Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Ingebruik

Re: Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Bericht door Ingebruik »

Vandaag een lange rit gemaakt, mooie tijd om deze te luisteren.

Leuk gesprek! Goed om te horen hoe gepassioneerd Mark (nog steeds) is en hoe serieus hij z'n vak neemt. Patrick zat er ook lekker in.

En goed dat er weer eens iemand aangeeft dat hij dus wel gelukkig wordt van hitradio maken, korte talks, geen ruimte voor tierelantijntjes, etc. ('ik leef voor hitradio'). Door vele hier als onmogelijk geacht :wink:

En Patrick; blijkbaar is er toch ruimte bij de Talpa persdienst om met jou te mogen praten :cool:
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ingebruik schreef: 24 jul 2021 20:32 En goed dat er weer eens iemand aangeeft dat hij dus wel gelukkig wordt van hitradio maken, korte talks, geen ruimte voor tierelantijntjes, etc. ('ik leef voor hitradio'). Door vele hier als onmogelijk geacht :wink:
Dit type radio en dit type jocks wordt hier vaak en door velen verguisd, maar er wordt dan aan voorbij gegaan dat radio maken een vak is en geen hobbyproject. Ik vind het zeer interessant om te horen hoe iemand als Labrand tegen dit vak aankijkt en zichzelf hierin constant probeert te verbeteren. Het gaat vaak om zo'n kleine details die we als argeloze luisteraar niet horen, maar die ons wel beïnvloeden in de manier waarop en waarna we radio luisteren.

De podcast Dit Was De Radio met gast Patrick Kicken vond ik ook zeer interessant. Deze podcast begon me de laatste tijd wat tegen te staan door de vorm en meligheid waarmee de heren de podcast brengen. Maar Kicken stelde de juiste vraag waaruit blijkt dat er een bepaalde gedachte achter deze vorm zit. Daarmee luister ik weer met andere oren naar deze podcast. Dank daarvoor Patrick. En Patrick, we weten dat je meeleest, ik ben benieuwd of Harm Edens je heeft kunnen triggeren om weer eens wat te betekenen op de radio. Lui varken! :wink:
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 25 jul 2021 10:27
Ingebruik schreef: 24 jul 2021 20:32 En goed dat er weer eens iemand aangeeft dat hij dus wel gelukkig wordt van hitradio maken, korte talks, geen ruimte voor tierelantijntjes, etc. ('ik leef voor hitradio'). Door vele hier als onmogelijk geacht :wink:
Dit type radio en dit type jocks wordt hier vaak en door velen verguisd, maar er wordt dan aan voorbij gegaan dat radio maken een vak is en geen hobbyproject. Ik vind het zeer interessant om te horen hoe iemand als Labrand tegen dit vak aankijkt en zichzelf hierin constant probeert te verbeteren. Het gaat vaak om zo'n kleine details die we als argeloze luisteraar niet horen, maar die ons wel beïnvloeden in de manier waarop en waarna we radio luisteren.

De podcast Dit Was De Radio met gast Patrick Kicken vond ik ook zeer interessant. Deze podcast begon me de laatste tijd wat tegen te staan door de vorm en meligheid waarmee de heren de podcast brengen. Maar Kicken stelde de juiste vraag waaruit blijkt dat er een bepaalde gedachte achter deze vorm zit. Daarmee luister ik weer met andere oren naar deze podcast. Dank daarvoor Patrick. En Patrick, we weten dat je meeleest, ik ben benieuwd of Harm Edens je heeft kunnen triggeren om weer eens wat te betekenen op de radio. Lui varken! :wink:
Je kunt gewoon iedere week naar Patrick Kicken luisteren hoor. Iets meer moeite voor doen. Kicken's HipHopHits.
Vooruit ik maak het je gemakkelijk:

https://www.mixcloud.com/kicken/kickens ... erste-uur/

https://www.mixcloud.com/kicken/kickens ... weede-uur/

Iedere week 2 uur Kicken op je Radio!
rvbracht

Bericht door rvbracht »

