Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Patrick Kicken

Re: Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Bericht door Patrick Kicken » 02 sep 2019 23:42

Graag gedaan! Leuk om te lezen dat het gewaardeerd wordt en iets toevoegt.
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 23 sep 2019 17:13

Ik lees zojuist dit interview met Kicken in de Revu. Hij neemt op z'n zachtst gezegd geen blad voor de mond en het is heel erg leuk om te lezen. Hulde ook voor zijn ongezouten kritiek op John De Mol die inderdaad killing is voor het nederlandse medialandschap.

https://revu.nl/artikel/19576/geluid-is ... d-geworden
Offtopic is het nieuwe ontopic.

Orange

Bericht door Orange » 24 sep 2019 12:37

rutgrrr schreef:
23 sep 2019 17:13
Ik lees zojuist dit interview met Kicken in de Revu. Hij neemt op z'n zachtst gezegd geen blad voor de mond en het is heel erg leuk om te lezen. Hulde ook voor zijn ongezouten kritiek op John De Mol die inderdaad killing is voor het nederlandse medialandschap.

Het begint wat vermoeidend te worden die stokpaardjes van Kicken. Zo weet hij in dit interview zijn eigen voorkeuren te projecteren op mensen als Rick van Velthuyzen en Wouter van der Goes. Prima dat Kicken de manier hoe zij in het leven staan niet kan pruimen, maar dat betekent niet dat Van Velthuyzen en Van der Goes dat niet zo mogen doen. Zij kijken anders naar de wereld.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 24 sep 2019 14:28

Nou, hij lijkt ze dat wel te gunnen, Orange. Maar hij is wel erg uitgesproken idd.
Offtopic is het nieuwe ontopic.

Orange

Bericht door Orange » 24 sep 2019 15:12

rutgrrr schreef:
24 sep 2019 14:28
Nou, hij lijkt ze dat wel te gunnen, Orange. Maar hij is wel erg uitgesproken idd.
Tja, je kan in woorden wel zeggen dat je iemand iets gunt. Maar wat is daar de waarde van als je ze op hetzelfde moment veroordeelt?

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 25 sep 2019 11:56

rutgrrr schreef:

Thanks. Ik pleegt er 'zelfmoord mee' in Hilversum, zo hoor ik van ex-collega's. Wat ik altijd zo typisch vind is dat er altijd vanuit gegaan wordt dat landelijke radio het hoogst haalbare is in een mensenleven. Dat is niet zo. Alles heeft twee kanten. En het mag misschien arrogant klinken, maar een bedrijf (in welke tak van sport dan ook) moet het ook verdienen om jou aan boord te krijgen, dat je er wíl werken. Dat is wat ik een beetje duidelijk heb proberen te maken met dit interview.

Bovendien zou het ook raar zijn als ik in mijn columns wel van leer trek en in een interview met jan-en-alleman ga zitten slijmen, toch?

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 25 sep 2019 12:00

Orange schreef:
24 sep 2019 12:37
rutgrrr schreef:

Het begint wat vermoeidend te worden die stokpaardjes van Kicken. Zo weet hij in dit interview zijn eigen voorkeuren te projecteren op mensen als Rick van Velthuyzen en Wouter van der Goes. Prima dat Kicken de manier hoe zij in het leven staan niet kan pruimen, maar dat betekent niet dat Van Velthuyzen en Van der Goes dat niet zo mogen doen. Zij kijken anders naar de wereld.
Je hebt deels gelijk Pieter, ik heb Rick en Wouter ook even vantevoren gewaarschuwd dat dit eraan zat te komen. Door een hele krappe deadline van de kant van Revu heb ik dingen niet helemaal kunnen krijgen zoals ik ze bedoelde. Ik heb de audio en video van het interview met de journalist ook nog opgenomen, zal die t.z.t. eens online zetten, dan weet je een beetje hoe ik dingen gezegd en bedoeld heb.

Zo vroegen ze me ook waar ik fan van ben, wat de nieuwe talenten zijn. Ik noemde een Dimitris Kops en David Achter de Molen (podcaster, zanger van de band John Coffey en bij 3FM wat gedaan). Dat heeft hun edit niet gehaald..

