Het Ochtendshow Landschap per 2019 - Speculeer mee

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

Plaats reactie
Daan0612

Re: Het Ochtendshow Landschap per 2019 - Speculeer mee

Bericht door Daan0612 » 15 dec 2018 22:31

marco schreef:
15 dec 2018 18:39
Wat is er tegen het inbranden van Radio 10 op je radio?
Zelf denk ik dat ik Gerard Ekdom een kans ga geven. De muziekmix op Radio 10 is sowieso erg prettig. Bij de Top 2000 vorig jaar op tv zag ik Gerard nogal uitsloverig doen, hoop niet dat dat ook aan zijn manier van presenteren te horen is. Hij lijkt me wel iemand met veel liefde voor muziek, dus dat is ook een pre.
Ook ben ik erg benieuwd naar Jeroen van Inkel op NPO Radio 5. Van Inkel vond ik vroeger in elk geval altijd erg leuk om naar te luisteren. Sinds Veronica uit het publieke bestel is gestapt, heb ik eigenlijk niet meer naar hem geluisterd.
538 zal het niet worden voor mij. Frank Dane vind ik niet prettig om naar te luisteren, zijn sidekicks zijn ook geen reden om te luisteren (wat Jelte bij ESO deed naast Rick en Niels, is mij ook nooit duidelijk geworden) en de muziek op 538 vind ik niet leuk genoeg.
Met inbranden bedoel ik het echt letterlijk. Dus dat het betreffende apparaat nooit meer van Radio 10 af wil naar een andere zender. Maar dat zal niet zo snel gebeuren met de techniek van tegenwoordig denk ik bij nader inzien. Gerard Ekdom zal hoogstwaarschijnlijk ook mijn eerste keuze worden; van anderen hoor ik daar ook positieve verhalen over. En je blijft lekker weg bij de publieke omroepen (1, 2, 3FM).
Jeroen van Inkel heb ik niets mee, mede gezien hij het einde van Somertijd bij Veronica heeft ingeluid. Ook vind ik hem geen prettige dj, maar dat is een ander verhaal. Radio 5 is naar mijn idee ook meer een zender voor oudere mensen.
Oortjes schreef:
15 dec 2018 19:04
Daan0612 schreef:
15 dec 2018 18:18
Weten jullie al wat jullie gaan luisteren in het nieuwe jaar?
Een show die ontbreekt in jouw opsomming: De Barry Paf Show, op 100%NL, met Barry Paf en Patricia van Liemt. Lekkere muziek, gezellig geouwehoer.
Daan0612 schreef:
15 dec 2018 18:18
Radio Veronica: Met Giel Beelen heb ik niets. En uit principe luister ik geen Veronica sinds het vertrek van Somertijd aldaar.
Somertijd zit inmiddels bij hetzelfde concern als Radio Veronica. Dat maakt dit principe wel een beetje vreemd. Giel Beelen zijn ochtendshow vind ik overigens ook niks, maar dat heeft andere redenen. Ik vond de ochtendshow met Niek en Alex zeker niet verkeerd op Veronica, maar dat is verleden tijd.
Zoals gezegd heb ik eerst naar mijn eigen (12) voorgeprogrammeerde zenders gekeken voor de opsomming. Natuurlijk zullen er meerdere mogelijkheden zijn, maar deze heb ik (nog) niet voorgeprogrammeerd staan. Echter denk ik niet dat het snel 100%NL zal worden omdat de Hollandse muziek mij totaal niet kan boeien. Meeuwis en Borsato zijn goed te doen; maar de keren dat ik geluisterd heb waren het voornamelijk anderen als Kraantje Pappie etc.

Inmiddels zit Somertijd inderdaad bij hetzelfde concern als Veronica, maar het gaat mij ook een stukje om het principe. Tevens vindt ik het niet leuk wat Giel Beelen doet met het inbreken bij andere programma's. De Giel mobiel in het verleden etc. Ik heb de afgelopen 10 jaar 1x geluisterd en dat was omdat hij Rob van Someren een kans wilde geven (op zijn verjaardag) om afscheid te nemen wat nooit echt gebeurd is bij Veronica. Dat vond ik dan wel weer mooi van hem.

Janno

Bericht door Janno » 16 dec 2018 00:14

Aangezien ik 's ochtends alleen op mijn werk kan luisteren ben ik mede afhankelijk van wat de collega's willen horen. Maar niemand zit op Frank Dane te wachten, dus het wordt sowieso wat anders. Ik denk dat radio 2 en radio 10 de grootste kans maken. Zelf heb ik een voorkeur voor radio 2. Daar ga ik voor lobbyen. Qmusic hebben we een paar dagen geprobeerd en Mattie en Marieke zijn collectief afgeserveerd. De rest maakt bij ons geen kans wegens te weinig afwisseling in de muziek, dus geen Arrow, Slam of 100%NL en ook geen radio 5 wegens te weinig nieuwe muziek en 3FM wegens te veel nieuwe muziek. We hebben collega's van begin 20 tot midden 70, dus het moet wel voor elk wat wils zijn. Zelf heb ik ook een voorkeur voor een zo breed mogelijk muzikaal spectrum en dan liefst met wat gezellig geouwehoer tussendoor.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 16 dec 2018 11:28

Daan0612 schreef:
15 dec 2018 22:31
Gerard Ekdom zal hoogstwaarschijnlijk ook mijn eerste keuze worden; van anderen hoor ik daar ook positieve verhalen over. En je blijft lekker weg bij de publieke omroepen (1, 2, 3FM).
Is dat een voordeel? Volgens mij heb je zonder het over de inhoud van de programma’s te hebben al één groot voordeel bij de publieke zenders: alleen maar op het hele uur reclames.

scstan94

Bericht door scstan94 » 17 dec 2018 10:25

Ik heb de afgelopen tijd ook verschillende ochtendshows geprobeerd, maar toch besloten om mijn radio 's morgens op radio2 te zetten. De muzieklijst is lekker breed en voldoende aandacht voor actualiteiten. Het heeft daarnaast als voordeel dat ik m'n radio niet hoef te switchen ik vind namelijk het programma van Bart Arens lekker weg luisteren, het programma en de muziek staan hierin centraal en niet Bart zelf.

alien8

Bericht door alien8 » 27 dec 2018 11:55

De Nachtwacht schreef:
04 sep 2018 18:45
Toch denk ik soms dat Ekdom misschien nog sterker zou zijn met ook een sterke mannelijke sidekick. Maar volgens mij is hij daar het type DJ niet voor.
Bij 3fm had hij in de middag Pietertje. Dat vond ik altijd een leuke combi. En wat dacht je van Ekstra Weekend met Michiel Veenstra. Wel meer een duo, maar toch...

Was altijd een groot liefhebber van Gerard maar hij heeft mij niet kunnen lokken naar 10. Mede doordat de muziek keuze me veelal niet aan staat.
Laatst gewijzigd door alien8 op 27 dec 2018 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie