Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
density1

Re: Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Bericht door density1 » 10 dec 2018 11:25

Patrick Kicken schreef:
08 dec 2018 23:04
Misschien leuk om te checken, het Spreekbuis Jaaroverzicht waarin Richard Otto mij bevraagt over radio in 2018 en 2019.
Heb er speciaal voor de radiofans een paar kleine inside nieuwtjes in verpakt ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=AgijAtiLoT8
Aanrader. Zitten een aantal goede suggesties bij voor een aantal radiostations.

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 10 dec 2018 23:01

density1 schreef:
10 dec 2018 11:25
Patrick Kicken schreef:
08 dec 2018 23:04
Misschien leuk om te checken, het Spreekbuis Jaaroverzicht waarin Richard Otto mij bevraagt over radio in 2018 en 2019.
Heb er speciaal voor de radiofans een paar kleine inside nieuwtjes in verpakt ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=AgijAtiLoT8
Aanrader. Zitten een aantal goede suggesties bij voor een aantal radiostations.
Thanks! De audioversie (podcast) is er nu ook, met dasspeld micro's opgenomen dus ietsje beter dan de video:
https://open.spotify.com/episode/2DeTplH1tVSmdHIkS8JOYc

Sowieso vind je via bovenstaande link alle interviews in audio op Spotify (plus nog wat andere radiogerelateerde opnames)
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns

jessica

Bericht door jessica » 15 dec 2018 11:40

Hi Patrick,

Ik heb het interview gezien van jou met Arjan Snijders. Heel leuk interview weer in een keer de 2,5 uur uitgekeken. Allemaal heel interessant. Je doet dit echt goed. Een paar keer kwam de naam Mark van de Akker voorbij in het interview. Ga je hem ook nog spreken? En Bert van Lent ook? Lijken mij allebei interessante namen voor je podcast. Kun je Mark van de Akker gelijk vragen of hij op NH Radio wil draaien in de nacht van 0.00 tot 2.00 uur. Arjan stond er wel open voor zo te horen. Al zou het maar 2 nachten per week zijn. Lijkt me leuk. Hopelijk ga je Bert en Mark allebei nog interviewen. Succes!

density1

Bericht door density1 » 15 dec 2018 22:10

Hij is weer erg prettig. Alleen was op het moment van opname nog niet bekend dat Kink een doorstart gaat krijgen en meer dan een nonstop 'stream/playlist internet only' zal gaan worden zeker :wink:

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 15 dec 2018 22:21

Mark van den Akker en Bert van Lent willen zelf toch niet meer?
Zijn vaker teruggekeerd, bijvoorbeeld op Kx, en dat beviel hen niet.

jessica

Bericht door jessica » 16 dec 2018 01:40

Henkjan2016 schreef:
15 dec 2018 22:21
Dat weet ik niet precies. Maar het is nu een andere tijd en omgeving. Dus het kan geen kwaad ze nog een keer te polsen.

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 16 dec 2018 02:29

Dank voor de leuke reacties. Ben bezig met nog wat interessante namen voor 2019. Maar twijfel wel een beetje om er mee door te gaan. Zal proberen uit te leggen waarom:

Kreeg van Domien een voicemessage waarin hij zegt het jammer te vinden dat er in de reeks geen 'nieuwe' radiohelden te zien zijn. Mijn antwoord is dan 'prik een datum en ik kom langs'. Maar dan hoor ik dus niks meer.

Natuurlijk tellen de radiohelden van nu ook mee, maar die lijken monddood gemaakt, bang om iets te zeggen waar ze gedoe mee kunnen krijgen intern. Of ze vinden mij een lul, dat kan natuurlijk ook. Ik weet ook wel dat ik met m'n columns geen vrienden maak in Hilversum.

Dus komen we inderdaad weer uit bij mensen die ook niks (meer) te verliezen hebben. Zoals de door jullie geopperde namen. Het beangstigt me wel hoor, dat iedereen sinds John de Mol zoveel frequenties heeft zooooo bang is om maar iets te zeggen wat op MediaCourant terecht zou kunnen komen. Want dan zwaait er wat ;-)

Wat ook gaande is is het volgende. Hoorde van Eddy Keur dat ie 'gewaarschuwd' was voor me. 'Pas op met die Kicken en zijn interviews, die probeert je alleen maar uitspraken uit te lokken om er pers mee te scoren'. Terwijl ik toch mag hopen dat de liefde voor radio er doorheen schijnt. Dat ik naar aktuele zaken vraag kun je me niet verwijten. Bij Toine van Peperstraten had ik ook kunnen beginnen over 'het huilmoment' wat ze bij Voetbal Inside zo vaak herhaald hebben, maar dat doe ik bewust niet omdat ik niet voor het makkelijk scoren ga.

