Het Ochtendshow Landschap per 2019 - Speculeer mee

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Herman ven Schippers

Re: Het Ochtendshow Landschap per 2019 - Speculeer mee

Bericht door Herman ven Schippers » 04 sep 2018 19:43

De Nachtwacht schreef:
04 sep 2018 18:45
Ik vond Ekdom op 2 niet slecht, maar het lijkt wel of hij op 10 nog meer tot zijn recht komt. Kan moeilijk aangeven waar hem dat in zit, hij lijkt energieker te klinken en vind hem heel goed passen bij de zender en het format. Het isdus Ekdom geworden, of eigenlijk gebleven (de komende maanden zeker nog afgewisseld met Evers). Roodbeen vind ik een fijne jock, maar in zijn ochtendshow mis ik de energie een beetje, het is allemaal wel heel erg "rustig aan". (zonder dat dat slecht hoeft te zijn overigens, er zijn vast mensen die dat prettig vinden).
Ik ben het hier volkomen mee eens. Roodbeen is niet slecht, het mist de energie die ik bij Ekdom wel vind. Ga ook proberen Sander een kans te geven.

Radbi

Bericht door Radbi » 04 sep 2018 21:28

De Nachtwacht schreef:
04 sep 2018 18:45
Ik vond Ekdom op 2 niet slecht, maar het lijkt wel of hij op 10 nog meer tot zijn recht komt. Kan moeilijk aangeven waar hem dat in zit, hij lijkt energieker te klinken en vind hem heel goed passen bij de zender en het format. Het isdus Ekdom geworden, of eigenlijk gebleven (de komende maanden zeker nog afgewisseld met Evers). Roodbeen vind ik een fijne jock, maar in zijn ochtendshow mis ik de energie een beetje, het is allemaal wel heel erg "rustig aan". (zonder dat dat slecht hoeft te zijn overigens, er zijn vast mensen die dat prettig vinden).
Mee eens. Ik heb ook de indruk dat Ekdom zich meer uitleeft bij Radio 10. Misschien toch meer een commerciële jock zoals mensen vaak aangeven of misschien paste hij zich enigszins toch aan Radio 2 aan. Roodbeen en Kijk in de Vegte vind ik brave publieke jocks die de ochtendshow ook braaf presenteren.
Ekdom past goed bij 10. Van mij mag er wat meer (echte) humor erbij in de ochtendshow maar verder een frisse en leuke show. Toch denk ik soms dat Ekdom misschien nog sterker zou zijn met ook een sterke mannelijke sidekick. Maar volgens mij is hij daar het type DJ niet voor.

RadioFan!

Bericht door RadioFan! » 04 sep 2018 22:17

En 100%NL en Slam..

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 26 sep 2018 12:47

Wie zou er geschikt zijn voor de Skyradio ochtend?

Michiel Veenstra is momenteel in Limbo

pietpuk

Bericht door pietpuk » 26 sep 2018 15:58

"Ochtendshow", zucht...
Toen de radio nog leuk was zonder al dat leeghoofdige gezwets en gewoon één presentator zonder lachzakken heette het nog gewoon ochtendprogramma...

density1

Bericht door density1 » 26 sep 2018 16:09

RealSunchaser schreef:
26 sep 2018 12:47

?

Stef99

Bericht door Stef99 » 26 sep 2018 16:14

RealSunchaser schreef:
26 sep 2018 12:47

Niemand, gewoon zo laten...

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 26 sep 2018 16:47

Sky ochtendshow is niet mijn idee, dat wil John de Mol

density1

Bericht door density1 » 26 sep 2018 17:08

Maar de combi Michiel Veenstra en Sky snap ik dan niet zo...

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 27 sep 2018 08:29

pietpuk schreef:
26 sep 2018 15:58
"Ochtendshow", zucht...
Toen de radio nog leuk was zonder al dat leeghoofdige gezwets en gewoon één presentator zonder lachzakken heette het nog gewoon ochtendprogramma...
Inderdaad. Waar zijn de tijden geweest dat producers hun mond moesten houden en werden geslagen.. zoals bij Ekstra Weekend :))

Janno

Bericht door Janno » 27 sep 2018 18:23

pietpuk schreef:
26 sep 2018 15:58
"Ochtendshow", zucht...
Mwah... in de tijd van zeezender Veronica had je ook al de Rob Outshow, Lex Hardingshow, Klaas Vaakshow, Tom Collinsshow. En dat is al hééél lang geleden. :wink:
Kan de autotune-hype nu klaar zijn alsjeblieft?

Daan0612

Bericht door Daan0612 » 15 dec 2018 18:18

Komende vrijdag is de laatste uitzending van de best beluisterde ochtendshow van Nederland, Evers Staat Op. Het is een marathonuitzending van 06.00u - 18.00u. Ik hoop dat net als bij (het ik dacht 15-jarig jubileum) de hele uitzending ook online komt te staan. Vrijdag ben ik niet de hele dag in de gelegenheid te luisteren en van de 15 uur van destijds kan ik nog steeds genieten gezien ik deze gedownload heb en naar mijn computer heb overgezet zodat ik hem nog dagelijks kan beluisteren.
Vandaag in het AD/de Gelderlander een groot interview met Evers zelf van 5 pagina's.
Ja; en dan vanaf 24 december (of eigenlijk 7 januari) omdat in de kerstperiode er vaak andere dj's zitten en er andere programma's zijn wordt het op zoek naar iets nieuws. Frank Dane trek ik écht niet.
En voor de middag zal het een 'gevecht' worden tussen Genee met zijn sidekicks (Romijn, van Baarlen die van ESO overkomen) of Somertijd hoewel dat waarschijnlijk op Somertijd zal uitkomen bij mij.

