Ekdom dus toch naar Talpa's Radio10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
GerjanOpDreef

Re: Ekdom dus toch naar Talpa's Radio10

Bericht door GerjanOpDreef » 08 apr 2018 19:15

Luc van Ostade schreef:
08 apr 2018 16:05
GerjanOpDreef schreef:
08 apr 2018 15:10
Luc van Ostade schreef:
08 apr 2018 12:39
Ik vind het een mooi betoog, maar jij hebt geen idee hoe de levens van veel DJ’s eruit zien. Wie weet deden een aantal van deze dj’s wel hele andere beroepen voordat ze op de radio kwamen.

Bovendien zijn er wel degelijk dj’s en radiomakers die een uur of 60 per week werken. Hebben die het niet zwaar omdat vrachtwagenchauffeurs het zwaar hebben?
60 uur werk voor 20 uur radio (de meesten komen daar niet eens aan). Daar kan ik mij vrij weinig bij voorstellen.
Je reacties beginnen een nieuw dieptepunt te bereiken. Je post 30 berichten per dag hier, maar je hebt blijkbaar nog nooit gehoord van medewerkers die naast hun eigen programma’s ook nog van alles moeten produceren, editten, lijnbewaken, etc?
Voor iemand die constant zo stellig reageert, denk je niet zo ver na over zaken. Geeft niks, maar stop dan op zijn minst met zoveel reageren en leer eerst eens iets over radio.
Kijk, en daar komen we op het punt. Men doet zaken naast het eigen programma.

Om weer terug te komen op die vrachtwagenchauffeur, die heeft helemaal geen tijd en energie om naast zijn werk nog wat bij te klussen.

Maar bedankt voor je bevestiging van mijn woorden.
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Gerjan Op Dreef - Iedere maandag 21:00 - 23:00 uur - MIDLAND FM
Veenendaal FM 104.9 MHz / Renswoude FM 105.6 MHz / Scherpenzeel FM 106.3 MHz

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 08 apr 2018 19:17

Dat doen deze mensen dus verplicht naast hun programma en dat zijn dus geen schnabbels. Vooral beginnende radiomakers maken vaak werkweken van zo'n minimaal 50 uur. Weet je iets van de radiowereld?

Daan0612

Bericht door Daan0612 » 08 apr 2018 20:29

Om te beginnen heb ik de tijd nog niet gehad de afgelopen 5 dagen om dit topic door te lezen. Ik vind het echter wel belangrijk mijn mening (nu al) te geven waardoor sommige dingen misschien al gezegd zijn. Alvast excuses als dat zo is.

Ik heb het gevoel dat Radio 10 nog steeds zoekende is naar de beste programmering en dan met name naar de beste ochtendshow. Als je nagaat dat daar sinds 2015 René Verkerk, Tim Klijn, Lex Gaarthuis en straks weer Gerard Ekdom hebben gezeten dan durf ik dat wel te zeggen. Er zijn maar weinig zenders die in (ongeveer) 3 jaar tijd zoveel verschillende ochtendshows hebben gehad. En wat de voorgaande 3 dan niet goed gedaan hebben? Ik zou het niet weten hoewel de Mol ook wel zo iemand is die je opzij schuift als een collega 3 luisteraars meer per dag trekt. En nee, niet alle beroepsgroepen blijven hangen na de ochtendshow. Ik kan niet werken met radio aan omdat het collega's blijkt te storen en na het werk zoek ik dan ook weer het leukste programma op. En als dat op een andere zender is dan verzet ik de radio.
Ik geloof nooit dat Rob van Someren wordt afgehaald van 'drivetime' in de middag op Radio 10, al is het maar vanwege de luistercijfers. Die man zal ook geen genoegen nemen met een plek op lunchtijd bijvoorbeeld (als hij er al wat over te zeggen heeft).

