Wanneer krijgt Frank Dane een show op primetime?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Re: Wanneer krijgt Frank Dane een show op primetime?

Bericht door Oortjes »

Geen538 schreef: 28 mar 2018 15:30 Hij harkt volgens de cijfers tussen de 35/50 miljoen aan reclame binnen per jaar, gericht op een gemiddelde leeftijd van 41 jaar.
Met Dane word dat een heel stuk moeilijker want die zijn publiek is een stuk jonger en minder kaptitaalkrachtig.
De doelgroep onder de veertig is commercieel aantrekkelijker. Het gaat niet om financiële mogelijkheden van de doelgroep, maar om mogelijke invloed van reclame op de consumptie.
Rock 'n roll is better than music!
jessica

Bericht door jessica »

Het antwoord op de vraag is in januari 2019
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Geen538 schreef: 28 mar 2018 15:30 ar.
Met Dane word dat een heel stuk moeilijker want die zijn publiek is een stuk jonger en minder kaptitaalkrachtig.
De twintiger van nu is de koopkrachtige 30+er van morgen. Regeren is vooruitzien en ook 538 moet hoognodig aan de onderkant nieuw publiek aanboren. Onder Evers is de ochtendshow, hoe goed die ook is en scoort, wel degelijk verouderd. Dat moet anders.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Greatski

Bericht door Greatski »

Ik hoop dat Frank Jelte meeneemt naar de ochtendshow. Of Albert daar geschikt voor is, twijfel ik over. Hij is toch de showman en leuk voor de vrijdagavond. Of je dat elke ochtend moet doen, vraag ik me af.
Ik gok zelf dat het Jelte en Jelmer worden als sidekicks.
Daan0612

Bericht door Daan0612 »

Ik mag hopen dat Frank Dane nooit een show op primetime krijgt. Totáál geen prettige radiostem en de mensen zullen de items als de typetjes/bellen met een wetenschapper, schrijver of iets dergelijks écht wel gaan missen.
Daarnaast is Frank Dane redelijk recent veels te ver gegaan met zijn 'Maan'grap. Toevallig heb ik vanavond een stukje van de Frank en vrijdagshow geluisterd en daar vond ik dat hij ook best wel wat grove mensen bij 'meal of no meal' in zijn show haalde. Ik mag toch hopen dat hij weet wie er achter een lijn zit. Het bleek voor mij in ieder geval een heel ander luisterpubliek dan dat van Edwin Evers die bij win-dingen nog wel eens een gezellig praatje met de mensen kon houden (en die niét grof waren).
Bartes

Bericht door Bartes »

Daan0612 schreef: 30 mar 2018 22:26 Ik mag hopen dat Frank Dane nooit een show op primetime krijgt. Totáál geen prettige radiostem en de mensen zullen de items als de typetjes/bellen met een wetenschapper, schrijver of iets dergelijks écht wel gaan missen.
Daarnaast is Frank Dane redelijk recent veels te ver gegaan met zijn 'Maan'grap. Toevallig heb ik vanavond een stukje van de Frank en vrijdagshow geluisterd en daar vond ik dat hij ook best wel wat grove mensen bij 'meal of no meal' in zijn show haalde. Ik mag toch hopen dat hij weet wie er achter een lijn zit. Het bleek voor mij in ieder geval een heel ander luisterpubliek dan dat van Edwin Evers die bij win-dingen nog wel eens een gezellig praatje met de mensen kon houden (en die niét grof waren).
De vrijdagavond is natuurlijk een heel ander soort radio dan de ochtendshow. Op vrijdagavond luisteren de mensen veel aandachtiger, waardoor de radio spannender moet zijn. Ekstra Weekend was uiteraard ook een heel ander soort show dan Ekdom in de Ochtend nu is; op de vrijdagavond kun je er iets meer een spannende puinhoop van maken, omdat de luisteraar meer vermaakt kan en moet worden.
vabeekman

Bericht door vabeekman »

Ben benieuwd of Frank wel voor afwisseling kan zorgen in zijn show. Volgens mij is de Frank en Vrijdagshow over het algemeen al jaren het zelfde. Paar jaar geleden deed hij de middag show. Toen had je dacht ik ook dagelijks Meal or No meal. Dat is wat teveel.
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Bartes schreef: 30 mar 2018 23:36
Op vrijdagavond luisteren de mensen veel aandachtiger,
Hoe dat zo volgens jou, volgens mij juist losser. VriMiBo, biertje, eten, klaarmaken om te stappen. Meer behang. In de ochtend luister je aandachtiger, net wakker dus wakker worden met nieuws en geleuter, alleen in de auto of trein, op werk
Bartes

Bericht door Bartes »