Je moet er ook een beetje rekening mee houden dat Revu een mannenblad is wat graag een fel en hard toontje aanslaat, daar is dit artikel ook naar gekleurd. Er werken niet voor niets veel mensen van GeenStijl etc. voor. Al met al ben ik er toch niet ontevreden over en sta nog steeds achter wat ik zei, alleen komt het in een tekst altijd harder over dan dat je het zegt. En je krijgt dat er een of twee kleine quotes uitgehaald worden die MediaCourant halen: https://www.mediacourant.nl/2019/09/edw ... -zat-werd/

Vooral de commentaren eronder zijn weer hilarisch. Heel Hilversum zit daar onder een schuilnaam te reageren, misschien zelfs De Mol zelf ;-)

Calypso

Bericht door Calypso » 26 sep 2019 09:27

Patrick Kicken schreef:
25 sep 2019 12:00
Je moet er ook een beetje rekening mee houden dat Revu een mannenblad is wat graag een fel en hard toontje aanslaat, daar is dit artikel ook naar gekleurd. Er werken niet voor niets veel mensen van GeenStijl etc. voor. Al met al ben ik er toch niet ontevreden over en sta nog steeds achter wat ik zei, alleen komt het in een tekst altijd harder over dan dat je het zegt. En je krijgt dat er een of twee kleine quotes uitgehaald worden die MediaCourant halen: https://www.mediacourant.nl/2019/09/edw ... -zat-werd/
Tja, zo werkt de pers nu eenmaal, en dat is logisch. Overal is een geldingsdrang omdat je anders onderaan de pikorde komt te staan en dat is een risico. Aangezien smeuiig verkoopt, is dat een ideale manier om dat te voorkomen. De kop van het artikel gaat over je "strijd" met geluid, maar overal wordt de quote over De Mol overgenomen.

Ik snap je uitspraken wel, zeker vanuit jouw achtergrond (waar ik veel mee gemeen heb (burnout, tinnitis, hyperacusis)) - je kijkt dan toch wat nuchterder naar de wereld en wordt vaak iets minder "politiek correct". Wat is tenslotte het ergste wat je kan gebeuren? Dat er mensen over je heen vallen? So what. Je moet zelf achter je uitspraken staan, dat is het belangrijkste. Maar dat geldt ook voor bijv. Rick; als die zich prettig voelt bij wat-ie nu op de radio doet, dan is dat prima. Maar ik had zelf ook wel verwacht dat iemand als hij inmiddels "iets anders" zou zijn gaan doen.

En het radiolandschap voor de grotere stations is geworden waar ik me in de jaren 90 al aan ergerde aan het Amerikaanse landschap: vlak, zonder DJ input, geregeerd van achter een bureau, met daarachter de namen die jij noemt. Oninteressant voor mij dus - ik vind nog steeds dat je als DJ prima 1 nummer kunt draaien wat misschien een paar mensen de wenkbrouwen doet fronsen; die lopen echt niet ineens weg als dat gebeurd, als het maar niet te vaak gebeurd. Mensen vanachter een bureau denken vaak dat hele bevolkingsgroepen afhaken bij 1 nummer buiten het "format", terwijl ze niet in de gaten hebben dat er juist veel luisteraars al afgehaakt zijn doordat alles in een format gegoten is.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 01 okt 2019 23:30

Patrick, ik heb wel respect voor je! Je durft tenminste voor je mening uit te komen, het wil niet zeggen dat iemand anders het met je eens hoeft te zijn. Dat mag, iedereen mag zijn visie hebben, als je elkaar maar in de waarde laat. Ik moet het interview met Alex Oosterveen nog bekijken. Ik vind je een goede interviewer Patrick: Kritisch als het nodig is. Wat ik wel tof zou vinden: Interview eens iemand van de publieke omroep. Een interview met Jorien Renkema van NPO 3FM zie ik wel zitten. Ik vind haar echt 1 van de betere DJ’s op dit moment. Ze weet heel veel van muziek en heeft veel achtergrondinformatie van artiesten. Je hebt ook nog maar weinig vrouwelijke DJ’s geïnterviewd. Ik zou het een mooie aanvulling vinden op het rijtje DJ’s wat je al geïnterviewd hebt.

