Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RadioLove95

Re: Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Bericht door RadioLove95 »

Kicken speelt alles op de man. Pot verwijt de ketel.

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Kicken was in zijn tijd bij 3fm een leuke DJ, zijn commerciële avontuur heeft mij nooit echt doen interesseren en was weinig vernieuwend ten opzichten van bij de publieke.

Hij heeft vooral door die commerciële tijd veel frustratie, kan ik wel begrijpen als er veel niet meer mag en alles binnen regeltjes en dingen bedacht in witte kantoortjes .

Patrick is net als ik een ADHDer, een denker, een piekeraar en kan waarschijnlijk dingen niet loslaten en dit loopt op tot frustratie. Hij kan dit schijnbaar uiten door zijn manier van reageren. Helaas gaan mensen hier ook wat van vinden en zelfs resultaat dat men zich aan hem gaan frustreren .

Janno

Bericht door Janno »

Lotte van der Neven schreef:
02 jul 2020 09:34
Wat ik bedoel met "op de man spelen in plaats van de bal": de inhoud van een discussie vermijden en in plaats daarvan de personen die de discussie voeren ter discussie stellen. Precies wat hier dus gebeurt, op de eerste reactie van Janno na.

Drie dingen die ik hierover wil zeggen:
01. Ik lees een observatie, niet zonder nuances. Van "en plein publique afzeiken" is naar mijn mening geen sprake. We hebben het over de handelswijze van Rob Stenders en daar horen niet alleen lofprijzingen bij. Maar ik vind persoonlijk niet dat hij afgezeken wordt.
02. Stenders is zelf iemand die regelmatig iemand en plein publique stevig te kakken zet of erger. Maar als hij de vrijheid neemt om anderen openbaar te grazen te nemen, is dat ook een vrijbrief om hem ook kritisch te bediscussiëren. Anders is het meten met twee maten.
03. Er is nergens gezegd dat dit niet ook met Rob persoonlijk wordt besproken. Dat is een aanname.
Om met punt 3 te beginnen: Dat is inderdaad een aanname. Maar ik vraag me dan wel af wat het nut is om dit ook nog eens op een forum te vermelden. Als het persoonlijk met Rob besproken is lijkt me dat nogal overbodig.
Over punt 2 kan ik alleen maar zeggen dat ik niet heb ervaren dat Stenders mensen en plein publique te kakken zet. Wel dat hij, in mijn oren, af en toe plaagstootjes uitdeelt. Misschien ervaart de betrokkene dat anders. Ik zit niet in de radiowereld, ben slechts een eenvoudige luisteraar, dus ik ken ook de wellicht bijbehorende kinnesinne niet.
Eindigend met punt 1: Als argeloos niet-ingewijde (ik ben geen dj, technicus, programmamaker oid, zelfs niet bij een lokale omroep) komt de aanval op Rob Stenders door tenminste twee personen toch echt over als afzeiken. Mogelijk is dit de onderlinge mores bij radiomakers, ben ik hier dan niet op mijn plek en moet ik het forum laten aan de vakmensen zelf.

Ik snap dat een populaire dj als Stenders niet alleen goede kanten heeft. Hij is namelijk een mens en niemand is zonder fouten. Kritiek op zijn manier van presenteren snap ik; op een forum geef je je mening en niemand heeft alleen fans. Maar dit gaat toch meer de persoonlijke kant op en ik vind dat je dat op een openbaar forum beter niet kunt doen.
Dat laatste is uiteraard een mening.

Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Duidelijke mening, ik snap je punten goed hoor. Ik ervaar die "plaagstootjes" als pesten. Geraffineerd iemand net iets te hard afmaken, zodat de argeloze luisteraar niet doorheeft hoe "smerig" de sneer eigenlijk is, maar de ontvanger wordt wel degelijk heel hard aangepakt.
Denk aan een nieuwslezer waar hij wekenlang mee overhoop heeft gelegen, net even die ene nare opmerking geven on air. Of toepasselijke muziek draaien en die opdragen aan een andere dj van zijn eigen zender. Of via Fred of een andere collega een boodschap doorgeven, omdat ie dat zelf niet durft.

