De beste stuurlui staan aan wal: 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
jvanveene

Re: De beste stuurlui staan aan wal: 3FM

Bericht door jvanveene » 03 mei 2018 22:29

Veranderingen qua muziek

3FM heeft de muziek eigenlijk overgegeven aan Radio 2. De rapmuziek die ze nu draaien vind ik niet om aan te horen. Breng af en toe een echte knaller van 5/10 jaar geleden terug. Tuurlijk mag er wel wat nieuwe muziek gedraaid worden, maar doe dat niet te veel.

Programmering

Ze hebben de laatste twee jaren veel in de programmering aangepast. Ik vond het op gegeven moment heel onduidelijk. Bijvoorbeeld de middag. Eerst Wijnand later Angelique. Eerst Frank en dan Mark & Rámon. Frank wordt uit de programmering gehaald wanneer andere programma's minder beluisterd werden/worden.

Dit lijkt mij het beste:

Maandag-donderdag

06-10 Domien (sidekick: Eva) > Ik vond Eva van Joep een
geweldige sidekick op Q.
10-12 Jorien
12-14 Rob
14-16 Angelique
16-18 Mark + Rámon
18-21 Sander
21-24 3voor12 - Michiel. > Past goed bij 3voor12

Vrijdag (wijzigen toz van ma-do)

10-12 Wijnand
18-19 3FM Weekendlijst - Olivier
19-22 Frank
22-24 Joram

Zaterdag/zondag

06-09 Sophie
09-12 Wijnand
12-14 Herman
14-16 Mega Top 50 - Thijs Maalderink (Radio 2)
16-19 Olivier
19-22 Frank
22-00 Joram

3voor12

Michiel Veenstra: De beste DJ met de meeste ervaring.
Waarom niet in de ochtend? Niet zijn stijl.
Michiel is -perfect- voor 3voor12. Geen betere, zo'n
programma past precies bij hem.

Mega Top 50

Thijs Maalderink: Op Radio 2 heeft hij een programma in
de nacht. Ik zou hem graag de top 50 zien presenteren.

3FM moet niet te veel aanpassingen maken, dan wordt het amateuristisch.

Jingels & Programmanamen

De jingels van 3FM zijn modern en vernieuwend, ze lopen echt voor ten opzichte van de rest van de NPO. Ik vind het beter als eerst.

De namen van programma's zijn er niet echt meer op 3FM. Op 3voor12 Radio, Frank's Feestje, 3FM Weekendlijst & Mega Top 50 na.
Eerst had je leuke programmanamen zoals: Dit is Domien, Coen&Sandershow, MetMichiel, Effe Ekdom enz.
Nu is het alleen de naam. Dat vind ik echt verwarrend. Dat kan het origineel maken.

Kleffe-boel

Veel programma's zijn opeenvolgend, niet echt origineel meer. Ook niet even 2 minuutjes voor de reclame kort praten, nee gewoon achter elkaar doorgaan, hooguit naam noemen.

Dit is mijn mening.

jvanveene

Bericht door jvanveene » 03 mei 2018 22:59

marbles schreef:
03 mei 2018 11:21
Gisteren Eva weer eens een kans gegeven, wat een saai en ongeïnspireerd programma. Echt niet geschikt voor de dagprogrammering. Oninteressante talks, op geen enkele manier voel ik me betrokken bij het programma.
Ik vind haar wel leuk om te horen. Maar de lunch is niet iets voor haar moet ik toegeven. Ze is een goede sidekick bij Joep en bij Giel. Maar niet een lunchshow doordeweeks.
De talks zijn best leuk. Misschien op de verkeerde dag geluisterd? :wink:

Stockholm

Bericht door Stockholm » 04 mei 2018 00:32

In het kader van de beste stuurlui:
Waarom niet vol op podcasts inzetten? Je hebt een platform, 3fm.nl, waarop je ladingen eigen (en buitenlandse) podcasts aan je publiek voor kunt stellen. Dat kunnen specials over bepaalde muziekgenres zijn, lange interviews, muziekjournalistiek, humor en deejay-sets. Daarmee zou 3fm de curator van muziekgerelateerde podcasts kunnen zijn, een verzamelplaats en kwaliteitslabel. Op de radio zou je het uur tussen 23-24u kunnen gebruiken om podcasts uit te zenden, kan 3voor12 mooi een uurtje eerder beginnen. Gedurfd? Tuurlijk! Maar het ademt muziek, is nog niet eerder gedaan en slaat de brug tussen radio en podcasts, door elkaar juist te versterken. Je introduceert de klassieke radio luisteraar in de wereld van de podcasts en podcastpubliek overtuig je om toch ook eens 3fm te luisteren

