Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Bericht door Phoenix »

Janno schreef:
02 jul 2020 22:38
Oeh... misschien moeten we een nieuw topic aanmaken: Columns van Patrick Kicken over collega’s uit het vak? Het gaat nogal los. :eek:
In de column over Frank Dane gaat Patrick Kicken inderdaad behoorlijk los. Kicken zegt wel zinnige dingen en legt de vinger wel op de zere plek, waar het gaat om tekortkomingen of verbeterpunten van het programma en Frank Dane, maar zoals eerder al eens gezegd benoemt Kicken ook zoveel randzaken, waardoor de column juist zijn kracht verliest. Dat is jammer.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

density1

Bericht door density1 »

Het is een gepeperde en pittige column, en dat mag daar is een column ook voor om te chargeren. Ben het in grote lijnen wel eens met zijn stelling.

Daan!

Bericht door Daan! »

En wat is zijn stelling dan volgend jou?

density1

Bericht door density1 »

Die is toch wel duidelijk als je de column leest?

Daan!

Bericht door Daan! »

Nee. Het kunnen er meerdere zijn. Daarom vraag ik het.
Aangezien jij het er mee eens bent, dacht ik, jij weet het vast.
Bovendien maakt het hier de discussie zuiver aangezien er dan over dezelfde stelling wordt gepraat.

density1

Bericht door density1 »

Hij probeert Dane een spiegel voor te houden, dat maak ik uit zijn column op.

Daan!

Bericht door Daan! »

Een spiegel voorhouden is geen stelling.

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Phoenix schreef:
03 jul 2020 13:09
Janno schreef:
Oeh... misschien moeten we een nieuw topic aanmaken: Columns van Patrick Kicken over collega’s uit het vak? Het gaat nogal los. :eek:
In de column over Frank Dane gaat Patrick Kicken inderdaad behoorlijk los. Kicken zegt wel zinnige dingen en legt de vinger wel op de zere plek, waar het gaat om tekortkomingen of verbeterpunten van het programma en Frank Dane, maar zoals eerder al eens gezegd benoemt Kicken ook zoveel randzaken, waardoor de column juist zijn kracht verliest. Dat is jammer.
Hier kan ik me in vinden. Vind het wel vervelend dat privé gebeurtenissen erbij worden gehaald. Onder de gordel. Alles voor aandacht. Goedkoop gozertje die Kicken.

Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef:
03 jul 2020 13:09
Janno schreef:
De column is inderdaad pittig. Dat maakt hem natuurlijk wel lezenswaardig. Zo werkt dat nu eenmaal.
Ik ben het wel met je eens dat Kicken uit de bocht vliegt als hij over die privé-dingetjes begint. Dat is niet nodig voor een kritische benadering van de dj Dane. Verder is een column over het algemeen bedoeld om een mening te geven en dat doet Kicken met verve. Al ben ik in dit geval wel blij dat ik geen Frank Dane heet.

Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Wel oprecht jammer dat Kicken nu niet reageert, juist als de kritiek losbarst is dit een kans om de discussie te voeren op een inhoudelijke manier. Maar het is stil.

Calypso

Bericht door Calypso »

Lotte van der Neven schreef:
04 jul 2020 15:19
Wel oprecht jammer dat Kicken nu niet reageert, juist als de kritiek losbarst is dit een kans om de discussie te voeren op een inhoudelijke manier. Maar het is stil.
Misschien is dat wel de meest wijze reactie als je ziet dat een discussie uit de bocht vliegt en er figuren zijn die alleen om te lopen stangen accounts gaan aanmaken...

Ik vond het een interessante discussie die ik graag volgde totdat dat soort dingen gingen gebeuren. Discussie is goed, een ander geluid moet te horen zijn, maar kinderachtig gedrag... ik kan m'n tijd wel beter besteden.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ik heb de Spreekbuis er ook eens op nageslagen. Over de collumn van Kicken kan ik kort zijn. De woonplaats van een dj is echt niet relevant, daarmee deze collumn ook niet.
Rock 'n roll is better than music!

Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Calypso schreef:
04 jul 2020 16:33
Lotte van der Neven schreef:
04 jul 2020 15:19
Misschien is dat wel de meest wijze reactie als je ziet dat een discussie uit de bocht vliegt en er figuren zijn die alleen om te lopen stangen accounts gaan aanmaken...

Ik vond het een interessante discussie die ik graag volgde totdat dat soort dingen gingen gebeuren. Discussie is goed, een ander geluid moet te horen zijn, maar kinderachtig gedrag... ik kan m'n tijd wel beter besteden.
Ik ben het eens met jou, die accounts kan PK dan negeren. Maar ik snap niet dat je een pittige column schrijft om vervolgens stil te blijven als er reacties op komen (wat mij een doel lijkt van een column). Maar dat is helaas in het verleden al vaker gebeurd: Kicken schrijft iets pittigs (column, Twitter, enz) en wanneer er reacties komen, reageert hij niet. Of hij gaat jennen met teksten als "denk aan je hart!" of "maak je niet zo druk!".
En dat vind ik zonde van de kans op een zinnige discussie. Wie weet overtuigt Kicken wel een aantal mensen van zijn mening, dat lijkt me ook een van de doelen van een column.

Smid70

Bericht door Smid70 »

Oortjes schreef:
04 jul 2020 16:56
Ik heb de Spreekbuis er ook eens op nageslagen. Over de collumn van Kicken kan ik kort zijn. De woonplaats van een dj is echt niet relevant, daarmee deze collumn ook niet.
Misschien niet maar wat betaald Talpa belachelijk veel geld aan deze matige dj, terwijl betere dj's werkeloos thuis moeten zitten (dat is natuurlijk maar mijn mening).

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Net met opgekrulde tenen de column van Kicken over Dane gelezen. Ik heb me zelden zo ongemakkelijk gevoelt na het lezen van iets. Dat je Dane pakt, kan. Ik snap het niet, maar oké. Maar dat je de rest van zijn team ook nog even onder uit de pan geeft, volkomen onnodig. Niet iedereen heeft een uitgesproken karakter, dat is iets wat je hebt of niet. Ontzettend makkelijk om hier Hanelore en de nieuwe nieuwslezer op te pakken.

Plaats reactie