Omdat die aangevallen personen zich regelmatig niet kunnen verdedigen, is het in mijn ogen prima als er op dit platform gewaarschuwd wordt als Rob ter sprake komt. Let wel, we hebben het hier over iemand die in zijn boek over Robert Feller schreef "De doodstraf bestaat in Nederland, zijn naam is Robert Feller". In dat licht zijn we hier heel mild over hem.
Janno schreef:
02 jul 2020 11:01
Ik snap dat een populaire dj als Stenders niet alleen goede kanten heeft. Hij is namelijk een mens en niemand is zonder fouten. Kritiek op zijn manier van presenteren snap ik; op een forum geef je je mening en niemand heeft alleen fans. Maar dit gaat toch meer de persoonlijke kant op en ik vind dat je dat op een openbaar forum beter niet kunt doen.
Daar ben ik het mee eens, maar dit zijn geen fouten. Dit is 35 jaar lang bewuste keuzes maken om er zelf beter van te worden.

Wat ik alleen maar wil zeggen: Ik vind het gezond dat er met de columns van Kicken (ik vind Het Knopje weer een heel ander verhaal) ook een tegengeluid wordt gegeven. Als dj's dingen doen die niet bevorderlijk zijn voor de luisteraar, mag er best een scherpe column tegenover staan die een andere kant belicht.
Maar dat zie je ook bij Angela de Jong. Ben ik ook geen fan van, maar het is wel goed dat er kritisch naar TV-programma's wordt gekeken.

Janno

Bericht door Janno »

Lotte van der Neven schreef:
02 jul 2020 12:49
Duidelijke mening, ik snap je punten goed hoor. Ik ervaar die "plaagstootjes" als pesten. Geraffineerd iemand net iets te hard afmaken, zodat de argeloze luisteraar niet doorheeft hoe "smerig" de sneer eigenlijk is, maar de ontvanger wordt wel degelijk heel hard aangepakt.
Denk aan een nieuwslezer waar hij wekenlang mee overhoop heeft gelegen, net even die ene nare opmerking geven on air. Of toepasselijke muziek draaien en die opdragen aan een andere dj van zijn eigen zender. Of via Fred of een andere collega een boodschap doorgeven, omdat ie dat zelf niet durft.

Omdat die aangevallen personen zich regelmatig niet kunnen verdedigen, is het in mijn ogen prima als er op dit platform gewaarschuwd wordt als Rob ter sprake komt. Let wel, we hebben het hier over iemand die in zijn boek over Robert Feller schreef "De doodstraf bestaat in Nederland, zijn naam is Robert Feller". In dat licht zijn we hier heel mild over hem.
Janno schreef:
02 jul 2020 11:01
Daar ben ik het mee eens, maar dit zijn geen fouten. Dit is 35 jaar lang bewuste keuzes maken om er zelf beter van te worden.

Wat ik alleen maar wil zeggen: Ik vind het gezond dat er met de columns van Kicken (ik vind Het Knopje weer een heel ander verhaal) ook een tegengeluid wordt gegeven. Als dj's dingen doen die niet bevorderlijk zijn voor de luisteraar, mag er best een scherpe column tegenover staan die een andere kant belicht.
Maar dat zie je ook bij Angela de Jong. Ben ik ook geen fan van, maar het is wel goed dat er kritisch naar TV-programma's wordt gekeken.
Het leuke aan dit soort discussies is dat je elkaar beter leert begrijpen als je wat dieper op de inhoud ingaat.
Zo kende ik de columns van Patrick Kicken nauwelijks, wel heb ik wat van zijn interviews gezien en die vond ik erg leuk.
Ik ben er even ingedoken en las als eerste de column over Stenders als top2000-jock. Ik vond het een goede column. Ook al pakt hij Rob stevig aan, hij geeft ook duidelijk aan hoe hij hem op andere fronten waardeert. Ik ga hier zeker meer van teruglezen.

