Het Ochtendshow Landschap per 2019 - Speculeer mee

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Oortjes

Re: Het Ochtendshow Landschap per 2019 - Speculeer mee

Bericht door Oortjes » 20 jun 2018 18:24

Ik dacht gisteren dat dit topic nu klaar was, maar we kunnen inderdaad verder mwt 3FM.

Gwen idee wie dat kan of wil.
Rock 'n roll is better than music!

alex..

Bericht door alex.. » 20 jun 2018 23:28

Zeer positief nieuws dat Domien wat anders gaat doen. Niet omdat ik het hem niet gun, maar ik had erg het idee dat hij niet alles uit zijn talent haalde in de ochtend.
Nu kan hij weer radio maken in plaats van het zich afvragen hoe laag de pH waarde is bij de reacties op het internet ;).

Ik vraag me wel af, 3FM heeft in mijn ogen maar twee mogelijke opties voor de ochtend.
De veilige keus; Sander Hoogendoorn (&Frank, samen zijn ze een leuk duo, goede chemie)
Maaar, ik denk dat deze keuze enkel de juiste kan zijn als ze de perfecte muziekmix voor elkaar krijgen. Ik zie Sander niet zo snel stunten of de grote media opzoeken (aan tafel zitten bij allerlei talkshows).
Ga je dan niet te veel op dezelfde tour als met Domien, zo een allemansvriend dat het saai is?

Daarom denk ik dat Rob Janssen (met de juiste, rustige, sitekick) een betere optie is.
Hij vult beter het gat op wat Edwin Evers achter laat (hoorspellen, vooral op humor gooien). Rob is gedurfter in zijn uitspraken en tegelijk niet zo shockjock als Giel of Jensen was. Je kan hem dus echt tof of helemaal niks vinden, maar de scheidingslijn is minder strikt dan die bij eerdergenoemde.

De kracht van het oude 3FM was dat er een sfeer hing. Niet alles steriel en een grote liefde voor muziek. Die liefde voor muziek ga je zeker terug horen bij Sander en Frank, maar het wordt nooit echt spannend. Niet spannend genoeg om een zender die zo diep geslonken is weer uit het dal te trekken.

Pot

Bericht door Pot » 21 jun 2018 07:08

alex.. schreef:
20 jun 2018 23:28
Zeer positief nieuws dat Domien wat anders gaat doen. Niet omdat ik het hem niet gun, maar ik had erg het idee dat hij niet alles uit zijn talent haalde in de ochtend.
Nu kan hij weer radio maken in plaats van het zich afvragen hoe laag de pH waarde is bij de reacties op het internet ;).

Ik vraag me wel af, 3FM heeft in mijn ogen maar twee mogelijke opties voor de ochtend.
De veilige keus; Sander Hoogendoorn (&Frank, samen zijn ze een leuk duo, goede chemie)
Maaar, ik denk dat deze keuze enkel de juiste kan zijn als ze de perfecte muziekmix voor elkaar krijgen. Ik zie Sander niet zo snel stunten of de grote media opzoeken (aan tafel zitten bij allerlei talkshows).
Ga je dan niet te veel op dezelfde tour als met Domien, zo een allemansvriend dat het saai is?

Daarom denk ik dat Rob Janssen (met de juiste, rustige, sitekick) een betere optie is.
Hij vult beter het gat op wat Edwin Evers achter laat (hoorspellen, vooral op humor gooien). Rob is gedurfter in zijn uitspraken en tegelijk niet zo shockjock als Giel of Jensen was. Je kan hem dus echt tof of helemaal niks vinden, maar de scheidingslijn is minder strikt dan die bij eerdergenoemde.

De kracht van het oude 3FM was dat er een sfeer hing. Niet alles steriel en een grote liefde voor muziek. Die liefde voor muziek ga je zeker terug horen bij Sander en Frank, maar het wordt nooit echt spannend. Niet spannend genoeg om een zender die zo diep geslonken is weer uit het dal te trekken.
Als er een betere muziekmix komt, worden de DJ's vanzelf de lucht in geprezen.
Oortjes open!

