Domien Verschuuren letterlijk ziek van prestratiedruk

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Orange

Re: Domien Verschuuren letterlijk ziek van prestratiedruk

Bericht door Orange » 09 apr 2018 12:38

RealSunchaser schreef:
09 apr 2018 12:29
Dit topic is nav het nieuwsbericht dat overal in de media is verschenen vandaag, niemand zeikt hem af in dit topic, maar kritisch zijn mag toch?

Maar goed, als een admin het geen wenselijk topic vind of het centraal in een 3FM topic wil dan merken we het wel toch :)
Klopt en daarom mag dit topic er in principe zijn. Sterker nog, het effect van de themaweek over depressiviteit wordt gelijk bereikt. Maar de manier waarop meerdere mensen reageren, vind ik onheus.

Kailayla

Bericht door Kailayla » 09 apr 2018 12:40

Het verhaal zoals Domien dit vertelde kwam op mij anders over dan wat in het gelinkte mediabericht wordt gesuggereerd.
Het ging zoals ik het hoorde om het feit dat iedereen tegenwoordig maar moet presteren en gaan gaan gaan, en alles is leuk en vrolijk en blij, en dat je soms best mag zeggen: ik ben op, ik kan even niet meer, of ik voel me gewoon even k*t.

Feivel

Bericht door Feivel » 09 apr 2018 12:49

Nee, doorgaan tot je uitgeblust bent, dát is gezond. Ook Domien mag een kutdag (of een kutweek) hebben.

4711

Bericht door 4711 » 09 apr 2018 13:48

Wel of niet ziek, Hij heeft gewoon niet de persoonlijkheid voor een ochtend show.Overigens geeft dt niks. Dat is mijn mening. Deze jongen loopt mijninziens op zijn toppen van zijn kunnen en dat vreet energie.
Maar goed ik gun iedereen het beste, dus ook Domien.

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 09 apr 2018 15:18

Misschien is het voor Domien een idee om alle sociale media even te ontwijken. Tuurlijk krijg je dan via andere media of in de studio nog wel wat kritiek mee, maar ik denk dat de druk dan ook een stuk lager ligt.

Ik lees ook regelmatig mee op Twitter en zie daar ook reacties aan Domien. Daar zitten natuurlijk ook tweets bij die niet op Domien aan te rekenen zijn. Er zijn echter ook veel mensen die een goed onderbouwd verhaal naar hem schrijven waar hij dan vervolgens een botte reactie op terug heeft. Het komt op mij over alsof het hem allemaal niets uitmaakt wat mensen van hem vinden en dat mensen met (goed onderbouwde) kritiek per definitie meteen irritant zijn. Hij maakt die druk op social media ook een beetje zelf naar mijn idee.

Geen538

Bericht door Geen538 » 09 apr 2018 15:23

Domien is een DJ voor de uren 10-12, 14-16, 19-21.
De uren dat het een beetje voortkabbelt, door vertrek van DJ's is hij als ouwe rot en naam die al langer op de zender is naar de ochtendshow geschoven.
Iedereen met drie hersencellen kon bedenken dat dat hem niet ging worden.
Het probleem is niet Domien maar een waardeloze zendermanager die zijn vak niet verstaat.
Wat hij zelf aangeeft dat hij de aanvoerder is van het team........Hij is niet de aanvoerder, hij is een hele doodgewone rechtsachter( in voetbaltermen) die altijd zijn werk goed doet en daarom in de basis staat.
Alleen dacht de trainer dat hij het ook goed zou doen als spits.
Conclusie ;iedereen op zijn eigen plekkie laten staan om het beste resultaat te krijgen.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 09 apr 2018 15:33

Ja, dat hij zichzelf bestempelt als aanvoerder is nogal overschat. Of hij zichzelf zo ziet of de zender weet ik niet, maar als hij aanvoerder is moet hij het team leiden naar betere prestaties en dat lukt niet.