Natuurlijk weet ik ook wel dat Rob Stenders geen heilige is. Lex Harding noemt hem niet voor niets de lastigste dj waarmee hij ooit heeft gewerkt, dat zegt wel iets. Maar hij noemt hem ook de beste en daar ben ik het mee eens. Misschien moet je soms wel een vervelende klier zijn om boven de middelmaat uit te steken.
Ik hou erg van mensen die een beetje dwars zijn, daarom hou ik ook van columnisten, commentatoren en presentatoren die schuren, zoals inderdaad Angela de Jong, Patrick Kicken en Rob Stenders. Als ze goed zijn vergeef ik ze veel.
Maar ik ben geen slachtoffer en heb makkelijk praten vanaf de zijlijn, dat begrijp ik wel.

Hoort-u-mij

De column over Frank Dane is werkelijk om te schamen.

Waarom al-tijd maar negatief.

Kicken heb je geen schaamte?

Verstandvanzaken

Bericht door Verstandvanzaken »

Het lijkt mij dat spreekbuis afscheid gaat nemen van PK als columnist. Iemand die een column schrijft naar aanleiding van een wel of niet bestaande brief. Hoe gek wil je het hebben. Frank Dane is met afstand marktleider in de ochtend . Wellicht zit daar de frustratie van PK. Nooit marktleider geweest. En hij heeft nog wel zoveel boekjes gelezen over radio. En hij was overal de eerste mee. PK die al zijn ervaring en kennis over radio wekelijks inzet op Wild FM. Wat missen we PK op de landelijke radio. Je zou toch zo’n gast in je team hebben . Iedereen met wie PK ooit heeft samengewerkt krijgt er van langs. Ik heb nu al medelijden met de jocks van Wild. Ze lezen binnenkort wel hoe slecht ze zijn. En PK , hij blijft vol gas doorgaan.. richting de afgrond

Pot

Bericht door Pot »

Genieten dit :lol:

Volgens mij gaat het om de inhoud van de column, niet over Patrick zelf. Je kunt het er mee eens zijn of niet. Ikzelf kan me er ook wel eens niet in vinden, maar dan is het toch niet nodig om op de man te spelen, ofwel?
Oren open!

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken »

Jongens, meiden, ex-collega's :-)

Maak je toch eens niet zo druk om wat ik schrijf. Dat is mijn pakkie an. Maak je veel liever druk om de NSB praktijken van sommige jocks, die een brief gaan sturen omdat ze vinden dat de programmaleider niet deugd. Stap lekker op de man zelf af als je mans genoeg bent. Dat is wat ik met die column aantoon. Komen jullie ook nog uit je schulp? Misschien kunnen we nog een leuk interview opnemen samen!

Overigens was de column daarvoor (over Wilfred, René en Johan) juist heel erg meegaand. Je hebt je mening over mij toch al klaar, nou vooruit, spui hem dan nog maar een keer als je weer iets gevonden hebt wat bij je mening past. Op de inhoud ingaan, durf je dat ook?
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns

Verstandvanzaken

Bericht door Verstandvanzaken »

PK heb je de brief gezien? Wellicht gelezen? Of is het ‘hearsay’. In geval van het laatste zou het je sieren om je excuses te maken. En anders laat ons dan mee lezen. Wel zo netjes toch.

Calypso

Bericht door Calypso »

Verstandvanzaken schreef:
02 jul 2020 21:12
PK heb je de brief gezien? Wellicht gelezen? Of is het ‘hearsay’. In geval van het laatste zou het je sieren om je excuses te maken. En anders laat ons dan mee lezen. Wel zo netjes toch.
Ach, onze re-incarneerder heeft ook weer een accountje aangemaakt. Wat gaat de volgende naam worden?

Daan!

