Wensenlijstje:
Wessel van Diepen
Robert Jensen
Lex Harding (als radiobaas)
Ruud de Wild
Timur Perlin
Edwin Evers
Ik ben bang dat ik je zes keer moet teleurstellen. Ik kan deze gesprekken alleen goed voeren met mensen waar ik al een vertrouwensband mee opgebouwd heb. Ik merk bij interviewaanvragen aan mensen die me niet persoonlijk kennen dat er al gauw argwaan is. Het is ook nogal wat he, zo open en bloot over je radiocarriere spreken. Dat kan makkelijker als je je schaapjes al op het droge hebt, als je nog midden in of zelfs aan het begin van je carriere staat denk je wel twee keer na. Heel snel word je op het matje geroepen omdat je 'iets' gezegd zou hebben dat het radiomerk kan schaden waar je voor werkt. Nu ben ik absoluut niet uit op een vette roddel of primeur, het gaat me erom om over ons geliefde medium te praten, maar voor managers is dat vaak eng omdat die liefde nou eenmaal niet in een excel sheet te vangen valt :cool:
Ik weet het niet, maar lees hier 4 namen die hun schaapjes op het droge hebben en een naam van iemand die we alleen nog uit de geschiedenisboekjes kennen.
Oke fair enough, maar dan ga je voorbij aan het eerste en belangrijkste: een vertrouwensband. Ben met je eens dat een goede interviewer iedereen zou moeten kunnen spreken, maar dit onderwerp is nou eenmaal iets bijzonders. Die intieme details over het radiovak en leuke anekdotes komen toch vooral naar voren als er vertrouwen is. Maar zal wederom her en der eens wat balletjes opgooien. Als iemand meeleest die contactgegevens heeft van de 5 hierboven, app me ze dan even. Wessel heeft al nee gezegd.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 07 mei 2018 10:13

Mogen we nog suggesties doen ? Hoor met regelmaat de stem van Kas van Iersel nog op Sky voorbij komen. Prachtige radiostem en persoon met rijk radioverleden, ook hier in het Haagse. Leo van der Goot vond ik ook altijd zo'n enthousiasteling op de radio en zijn stem in vele commercials.
Een radio-dj die op een hele rits van stations te horen was is Erwin van der Bliek; met hem altijd een feestje op je radio.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 07 mei 2018 12:16

Madurodam FM schreef:
07 mei 2018 10:13
Mogen we nog suggesties doen ? Hoor met regelmaat de stem van Kas van Iersel nog op Sky voorbij komen. Prachtige radiostem en persoon met rijk radioverleden, ook hier in het Haagse. Leo van der Goot vond ik ook altijd zo'n enthousiasteling op de radio en zijn stem in vele commercials.
Een radio-dj die op een hele rits van stations te horen was is Erwin van der Bliek; met hem altijd een feestje op je radio.
Kas van Iersel staat ook op mijn verlanglijstje. Leo ook. Erwin lijkt me ook interessant. Iedereen met een radiohart is interessant eigenlijk.

bert van der meer

Bericht door bert van der meer » 07 mei 2018 14:52

Jan van Zanten. Jan Paparazzi, interessant om zijn verhaal eens te horen over verleden en heden volgens mij kan hij best aardig wat vertellen, ook met betrekking tot geliefde/gehate Nederlandstalig
Its a sin,

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 07 mei 2018 23:07

bert van der meer schreef:
07 mei 2018 14:52
Jan van Zanten. Jan Paparazzi, interessant om zijn verhaal eens te horen over verleden en heden volgens mij kan hij best aardig wat vertellen, ook met betrekking tot geliefde/gehate Nederlandstalig
Jan is een goede vriend van me en hij wil dit pas doen als hij zijn radiocarriere afsluit. Zelfde geldt voor Bart van Leeuwen trouwens.
Ook ken ik Jan als iemand die niet graag terugblikt maar altijd bezig is met wat hij nu leuk vindt. Maar we zullen zien t.z.t.

Vandaag weer een bevestiging binnengekregen van een hele leuke naam. We gaan nog wat pareltjes voor de camera zien!

Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet » 08 mei 2018 06:07

@Patrick:

Wanneer kunnen we de interviews met Rick van Velthuysen en Jan van Veen bekijken?
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde

bert van der meer

Bericht door bert van der meer » 08 mei 2018 14:20

Jan is een goede vriend van me en hij wil dit pas doen als hij zijn radiocarriere afsluit. Zelfde geldt voor Bart van Leeuwen trouwens.
Ook ken ik Jan als iemand die niet graag terugblikt maar altijd bezig is met wat hij nu leuk vindt. Maar we zullen zien t.z.t.
Vindt het een Top antwoord van Jan, wel jammer natuurlijk maar begrijpelijk, iets wat in het vat zit verzuurd dan niet zullen we nu maar zeggen. Ken hem persoonlijk niet wel ooit gesproken destijds in het gebouw lapersveld in de jaren '90s wisseling hitradio1224 Veronica. Jan was niet te beroerd om me binnen te laten nadat niet verder kwamen dan de beveiliger die volgens mij een kut dag had. Jan gebeld (toen nog in een telefooncel in de buurt) en zei, "kom maar terug". Leuke vent Jan daarom zet ik hem in het lijstje.

Patrick kan jij je nog (R.I.P) Rob van Laar nog herinneren uit Mook (noord Limburg) ook wel stoffel genoemd?, jammer dat hij is overleden en hem niet meer kunt interviewen uit de Radio Contact België. Misschien dat je wel daar eens ( uit je oude stal ) iemand kan interviewen?
Its a sin,

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 08 mei 2018 14:23

En Wil Luikinga? Dacht lange tijd dat hij dood was tot ik vorig jaar zn boek zag liggen.

Er zijn trouwens twee Patrick Kicken topics nu, weet niet in welke dit moet

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 08 mei 2018 17:00

Mediaplanet schreef:
08 mei 2018 06:07
@Patrick:

Wanneer kunnen we de interviews met Rick van Velthuysen en Jan van Veen bekijken?
Even geduld nog. Jan komt als het goed is vrijdag de 18e online (pinksterweekend), Rick drie weken later.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 18 jan 2019 16:52

Kas van Iersel staat ook op mijn verlanglijstje. Leo ook. Erwin lijkt me ook interessant. Iedereen met een radiohart is interessant eigenlijk.
Top ! Benieuwd wie je nog allemaal weet te strikken Patrick ;) Zat van de week tv te kijken en zag Martijn Krabbé voorbij komen. Schoot me opeens te binnen dat ik in het verleden vaak naar Martijn heb geluisterd ten tijde van de Mega Top 50 en Dancetrax bij de TROS en later nog bij Noordzee FM omdat ik hem een prettige manier van presenteren vond hebben. Al zijn tijd gaat nu op aan het presenteren van televisieprogramma's maar mijn vraag is of deze radioman nog ooit te horen zal zijn op de radio. Wie weet krijg je hem ooit enthousiast om bij je aan te schuiven. Ik zou het in iedergeval fantastisch vinden.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 19 jan 2019 13:05

Superleuk idee, ik ga er achteraan!

FrankTKO

Bericht door FrankTKO » 19 jan 2019 18:50

Hoi Patrick,

Geweldig die interviews. Vooral die met tante Edith. Was fijn om haar weer eens te horen een van de leukste radiovrouwen ooit. Nog wat ideetjes voor interviews : Hanno Dik als ik het goed heb heeft hij na radio 10 nog iets bij de TROS gedaan. Robin Albers na jaydee nooit meer iets gehoord, Henk Westbroek, Roosmarijn, Wim van putten, Peter Holland en de hate him or
live him Jaques Plafond aka Wim T Schippers

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 19 jan 2019 18:57

Henk Westbroek is inmiddels online! Zie http://radiohelden.nl
Roosmarijn mag mij niet
Peter Holland ben ik mee bezig
Wim van Putten is een goeie!
Hanno Dik heb ik nog bij de Tros mee samengewerkt, ook een goeie

zendmast15

Bericht door zendmast15 » 19 jan 2019 19:13

Het is weer genieten van alle interviews Patrick, veel dank voor de leuke gesprekken. Gelukkig nemen sommige radiohelden geen blad voor de mond. Kijk uit naar het interview met radioheld Peter Holland. (lange :) ) interviews met Jos van Heerden, Roderick Veelo, Luc van Rooij & Ron Bisschop staan ook nog hoog op de verlanglijst :)
Zet de radio aan!

Plaats reactie