Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Patrick Kicken

Re: Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Bericht door Patrick Kicken »

Laat ze toch lekker doorrommelen bij 3FM, het is niet dat het veel geld kost of dure FM frequenties bezet houdt.

/cynisme modus off

Wat vinden we eigenlijk ervan dat er bij NPO Radio 2 flink wat budget is weggehaald om het lijk 3FM nog verder te reanimeren?
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns
Tone

Bericht door Tone »

Patrick Kicken schreef: 20 aug 2020 00:04 Laat ze toch lekker doorrommelen bij 3FM, het is niet dat het veel geld kost of dure FM frequenties bezet houdt.

/cynisme modus off

Wat vinden we eigenlijk ervan dat er bij NPO Radio 2 flink wat budget is weggehaald om het lijk 3FM nog verder te reanimeren?
Goed teken! Radio 2 is vooral een muziekzender. Veel budget lijkt me niet nodig om te investeren. Het gaat immers goed. 3FM heeft nog wat op te bouwen. Hopelijk worden er meer mensen tussen 15-35 jaar enthousiast!
Pot

Bericht door Pot »

Patrick Kicken schreef: 20 aug 2020 00:04 Wat vinden we eigenlijk ervan dat er bij NPO Radio 2 flink wat budget is weggehaald om het lijk 3FM nog verder te reanimeren?
Niet zo bijzonder. Toen 3FM het geld binnenhaalde (jaren geleden) zou het ook wel onderverdeeld zijn. Vergeet niet dat het PO is. Het hoeft geen winst te maken.

Daarnaast is er dit jaar meer geld uitgegeven aan o.a
begeleieding van jocks. Daardoor is het bedrag verhoogd
Tone schreef: 20 aug 2020 00:10 Goed teken! Radio 2 is vooral een muziekzender. Veel budget lijkt me niet nodig om te investeren. Het gaat immers goed. 3FM heeft nog wat op te bouwen. Hopelijk worden er meer mensen tussen 15-35 jaar enthousiast!
De groep 15-35 is lastig te bereiken. Onderaan komt steeds minder bij of luisteren meer naar andere zenders.
Oren open!
Calypso

Bericht door Calypso »

Patrick Kicken schreef: 20 aug 2020 00:04 Laat ze toch lekker doorrommelen bij 3FM, het is niet dat het veel geld kost of dure FM frequenties bezet houdt.

/cynisme modus off

"Het lijk 3FM" vind ik wat overdreven, er zit nog best wel wat leven in 3FM, alleen je moet je verwachtingen rondom kwaliteit van leven bijstellen. En daar hoort ook bij dat je dus kijkt naar de voorzieningen die 3FM heeft, of die niet beter aan anderen besteed kunnen worden. Wat heeft tenslotte iemand zonder benen aan een loopband - wat heeft dan 3FM (behalve dat het in de naam zit) aan een FM zenderpakket terwijl de doelgroep amper tot niet naar FM luistert.

Een andere maatregel: zendermanagers e.d. qua salaris sterker afhankelijk maken van marktaandeel van de zender. Op dit moment is in mijn beleving het salaris afgestemd op een situatie in een ver verleden - mag ik dan nog even een aandeeltje WorldOnline verkopen? Plafond erop, en hoe verder je zakt, hoe verder je beloning naar beneden gaat. Beneden een ondergrens? Mogelijkheid tot beeindiging contract wegens wanprestatie zonder zak geld mee.

Zelf ben ik al jaren geen 3FM liefhebber of luisteraar meer - zal wel met de leeftijd te maken hebben. Maar ik zie er wel een plaats voor in het PO landschap, alleen zullen ze dat rap moeten heruitvinden. En dan niet met een tweakje hier en daar, maar radikaal.
Coco

Bericht door Coco »

Wat een gezeur hier,
Het gaat altijd over de z.g. "muziekzenders". Alsof dat de enige manier is van radio maken.
En ook Patrick maakt zich daar schuldig aan. Alleen maar zeuren over mensen die op de muziekzenders zitten.
Want ja, het echte radio vak is ook de meesten en ook Patrick erg vreemd.
Allemaal jonge typetjes hier hé.
Watzalikervanzeggen

Bericht door Watzalikervanzeggen »

Patrick Kicken schreef: 17 aug 2020 22:41 Ja en Daan! Mart Meijer ;-)

God wat zou ik er toch een duizendje voor over hebben om een dag van iedereen hier op het forum de echte (deejay) naam te zien. Net als op MediaCourant stikt het hier van de mensen die hun naaste collega, zelfs tijdens een radioshow als ze de boel produceren, even met de grond gelijk maken omdat het tekstje dat ze net getikt hadden niet werd voorgelezen
Nu al zin in dit spel! Wie is het? Kunnen we daar een los topic voor aanmaken. Mag Patrick gokken en gaan wij bevestigen of ontkennen of het zo is... :P
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Watzalikervanzeggen schreef: 20 aug 2020 11:48
Patrick Kicken schreef: 17 aug 2020 22:41 Ja en Daan! Mart Meijer ;-)