Bericht door Daan! »

Patrick Kicken schreef:
02 jul 2020 20:46
Maak je toch eens niet zo druk om wat ik schrijf. Dat is mijn pakkie an.
Je schrijft een column, dan is het vanzelfsprekend dat daar reacties op komen. Dat is ook wat het doel is van een column. In dit geval zeg je A, dan weet je dat B ook komt.
Patrick Kicken schreef:
Maak je veel liever druk om de NSB praktijken van sommige jocks, die een brief gaan sturen omdat ze vinden dat de programmaleider niet deugd. Stap lekker op de man zelf af als je mans genoeg bent.
Iedereen mag zelf bepalen waar hij of zij zich druk om maakt. Dat bepaal jij niet.
De agressie in deze zin, zorgt ervoor dat mensen zich niet om de inhoud van je column gaan reageren, maar op de toon. Terecht, vind ik.
Patrick Kicken schreef:
Dat is wat ik met die column aantoon. Komen jullie ook nog uit je schulp? Misschien kunnen we nog een leuk interview opnemen samen!
Je toont weinig aan met je column. De onderbouwing van deze opmerking volgt in een andere reactie hier.

Daan!

Bericht door Daan! »

Patrick Kicken: Frank Dane, ga je schamen
[BLOG] Er bereikte mij het bericht dat de ochtendploeg van Radio 538 een brandbrief gestuurd zou hebben aan de directie van het radiobedrijf. Dit gaat niet langer zo. Het ligt allemaal aan hem. De gebeten hond? Menno de Boer, programmaleider van het station.
Dat je jouw bron niet vermeldt, is prima. Een iets uitgebreidere beschrijving daarvan, had fijn geweest. Zoals bijvoorbeeld wat niet langer zo kan? De manier van leiding geven, de programmering, de luistercijfers? Wat?
Aangezien Frank Dane en zijn team blijkbaar geen hand in eigen boezem willen steken, doe ik het hier even voor ze.
Waar staat dat Frank geen hand in eigen boezem wil steken? In de brief? Kan, maar schrijf dat dan op.
Ook al blijkt er geen ene moer waar van het verhaal, is het toch goed om eens een tegengeluid te geven tegen zulke arrogantie, die de meeste discjockeys niet vreemd is.
Wat een boosheid hier. Daarmee haal je bij voorbaat al de inhoud van je column onderuit. Zonde. Arrogantie die de meeste disjockeys niet vreemd is. Wat voegt dit nou toe? Het enige wat je doet, is schoppen om het schoppen. Ik denk dat een beetje arrogantie ook helemaal niet gek is. Je moet het wel zijn om te overleven, zo lijkt het.
Maar stel dat het waar is, er is geen sprake van enige context. Waarschijnlijk weet je zelf ook niet wat eraan vooraf is gegaan. Maar jij plaatst het hele verhaal direct in een kwaad daglicht. Het zou ook zomaar kunnen dat al een hele tijd gesprekken gaande zijn met Menno, maar ze er niet uitkomen en het team dit als een middel ziet. Wie zegt dat ze zelf niet in die brief hebben gezegd zelf niet optimaal te kunnen presteren onder Menno. Je weet het niet.
Laten we allereerst vaststellen dat het altijd aan de ander ligt in de radiowereld. Zakken de luistercijfers? De verkeerde muziek, uitgezocht door de muziekredactie. Het ligt aan de marketingafdeling. Het ligt aan het programma voor me. Het ligt altijd ergens anders aan behalve jezelf.
Noem eens een voorbeeld dan. Nu blijft het maar bij niet meer dan roepen om het roepen. Inhoudelijk slaat het nergens op.
Welke jock durft anno 2020 zichzelf in de spiegel aan te kijken en zichzelf eens af te vragen, misschien ligt het wel aan mij? Aangezien een heel collectief er blijkbaar voor kiest met de vinger te wijzen naar een man die het verre van makkelijk heeft, namelijk Radio 538 leiden in een zeer moeilijke tijd, wijs ik even terug naar Frank Dane en zijn team.