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 21 jun 2018 10:04

alex.. schreef:
20 jun 2018 23:28

Ik denk dat ze meer opties hebben. Jeroen van Inkel zei het gisteren mooi bij RTL Boulevard: hij zei dat je iemand in de ochtend moet hebben die de boel kan 'trekken' waardoor het hele station daarvan profiteert. Als je kritisch kijkt is de balans binnen het DJ-team zoek, want alleen Michiel is de echt ervaren man. Hij pleitte ervoor om een type Robert Jensen in de ochtend te zetten, iemand die zorgt voor reuring in de ochtend waar mensen naar willen luisteren. Ik denk dat het best verstandig zou zijn als 3FM inderdaad wat meer ervaring in huis zou halen, zeker omdat het imago een deuk heeft opgelopen en ze toch een frisse start gaan maken met een nieuwe zendermanager. Robert Jensen heeft overigens niet mijn voorkeur ;)
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

density1

Bericht door density1 » 21 jun 2018 10:43

Jensen in de ochtend neem ik totaal niet geloofwaardig. Dat zou wel een gotspe zijn om die aan te stellen om 'de kar te trekken'. Nee, gaat niet gebeuren.

alex..

Bericht door alex.. » 21 jun 2018 11:23

Maar van buitenaf is enkel Lex Gaardhuis beschikbaar die totaal niet bij 3FM past.
Of Joost Burger misschien, maar hij is ook een allemansvriend.

Binnen de radiowereld zie ik niet veel opties. Iedereen kleurt binnen de lijntjes of is niet beschikbaar.
Om Kaj of een andere vlogger/tv persoonlijkheid op de ochtend te zetten heb ik ook mijn twijfels bij. Het zal technisch niet goed genoeg zijn.

RalfOnline

Bericht door RalfOnline » 21 jun 2018 12:17

Huh? Marieke Elsinga gaat met Mattie de ochtendshow doen op Q!
Everybody listens to the radio.

Peerke_NL

Bericht door Peerke_NL » 21 jun 2018 12:20

https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... n-proberen <-- Nou ik las het ook net, dacht dat de ochtendshow net weer lekker liep.
Wel ideaal voor domein ervaren nieuwslezer die het ook op beeld goed doet
ScoutFM , het Scouting station : http://player.scoutfm.nl

aapdedino

Bericht door aapdedino » 21 jun 2018 12:23

Dus Q verandert nu ook de ochtendshow.

Orange

Bericht door Orange » 21 jun 2018 13:01

Sinds de aankondiging van het vertrek van Edwin Evers blijft er geloof ik geen een ochtendshow nog hetzelfde. Hebben alle zenders dat met elkaar afgesproken?

density1

Bericht door density1 » 21 jun 2018 13:02

Echt elke ochtendshow wordt anders. Echt ongekend en nog niet eerder voorgekomen dacht ik.

JerOeen

Bericht door JerOeen » 21 jun 2018 13:14

Heel bizar.
Ook interessant dat straks alleen Gerard Ekdom en Giel Beelen de echt gevestigde namen zijn. Alle andere andere zenders hebben "onbekendere" shows dan.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 21 jun 2018 18:47

ik zou Frank Dane geen onbekende noemen. Da's een veteraan.
Offtopic is het nieuwe ontopic.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 25 jun 2018 10:55

Dus in een jaar tijd verandert het hele landschap?

Radio2
Radio3
Radio5
538
Radio10
Q music
Veronica

De enige onvervulde en gewenste ochtend moet nog worden ingevuld: die van SkyRadio

freggel2

Bericht door freggel2 » 25 jun 2018 12:08

JerOeen schreef:
21 jun 2018 13:14
Heel bizar.
Ook interessant dat straks alleen Gerard Ekdom en Giel Beelen de echt gevestigde namen zijn. Alle andere andere zenders hebben "onbekendere" shows dan.
rutgrrr schreef:
21 jun 2018 18:47
ik zou Frank Dane geen onbekende noemen. Da's een veteraan.
@rutgrrr: JerOeen heeft het over onbekende shows, niet over onbekende DJ's.

Plaats reactie