Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie

Patrick Kicken

Re: Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Bericht door Patrick Kicken » 06 mei 2019 12:24

Interviews gaan in premiere bij Martin op radio punt nl, daarna live op YouTube, daarna op radiohelden punt nl, daarna in audio bij Richard op spreekbuis punt nl als podcast en Spreekbuis Radio. En Richard maakt er soms ook nog een krantenartikel van voor Gooi & Eemlander. Leuk zo toch, wat extra aandacht voor ons mooie medium.
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 17 mei 2019 11:40

Menson, de interviews zijn even op. Aantal namen geprobeerd maar die zijn huiverig. Interviews met mensen van Talpa moeten eerst langs de marketing/pr afdeling die het interview willen zien voor publicatie, daar pas ik voor. Domien reageert niet. Heb wel nog wat namen uitstaan voor van de zomer met wat radiohelden en heldinnen. Jij nog een naam van iemand die een goed verhaal heeft?

PS: In de tussentijd is wellicht dit interview met mij wat een jonge gast deed voor zijn podcast interessant. Vooral de eerste 25 minuten gaan over radio: https://www.youtube.com/watch?v=VLTZ6_CVl9s

zendmast15

Bericht door zendmast15 » 17 mei 2019 13:38

Patrick Kicken schreef:
17 mei 2019 11:40
Menson, de interviews zijn even op. Aantal namen geprobeerd maar die zijn huiverig. Interviews met mensen van Talpa moeten eerst langs de marketing/pr afdeling die het interview willen zien voor publicatie, daar pas ik voor. Domien reageert niet. Heb wel nog wat namen uitstaan voor van de zomer met wat radiohelden en heldinnen. Jij nog een naam van iemand die een goed verhaal heeft?

PS: In de tussentijd is wellicht dit interview met mij wat een jonge gast deed voor zijn podcast interessant. Vooral de eerste 25 minuten gaan over radio: https://www.youtube.com/watch?v=VLTZ6_CVl9s
Patrick, dank en begrijpelijk. Kijk wel uit naar weer nieuwe interviews. Jammer dat de insiders in de media zoveel vrees hebben, maar dit is een bekend probleem natuurlijk. Goed dat je niet meegaat in deze gekte, dan maar geen interview.

Wat betreft namen die ik graag nog eens terug zou willen zien in de toekomst (kort lijstje :lol: ):

- Luc van Rooij (Zou heel graag interview met hem zien)
- Ron Bisschop
- Peter Holland
- Jos van Heerden (o.a. ex Radio 10, tegenwoordig radio M Utrecht)
- Mark de Brouwer (ex Radio 10, waar is Mark gebleven?)
- Edwin Meerman (Radio M Utrecht)
- Thorvald de Geus
- Rene Verstraten (o.a. ex Radio Nationaal 1296 en radiopiraten)
- Johan Derksen (niet zozeer over zijn leven/carrière, maar meer over de mediawereld en zijn kijk hierop)
- Kees Baars
- René Verkerk
- Eric van Willigen (bekend uit de piratenwereld, heeft tegenwoordig een warenhuis in communicatieapparatuur. Heeft lang gezorgd dat Big L 1395 AM te horen was in de ether, maar o.a. ook al lange tijd KBC radio - tegenwoordig te horen in de provincie Utrecht op DAB+. Een radiodier, radiopionier en radio-ondernemer)
- Bart van Leeuwen
- Edo Peters
- Peter Teekamp

Maar los van deze lijst, heel veel dank Patrick voor alle mooie interviews de afgelopen jaren. Het is altijd weer uitkijken naar een nieuwe aflevering in deze mooie serie.

Het ga je goed!
Zet de radio aan!

density1

Bericht door density1 » 17 mei 2019 16:23

Daar zitten goede namen tussen. Jeffrey Willems mis ik alleen nog in het rijtje.

jessica

Bericht door jessica » 17 mei 2019 23:50

density1 schreef:
17 mei 2019 16:23
Daar zitten goede namen tussen. Jeffrey Willems mis ik alleen nog in het rijtje.
Ja die miste ik ook nog. Kan volgens mij leuke verhalen vertellen over de radio. Vroeger bij de piraat in Baarn Roulette 103 en later bij de AVRO oa Zondagsvitaminen en Steenen Tijdperk altijd leuke programma's met niet zo voor de hand liggende liedjes. Hij was er ook aan het begin bij met internetradio met Back to the Old Skool. Nu ieder weekend te beluisteren bij Radio Mi Amigo International met Lost en Found. Weer een programma met niet van die dagelijks uitgekauwde liedjes. Lijkt mij heel interessant om naar te luisteren.

Mark de Brouwer maakt trouwens tegenwoordig 1 uur per week een programma op Ice Radio - Ouwe Meuk.
Wat hij verder doet weet ik niet.

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 19 mei 2019 12:31

Thanks. Heb inmiddels ook contact gezocht met Bas Westerweel, lijkt me een interessante man. Ook Martijn Krabbé zou mooi zijn, over zijn radiojaren.

zendmast15

Bericht door zendmast15 » 19 mei 2019 14:31

Patrick Kicken schreef:
19 mei 2019 12:31
Thanks. Heb inmiddels ook contact gezocht met Bas Westerweel, lijkt me een interessante man. Ook Martijn Krabbé zou mooi zijn, over zijn radiojaren.
Martijn Krabbé was inderdaad ook legendarisch, veel mensen zijn dit alweer vergeten, maar lijkt mij erg leuk. Journalist en mediakenner Peter Hooghiemstra zou trouwens ook leuk zijn. Geen idee wat hij tegenwoordig doet, maar heeft ook heel wat jaren voor de radio gewerkt, waaronder 18 jaar voor Radio 10 als nieuwslezer, programmamaker en redacteur.
Zet de radio aan!

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 19 mei 2019 16:27

Patrick Kicken schreef:
19 mei 2019 12:31
Is Fred vd Bol al genoemd? Superfred heeft vast ook een hoop mooie verhalen, in het verleden belangrijk geweest voor verschillende stations.

En Beau van erven Dorens? Talkradio en op YorinFM succesvolle programma's gemaakt en sowieso een leuke verteller met een mediahart.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 19 mei 2019 18:46

Adje Roland.
Is nu te gast in de podcast 100 jaar radio.
Zijn visie op formatradio is zeer interessant en staat haaks op de mening van veel radiofreaks hier.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

density1

Bericht door density1 » 19 mei 2019 18:51

Sorry, maar vind zijn mening nogal outdated en niet meer van deze tijd. De luisteraars luisteren nu anders dan jaren geleden en zijn dus kritischer geworden.

Plaats reactie