Welke jock zichzelf nog afvraagt of het nog aan hem ligt, kan ik niet hard maken. Simpelweg omdat een groot deel hier die mensen niet spreekt. En als ik op internet zie met hoeveel mensen jij ruzie hebt, is de kans groot dat jij dat ook helemaal niet weet. Ik denk echter, dat als je jezelf niet afvraagt wat jij eraan kan doen, je nooit verbetert. Dan val je op een gegeven moment buiten de boot. Elke jock moet zichzelf dus evalueren denk ik.
Je stem
Beste Frank, je hebt een irritante stem. Dat toontje van je heeft me nooit aangestaan. Dat zeurderige wat je broer Robert Jensen heeft heb jij ook. Tegen het cynische aan. Dan kan je nog zo’n vrolijke bek trekken in een TV- of postercampagne, luisteraars voelen door de radio heen dat je ze eigenlijk maar te min vindt. Jezelf een stuk hoger acht. Dat hautaine toontje maakt je niet zo likeable, zeker niet als je het naast je populaire voorganger Edwin Evers legt. Luister je je shows wel eens terug? Valt jou dit ook op?
Welk toontje? Maak het nou eens concreet! Wat zegt hij dan op welke manier en waar blijkt dan uit dat Frank zo hautain is. Je dropt een stelling, maar meer is het niet.
Je sterrengedrag
En dan vestig je je ook nog in een luxe villa of penthouse van een miljoen in hét proletendorp van Nederland, Wassenaar. Althans, dat lees ik over je in het nieuws. Alles duidt erop dat je op de eerste plaats vooral ster, buitencategorie en rijk wil zijn. Mededeling: daar hebben Nederlandse radioluisteraars een broertje dood aan, zulk gedrag. Vooral als je eigenlijk nog niks echt gepresteerd hebt. Doe zoiets als je een succesvolle radioshow hebt neergezet, jarenlang. Niet als het er nog maar om spant of je het mag blijven doen. Weet je hoe we dat in goed Nederlands noemen? Totale zelfoverschatting. Zorg dat je een ster wordt bij je luisteraars, dat je een paar keer met je kop in de Story hebt gestaan zegt ze helemaal niks. Of maak van je luisteraar steeds een ster in plaats van jezelf. Evers liet het nooit zo breed hangen, die bleef ‘gewoon’ die jongen uit Hardenberg, zonder sterallures.
Nee, het wijst er niet op dat hij buitencategorie en rijk wil zijn, dat is jouw interpretatie. De man maakt een ochtendshow die in de commerciële doelgroep het best beluisterd wordt en overall net geen nummer één is. Daar heeft Frank een bijpassend salaris bij.
Als Frank zo hautain is als jij beweerd en dat wil etaleren, hadden we hem allang daarover gehoord. Het tegendeel is echter waar. Frank houdt zijn privéleven buiten de media en in een behoorlijke mate ook buiten de radio.
De Nederlandse radioluisteraar heeft helemaal niet in de gaten of Frank al iets gepresteerd heeft. Die luistert helemaal niet op die manier naar het programma van Frank. Als Frank nou constant aan het pochen was over van alles, dan zou de luisteraar wegzappen. Het tegendeel is waar, zie de luistercijfers.
Je items
Is er nou al één ding waaraan je denkt als je de naam Frank Dane hoort? Nee. Waar je voorganger Evers om zijn imitaties bekend stond, mis jij datgene wat alleen jij kan. Zoals ik een paar columns geleden aanstipte: als er al iets viral gaat van je, dan is het de humor van een luisteraar of iemand op de achtergrond die schrikt van een nieuwsbericht. Valt geen claim op te leggen en dus ook geen luisteraar extra mee te scoren. Waar blijft dat ene item wat typisch Frank Dane is en niet alsnog aan Evers kleeft?
Nee zoiets dergelijks heeft Frank niet. Boeit dat? Nee, want er luisteren voldoende mensen naar zijn programma. De luisteraaar bepaalt of hij/zij naar Frank luistert en niet zoals je misschien hoopt/denkt Patrick Kicken.
Je free publicity
