Edwin Evers: contract eindigt eind 2018: hoe verder?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Gesloten
Phoenix

Edwin Evers: contract eindigt eind 2018: hoe verder?

Bericht door Phoenix »

Edwin Evers weet nog niet of hij bij Radio 538 blijft. “Mijn contract loopt tot eind dit jaar. De komende maanden ga ik me bezinnen op mijn toekomst. Ik weet nog niet of ik ga stoppen bij 538. Ik stop in elk geval niet met radio maken. Ik zie mijzelf dat de komende tien jaar nog wel doen. Alleen weet ik niet of dat bij 538 is”, zo zegt de ochtend-dj in de Story.

Collega Frank Dane zei onlangs al dat hij ervan droomt om Evers op te volgen. Oud-directeur Dave Minneboo liet ook al doorschemeren dat Radio 538 Dane klaarstoomt om Evers op te volgen.

Liefde
Volgens Story krijgt Evers jaarlijks vier miljoen euro, waar hij wel zijn eigen team van moet betalen. Eerder gaf hij al te kennen bij een eventuele overstap geen ochtendshow meer te willen maken. Volgens Story telt ook zijn nieuwe relatie met politiewoordvoerder Esther Izaks een rol. “Nu hij zo gelukkig is met Esther, zou hij zijn relatie niet meer op het spel willen zetten en verkiest hij privégeluk boven zijn radiocarrière”, aldus het blad.

Frank Dane wordt klaargestoomd om Evers op te volgen. En Evers die laat blijken dat het wel eens zijn laatste jaar in de ochtend bij 538 kan zijn.

Wat denken en vinden jullie?

a. Is Frank Dane de beoogde opvolger voor Evers? Zo niet, wie wel?
b. Mocht Evers vertrekken bij 538, op welke plek en welke zender zien jullie hem het best tot zijn recht komen.
c. Moet Evers doorgaan in de ochtend bij 538?
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Piet Puk

Re: Edwin Evers: contract eindigt eind 2018: hoe verder?

Bericht door Piet Puk »

Mijn vermoeden is dat Edwin Evers gewoon nog minimaal 2 jaar door gaat, verlengen dus.
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Neem van mij aan dat er gewoon nog een paar jaar aan vast plakt, daarvoor vind hij het nog steeds veel te leuk. Moet er ook niet aan denken dat ie stopt want dan dan zou zomaar die engnek van een Frank Dane op z'n plek kunnen komen. Zal voor de luistercijfers ook niet best zijn.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
Phoenix

Bericht door Phoenix »

GerjanOpDreef schreef: 20 mar 2018 22:12 Ik vind het beter om bij C te beginnen met antwoorden.

C. Edwin Evers moet helemaal niets. Het staat Edwin Evers en Radio 538 vrij met elkaar door te gaan.
Mijn vraagstelling in de topic start was duidelijk. Wat denken en vinden jullie?

Het is volkomen logisch dat enkel Evers en 538 hier over beslissen. Maar met jouw antwoord/reactie kun je iedere discussie op dit forum wel dood
slaan. Ik wilde de recente berichten rondom een eventueel einde van Evers Staat Op aanpakken om een discussie op gang te brengen, waarbij we vrij uit kunnen discussieren over wat we qua persoonlijk voorkeur wenselijk vinden en wat voor Evers en 538 vanuit commercieel en zakelijk oogpunt de beste beslissing zou zijn.

Mijn redenatie is dat het misschien wel eens een goed moment is voor 538 en Evers om te stoppen. Een opvolger heeft 538 al in huis. We zien bij 3FM wat er gebeurd als er geen geschikte opvolger is voor een belangrijk timeslot (Giel, Coen & Sander).

Evers kan intern bij Talpa doorschuiven naar een zuster-zender, waarbij Veronica misschien de meest logische keuze is. Gun Evers daar het middag drive-time slot en maak Rick Romijn zijn side-kick en verantwoordelijk voor de muziekkeuze van dat programma.