Dj Frans

Bericht door Dj Frans » 04 mei 2018 09:58

Volgens mij is het allemaal zo moelijk niet.
De muziek die ze draaien is gewoon bagger.
Ooit hadden ze nog het best beluisterde radio progamma Arbeidsvitaminen.
Dan was als je aan het werk of in de auto aan het luisteren , was een goed progamma.
Herkenbare muziek , lekker mee bleren of soms wel foute nummers.
Maar dan komt er een nieuwe zender baas die het nodig vond om dat soort dingen op 3fm niet meer te doen.
Ik ben echt een radio luisteraar en wil toch wel veel herkenbare nummers horen , niet de muziek dus van radio 3fm.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 04 mei 2018 15:58

GerjanOpDreef schreef:
04 mei 2018 10:17
Stockholm schreef:
04 mei 2018 00:32
In het kader van de beste stuurlui:
Waarom niet vol op podcasts inzetten? Je hebt een platform, 3fm.nl, waarop je ladingen eigen (en buitenlandse) podcasts aan je publiek voor kunt stellen. Dat kunnen specials over bepaalde muziekgenres zijn, lange interviews, muziekjournalistiek, humor en deejay-sets. Daarmee zou 3fm de curator van muziekgerelateerde podcasts kunnen zijn, een verzamelplaats en kwaliteitslabel. Op de radio zou je het uur tussen 23-24u kunnen gebruiken om podcasts uit te zenden, kan 3voor12 mooi een uurtje eerder beginnen. Gedurfd? Tuurlijk! Maar het ademt muziek, is nog niet eerder gedaan en slaat de brug tussen radio en podcasts, door elkaar juist te versterken. Je introduceert de klassieke radio luisteraar in de wereld van de podcasts en podcastpubliek overtuig je om toch ook eens 3fm te luisteren
Waarom zou ik een podcast luisteren op 3FM, als ik die ook zelf kan downloaden en kan luisteren wanneer het mij uit komt?
Dat zegt hij toch niet. Hij bedoelt dat 3FM naast lineaire radio veel meer podcasts moet gaan maken

Theimon

Bericht door Theimon » 05 mei 2018 08:27

Moet je de podcast van Michiel met Stenders luisteren :) Dat was namelijk het idee met KX, alleen hij was zijn tijd iets te ver vooruit en nu is KX naar de NPO.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 05 mei 2018 08:50

GerjanOpDreef schreef:
04 mei 2018 20:30
JulesKluivert schreef:
04 mei 2018 15:58
GerjanOpDreef schreef:
04 mei 2018 10:17
Waarom zou ik een podcast luisteren op 3FM, als ik die ook zelf kan downloaden en kan luisteren wanneer het mij uit komt?
Dat zegt hij toch niet. Hij bedoelt dat 3FM naast lineaire radio veel meer podcasts moet gaan maken
Ik heb het even dik gedrukt. Het staat er letterlijk.
Er staat letterlijk dat 3FM één uurtje per dag een podcast uit kan zenden om de mensen er kennis mee te laten maken. De rest komt op 3fm.nl, als aanvulling en crossmediale werking, etc. dat is het voorstel van Stockholm. De bedoeling is juist dat jij als luisteraar naar hartenlust kunt downloaden via de platformen van 3fm. Even twee keer lezen soms.. ;)

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 17 mei 2018 21:13

Ik luister in de auto incidenteel naar 3FM, meestal wanneer ik rond het middaguur onderweg ben en Gijs op 2 zat ben. Maar, die spaarzame keren dat ik luister, zit ik echt met gekrulde tenen in de auto. Hoe kan Eva in de lieve vrede een programma op de landelijke radio hebben gekregen? Met DJ's kan het je smaak zijn, of niet. Maar dit is geen kwestie van smaak toch? Of luister ik echt net op de momenten dat het even niet zo lekker loopt?

RadioFan!

Bericht door RadioFan! » 17 mei 2018 21:27

Herman ven Schippers schreef:
17 mei 2018 21:13
Ik luister in de auto incidenteel naar 3FM, meestal wanneer ik rond het middaguur onderweg ben en Gijs op 2 zat ben. Maar, die spaarzame keren dat ik luister, zit ik echt met gekrulde tenen in de auto. Hoe kan Eva in de lieve vrede een programma op de landelijke radio hebben gekregen? Met DJ's kan het je smaak zijn, of niet. Maar dit is geen kwestie van smaak toch? Of luister ik echt net op de momenten dat het even niet zo lekker loopt?
Ik luister geen 3FM dus kan ook niet oordelen, maar ik kan me nog herinneren dat ze een jaar of 2-3 terug helemaal niet zo verkeerd was op Qmusic met Joep Roelofsen in de avondshow (21-00), maar dat is al weer een tijdje geleden, je zou dan toch zeggen dat ze gegroeid moet zijn. Uit je reactie maak ik op dat dat niet het geval is.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 18 mei 2018 00:48

RadioFan! schreef:
17 mei 2018 21:27
Ik luister geen 3FM dus kan ook niet oordelen, maar ik kan me nog herinneren dat ze een jaar of 2-3 terug helemaal niet zo verkeerd was op Qmusic met Joep Roelofsen in de avondshow (21-00), maar dat is al weer een tijdje geleden, je zou dan toch zeggen dat ze gegroeid moet zijn. Uit je reactie maak ik op dat dat niet het geval is.
Misschien schakel ik echt net in op de slechte talks, maar wanneer iemand op de landelijke "Doe alsof je bij ons in de camper zit en luister maar lekker mee" roept, dan ben ik in staan om mijn auto in de vangrail te drukken.