RealSunchaser schreef: 31 mar 2018 12:32
Bartes schreef: 30 mar 2018 23:36
Op vrijdagavond luisteren de mensen veel aandachtiger,
Hoe dat zo volgens jou, volgens mij juist losser. VriMiBo, biertje, eten, klaarmaken om te stappen. Meer behang. In de ochtend luister je aandachtiger, net wakker dus wakker worden met nieuws en geleuter, alleen in de auto of trein, op werk
Omdat je op vrijdagavond de radio bewust aanzet voor een programma. De meeste mensen kijken dan tv, dus als je radio luistert op vrijdagavond is dat een veel bewustere keuze dan op een doordeweekse ochtend. Dan is het deel van de routine; autosleutel wordt omgedraaid en de radio springt aan.
Bartes

Bericht door Bartes »

GerjanOpDreef schreef: 31 mar 2018 23:23
Bartes schreef: 31 mar 2018 14:32
RealSunchaser schreef: 31 mar 2018 12:32

Omdat je op vrijdagavond de radio bewust aanzet voor een programma. De meeste mensen kijken dan tv, dus als je radio luistert op vrijdagavond is dat een veel bewustere keuze dan op een doordeweekse ochtend. Dan is het deel van de routine; autosleutel wordt omgedraaid en de radio springt aan.
Er zijn anders genoeg mensen die op vrijdag avond moeten werken of onderweg zijn. Die zitten hun kostbare vrije tijd niet te verdoen met hersenloze tv programma's.
Ja, tuurlijk zijn die mensen er, maar statistisch gezien veel minder.
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Leg mij nou eens uit wat er zo goed is aan Frank Dane. Op mij komt ie over als een arrogant stuk vreten met nul kennis qua muziek. Voor mij de radiorobot bij uitstek. Je voelt gewoon dat ie z'n ding doet met een bepaalde houding van, ''zie mij of hoor mij een lekker lullen op de radio en ik krijg er nog dik voor betaald ook''. Hij heeft de vlotte babbel van een geflipte autoverkoper waar ik never nooit een auto van zou kopen.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
vabeekman

Bericht door vabeekman »

GerjanOpDreef schreef: 31 mar 2018 23:24
vabeekman schreef: 31 mar 2018 12:31 Ben benieuwd of Frank wel voor afwisseling kan zorgen in zijn show. Volgens mij is de Frank en Vrijdagshow over het algemeen al jaren het zelfde. Paar jaar geleden deed hij de middag show. Toen had je dacht ik ook dagelijks Meal or No meal. Dat is wat teveel.
Ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die om 7:00 uur 's ochtends zin hebben in een pizza van Domino's.
Wellicht starten ze dat fragment van dat jongetje dan nog steeds in van mick die honger heeft en een pizza wil. :lol: Wellicht dat Albert mee gaat en morgens de moppentrommel doet. :roll:
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Zwarte IJsbeer schreef: 01 apr 2018 08:24 Leg mij nou eens uit wat er zo goed is aan Frank Dane. Op mij komt ie over als een arrogant stuk vreten met nul kennis qua muziek. Voor mij de radiorobot bij uitstek. Je voelt gewoon dat ie z'n ding doet met een bepaalde houding van, ''zie mij of hoor mij een lekker lullen op de radio en ik krijg er nog dik voor betaald ook''. Hij heeft de vlotte babbel van een geflipte autoverkoper waar ik never nooit een auto van zou kopen.
Leg jij dan eens uit waarom je voor hetgene wat ie zou gaan doen, de ochtend, in hemelsnaam muziekkennis nodig hebt....
Bartes

Bericht door Bartes »

repelsteel schreef: 01 apr 2018 11:37
Zwarte IJsbeer schreef: 01 apr 2018 08:24 Leg mij nou eens uit wat er zo goed is aan Frank Dane. Op mij komt ie over als een arrogant stuk vreten met nul kennis qua muziek. Voor mij de radiorobot bij uitstek. Je voelt gewoon dat ie z'n ding doet met een bepaalde houding van, ''zie mij of hoor mij een lekker lullen op de radio en ik krijg er nog dik voor betaald ook''. Hij heeft de vlotte babbel van een geflipte autoverkoper waar ik never nooit een auto van zou kopen.
Leg jij dan eens uit waarom je voor hetgene wat ie zou gaan doen, de ochtend, in hemelsnaam muziekkennis nodig hebt....
Hij zegt niet dat muziekkennis een vereiste is. Hij zegt dat hij Frank Dane door de boot genomen een slechte en onsympathieke dj vindt.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Bartes schreef: 01 apr 2018 12:16
repelsteel schreef: 01 apr 2018 11:37
Hij zegt niet dat muziekkennis een vereiste is. Hij zegt dat hij Frank Dane door de boot genomen een slechte en onsympathieke dj vindt.
er staat toch 'met nul kennis qua muziek'?? dus hij voert het aan als een argument ....en ik vroeg het dus aan hem. niet aan jou ;)
Plaats reactie