Het Ochtendshow Landschap per 2019 - Speculeer mee

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Spindoctor Ed

Re: Het Ochtendshow Landschap per 2019 - Speculeer mee

Bericht door Spindoctor Ed »

538: Dane
10: Ekdom
2: Stenders (Annemieke van 14 tot 16)

Verder (nog) geen veranderingen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Mijn verwachtig is dat Frank Dane op 538 komt en er verder niet zoveel verandert. Edwin Evers verwacht ik in het weekend van 12.00 tot 16.00 op Veronica. Dan kan hij nog populaire radio maken en genieten van zijn geld.

Giel Beelen is de zoveelste die geen succes heeft bij Veronica. Misschien dat daar weer wat gebeurt.

Als Radiocorp slim is, zet het twee d.j.'s neer die luisteraars bij 538 weg kunnen snoepen. Op 100%NL kan dat Lindo Duvall zijn, of Koen Hansen met Stephan Jacobs en dan Lindo Duvall in de middag. Op Slam doet Joost het niet verkeerd, maar er kan ook een dj bij 538 weg komen.

Bij de NPO verwacht ik niet veel verandering, hoewel bij 3FM natuurlijk wel wat nodig is.
Rock 'n roll is better than music!
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Waarom zou Stenders in hemelsnaam naar de ochtend gaan, invallen oke maar we weten uit ervaring (en uit zn boek) dat Stenders en de ochtend geen match zijn. De Bonanza past perfect.

Van Inkel heeft net een contract, die blijft wel bij de NPO en hoopt op een FM frequentie

Ik zou dan eerder Jeroen KidV in de ochtend willen horen op 2. Annemiek zou ik daar niet snel neerzetten.

Ik denk zelf dat Evers niet terugkomt naar 538 maar eerder naar 10.
jordiv30

Bericht door jordiv30 »

Ik denk dat het vrijwel zeker is dat Frank de ochtend over gaat nemen van Evers. Ze stomen hem niet voor niets al jaren klaar voor dit moment. Wel denk ik dat er, zeker in de beginperiode, redelijk wat mensen weg gaan bij 538. Ik zie nu al veel mensen die Evers geweldig vinden, maar Frank helemaal niets.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 23 mar 2018 15:32Giel Beelen is de zoveelste die geen succes heeft bij Veronica. Misschien dat daar weer wat gebeurt.
Ow ... ?? Waar is dat op gestaafd? Kun je dit onderbouwen? Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar ik heb de indruk dat de cijfers van de ochtend wel in de lift zitten.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Geen538

Bericht door Geen538 »

Edwin Evers stopt er mee,is het niet heerlijk, nooit meer schijtlolligheden en enge rechtse praatjes in de vroege ochtend.
Ik ben een af en toe luisteraar ivm verhuur werk.
Het is echt zo vreselijk slecht als je het vergelijk met Ekdom op 2.
Het zal wel die pannekoek van een Dane worden dus van de regen in de drup.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 23 mar 2018 16:42 Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar ik heb de indruk dat de cijfers van de ochtend wel in de lift zitten.
Ik had de indruk dat de luistercijfers in een hangende lift zitten.
Rock 'n roll is better than music!
superwuppie

Bericht door superwuppie »

Geen538 schreef: 23 mar 2018 17:04 Edwin Evers stopt er mee,is het niet heerlijk, nooit meer schijtlolligheden en enge rechtse praatjes in de vroege ochtend.
Ik ben een af en toe luisteraar ivm verhuur werk.
Het is echt zo vreselijk slecht als je het vergelijk met Ekdom op 2.
Het zal wel die pannekoek van een Dane worden dus van de regen in de drup.
Weer zo'n azijn slurper......
RadioHollandOnline - Het station waar de nederlandse sterren stralen
https://www.RadioHollandOnline.com
Stef99

Bericht door Stef99 »

Radio 538: Frank Dane (Wietze de Jager misschien met een paar nieuwsrubrieken o.i.d.?)
NPO Radio 2: Gerard Ekdom
NPO 3FM: Domien
NPO Radio 5: Jeroen van Inkel
Qmusic: Mattie, Fien & Igmar
Veronica: Tim Klijn?
HitradioOe3