Frank Dane kan doorschuiven naar de ochtend. Dit juich ik persoonlijk ook toe. Het timeslot van Frank kan door Wietze de Jager worden overgenomen.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
density1

Bericht door density1 »

Mij lijkt het een goede zaak dat hij stopt. Hij kan over 1 of 2 jaar nog wel populair zijn maar er zit op een gegeven moment toch een einde aan. Dan kun je nu beter op een hoogtepunt stoppen dan nog langer door gaan. Frank Dane wordt inderdaad klaar gestoomd om zijn plek over te nemen, en verder zien we dat de programmering sinds deze week nog meer verjongd is op andere plekken. Dan lijkt het me een logische stap voor Evers om nu het stokje aan de jongere generatie over te geven.
Evers zou het best passen bij Radio 10 in de middag maar aangezien Van Someren daar al als een malle scoort ben ik bang dat dit hem niet gaat worden. Anders de middag van Veronica. Die willen naast Giel nog wel een bekende naam in de programmering denk ik zo. Opnieuw ochtendradio is bovendien uitgesloten heeft Evers te kennen gegeven, dus blijven de middagslots over. Bij Radio 2 is geen plaats want ook Ruud de Wild scoort goed.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Ik hoop dat Evers gewoon doorgaat bij 538. Mocht hij stoppen en Dane gaat het overnemen dan moet ik opzoek naar een nieuwe zender voor in de ochtend.
jordiv30

Bericht door jordiv30 »

Ik vind Evers nog steeds erg fijn in de ochtend bij 538. Toch zou het wel mooi zijn als hij weggaat uit de ochtend, omdat dan het radiolandschap dan redelijk op de schop gaat. Er zijn veel mensen die graag naar Evers luisteren, maar Dane niets vinden. Die mensen zoeken dan dus een andere zender op, waardoor de luistercijfers drastisch zullen veranderen. Lijkt me mooi als de kaarten opnieuw geschud gaan worden.

Om even terug te komen op de hierboven gestelde vragen:
A: ik denk dat er binnen 538 geen andere opvolger klaar staat en ze trainen Frank natuurlijk niet voor niets al jaren voor de ze plek. Ook van buitenaf zijn er wat mij betreft weinig DJ's die Evers zomaar kunnen opvolgen. Ondanks dat het niet mijn favoriete DJ is, lijkt hij me wel de beste keus.
B: Buiten Talpa zijn er volgens mij weinig keuzes. Radiocorp past niet meer echt bij de leeftijd van Evers, evenals 3FM. NPO Radio 2 zou eventueel kunnen, maar dan moet er daar eerst een DJ vertrekken voordat er plek is voor hem. Binnen Talpa lijkt Radio 10 mij inderdaad een goede optie, maar ik heb onvoldoende kennis over die zender om daarover te oordelen.
C: Evers doet het wat mij betreft nog steeds uitstekend in de ochtend, maar het lijkt me leuk om te zien wat er gebeurt als hij weggaat. De kaarten worden dan opnieuw geschud.
Radbi

Bericht door Radbi »

ALS Evers bij 538 stopt, zou ik hem graag in de ochtend bij Radio 10 verder zien gaan. Radio 10 verdient een grote(re) naam in de ochtend en een sterke(re) ochtendshow. Maar Edwin Evers wil geen ochtendshow meer als hij bij 538 stopt, jammer.
Hij past meer bij Radio 10 dan bij Veronica want Veronica is ook een jonge zender. In de middag bij Radio 10 lijkt me helemaal geen optie want Somertijd zit heel goed op dat tijdstip. Somertijd zal echt niet zomaar vervangen worden. Misschien op de plek van Robert Feller maar zelf vind ik Robert ook heel goed op zijn tijdstip.
Janno

