Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
zendmast15

Re: Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Bericht door zendmast15 » 28 jan 2019 12:50

Patrick Kicken schreef:
28 jan 2019 00:52
zendmast15 schreef:
27 jan 2019 17:42
Patrick,

Inmiddels het gesprek met Meurders bekeken, leuk om weer wat van hem te horen. Ik vond wel dat hij erg op zijn hoede was met antwoorden geven en niet erg diep inging op de, overigens goede,vragen die je aan hem stelde. Althans, zo kwam dat op mij over. Voor iemand met de geschiedenis als Meurders was er weinig over van de rebel die hij ooit was (of je nu fan van hem was of niet). Evengoed bedankt voor het gesprek weer.
Thanks! Toch had er meer in gezeten als ik me beter had voorbereid. Hij vond een uur ook wel lang zat geloof ik. En vergeet niet dat hij ziek is geweest, hij weet veel dingen ook niet meer. Wat ook kan is dat hij vantevoren 'gewaarschuwd' is voor me. Sinds een aantal interviews MediaCourant en ook het nieuws bij RadioFreak gehaald hebben door uitspraken, zijn mensen banger geworden, wat jammer is. Heb er nu 30 gedaan, misschien moet ik een pauze inlassen. Zaterdag wel nog Harry Vermeegen gesproken op camera, meer een mediaheld dan een radioheld. En die gaf goed gas kan ik je melden, zei leuke dingen! Misschien moet ik het gewoon meer zoeken in de uitgesproken figuren dan in perse radiomakers, wat vind jij?
Patrick, dank voor je reactie. Begrijpelijk wat jij nu zegt. Dat is het nadeel: nu er meer bekendheid is, liggen uitspraken van de geïnterviewden gelijk onder een vergrootglas. En die hele angstcultuur binnen de mediawereld is echt vervelende vormen aan het aannemen (als dit niet al zo was). Je komt in je columns vaak terug op de persoonlijkheid van radiomakers, maar door de angstcultuur wordt dit natuurlijk alleen maar steeds erger. Erg jammer, want rebelse radiomakers met hun hart op de tong zijn meer nodig dan ooit in deze tijd vind ik. Je interviews o.a. met Dave Donkervoort, Arjen Snijders en Jeroen van Inkel bewezen dat dit toch de interessantste interviews waren.

Wat betreft je voorstel over mediapersoonlijkheden buiten de radiowereld zou ik zeggen: doen! Er zijn in de mediawereld vast nog leuke en interessante personen te vinden die niet persé op de radio te horen zijn. Wellicht dat hetzelfde probleem zich daar ook voordoet, maar bij mensen achter de schermen of oud gedienden is dat probleem hopelijk minder groot.

Overigens denk ik dat er in radioland zeker nog radiomakers te vinden zijn, veelal oudgedienden, die wel bereid zijn om onomwonden te spreken. Maar veel zijn dat er helaas niet ben ik bang. Zelf zou ik mensen als Roderick Veelo, Ron Bisschop, Luc van Rooij, Rene Verstraten en Jos van Heerden nog weleens willen horen. Zij stonden altijd al bekend om hun eigen weg te gaan en hun mening te durven geven.

In elk geval geniet ik van elk interview Patrick, het wordt een mooie collectie zo.
Zet de radio aan!

Mono1

Bericht door Mono1 » 28 jan 2019 13:54

Patrick Kicken schreef:
28 jan 2019 00:52
zendmast15 schreef:
27 jan 2019 17:42
Patrick,