RadioFan!

Bericht door RadioFan! » 18 mei 2018 07:44

18 mei 2018 00:48
RadioFan! schreef:
Misschien schakel ik echt net in op de slechte talks, maar wanneer iemand op de landelijke "Doe alsof je bij ons in de camper zit en luister maar lekker mee" roept, dan ben ik in staan om mijn auto in de vangrail te drukken.
Tja, het zou natuurlijk kunnen! Maar als je op een landelijk station zit tussen 12 en 14 (dacht ik) dan vind ik dat je niet teveel slechte talks moet hebben, Overigens ga ik er van uit dat je niet steeds op hetzelfde moment in schakelt dus dat eigenlijk het hele programma gewoon bagger is.

Ik zal binnenkort eens even gaan luisteren.

Patrickjuuhh

Bericht door Patrickjuuhh » 18 mei 2018 09:37

RadioFan! schreef:
18 mei 2018 07:44
18 mei 2018 00:48
RadioFan! schreef:

Tja, het zou natuurlijk kunnen! Maar als je op een landelijk station zit tussen 12 en 14 (dacht ik) dan vind ik dat je niet teveel slechte talks moet hebben, Overigens ga ik er van uit dat je niet steeds op hetzelfde moment in schakelt dus dat eigenlijk het hele programma gewoon bagger is.

Ik zal binnenkort eens even gaan luisteren.
Is wel duidelijk toch? Gewoon politieke correctheid van de publieke. Kwaliteit doet er dan niet zo veel toe. Een vrouw in de dagprogrammering in anno 2018 is dan blijkbaar nodig om verantwoorde radio te kunnen neerzetten of ze nou goed is of niet

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 18 mei 2018 10:31

Ik heb het idee dat dit soort “dj’s” voornamelijk bij BNNVARA zitten. Daar kijken ze niet zozeer naar wat iemand kan, maar vooral naar “vinden wij deze persoon zelf leuk?”. Als het antwoord “ja” is, dan worden ze op 3FM gegooid en hoeft zo’n “talent” ook niet meer beter te worden. “Hij/zij is immers zó leuk”. Dat de luisteraar dan naar een amateur zit te luisteren is niet zo belangrijk voor BNNVARA. Voorbeelden te over: Eva Koreman, Frank van der Lende, Lex Uiting, Kaj van der Ree.

En daarna vraagt iedereen zich af waarom het zo slecht gaat met 3FM.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 18 mei 2018 11:15

Ik weet niet of het aan jullie ligt, maar volgens mij wordt er de laatste tijd wel wat aanpassingen gedaan door de playlist. Ik word vaker verrast door oude 'pareltjes', zoals Limp Bizkit, Fort Minor. Tegelijkertijd valt het mij ook op dat sommige 'classics' dan weer veel gedraaid worden. Sweet Goodbyes van Krezip wordt bijvoorbeeld regelmatig gedraaid, maar zij hebben nog zoveel meer goede tracks. Of bijvoorbeeld Sweet Sunshine van Douwe Bob; ook een lekker nummer, maar waarom niet een keer een paar andere nummers van hem. Als ze daar nog meer afwisseling in weten te vinden (en de rotatie van de hits terugschroeven) begint het er eindelijk weer een beetje op te lijken!

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 18 mei 2018 13:30

Luc van Ostade schreef:
18 mei 2018 10:31
Ik heb het idee dat dit soort “dj’s” voornamelijk bij BNNVARA zitten. Daar kijken ze niet zozeer naar wat iemand kan, maar vooral naar “vinden wij deze persoon zelf leuk?”. Als het antwoord “ja” is, dan worden ze op 3FM gegooid en hoeft zo’n “talent” ook niet meer beter te worden. “Hij/zij is immers zó leuk”. Dat de luisteraar dan naar een amateur zit te luisteren is niet zo belangrijk voor BNNVARA. Voorbeelden te over: Eva Koreman, Frank van der Lende, Lex Uiting, Kaj van der Ree.

En daarna vraagt iedereen zich af waarom het zo slecht gaat met 3FM.
Ik vond Frank voordat hij de middagshow ging doen altijd wel prima, voor mijn gevoel hebben ze te veel geprobeerd om hem lekker authentiek te maken, waardoor hij meer een rol ging spelen. Frank heeft wel een grote liefde voor muziek, dat vind ik persoonlijk wel lekker om naar te luisteren, maar het is geen "Hé hatstikideee leuk dat je luistert pieuwpieuw" DJ.

Plaats reactie