Ja, en de opvolging van Gerard Ekdom bij Radio 2. Als je puur kijkt naar de 'omroepenpolitiek' dan is Rob Stenders denk ik een hele goede optie om zijn plaats over te nemen gezien die ook voor BNN VARA werkt. Leo Blokhuis, Carolien Borgers, Frank van 't Hof, Dolf Jansen, Shay Kreuger, Thijs Maalderink, Felix Meurders en Timur Perlin zijn ook BNN VARA maar hier zitten volgens mij ook een aantal jonge 'gasten' bij die overdag nog naar school moeten. Timur Perlin, zou dat een gekke gedachte zijn? Leo Blokhuis? Frank van 't Hof? Voordeel voor laatstgenoemde is dat hij langer kan slapen gezien hij nu 04.00u - 06.00u radio maakt Of Radio 1 ook met omroepen werkt weet ik niet. 3FM in ieder geval wel met Eva Koreman, Frank van der Lende, Sander Hoogendoorn, Mark van der Molen, Kaj van der Ree, Luc Sarneel, Mathieu Schotvanger, Lex Uiting, Rámon Verkoeijen en Domen Verschuren zijn daar van BNN Vara maar de meeste hebben al een 'vaste' plek in de programmering of zitten nog op school. Ik geloof dus niet zo snel dat ze wat bij een andere publieke zender zullen weghalen.
Met de show van Gerard Ekdom is echter gebleken dat omroep politiek heel makkelijk op te lossen is door een dj van omroep te laten wisselen zoals met Ekdom gebeurd is destijds.
Iemand waar ik niet in geloof om Ekdom op te volgen is Michiel Veenstra. Dat heeft alles te maken met het gerucht van eerder deze week dat hij zendermanager van 3FM moet worden en dat lijkt me niet te combineren met een eigen radioprogramma, laat staan met een eigen ochtendshow.

jessica

Bericht door jessica » 08 apr 2018 23:46

Urban FM schreef:
08 apr 2018 16:28
He verdorie toen ik nog loonslaaf was kon mijn baas dus niet rekenen. Ik was toch zeker 2 miljoen gulden per jaar waard maar kreeg beduidend minder. :))
Gulden nog wel. Dat moet toch minstens 16 jaar geleden geweest zijn.

Lucy_in_the_sky

Bericht door Lucy_in_the_sky » 09 apr 2018 22:32

Phoenix schreef:
05 apr 2018 13:56
Verder ben ik benieuwd naar de toekomstplannen van Radio 10. Het kan toch niet zijn dat het bij de komst van Ekdom alleen blijft?

Ik ook!
John de Mol heeft een strategisch plan neergezet (eerst neemt hij een groot deel van de radiozenders over, vele radio iconen konden toen inpakken. Waardoor hij meteen de hoge lonen de kop in kon drukken)
Denk dat hij nu nog de beurs trekt voor al wat ‘succesverzekerd’ is.
En het ‘minimuum’ (licht overdreven) betaalt voor oudgedienden die ook weer mee willen doen.
Het is een smerig maar briljant plan.
Radio 10 kent juist nog veel oudgedienden die dankbaar met hun plek zijn.

Maar de huidige opzet slaat nergens op.
Hij is zeker bezig met plannen het ‘iets’ jeugdiger te maken.
Ben benieuwd, denk dat er komende tijd veel verassingen gaan komen.

Kan me wel wat mensen voorstellen op zijn ‘wishlist’ maar of hun ook willen?

Lucy_in_the_sky

Bericht door Lucy_in_the_sky » 09 apr 2018 23:48

Urban FM schreef:
09 apr 2018 23:07
Kijk daar zien we Ekdom weer. Nu weer bij Jeroen Pauw. Is even kijken wat voor verhaaltje hij daar gaat ophangen. Wat betaald zo'n bezoekje aan Pauw eigenlijk?
Wanneer je Ekdom heet, genoeg!

ransbeek

Bericht door ransbeek » 09 apr 2018 23:58

Wat hij ook verdient of verdienen gaat bij radio 10 gaat toch niemand wat aan. Als hij deze "carrieremove" wil maken en aandurft is dat puur voor zijn rekening. En als het over radio gaat, weet Ekdom wel waar het over gaat. en niet alleen dat. Hij is qua muziek ook ver van alle markten thuis. Een schril contrast met Giel Beelen die zich als een puber aanstelt, en meer ouwehoert dan wat anders. Gaat die zich straks ook ziek melden als de cijfers van Veronica blijven tegenvallen?

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 10 apr 2018 10:40

Zou Radio 10 het naast Ekdom aandurven om het platenpaleis op vrijdagavond te programmeren, nu Marc Adriani ook bij Talpa zit? :)

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 10 apr 2018 11:03

Lucy_in_the_sky schreef:
09 apr 2018 23:48
Urban FM schreef:
Kijk daar zien we Ekdom weer. Nu weer bij Jeroen Pauw. Is even kijken wat voor verhaaltje hij daar gaat ophangen. Wat betaald zo'n bezoekje aan Pauw eigenlijk?
Ik denk dat ze met radio 10 de nummer 1 van Nederland willen worden, of in ieder geval de positie willen innemen die 538 nu binnen het bedrijf heeft. Bij 538 zullen met Evers luisteraars vertrekken, en jongeren luisteren gewoon steeds minder radio, dus een daling zal de komende jaren onvermijdelijk zijn lijkt me.
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd of radio 10 naast Ekdom nog meer djs gaat aantrekken en vooral wie dat dan zullen zijn. De djs die als eerste in me opkomen zitten, buiten Evers, allemaal bij Veronica.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 10 apr 2018 11:16