Inmiddels het gesprek met Meurders bekeken, leuk om weer wat van hem te horen. Ik vond wel dat hij erg op zijn hoede was met antwoorden geven en niet erg diep inging op de, overigens goede,vragen die je aan hem stelde. Althans, zo kwam dat op mij over. Voor iemand met de geschiedenis als Meurders was er weinig over van de rebel die hij ooit was (of je nu fan van hem was of niet). Evengoed bedankt voor het gesprek weer.
Thanks! Toch had er meer in gezeten als ik me beter had voorbereid. Hij vond een uur ook wel lang zat geloof ik. En vergeet niet dat hij ziek is geweest, hij weet veel dingen ook niet meer. Wat ook kan is dat hij vantevoren 'gewaarschuwd' is voor me. Sinds een aantal interviews MediaCourant en ook het nieuws bij RadioFreak gehaald hebben door uitspraken, zijn mensen banger geworden, wat jammer is. Heb er nu 30 gedaan, misschien moet ik een pauze inlassen. Zaterdag wel nog Harry Vermeegen gesproken op camera, meer een mediaheld dan een radioheld. En die gaf goed gas kan ik je melden, zei leuke dingen! Misschien moet ik het gewoon meer zoeken in de uitgesproken figuren dan in perse radiomakers, wat vind jij?
Je moet van goede huize komen om Felix in het openbaar los te laten gaan. Hij is wat je noemt erg doorgewinterd, op veler vlak. Je merkt het als hij een zin niet goed formuleert, dan pakt ie de zin terug, zodat je eventueel makkelijk kan monteren en ondertussen heeft hij alles onder controle. Zit ingebakken bij hem. Patrick, je hebt het vaak over DJ's die zich moeten scholen, informatie over het vak moeten vergaren etc. Niet om je aan te vallen, maar heb je wel eens iets met een interview cursus gedaan? Toch een vak apart. Misschien dat je dan wat dieper bij mensen als Felix binnen komt, want ik denk dat je nu veel hebt laten liggen. 't Is maar een idee... Wel grappig dat toen jullie Limburgs gingen kallen het opeens een stuk losser ging, maar toen was het gesprek al bijna ten einde.

Frankly

Bericht door Frankly » 28 jan 2019 15:54

Mooie serie Radiohelden Patrick mijn complimenten . Sollicitere van Janse Bagge Bend is een hit geworden dankzij die andere Limburgse DJ Hubert van Hoof

Piet Puk

Bericht door Piet Puk » 28 jan 2019 19:38

Ik ben nooit een groot fan van de DJ Patrick Kicken geweest, niet op TROS 3FM en niet bij Radio Veronica. Maar voor deze serie interviews met Radiohelden neem ik m'n pet af: het concept is erg leuk en dit doet Patrick echt heel goed.

Mono1 schreef: 28-01-2019
Je moet van goede huize komen om Felix in het openbaar los te laten gaan. Hij is wat je noemt erg doorgewinterd, op veler vlak.
Ik vind dit interview inderdaad 1 van de minste afleveringen. Patrick doet erg z'n best (hoewel hij regelmatig meerdere vragen tegelijkertijd in 1 vraag stelt), maar je merkt aan Felix Meurders dat hij zich heeft voorgenomen zich op de vlakte te houden: "Ik weet daar te weinig van", "Ik heb werkelijk geen idee" of "Ik weet dat eigenlijk niet meer", daarmee omzeilt hij de precaire vragen van Patrick. Die op zijn beurt inderdaad, niet durft door te vragen. Ik heb de jaren met Felix Meurders op 3FM (gesodemeurders) zeer bewust meegemaakt en geloof me: hij heeft echt meer verhalen dan hier verteld.

Felix Meurders is als interviewer gelouterd. Hierdoor wordt er van het rebelse imago van Felix Meurders helaas bar weinig tentoongesteld. Dit komt echter vooral door de houding van Felix Meurders.
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 28 jan 2019 20:03

Het mag natuurlijk nooit een excuus zijn, maar het is echt goed als ik even een break neem van het interviewen. Mijn vader is ernstig ziek en dat slokt ook veel energie en tijd op. Nogmaals, in Felix had meer gezeten als ik me beter had voorbereid. Die tijd had ik gewoon niet. Ook zaten we in een rumoerige omgeving bij een of andere lunchroom in Hilversum, niet mijn favoriete plek. Liever bij mensen thuis of bij mij op zolder.

Geniet van wat er gratis gegeven wordt ;-) Interviewcursus doen we niet; ik heb inmiddels 500 mensen geinterviewd in mijn leven en weet echt wel door te vragen. Soms zit dat er gewoon niet in, energiematig, omdat ik er niet de puf voor heb.
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns

Oortjes

Bericht door Oortjes » 28 jan 2019 20:40

Patrick Kicken schreef:
28 jan 2019 20:03
Het mag natuurlijk nooit een excuus zijn, maar het is echt goed als ik even een break neem van het interviewen. Mijn vader is ernstig ziek en dat slokt ook veel energie en tijd op.
Zeker niet, maar wel heel veel sterkte in je privé situatie. Geniet van de momenten die je (nog) hebt!
Rock 'n roll is better than music!

jessica

Bericht door jessica » 29 jan 2019 00:14

Oortjes schreef:
28 jan 2019 20:40
Patrick Kicken schreef:
Het mag natuurlijk nooit een excuus zijn, maar het is echt goed als ik even een break neem van het interviewen. Mijn vader is ernstig ziek en dat slokt ook veel energie en tijd op.
Zeker niet, maar wel heel veel sterkte in je privé situatie. Geniet van de momenten die je (nog) hebt!
Als je door je situatie op persoonlijk vlak een break neemt snap ik het wel. Dat is belangrijk. Veel sterke!
Ik vind je de interviews goed doen. Je moet gewoon jezelf blijven zoals nu. Geen cursus. Hoe je het nu doet is het heel persoonlijk en goed. Je zult altijd hebben dat je met sommige mensen makkelijker praat dan anderen.