Bericht door Janno »

a. Mijn persoonlijke voorkeur ligt absoluut niet bij Frank Dane en dan druk ik me diplomatiek uit.
b. Ik denk dat radio 10 Evers met open armen zou verwelkomen en hij zou daar prima passen in het format. De vraag is welk tijdslot.
c. Wat mij betreft mag hij nog een paar jaar door als hij wil. Het is ongeveer het enige programma op 538 wat ik de moeite waard vind.
Peerke_NL

Bericht door Peerke_NL »

Waarom denkt hie niemand aan Tim Klijn? Die is prima terug te halen van 10 toch, alleen zoals Ruud de Wild vroeger al zei, je moet Edwin Evers niet opvolgen dat gaat nooit goed. je bent altijd de gebeten hond.
ScoutFM , het Scouting station : http://player.scoutfm.nl
Radbi

Bericht door Radbi »

Peerke_NL schreef: 21 mar 2018 15:03 Waarom denkt hie niemand aan Tim Klijn? Die is prima terug te halen van 10 toch, alleen zoals Ruud de Wild vroeger al zei, je moet Edwin Evers niet opvolgen dat gaat nooit goed. je bent altijd de gebeten hond.
Je loopt achter ;-). Tim Klijn zit allang niet meer bij Radio 10 joh. Tim zit nu bij Veronica.

Of hij in de ochtend zal slagen bij 538, is de vraag. Bij Radio 10 deed hij het qua luistercijfers redelijk/voldoende met zijn ochtendshow.
teunvanderadio

Bericht door teunvanderadio »

a. Is Frank Dane de beoogde opvolger voor Evers? Zo niet, wie wel? Ik denk aan de hand van dit nieuwsbericht´https://www.radiofreak.nl/dave-minneboo ... adio-538/´ dat Frank Dane inderdaad de beoogde opvolger is voor Evers. Of ik hem graag zou horen in de ochtend is een ander verhaal: Dane is prima voor de lunchshow of de vrijdagavond, maar ik word liever niet wakker met zijn manier van programma maken. Maar goed, dat is mijn mening.
b. Mocht Evers vertrekken bij 538, op welke plek en welke zender zien jullie hem het best tot zijn recht komen. Ik zie Edwin Evers het snelste naar Radio 10 gaan. Hij pas goed binnen het format en zou een goede aanvulling zijn voor de zender. Ik verwacht verder niet dat hij naar Veronica gaat en op Radio 2 verwacht ik hem ook niet zo snel. Op Qmusic verwacht ik hem ook niet. Het format van de zender sluit op zich wel aan bij Evers, maar Q zoekt natuurlijk voornamelijk naar jong talent.
c. Moet Evers doorgaan in de ochtend bij 538? Ik zou het prima vinden als hij dat doet, maar zelf gaf hij natuurlijk al aan dat hij geen ochtendradio meer wil maken. Die keuze moeten we respecteren.
jessica

Bericht door jessica »

Edwin Evers schijnt een contract van 4 miljoen met Talpa te hebben. Daar moet hij wel zijn hele ochtendcrew van betalen. Een overstap naar de NPO lijkt dus uitgesloten. Enige 2 opties die overblijven zijn of een middagshow bij Veronica of een middagshow bij Radio10.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Er zijn 4 zenders binnen de talpa radio muren, lijkt mij het meest logische als eerste om daar verder te kijken naar de mogelijkheden. Talpa zal evers niet zomaar laten vertrekken..
Radbi

Bericht door Radbi »

Hoort-u-mij schreef: 21 mar 2018 16:32 Er zijn 4 zenders binnen de talpa radio muren, lijkt mij het meest logische als eerste om daar verder te kijken naar de mogelijkheden. Talpa zal evers niet zomaar laten vertrekken..
Je bedoelt 3 zenders? Er vanuit gaande dat Sky Radio niet relevant is als er gekeken zal worden naar mogelijkheden.
Gesloten