God wat zou ik er toch een duizendje voor over hebben om een dag van iedereen hier op het forum de echte (deejay) naam te zien. Net als op MediaCourant stikt het hier van de mensen die hun naaste collega, zelfs tijdens een radioshow als ze de boel produceren, even met de grond gelijk maken omdat het tekstje dat ze net getikt hadden niet werd voorgelezen
Nu al zin in dit spel! Wie is het? Kunnen we daar een los topic voor aanmaken. Mag Patrick gokken en gaan wij bevestigen of ontkennen of het zo is... :P
Ik ben een heftruckchauffeur uit Overijssel.
Herman ven Schippers

Calypso schreef: 20 aug 2020 08:14

/cynisme modus off

"Het lijk 3FM" vind ik wat overdreven, er zit nog best wel wat leven in 3FM, alleen je moet je verwachtingen rondom kwaliteit van leven bijstellen. En daar hoort ook bij dat je dus kijkt naar de voorzieningen die 3FM heeft, of die niet beter aan anderen besteed kunnen worden. Wat heeft tenslotte iemand zonder benen aan een loopband - wat heeft dan 3FM (behalve dat het in de naam zit) aan een FM zenderpakket terwijl de doelgroep amper tot niet naar FM luistert.

Een andere maatregel: zendermanagers e.d. qua salaris sterker afhankelijk maken van marktaandeel van de zender. Op dit moment is in mijn beleving het salaris afgestemd op een situatie in een ver verleden - mag ik dan nog even een aandeeltje WorldOnline verkopen? Plafond erop, en hoe verder je zakt, hoe verder je beloning naar beneden gaat. Beneden een ondergrens? Mogelijkheid tot beeindiging contract wegens wanprestatie zonder zak geld mee.

Zelf ben ik al jaren geen 3FM liefhebber of luisteraar meer - zal wel met de leeftijd te maken hebben. Maar ik zie er wel een plaats voor in het PO landschap, alleen zullen ze dat rap moeten heruitvinden. En dan niet met een tweakje hier en daar, maar radikaal.
Lijk is wel wat overdreven. Maar 3FM is wel een patiënt wat kunstmatig in coma gehouden wordt, omdat het de laatste jaren zo hard achteruit is gegaan dat men het niet aandurft om het van de beademing te halen.
Smid70

Bericht door Smid70 »

Coco schreef: 20 aug 2020 09:29 Wat een gezeur hier,
Het gaat altijd over de z.g. "muziekzenders". Alsof dat de enige manier is van radio maken.
En ook Patrick maakt zich daar schuldig aan. Alleen maar zeuren over mensen die op de muziekzenders zitten.
Zo, opa heeft gesproken :lol:

Dus volgens U is radio maken op muziekzenders niet het echte radio vak? :lol: :lol:
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Smid70 schreef: 20 aug 2020 12:00

Dus volgens U is radio maken op muziekzenders niet het echte radio vak? :lol: :lol:
Er valt wel iets van te zeggen. Als je de radiomaker naar huis stuurt kan de computer de plaatjes prima zelf doorstarten.
Smid70

Bericht door Smid70 »

WinnaarRadioring2023 schreef: 20 aug 2020 12:03
Smid70 schreef: 20 aug 2020 12:00

Er valt wel iets van te zeggen. Als je de radiomaker naar huis stuurt kan de computer de plaatjes prima zelf doorstarten.
Ah, daar maakt je een denkfout, het gaat namelijk niet alleen om de plaatjes maar ook om de praatjes.
Je denkt aan Sky, zonder presentatie is het wat mij betreft geen echte radio maar een Spotify playlist die uitgezonden wordt. Dat kan iedereen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Het gesprek met Thorvald de Geus staat online. Wederom een erg leuk gesprek van Kicken.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Ik heb meestal geen tijd om zo'n lang gesprek helemaal uit te zitten (en ook deze keer in 2 etappes), maar dit was inderdaad een leuk gesprek.
Herman ven Schippers

Door zijn columns, kan ik dit soort gesprekken niet meer serieus nemen. Op tekst is Patrick een soort Powned wat tegen iedereen aan loopt te schoppen, op beeld moet het allemaal niet te kritisch worden en vooral heel gezellig blijven. Begint voor mij een beetje ongeloofwaardig te worden.
jessica

Bericht door jessica »

Leuk gesprek weer. Ik heb het in een keer gekeken. Echt alles wilde ik zien net zoals Thorvald zelf zei in het interview.
Erg fijn om te kijken al deze gesprekken. Een interview is iets anders dan een column. Dus ik kan dat prima scheiden. Een column moet ook iets teweeg brengen anders is het een slechte column. Je kunt alles zeggen maar die columns van Patrick brengen wel iets teweeg.
Plaats reactie