Bericht door HitradioOe3 »

Talpa heeft met het aantrekken van Wietze een gat geslagen in de luistercijfers van Q.
Het zou me daarom niets verbazen dat ze dit ook met Radio 2 proberen te doen.
De vraag is alleen of Ekdom dan de juiste kandidaat is. Op basis van zijn ochtendshow zou je bijna zeggen van wel.
Gerard is braaf, net als Edwin. Frank Dane is brutaal, net als Giel.
Bovendien doet Talpa de concurrent dan ook pijn.
Ekdom heeft met zijn salaris nu nog meer inkomen dan de Balkenende norm toestaat, dus die gaat er in 2019 in ieder geval niet op vooruit bij de NPO. Bij Talpa zeker wel als hij daarvoor zou kiezen.
Vergeet ook niet dat Edwin Evers ooit bedongen heeft dat hij zelf de muziek mag uitkiezen in zijn ochtendshow, dus dat kan Ekdom ook.

Ik verwacht dat Talpa eerst gaat proberen om Ekdom naar 538 te halen en als alternatief altijd nog Frank Dane achter de hand heeft.
Dan gaat Radio2 op zoek naar een nieuwe ochtendjock en dat zou dan zo maar Annemieke kunnen zijn.
boxfm

Bericht door boxfm »

HitradioOe3 schreef: 23 mar 2018 18:48 Ik verwacht dat Talpa eerst gaat proberen om Ekdom naar 538 te halen en als alternatief altijd nog Frank Dane achter de hand heeft.
Dan gaat Radio2 op zoek naar een nieuwe ochtendjock en dat zou dan zo maar Annemieke kunnen zijn.
Het is dan wel speculeren, maar Ekdom naar 538 is totaal niet realistisch. 538 heeft eerder al de lijn voor verjonging ingezet, met het vertrek van Evers kan dit worden doorgetrokken. Ekdom naar Radio10 zou voor Talpa wel een optie kunnen zijn. Misschien de ochtendshow voor Ekdom, middagshow voor Evers en Somertijd naar Veronica.
JopisBack

Bericht door JopisBack »

GerjanOpDreef schreef: 23 mar 2018 19:38 Frank Dane komt op 538, dat is gelijk de enige verandering die er aan zit te komen.

Niet alleen dat..... de vraag is wat gebeurd er met Wietze? gaat die samen met Frank radio maken of schuift hij door naar Frank zijn plek,ik heb een groot vermoeden dat John de Mol Wietze bij Frank Dane in de ochtend gaat zetten! hij heeft 5 jaar ochtend radio gemaakt met Mattie en Talpa heeft een flink bedrag betaald om Wietze binnen te halen
De hele programmering gaat op de schop verwacht ik,er komen geen transfers meer.
Laatst gewijzigd door JopisBack op 23 mar 2018 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Theimon

Bericht door Theimon »

Ekdom op een Talpa zender, de man die Train ooit afkondigde met "omdat het moet". Neuh, die zou ik lekker in een strak format zetten; leuk voor iedereen :/
Evers heeft destijds afgedwongen dat ie iets meer free choice had, maar nog steeds is de bulk gewoon de standaard hitradio. Er moet bij 538 namelijk gewoon geld verdiend worden.

Frank Dane met een eigen team in de ochtend op 538, de rest zie ik niet snel veranderen.
Greatski

Bericht door Greatski »

Simpel, Frank Dane is de beste opvolger van Evers op dit moment. En gewoon alleen met sidekicks erbij. Niet samen met een andere dj. Hij is de beste DJ op dit moment en staat wat mij betreft op dezelfde hoogte als Evers. Frank succes!
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Ik verwacht Ekdom echt niet op 538. Muzikaal gezien gaat dit voor Ekdom gewoon werk worden, mocht hij wel alle muzikale vrijheden afdwingen, dan heeft 538 opnieuw een ochtendshow die muzikaal ver afsteekt bij de rest. Lijkt me niet dat zit dit gaan doen.

Frank & Wietze lijkt me eigenlijk best een aardige combinatie, dit duo zou ik eerder programmeren dan Frank met de huidige kliek van Evers.
Plaats reactie