FM frequentie Radio3 aan Radio5 geven? Raar idee?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
WinnaarRadioring2023

Re: FM frequentie Radio3 aan Radio5 geven? Raar idee?

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Orange schreef: 23 feb 2021 13:12
Romeo schreef: 23 feb 2021 11:44 Dus geef de FM aan 5
Of stel 'm beschikbaar voor commerciële zenders.
Dat zou de beste optie zijn.
rvbracht

Bericht door rvbracht »

Nog meer Talpa troep? Geef het dan maar aan die kermiszender van RadioNL, dan kunnen de regionale kavels naar de échte regionale initiatieven, en dan heb ik het niet over Q-nonstop, Q-Limburg en Radio 10 Brabant achtige constructies.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ik denk dat juist een zender als radio 5 nog wel bestaansrecht heeft op FM. Doelgroep wordt niet door commerciële zenders bedient, want niet interessant, en hoewel de luistercijfers met DAB+ buitengewoon goed zijn, denk ik dat er, zeker de komende jaren, nog een aanzienlijk deel van de doelgroep is dat nu niet wordt bedient omdat ze nog op de traditionele manier radio luisteren.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Henkjan2016 schreef: 23 feb 2021 14:08 Mijn idee nog altijd: Gooi 3fm om in een zender met themablokken. Dan komen de overige doelgroepen ook aan hun gerief. NPO voor iedereen, maar heden ten dage stiekem toch niet voor iedereen. Dan zijn we meteen van de SMK en Muziekcafe-discussie af. En kan men genieten van het commerciele radiostation Radio 2 onder de vlag van de NPO.
Raar idee! Totaal uit de lucht gegrepen! We hebben ooit Radio 6 gehad. Voor de rest-minderheden. Er luisterde geen hond naar. Werd geruisloos opgeheven. Nog minder beluisterd dan nu 3FM. Alsjeblieft, niet weer beginnen met die versnippering en verzuiling waar we een halve eeuw politiek aan vastgebakken zaten!
Lees nog even over de kwestie Rob Stenders. Als je goed tussen de regels doorleest ("tijdslot BNN/VARA", "tijdslot AVRO/TROS" ) is dat eeuwige verzuilde, kleinzielige getouwtrek nog steeds een verlammende factor. Geen wonder dat de commerciëlen er met de winst vandoor gaan. Het schip Veronica uit de jaren 60 bewees dat al, en wat dat betreft is er niks veranderd in het Gooi. Hardleers als men is.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Satfreak13 schreef: 26 feb 2021 19:03
Henkjan2016 schreef: 23 feb 2021 14:08 Mijn idee nog altijd: Gooi 3fm om in een zender met themablokken. Dan komen de overige doelgroepen ook aan hun gerief. NPO voor iedereen, maar heden ten dage stiekem toch niet voor iedereen. Dan zijn we meteen van de SMK en Muziekcafe-discussie af. En kan men genieten van het commerciele radiostation Radio 2 onder de vlag van de NPO.
Raar idee! Totaal uit de lucht gegrepen! We hebben ooit Radio 6 gehad. Voor de rest-minderheden. Er luisterde geen hond naar. Werd geruisloos opgeheven. Nog minder beluisterd dan nu 3FM. Alsjeblieft, niet weer beginnen met die versnippering en verzuiling waar we een halve eeuw politiek aan vastgebakken zaten!
Lees nog even over de kwestie Rob Stenders. Als je goed tussen de regels doorleest ("tijdslot BNN/VARA", "tijdslot AVRO/TROS" ) is dat eeuwige verzuilde, kleinzielige getouwtrek nog steeds een verlammende factor. Geen wonder dat de commerciëlen er met de winst vandoor gaan. Het schip Veronica uit de jaren 60 bewees dat al, en wat dat betreft is er niks veranderd in het Gooi. Hardleers als men is.
Ik zou het fijn vinden om te reageren op mijn gehele reactie en context. Mijn idee is enkel een vervanging van het in mijn ogen overbodige 3fm om de overige belastingbetalers ook te bedienen.

Een reactie op een forumlid dat het belastinggeld aanhaalt.

Jouw reactie gaat over luistercijfers. Dat is voor mij een geheel andere discussie.
Pot

Bericht door Pot »

Maar waarom zou je 3FM als overbodig zien en Radio 2 niet, als je niet naar de luistercijfers kijkt?

Had NPO niet ooit plannen voor Radio 7? En zoveel programma's die niet op bepaalde zenders passen, kun je geen programmering mee vullen. KX heeft nog zat zendtijd vrij aan KX Files; zet die programma's daar dan.
Oren open!
peellandfm

Bericht door peellandfm »

Pot schreef: 23 feb 2021 13:17 De enige verantwoordelijke die er nog van over is, is Bosman zelf. Zolang hij er zit, blijft Radio 2 het A-merk van de NPO en krijgen 3 en 5 de restjes.
Is het een idee om de "land en tuinbouw berichten" en de "scheepvaartberichten" weer op 2 zetten, samen met Bosman? :D
De lekkerste op internet
[url]http://www.077radio.eu[/url]
jessica

Bericht door jessica »

FM frequentie Radio3 aan Radio5 geven? Raar idee?

Nee geen raar idee. Ik zou zeggen gelijk doen.
Romeo

Bericht door Romeo »

Orange

Bericht door Orange »

Romeo schreef: 19 mar 2021 13:40 Jan Slagter vraagt er nu ook om
https://www.radiofreak.nl/max-baas-jan- ... er-worden/
Maar die heeft een eigen belang. Max zendt namelijk niet uit op 3FM en wel heel veel op Radio 5. Dus logisch dat hij zich zo uitspreekt.
ruudam

Bericht door ruudam »

Romeo schreef: 19 mar 2021 13:40 Jan Slagter vraagt er nu ook om
https://www.radiofreak.nl/max-baas-jan- ... er-worden/
Maar Slagter maakt zijn verhaal niet sterker door te zeggen dat R5 op AM zit. Dat is er allang af.
fdboer

Bericht door fdboer »

Die bron is wel ietsje genuanceerder (zoals gebruikelijk).
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Een discussie zonder einde. Het wordt tijd, dat men eindelijk accepteert, dat er te weinig ruimte is op FM. De oplossing is eenvoudig: FM uit en digitaal verder. Dan hoeft niemand meer te pleiten voor een plekje voor een station ten koste van een ander station.

Er zijn twee mobiele digitale systemen: 4G/5G en DAB+. Deze kunnen prima naast elkaar bestaan en samen bieden zij meer dan voldoende mogelijkheden voor iedereen om radio te luisteren. Beide netwerken kunnen probleemloos naar 99% dekking worden uitgebouwd.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

EtherScout schreef: 20 mar 2021 13:15 Een discussie zonder einde. Het wordt tijd, dat men eindelijk accepteert, dat er te weinig ruimte is op FM. De oplossing is eenvoudig: FM uit en digitaal verder. Dan hoeft niemand meer te pleiten voor een plekje voor een station ten koste van een ander station
Zo simpel is het zeker. Het duurt alleen nog even voor alle auto's voorzien zijn. Mijn auto van vijf jaar oud geeft nog de keuze tussen AM en FM.
Rock 'n roll is better than music!
Plaats reactie