Ik durf er wel om te wedden dat Evers naar 10 gaat, ergens in de middag

JLJWenckenbach

Bericht door JLJWenckenbach » 10 apr 2018 12:14

De Nachtwacht schreef:
10 apr 2018 10:40
Zou Radio 10 het naast Ekdom aandurven om het platenpaleis op vrijdagavond te programmeren, nu Marc Adriani ook bij Talpa zit? :)
Dat programma hebben ze allang, dat :smile: doet Sven van Veen

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 10 apr 2018 12:25

De Nachtwacht schreef:
10 apr 2018 11:03
Lucy_in_the_sky schreef:
Urban FM schreef:
Ik denk dat ze met radio 10 de nummer 1 van Nederland willen worden, of in ieder geval de positie willen innemen die 538 nu binnen het bedrijf heeft. Bij 538 zullen met Evers luisteraars vertrekken, en jongeren luisteren gewoon steeds minder radio, dus een daling zal de komende jaren onvermijdelijk zijn lijkt me.
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd of radio 10 naast Ekdom nog meer djs gaat aantrekken en vooral wie dat dan zullen zijn. De djs die als eerste in me opkomen zitten, buiten Evers, allemaal bij Veronica.
nr1 is wel een hele grote ambitie. Ik denk dat Sky radio wat meer gaat winnen en misschien qmusic. Radio 10 stijgt wel zeker maar nummer 1... ik moet het nog zien.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 10 apr 2018 14:27

Lucy_in_the_sky schreef:
09 apr 2018 22:32
Phoenix schreef:
05 apr 2018 13:56
Verder ben ik benieuwd naar de toekomstplannen van Radio 10. Het kan toch niet zijn dat het bij de komst van Ekdom alleen blijft?

Ik ook!
John de Mol heeft een strategisch plan neergezet (eerst neemt hij een groot deel van de radiozenders over, vele radio iconen konden toen inpakken. Waardoor hij meteen de hoge lonen de kop in kon drukken)
Denk dat hij nu nog de beurs trekt voor al wat ‘succesverzekerd’ is.
En het ‘minimuum’ (licht overdreven) betaalt voor oudgedienden die ook weer mee willen doen.
Het is een smerig maar briljant plan.
Radio 10 kent juist nog veel oudgedienden die dankbaar met hun plek zijn.

Maar de huidige opzet slaat nergens op.
Hij is zeker bezig met plannen het ‘iets’ jeugdiger te maken.
Ben benieuwd, denk dat er komende tijd veel verassingen gaan komen.

Kan me wel wat mensen voorstellen op zijn ‘wishlist’ maar of hun ook willen?
zie dat ik het verkeerde bericht heb geciteerd, dus voor de goede orde:

fmonline

Bericht door fmonline » 10 apr 2018 15:10

De Nachtwacht schreef:
10 apr 2018 11:03
Lucy_in_the_sky schreef:
Urban FM schreef:
Van mij mogen Rob Stenders op de plaats van Rob van Someren zetten!!! Heb je tenminste goede muziek tijdens een drivetime.
Op 538 kan je ook al lachten met C&S precies hetzelfde :D.
07 - 10 Ekdom, 10 - 13 Diergaarde, 13 - 16 Evers, 16 - 19 Stenders, 19 - 22 Ouwehand, Non-stop

jessica

Bericht door jessica » 10 apr 2018 17:57

fmonline schreef:
10 apr 2018 15:10
Van mij mogen Rob Stenders op de plaats van Rob van Someren zetten!!! Heb je tenminste goede muziek tijdens een drivetime.
Op 538 kan je ook al lachten met C&S precies hetzelfde :D.
07 - 10 Ekdom, 10 - 13 Diergaarde, 13 - 16 Evers, 16 - 19 Stenders, 19 - 22 Ouwehand, Non-stop
Geen slechte programmering. Maar ik denk dat Evers eerst een vol jaar sabbatical neemt qua radio. Ik zie Rob Stenders ook nog niet direct overgaan. Hij heeft net een nieuw contract met BNNVara getekend. Dit zou pas de werkelijkheid kunnen worden vanaf 1 januari 2020. Over bijna 2 jaar dus pas. Rob van Someren zou dan weer naar Veronica kunnen. Ik zou dan trouwens Stenders en Evers van tijd laten wisselen.

Plaats reactie