Als je al eens het nieuws haalt is het met een of andere stomme opmerking die je gemaakt hebt, zoals een teek die op je teelbal zat. Of dat je de moordenaar van Pim Fortuyn niet wil spreken. Allemaal veel te niche, veel te incrowd, nieuws waarbij de gemiddelde lezer zijn of haar schouders ophaalt en al helemaal niet denkt ‘goh, ik moet eens naar die Frank Dane gaan luisteren, die zegt zinnige dingen’.
Hier geldt hetzelfde voor als bovenstaande. Je zoekt naar dingen die de luisteraar totaal niet belangrijk vindt. Immers die luisteren gewoon. Op Facebook en Instagram hebben ze voldoende publicity. Het kan misschien altijd meer, maar de soep wordt bij lange na niet zo heet gegeten als jij wil doen voorkomen. En dat weet een weldenkend mens. Daarmee maak je jzelf voor mij ongeloofwaardig als columnist.
Je team
Je team bestaat verder uit best aardige mensen hoor, maar niemand die er echt uitspringt. De enige man met een hoge likeability factor is net vertrokken, nieuwslezer Henk Blok. En dan vervang je hem door de grootste grijze muis die er rondloopt in medialand, de degelijke maar ook oersaaie Roelof Hemmen. Hoe hoop je daar ooit een luisteraar extra mee te scoren? Verder heb je nog Jelmer Gussinklo, kleinkind van Rob Stenders, Jelte van der Goot, zoon van Leo en Hannelore Zwitserlood, die haar credibility als nieuwslezeres al jaren terug verloor toen ze ineens Tell Sell spotjes ging inspreken.
De enige subjectieve argumentatie die hier te ontdekken is, is dat Roelof een grijze muis is en Hannelore Tell Sell spotjes inspreekt.
De column zou veel meer kracht hebben gehad als je met voorbeelden uit de show zou komen waarom andere personen of andere gedrag voor meer luisteraars zou zorgen. Dan zou je opbouwend kritiek leveren en jezelf een stuk geloofwaardiger maken.
Toch even ingaan op je argumenten; ik heb nog geen klachten gehoord over Roelof of over Hannelore die spotjes inspreekt. Je argumenten komen daarom niet sterk over.
Je vaderschap
Je dacht het allemaal wel even te combineren, een nieuwe succesvolle ochtendshow lanceren en vader worden. Denk je daar nog steeds zo over? Iedere nacht wakker worden van een kleine baby en dan gewoon fris & fruitig om 06u achter die grote microfoon zitten, op je allerscherpst. Nee, het valt niet te combineren, daar moet jij nou inmiddels ook al achter zijn. Ochtendradio is topsport. Voor het eerst vader worden ook. Succes ermee. Misschien nog een tweede kleine erbij nemen, goed voor de status.
Ik denk dat door het vaderschap Frank zich heel goed kan inleven in de luisteraar en andersom. Het hebben van een kind zie ik daarom eerder als een waardevolle toevoeging dan een verarming. Als disjockey is het enorm goed als er ook andere dingen zijn naast radio. Dat bevordert de criminaliteit.
Je privé leven
Dat je vader bent geworden, in Wassenaar woont en een vriendin hebt is zo’n beetje het enige wat we van je weten. Jarenlang hanteerde je hetzelfde truukje als je broer Robert (Jensen): maak jezelf zo mysterieus mogelijk. Helaas leven we nu in een andere tijd, waarin je -juist- je dagelijkse leven moet delen met mensen, op álle platforms, zodat je een beetje in de buurt komt van alle populaire vloggers en influencers. Je bent nu ‘gewoon’ een stem op de radio, waar voor de rest niemand de moeite voor neemt om het te volgen, want je maakt jezelf niet interessant genoeg.
Nou en. Frank blijft zichzelf. Zich anders voordoen als dat hij daadwerkelijk is, maakt hem alleen maar nep. Juist dat zal afbreuk doen aan het imago van Frank.
Je TV ambities