Phoenix schreef: 03 jul 2021 23:17
Daan! schreef: 02 jul 2021 19:30 Een nieuwe met opvallende naam: Mark Labrand.
Fantastisch gesprek!
Heb niets met Mark Labrand, ken hem slechts qua naam, maar het was inderdaad een leuke podcast.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Phoenix schreef: 25 jul 2021 10:27 De podcast Dit Was De Radio met gast Patrick Kicken vond ik ook zeer interessant. Deze podcast begon me de laatste tijd wat tegen te staan door de vorm en meligheid waarmee de heren de podcast brengen. Maar Kicken stelde de juiste vraag waaruit blijkt dat er een bepaalde gedachte achter deze vorm zit. Daarmee luister ik weer met andere oren naar deze podcast. Dank daarvoor Patrick.
Om diezelfde reden ben ik ook geen frequent luisteraar van die podcast, maar ik zal deze met PK weer eens proberen dan, thanks voor de tip.
density1

Bericht door density1 »

Er is weer een nieuw gesprek. Interessante visies over radio en radiomaken. Ditmaal met Timo Kamst. Het radioforum en een specifiek persoon hier komt ook nog even aan bod...en dat is een tease... -+dance
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 28 aug 2021 09:52 Er is weer een nieuw gesprek. Interessante visies over radio en radiomaken. Ditmaal met Timo Kamst. Het radioforum en een specifiek persoon hier komt ook nog even aan bod...en dat is een tease... -+dance
In jouw geval was “teasen” toch gelijk aan “verklappen” :wink:

Deze ga ik later nog bekijken. De In Vorm aflevering met Timo Kamst vond ik zeer leuk in ieder geval.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
density1

Bericht door density1 »

Dan had ik wel gezegd om wie het ging.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

density1 schreef: 28 aug 2021 15:56 Dan had ik wel gezegd om wie het ging.
Uitstekende tease. Ik ben m nu aan t luisteren :))

Edit: ok, de naam is genoemd. Moehahahahaha!
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Wederom een heel leuk gesprek/interview. Timo heeft mij ook een duidelijk inzicht gegeven in zijn rol als opleidingscoach bij de NPO. Hij heeft een duidelijke visie en mening over radio (maken) en kan deze ook heel duidelijk overbrengen.
Disclaimer:
Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken »

Ja die Timo heeft er zeker een frisse kijk op. Zoals ik in het gesprek al zei: ik zie hem ooit 538 wel redden, als daar onder de RTL vlag ingegrepen gaat worden.
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns
Daan!

Bericht door Daan! »

Over waar 538 heen moet, had hij ook een duidelijke mening. 538 moet de brutale underdog worden. Dat is hier ook al eens uiteengezet. Helaas lijkt het er niet op dat bij Talpa enige visie is.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Daan! schreef: 30 aug 2021 13:14 Over waar 538 heen moet, had hij ook een duidelijke mening. 538 moet de brutale underdog worden. Dat is hier ook al eens uiteengezet. Helaas lijkt het er niet op dat bij Talpa enige visie is.
Dat is hier inderdaad al eens uiteengezet. Ik zeg niet voor niets dat Kamst een duidelijke visie heeft ;-)
Phoenix schreef: 11 jul 2021 16:03 In het verleden had 538 een wat stoerder en brutaal imago. Dat mag best weer uitgenut worden tegenover het feelgood imago van Q Music.
Phoenix schreef: 07 mar 2021 08:31 Waar Q staat voor feel-good, associeer ik 538 met brutaal en ondeugend. Probeer dat uit te bouwen en te onderstrepen. Laat vervolgens je programmamakers hier ondergeschikt aan zijn. 538 heeft nog steeds goede jocks die niet onder hoeven doen voor Q, maar het verschil zit op dit moment in wat men noemt stationality.
Disclaimer:
rocks

Bericht door rocks »

Vondt Timo inderdaad een leuke gast... zijn leuke interviews die Patrick geeft...
Het is alleen jammer dat hij tegen z'n gasten altijd z'n oude koeien uit de sloot moet halen hoe ze hem behandeld hebben enz.

Je mag dat zeker vertellen, maar moet je dat altijd in een interview naar voren halen daar zitten de luisteraars niet altijd op te wachten
en de gasten zelf ook niet tenminste zou ik denken.... Maar voor de rest altijd leuk om te luisteren.
Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken »

Ja, vind ik ook jammer

:wink:
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns
Plaats reactie