Ik heb ook het idee nu Felix wat ouder is dat hij die rebel niet meer zo is als vroeger. En hij is zelf natuurlijk een goed interviewer. Hij weet precies wat hij wel en niet wil zeggen.

Op de radio luisterde ik wel vaak naar je. Je was niet bij mijn favoriete DJ's maar best wel ok. Alleen in combinatie met de muziek van Veronica ging het echt niet. Bij NH heb ik naar je geluisterd en daar klonk je lekker los. Je bent natuurlijk wel gezegend met een unieke stem. Niemand klinkt zoals jij. Dat is natuurlijk echt super voor een RadioDJ. Je luisteraar zal je uit honderden stemmen herkennen. Hopelijk mag je ergens meer van het soort programma's maken op de radio zoals bij NH.

BDL

Bericht door BDL » 29 jan 2019 09:11

Ik heb nu alle interviews gezien en heb er enorm van genoten. Bedankt Patrick en sterkte met je privé situatie.

zendmast15

Bericht door zendmast15 » 29 jan 2019 16:29

Helemaal eens met Jessica. En vervelend om te horen over je vader Patrick, heel veel sterkte hiermee.
Zet de radio aan!

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 29 jan 2019 18:50

Dank voor de lieve reacties. Er staan er nog een paar op de band die online moeten komen en dan neem ik even een break.
Alhoewel ik vanmiddag van Donkervoort het telefoonnummer van Peter Holland kreeg. Het blijft toch kriebelen!

JopisBack

Bericht door JopisBack » 29 jan 2019 19:30

Patrick Kicken schreef:
Verschrikkelijk nieuws,heel veel sterkte.

zendmast15

Bericht door zendmast15 » 29 jan 2019 21:04

Patrick Kicken schreef:
29 jan 2019 18:50
Dank voor de lieve reacties. Er staan er nog een paar op de band die online moeten komen en dan neem ik even een break.
Alhoewel ik vanmiddag van Donkervoort het telefoonnummer van Peter Holland kreeg. Het blijft toch kriebelen!
Peter Holland, radio god... tja ik hoop dat er ooit nog een prachtig lang interview met hem online mag komen. Deze man heeft zoveel meegemaakt en gave dingen gedaan, heeft een visuele handicap, maar toch heel veel zelf geschoven en productiewerk/vormgeving gedaan. Ooit triest gedwongen van de landelijke radio gerukt toen hij bij 10 Gold kon opkrassen vanwege de grote (American style) reorganisatie in 2007 waar hij ongetwijfeld ook het nodige van zal vinden... tja een interview met deze held kriebelt wel Patrick :)

Maar eerst prioriteit is nu je vader, besteedt daar al je tijd aan. Heel veel sterkte!
Zet de radio aan!

BDL

Bericht door BDL » 16 feb 2019 12:14

Een nieuwe:
Harry Vermeegen & Patrick Kicken: Over de magie van media! (en humor): https://www.youtube.com/watch?v=4eiKVDQ2liw

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 22 feb 2019 23:10

Peter van Bruggen staat nu online op de plek waar ie altijd in premiere gaat. Is lekker openhartig, vertelt veel achter-de-schermen dingen over het weeshuis van de hits en the breakfast club. En gunt ons een kijkje in de keuken!

jessica

Bericht door jessica » 23 feb 2019 02:39

Heel heel leuk gesprek dit met Peter van Bruggen. Een van de leukste. Unieke man die heel veel tijd besteed aan ieder radio programma. Denk dat hij over ieder uur radio minimaal 4 uur aan productietijd bezig is. Hij verteld heel openhartig en het is een heel mooi gesprek. Ik heb het in een keer uitgekeken. Kon gewoon niet stoppen. Weer een super interview Patrick. Peter zelf gaf je aan het einde ook nog een compliment!

Misschien wel leuk om hier nog even te vermelden dat je heel veel van zijn programma's (oa weeshuis van de hits en route du soleil) kan terugluisteren op zijn site: www.petervanbruggen.eu

Plaats reactie