De beste stuurlui staan aan wal: 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Theimon

Re: De beste stuurlui staan aan wal: 3FM

Bericht door Theimon » 18 mei 2018 19:52

Ik vond Frank in zijn 4-6 show best wel geinig. En er kwamen nog wel eens wat geinige rockplaatjes langs, want op dat tijdstip hebben ze nog niet zo'n last van playlistgeneuzel. Hij is daarna wel meteen in het diepe gegooid en dat is jammer. Misschien iets meer tijd moeten geven op andere tijdstippen voordat ie op drivetime werd gezet.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 18 mei 2018 22:23

Herman ven Schippers schreef:
18 mei 2018 13:30
Frank heeft wel een grote liefde voor muziek, dat vind ik persoonlijk wel lekker om naar te luisteren, maar het is geen "Hé hatstikideee leuk dat je luistert pieuwpieuw" DJ.
Maar dát hoeft ook echt niet van mij. Dat kan namelijk ook doodvermoeiend worden. Daarom vond ik Angelique ook best fijn toen ze in het weekend in de ochtend begon; rustige show, ze kon wat leuke dingen vertellen over de tracks, draaide leuke tracks. Echt een heel andere sfeer dan een Domien, Michiel, Ekdom.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 19 mei 2018 20:28

JulesKluivert schreef:
18 mei 2018 22:23
Frank heeft wel een grote liefde voor muziek, dat vind ik persoonlijk wel lekker om naar te luisteren, maar het is geen "Hé hatstikideee leuk dat je luistert pieuwpieuw" DJ.
Maar dát hoeft ook echt niet van mij. Dat kan namelijk ook doodvermoeiend worden. Daarom vond ik Angelique ook best fijn toen ze in het weekend in de ochtend begon; rustige show, ze kon wat leuke dingen vertellen over de tracks, draaide leuke tracks. Echt een heel andere sfeer dan een Domien, Michiel, Ekdom.
Nee, van mij ook niet. Denk nog steeds dat Frank het best tot zijn recht komt in 3voor12.

floyd100

Bericht door floyd100 » 20 mei 2018 00:26

JulesKluivert schreef:
18 mei 2018 22:23
Radio2 en ......hoppa daar is ze weer.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 20 mei 2018 13:43

floyd100 schreef:
20 mei 2018 00:26
Radio2 en ......hoppa daar is ze weer.
Ehm.. wat?

aapdedino

Bericht door aapdedino » 21 mei 2018 15:56

Wanneer geven ze AVROTROS eens de kans om naar de dagprogrammering te gaan? De afgelopen jaren zijn er al een aantal dj's van de omroep weggegaan omdat ze geen doorgroeimogelijkheden hadden bij 3FM (Barend, Annemieke, Bart Arens - nu alle drie op een prominent tijdstip op een beter beluisterde zender). Alleen Gerard Ekdom zat voor AVROTROS in de doordeweekse programmering, maar die stapte over naar 2 en naar BNNVARA. En nu hebben ze weer talentvolle dj's, soms beter dan die van BNNVARA en KRO-NCRV met Rob, Jorien en Herman (en misschien mag ik Lieke en Sophie ook noemen). Iets klopt er nog steeds niet daar. Hopelijk gaat er iets veranderen in de zomer met hulp van deze nieuwe zenderbaas.

jessica

Bericht door jessica » 21 mei 2018 19:52

Blijkbaar slaat de balans op 3FM meer door naar BNNVara dan naar AvroTros qua aantal uren. AvroTros zal dan op andere zenders meer uren hebben. Kan me ook voorstellen dat op het moment 3FM minder in trek is omdat daar het minst naar geluisterd wordt. Radio1, 2 en 5 worden op dit moment beter beluisterd dan 3FM.

jessica

Bericht door jessica » 21 jun 2018 01:49

Ik zou 3FM op deze manier omvormen met de Dj's die er nu zijn + 1 transfer.

6 - 9 Sander Hoogendoorn
9 -12 Jorien
12 - 14 Mark & Ramon
14 -16 Angelique
16 - 18 Een hele goede DJ van een ander station aantrekken.
18 -20 Herman Hofman
20 - 22 Frank v/d Lende
22 - 1 Michiel Veenstra

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 22 jun 2018 20:05

Twee vragen die me bezighouden:

1. Hoeveel jongeren luisteren er nu minder dan in de jaren dat 3FM wel een hoog marktaandeel haalde? Zal vast minder zijn hoor; maar ik vraag me af of de daling zo sterk is, aangezien veel mensen in de leeftijd 30-55 naar Radio 2 zijn gegaan.

2. Hoe kan 3FM ervoor zorgen dat het haar relevantie houdt? Vroeger was 3FM hét station; er werd veel nieuwe muziek geplugd dus luisterde iedereen ernaar en naast het ontplooien van veel muzikaal talent was het ook echt een brede zender met veel bezoek van internationale artiesten. Inmiddels zijn alle grote namen vertrokken, en daarmee ook de contacten, zo lijkt het - als er echt grote artiesten in het land zijn zitten ze meestal bij 538. Artiesten spelen tegenwoordig vaker een nieuwe single bij Radio 2 of de commerciëlen, terwijl dat voorheen vaak bij 3FM gebeurde. Volgens mij mag NPO zichzelf een heel groot verwijt maken dat het van Radio 2 een brede popzender wilde maken en 3FM heeft omgevormd tot de zender dat het nu is: een station met een te hoge hitrotatie, met daarnaast nieuwe muziek en af en toe een classic.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 22 jun 2018 20:36

JulesKluivert schreef:
22 jun 2018 20:05
1. Hoeveel jongeren luisteren er nu minder dan in de jaren dat 3FM wel een hoog marktaandeel haalde?
De afname van luistercijfers is sneller gegaan dan de afname van het aantal luisterende jongeren in het algemeen, dat is duidelijk.

JulesKluivert schreef:
22 jun 2018 20:05
2. Hoe kan 3FM ervoor zorgen dat het haar relevantie houdt?
Niet, want die relevantie is niet meer met dit marktaandeel. Focus op een heldere doelgroep met bijbehorend muziekbeleid en spraakmakende programma's zou m.i. de relevantie doen terugkomen. Leuke uitdaging, lijkt mij.
Rock 'n roll is better than music!

Plaats reactie