Als er iets niet te combineren valt is het een radio- en televisiecarriere tegelijk. Kijk maar naar Wilfred Genee, die het ook zwaar heeft. Wat wil je nou, een succesvolle ochtendshow maken? Dan moet je niet óók nog RTL Boulevard gaan presenteren. Of wil je gewoon een Bekende Nederlander zijn? Dat kan ook natuurlijk, maar gun dat tijdstip dan iemand die er wél vol voor gaat en niet denkt ‘dat programmaatje er ook nog wel even bij te kunnen doen’. Ook al doe je nu tijdelijk geen Boulevard, ik weet zeker dat er een moment komt dat je weer aan de desk staat. Je kunt niet zonder: je wil bekend zijn. Een ster.
Met bovenstaande haal je je hele column onderuit en maak je jezelf totaal ongeloofwaardig. Frank presenteert namelijk al jaren geen Boulevard meer. Het blijkt dus dat je jezelf enorm slecht inleest en dit stuk alleen maar schrijft om iemand af te vallen.
Je carrière
Dit scenario staat natuurlijk te gebeuren binnen nu en een half jaar: Wietze de Jager, ooit de helft van het populaire ochtendduo Mattie & Wietze, verhuist naar de ochtend van 538 en jij naar het weekend. Je mag hooguit Jelte meenemen, de rest wordt ontslagen of verdeeld over de andere Talpa stations. En dat vind jij dan allemaal de schuld van de programmaleider Menno de Boer? Misschien had je zelf eerst eens een boek over radio moeten openslaan of nadenken hoe je jezelf zou kunnen positioneren zodat luisteraars jou na Edwin Evers in hun harten gingen sluiten. Je dacht waarschijnlijk: ‘ik zit gebakken. Ben bekend. Kom op de plek van Evers, bij het grootste station van Nederland’. Fout gedacht. Jammer joh.
Ik zie hier alleen aannames en verzinsels. Het raakt kant noch wal en haalt, nogmaals, je eigen column enorm onderhoudt. Je maakt jezelf ongeloofwaardig.
Of ik een hekel heb aan Frank Dane? Welnee. Iedereen mag doen wat ie wil. Maar ga niet zitten wijzen dat het allemaal aan een ander ligt, dan voel ik me geroepen om eventjes orde op zaken te stellen. Je bent er nog -lang- niet met je ochtendshow, realiseer je dat. Misschien is deze column een wake up call, of doe je zoals zo velen: het wegzetten als rancune, afgunst of klinkklare onzin. Ben benieuwd.
Belangrijk om te vermelden dat je geen hekel hebt aan Frank, want uit je hele column blijkt namelijk van wel en dat weet je, want anders zet je deze vraag hier niet neer. Wel effectief, want iedereen die nu zegt dat je een hekel hebt aan Frank en daarom deze column schrijft, wijs je op deze zin. Heel doorzichtig naar mijn mening.
Je voelt je groepen om eventjes orde op zaken te stellen. Hier gaat een enorme, onterechte arrogantie vanuit vind ik. Bijna niemand in de radiowereld neemt je meer serieus en zelfs op radioforum word je enorm bekritiseert, maar jij komt wel eventjes orde op zaken stellen. Ik kan me niet voorstellen dat je het zelf nog gelooft.

Algemeen:
Je columns hebben geen goede duidelijke aanleiding met onderbouwing waarom je ze schrijft. Maar bovenal hebben ze totaal geen (feitelijke) onderbouwing. De subjectieve haatargumentatie voert de boventoon en maakt het ongeloofwaardig en zorgt er op lange termijn voor dat mensen het niet meer lezen. Daarbij is de argumentatie soms aantoonbaar ook nog eens foutief.
Je bekijkt het onderwerp niet vanuit de luisteraar en/of de luistercijfers. Juist de luistercijfers, doen je verhaal in één keer in de prullenbak belanden.

Janno

Bericht door Janno »

Oeh... misschien moeten we een nieuw topic aanmaken: Columns van Patrick Kicken over collega’s uit het vak? Het gaat nogal los. :eek:

Hoort-u-mij

Bij diverse Hilversumse en Amsterdamse radio studios zit men weer flink te lachen om probleem puber kicken

Plaats reactie