Ik heb trouwens ook het idee dat Domien met zijn tweedaagse ziekmelding vanwege geestelijke gesteldheid meer de themaweek over depressies wilde promoten, maar dat backfiret een beetje in de media, niet alleen Mediacourant maar ook de telegraaf, geenstijl en zelfs radiofreak heeft het over hoe zwaar hij het heeft. Maar wat hij heeft heeft (zover hij zelf vertelt) niets te maken met depressie maar met zelfoverschatting

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 09 apr 2018 16:49

Is het niet 1 grote publiciteitsstunt?

https://mediamagazine.nl/npo-3-npo-3fm- ... preekbaar/

density1

Bericht door density1 » 09 apr 2018 17:09

Beetje zieke publiciteitsstunt dan.

jessica

Bericht door jessica » 09 apr 2018 17:55

Ik vind het erg voor Domien als hij tegen een Burnout aan zit. Wel goed dat hij gas terugneemt. Verder ben ik wel van mening dat hij niet geschikt is om de ochtendshow te dragen. Vond hem in zijn avondprogramma veel beter tot zijn recht komen. Ik zou hem wisselen met Sander Hoogendoorn. Of straks als Michiel Veenstra naar Radio 2 is, hem de uren van Michiel. In een strak muziekprogramma komt Domien veel beter tot zijn recht. Scheelt misschien ook een hoop prestatiedruk.

Piet Puk

Bericht door Piet Puk » 09 apr 2018 18:00

Ik heb voor de zekerheid het fragment op de NPO 3FM website nog een keer aandachtig beluisterd (en bekeken).

Hij zegt inderdaad niet dat hij zich ziek gemeld heeft maar dat hij 2 extra dagen vrij genomen heeft. De sociale - en prestatiedruk werd hem teveel, als - zelfbenoemd - aanvoerder van de club. Wel maakt hij enkele keren verwijzingen naar de #TrueSelfie week (wie verzint deze term?), welke deze week op 3FM plaats vindt.

Op z'n minst is de timing opvallend te noemen. En, ik ben zelf geen ervaringsdeskundige, maar een echte burn out of depressie likt me niet na 2 extra dagen vrij al weer over.
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison

ransbeek

Bericht door ransbeek » 09 apr 2018 18:17

Velen hebben een veel te groot ego binnen (en ook buiten de radiowereld), en als dat een deuk krijgt zijn ze meteen afwezig, ziek of plots opgebrand. Ik noem het zeer onprofessioneel. Ik haal het excuus uit de bar slechte luistercijfers van NPO 3FM. Want zo staat het wel in het artikel hier. heeft dus niks te maken met prestatiedruk.

Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer » 09 apr 2018 18:24

Ik ken Domien niet zo goed want ik luister zelden naar Hilversum 3 maar als ik 'm hoor en zie dan komt ie op mij vaak wat aanstellerig over. Dat blijkt dus te kloppen.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 09 apr 2018 18:47

GerjanOpDreef schreef:
09 apr 2018 18:29
En dat was nummer 2. Nu weten we wel weer hoe zwaar radiomakers het hebben, dus ga maar weer lekker muziek draaien.
Zegt de man die daar niks over kan weten.
Alleen alternatief is echte muziek.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 09 apr 2018 19:01

Dat lijkt me leuk voor Domien, al die meningen over hem :razz:

Zonder hem te kennen, lees ik verschillende dingen:
1) Hij neemt even twee dagen gas terug omdat hij het zwaar heeft met prestatiedruk. Mijn eigen ervaring is dat dit heel verstandig is. Mensen posten hier over burnout en depressie. Met depressies heeft dit allemaal niet zoveel te maken. Een burnout kan voorkomen worden door tijdig gas terug te nemen, met voldoende zelfkennis grenzen te stellen aan het eigen kunnen. Zo te lezen doet Domien dat, wat ik dus verstandig vind.
2) Het schijnt te maken te hebben met reacties op social media. Als er ergens ongenuanceerd maar wat geroepen wordt, is het op twitter, facebook, etc. etc. Ik zou me er niet te veel van aantrekken.
3) In een ander topic had iemand uitgezocht dat Domien een hoger marktaandeel heeft dan 3FM gemiddeld. Ik weet niet wat zijn invloed op het gehele station is, maar zijn programma doet het dus bovengemiddeld goed voor 3FM. Daar zou ik trots op zijn.
Rock 'n roll is better than music!

Plaats reactie