Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Re: Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Bericht door Oortjes »

Smid70 schreef:
04 jul 2020 18:40
Misschien niet maar wat betaald Talpa belachelijk veel geld aan deze matige dj, terwijl betere dj's werkeloos thuis moeten zitten (dat is natuurlijk maar mijn mening).
Ik weet niet wat Frank Dane betaald krijgt. Wel weet ik dat hij meer luisteraars wet vast te houden dan ik had verwacht. Hij zal dus wel kwaliteiten hebben.
Rock 'n roll is better than music!

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Smid70 schreef:
04 jul 2020 18:40
Oortjes schreef:
04 jul 2020 16:56
Ik heb de Spreekbuis er ook eens op nageslagen. Over de collumn van Kicken kan ik kort zijn. De woonplaats van een dj is echt niet relevant, daarmee deze collumn ook niet.
Misschien niet maar wat betaald Talpa belachelijk veel geld aan deze matige dj, terwijl betere dj's werkeloos thuis moeten zitten (dat is natuurlijk maar mijn mening).
Ben heel benieuwd welke werkloze DJ je op de plek van Dane wilt zetten dan.

Daan!

Bericht door Daan! »

En ben ook benieuwd naar wat Frank Dane dan verdient. Blijkbaar weet Smid70 dit.
Van Coen en Sander is het recent in de media gekomen wat ze naar verwachting verdienen, maar van Frank niet.

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Geloof dane 4 a 5 ton per jaar

Durashift

Bericht door Durashift »

Patrick Kicken schreef:
29 jun 2020 21:08
(..) Stationmanager Erik de Zwart had de pech dat ik de jaren ervoor onder Niels Hoogland al zó veel uren radio -moest- doen dat het me geen enkel plezier meer bracht. Was in de TMG tijd op een gegeven moment 32 uur per week te horen bij Veronica! (..)
Hmm, doelde Erik de Zwart misschien op jou in de Miss Podcast van afgelopen donderdag op vrijdag(nacht)? :wink:

Minuut 53:30 ~> 54:00 over burn-out bij DJ's. Erik heeft de indruk dat sommigen het alleen voor de poen deden.

https://www.nporadio1.nl/miss-podcast

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken »

Hoi piepeloi,

Was even druk met reageren op de comments bij de column zelf, sorry dat ik jullie fans (en Mart/Tim) even liet wachten.
Ja dat was me het weekje wel weer dankzij die column over Frank Dane. Saillant detail: de column met de meeste retweets en reacties tot nu toe. Zegt wel iets over het onderwerp. Ik ben ook blij met jullie reacties hier. Kan er weinig aan toevoegen, behalve dit:

Een van de redenen waarom ik op een gegeven moment ook meer gas ben gaan geven in die columns is de interviewreeks RadioHelden. Na een aantal aanvragen kwam ik erachter hoe monddood de meeste deejays gemaakt worden door hun stationmanager/programmaleider of marketingafdeling. Niemand van de huidige radiogeneratie durft uberhaupt iets te zeggen, laat staan een interview te geven. Dat vind ik een kwalijke zaak, wellicht dat ik daarom ook wat meer olie op het vuur gooi en alles wat ik hoor er in verwerk.

Het feit dat ook deze column weer zoveel tongen losmaakt zie ik dan ook alleen maar als een positief bijeffect. Dat ik bij de grote radiogroepen niet meer welkom ben door mijn grote mond en betweterigheid dat neem ik al jaren voor lief. Er zit zat goed radiotalent thuis of midden in de nacht (hoi Rick) omdat ze net als ik zo loyaal zijn aan het station waar ze werk(t)en of uberhaupt het medium radio dat ze niet anders kunnen dan hun zorgen uiten en zich met alles bemoeien. En dat wordt dan weer als lastig ervaren, terwijl het eigenlijk juist aangeeft dat iemand heel betrokken is bij zijn of haar station.
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Hoort-u-mij schreef:
04 jul 2020 21:52
Geloof dane 4 a 5 ton per jaar
Het gaat er niet om wat iemand kost, maar om wat hij opbrengt.

martmeijer

Bericht door martmeijer »

Patrick Kicken schreef:
05 jul 2020 01:13
Hoi piepeloi,

Was even druk met reageren op de comments bij de column zelf, sorry dat ik jullie fans (en Mart/Tim) even liet wachten.
Ha Patrick, ik snap dat dat idee je opwindt, maar ik heb betere dingen te doen dan anonieme troll-accounts aanmaken. Je hebt inmiddels al gemerkt dat ik niet te beroerd ben om onder mijn eigen naam te zeggen wat ik vind :wink:

Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Ik begin me af te vragen waar de grens ligt tussen een stevige maar effectieve column en mensen pesten.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Lotte van der Neven schreef:
05 jul 2020 13:28
Ik begin me af te vragen waar de grens ligt tussen een stevige maar effectieve column en mensen pesten.
Ik weet niet of het pesten is, maar de woonplaats van een dj erbij halen is in ieder geval ver voorbij effectief.
Rock 'n roll is better than music!

density1

Bericht door density1 »

Eens met Patrick. Eigenlijk doet een Johan Derksen niet anders, maar dan over voetbal. Gaat er ook vaak met gestrekt been in en met een gepeperde mening. Niets mis mee, maar dat zijn we in radioland niet zo gewend dat dit eens gebeurd. Alles moet maar met de mantel der liefde worden bedekt. Dus eigenlijk zie ik Patrick als 'de Johan Derksen van radioland'. Dat werd rijkelijk tijd.

Daan!

Bericht door Daan! »

Dat het in het voetbal gebeurt, betekent niet dat het normaal is en dat het dan ook maar in de radiowereld moet worden geaccepteerd.
Maar gepeperd is de column van Patrick niet, eerder ongefundeerd. Gepeperd houdt in dat dat er sprake is van scherpte, maar dat is hier niet het geval. Er worden namelijk geen feiten genoemd in de column, maar heel veel subjectivisme en zelfs aantoonbare onjuistheden.
Als Johan Derksen dat zou doen, zou iedereen hem links laten liggen en zou Johan verdwijnen van de tv. Ik zou Patrick eerder vergelijken met Robert Jensen: een complotdenker die zijn mening op geen enkel feit baseert.

Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

density1 schreef:
05 jul 2020 14:24
Eens met Patrick. Eigenlijk doet een Johan Derksen niet anders, maar dan over voetbal. Gaat er ook vaak met gestrekt been in en met een gepeperde mening. Niets mis mee, maar dat zijn we in radioland niet zo gewend dat dit eens gebeurd. Alles moet maar met de mantel der liefde worden bedekt. Dus eigenlijk zie ik Patrick als 'de Johan Derksen van radioland'. Dat werd rijkelijk tijd.
Johan Derksen fundeert zijn mening met feiten en interessante invalshoeken. Als je zegt dat de meest recente column van Kicken niveau Derksen is, beledig je daar Derksen mee in mijn ogen. En het is ook zeggen "Je mag alles roepen wat je wilt, pesten kan gewoon".
Even eerlijk zeggen: als iemand zo'n lege column over jou zou schrijven, vol met beledigingen, wat zou jij dan doen? Roepen "Hoera! De radiowereld heeft een eigen Johan Derksen." Lijkt me sterk.

Wel eens met dat niet alles met de mantel der liefde bedekt moet worden, dat schreef ik al eerder in dit topic. De Nederlandse dj's zijn heel snel op hun teentjes getrapt en reageren zelfs geïrriteerd en arrogant naar luisteraars met kritiek. Dat is de andere kant van het verhaal, vind ik ook zielig. Mensen als Corne Klijn, Martijn Muijs, Wouter van der Goes en Erik van Roekel kunnen op social media ook totaal niet tegen kritiek. Dan krijgt de luisteraar met kritiek toch een waffel terug.

Dj's willen wel geprezen worden als ze het goed doen, maar absoluut geen kritiek krijgen. Dan zijn ze ineens de gebeten hond. Dus in dat licht ben ik blij met de columns van Kicken. Ik vind alleen dat hij in de meest recente teveel doorslaat, het te persoonlijk maakt en niet genoeg onderbouwt met feiten.

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

density1 schreef:
Johan Derksen heeft nog een bepaalde intelligentie en status. De reacties onder de column waren voor 90% negatief richting Patrick Kicken. Het is een kind dat schreeuwt om aandacht en daar blij mee is. Benieuwd wat ie gaat uitvoeren wanneer mensen zelfs hier niet meer op reageren. Gaat ie weer de politiek in? 🤣🤣🤣🤣

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

density1 schreef:
Maar jij bent ook uit hetzelfde hout gesneden als kicken.
Ook altijd alles maar bekritiseren. Niets is goed wat start, processing dit, format dat.

Zuurtjes waren zeker in de aanbieding.

Prima kritiek hebben, maar het is zo voorspelbaar geworden bij bepaalde mensen.

Niets goed onderbouwd of hoe ze het zelf doen . Negatieve lading altijd. NOOIT een positieve column van kicken. Het is altijd af lopen geven.

Plaats reactie