Wat hebben we nu vanaf 7 januari in de ochtend? En waarom kies ik er wél of niet voor. Ik heb naar mijn eigen voorgeprogrammeerde zenders gekeken.

Radio 1: Welke dj? Geen idee! Dit zal hem niet worden; hier wordt teveel gepraat naar mijn zin en wat muziek op weg naar werk is ook wel lekker.
Radio 2: Jan Willem Roodbeen met Jeroen Kijk in de Vegte; deze maken wel een kans om opvolger van ESO te worden in mijn auto/wekkerradio alleen is het jammer dat Carmen Verheul het nieuws leest. Ze is een goede nieuwslezeres, maar ze praat zo zachtjes.
3FM: Sanders Vriendenteam; hier kan ik niets over zeggen omdat ik hem nog nooit geluisterd heb. Deze krijgt dus mogelijk wel een kans. Ik ken het team voor de rest ook niet.
Radio 10: Gerard Ekdom die maakt ook een goede kans; ik moet alleen oppassen dat die zender niet inbrandt en er nooit meer vanaf wil omdat ik ook Somertijd luister.
Radio 538: No way Frank Dane! Een ding is zeker; vanaf 24 december zal mijn radio niet snel meer op 538 komen!
Skyradio: Is non-stop. Wordt hem dus niet; vindt het geouwehoer tussendoor ook wel leuk.
Q-Music: Mattie en Marieke zullen het niet worden schat ik zo in. De muziek (die anderen wel eens aan hebben staan) trekt mij niet bepaald.
Slam!: Deze muziek trekt me niet. Overigens hebben zij met Joey van der Velden ook een nieuwe ochtenddj zitten.
Radio Veronica: Met Giel Beelen heb ik niets. En uit principe luister ik geen Veronica sinds het vertrek van Somertijd aldaar.
Omroep Brabant: ik werk in Limburg; dus zal wel niet te ontvangen zijn gedurende de hele weg. Ze hebben wel mooie muziek met o.a. Guus Meeuwis. Misschien probeer ik dat nog wel.
Omroep Gelderland: Zelfde probleem als hierboven. Ik denk dat het met Radio 1 te vergelijken is, maar we kunnen het natuurlijk wel altijd proberen. Nieke Hoitink ken ik niet.
Sublime FM: Hier zit Sander de Heer. Wellicht wordt het nog wat hoewel ik het meer ouderen-radio vindt. Een collega van 50/60 had dit op het werk vaak aan voor die weg ging bij ons.

Al met al heb ik 3/4 opties qua landelijke radio. Ook de 2 regionale kan ik nog proberen.
Weten jullie al wat jullie gaan luisteren in het nieuwe jaar?

marco

Bericht door marco » 15 dec 2018 18:39

Wat is er tegen het inbranden van Radio 10 op je radio?
Zelf denk ik dat ik Gerard Ekdom een kans ga geven. De muziekmix op Radio 10 is sowieso erg prettig. Bij de Top 2000 vorig jaar op tv zag ik Gerard nogal uitsloverig doen, hoop niet dat dat ook aan zijn manier van presenteren te horen is. Hij lijkt me wel iemand met veel liefde voor muziek, dus dat is ook een pre.
Ook ben ik erg benieuwd naar Jeroen van Inkel op NPO Radio 5. Van Inkel vond ik vroeger in elk geval altijd erg leuk om naar te luisteren. Sinds Veronica uit het publieke bestel is gestapt, heb ik eigenlijk niet meer naar hem geluisterd.
538 zal het niet worden voor mij. Frank Dane vind ik niet prettig om naar te luisteren, zijn sidekicks zijn ook geen reden om te luisteren (wat Jelte bij ESO deed naast Rick en Niels, is mij ook nooit duidelijk geworden) en de muziek op 538 vind ik niet leuk genoeg.

Oortjes

Re:

Bericht door Oortjes » 15 dec 2018 19:04

Daan0612 schreef:
15 dec 2018 18:18
Weten jullie al wat jullie gaan luisteren in het nieuwe jaar?
Een show die ontbreekt in jouw opsomming: De Barry Paf Show, op 100%NL, met Barry Paf en Patricia van Liemt. Lekkere muziek, gezellig geouwehoer.
Daan0612 schreef:
15 dec 2018 18:18
Radio Veronica: Met Giel Beelen heb ik niets. En uit principe luister ik geen Veronica sinds het vertrek van Somertijd aldaar.
Somertijd zit inmiddels bij hetzelfde concern als Radio Veronica. Dat maakt dit principe wel een beetje vreemd. Giel Beelen zijn ochtendshow vind ik overigens ook niks, maar dat heeft andere redenen. Ik vond de ochtendshow met Niek en Alex zeker niet verkeerd op Veronica, maar dat is verleden tijd.
Rock 'n roll is better than music!

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 15 dec 2018 19:26

Jeroen zit al een jaar op 5 ;-)

Plaats reactie