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 01 okt 2019 23:57

Moorkop schreef:
01 okt 2019 23:30
Patrick, ik heb wel respect voor je! Je durft tenminste voor je mening uit te komen, het wil niet zeggen dat iemand anders het met je eens hoeft te zijn. Dat mag, iedereen mag zijn visie hebben, als je elkaar maar in de waarde laat. Ik moet het interview met Alex Oosterveen nog bekijken. Ik vind je een goede interviewer Patrick: Kritisch als het nodig is. Wat ik wel tof zou vinden: Interview eens iemand van de publieke omroep. Een interview met Jorien Renkema van NPO 3FM zie ik wel zitten. Ik vind haar echt 1 van de betere DJ’s op dit moment. Ze weet heel veel van muziek en heeft veel achtergrondinformatie van artiesten. Je hebt ook nog maar weinig vrouwelijke DJ’s geïnterviewd. Ik zou het een mooie aanvulling vinden op het rijtje DJ’s wat je al geïnterviewd hebt.
Ik wil iedereen wel interviewen MK, ook van 3FM, maar ze durven of mogen bijna allemaal niet. Door de angst dat iemand eens iets zou zeggen wat nieuwswaarde heeft, over het medium. Eng toch eigenlijk dat iedereen maar zooo bang is dat er iets verkeerds gezegd wordt over een station, een programma, een collega of watdanook. Terwijl dat allemaal reuze meevalt en toch vooral de liefde voor radio de boventoon voert in zo'n interview.

castmember

Bericht door castmember » 02 okt 2019 09:46

Ik begrijp prima dat je daar niet meer wil werken en dat het een omgeving is waar mensen worden opgebrand voor de kijk- en luistercijfers. Maar ergens is een werkplek ook een vrije keuze. Ik mis een beetje de nuance in de stukken die je maakt. Het is vooral het aanstippen van wat er allemaal niet deugt en slecht is en wie er als makke lammetjes meelopen en dat niet zouden moeten doen. Het is in die zin een typische terugblik. Dingen die positief zijn en die je veel gebracht hebben vergeet je en de pijnpunten blijf je aanstippen omdat die zijn blijven hangen.

Ik heb echt het idee dat je de wereld zwarter schetst dan hij is.

Maar ook dat is een mening. Maar dat maakt het voor mij persoonlijk wel lastig om je podcasts te luisteren of je patflix filmpjes te kijken.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Orange

Bericht door Orange » 03 okt 2019 12:31

Jurhermans83, wat mij betreft stop je in deze discussie. Je begint namelijk behoorlijk vervelend te worden.

Ik ben nooit fan geweest van Patrick Kicken als dj. Ik ben het ook niet met alles van hem eens (heb daar laatst hier nog iets over gezegd richting hem). Ook vind ik zijn interviewstijl in zijn podcasts niet heel goed (vraagt bijvoorbeeld niet altijd door, vooral als iemand bevestigt wat hij vindt). Maar het is wel plezierig dat iemand met heel veel ervaring in de radiowereld praat met zijn ex-collega's. Ik vind het hartstikke waardevol om zijn podcasts te luisteren. Steek ik veel van op. De laatste keer ontzettend genoten van Arjen Sneijder en ik lees dat er nu ook eentje is met Alex Oosterveen. Ga ik binnenkort zeker luisteren.

Iets meer respect naar elkaar is dus wel op z'n plaats hier op dit forum. Punt is namelijk dat je ook allerlei aannames doet over Kicken die ik er niet uit lees. Bijvoorbeeld dat hij zich verdedigt omdat hij zich aangevallen voelt. Wie zegt dat dat zo is. Het mooie van Kicken is dat hij reageert omdat jij iets veronderstelt wat niet klopt. Dat is ook heel wat waard.

Janno

Bericht door Janno » 03 okt 2019 12:52

Zit Peter R de Vries op het forum onder een alias? :roll:

admin3
Moderator

Bericht door admin3 » 05 okt 2019 11:46

Opruiming gehouden en Jurhermans83 verbannen om cloon en op de man. Berichten die niet on topic waren zijn weg gehaald.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 05 okt 2019 11:55

admin3 schreef:
05 okt 2019 11:46
Opruiming gehouden en Jurhermans83 verbannen om cloon en op de man. Berichten die niet on topic waren zijn weg gehaald.
Wat volgens mij de vraag rechtvaardigt hoe al die klonen er steeds in slagen op het forum te komen. Het zijn er velen, de afgelopen tijd.

Plaats reactie