Dat websites als RadioFreak, SpreekBuis en MediaCourant uitspraken uit interviews halen en er een nieuwsfeit van maken is alleen maar goed, daardoor weten meer mensen dat het interview er is. En wat 'de hoge heren die bang zijn voor hun plekkie' niet doorhebben is dat dit juist goed is voor het medium, er wordt weer extra over radio geluld en jocks en dus ook hun station gaan weer over de tong.

Moest dit even kwijt. Deze interviews worden door sommigen op hoge posities met argusogen bekeken. En da's jammer. Onterecht ook. Want daardoor durven sommigen niet meer. Rare ontwikkeling. Geeft maar weer eens aan op wat voor eierschalen er gelopen wordt in Hilversum. Echt blij dat ik m'n autonomie volledig zelf in de hand heb. Dat geef ik echt voor geen enkele radiozender meer op, al zijn ze te ontvangen tot op de maan. Of zie ik het verkeerd?

jessica

Bericht door jessica » 16 dec 2018 11:06

Patrick niet twijfelen om er mee door te gaan. Zeker niet door een reactie van Domien. Ik denk dan dat zegt misschien meer over hem dan over jou. Of hij is natuurlijk nu gewoon heel druk bij zijn nieuwe werkgever. Dat kan ook. Ook niet twijfelen omdat een paar mensen op hoge posities het niet leuk zouden vinden. Juist doorgaan zou ik zeggen. Ik denk zelf dat je een hele goede documentairemaker bent. Twijfel niet aan je zelf je kunt dit heel erg goed. Het zijn altijd leuke gesprekken zonder saai te worden. Doorgaan dus wat mij betreft. Succes.

density1

Bericht door density1 » 16 dec 2018 11:26

Ik sluit me aan bij Jessica’s betoog. Gewoon doorgaan. Dat bepaalde mensen met argusogen naar deze gesprekken kijken is juist de reden om hier mee door te gaan. En de jongere garde in de radiowereld hebben ook niet veel te melden. Daarom is dit huidige concept ook zo sterk. Gewoon zo open mogelijk en eerlijke gesprekken zonder belangen. Nogmaals gewoon mee door gaan en ik denk dat meer trouwe kijkers van je pod/videocast deze mening onderschrijven.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 16 dec 2018 12:19

jessica schreef:
16 dec 2018 11:06
Patrick niet twijfelen om er mee door te gaan. Zeker niet door een reactie van Domien. Ik denk dan dat zegt misschien meer over hem dan over jou. Of hij is natuurlijk nu gewoon heel druk bij zijn nieuwe werkgever. Dat kan ook.
Ik lees in Patrick's betoog alleen maar dat Domien een mening gaf en vervolgens op de reactie (nog?) niet gereageerd heeft. Hoezo zegt dat 'dan iets over hem'? Je geeft nota bene zelf de voor de hand liggende reden al. Beetje stemmingmakerij zo.

Overigens niet met Density eens, ik denk dat een deel van de jonge garde zeker wel wat te melden heeft. Dus wat dat betreft eens met de opmerking die Domien gemaakt blijkt te hebben. Ik zou hem, maar bijvoorbeeld ook Mattie of Sander H. graag ook horen.

Maar hoe dan ook, gewoon verder gaan zolang je medewerking kunt vinden Patrick.

Jaaroverzicht 'met' Spreekbuis was ook leuk om te horen, ondanks dat ik het langs niet altijd met je analyses eens ben :wink: Gelukkig was jij op momenten beter op de hoogte dan de interviewer trouwens... Wel klein punt, in dit geval iets waar je zelf geen invloed op had, maar de geluidskwaliteit was echt om te janken zo slecht. In de auto is er erg moeilijk naar te luisteren bijvoorbeeld. Oversturing, level verschil en alles aanwezig. Ik zal wel teveel radiorukker zijn, maar ik heb niks met 'die charme', het moet gewoon goed klinken :D

density1

Bericht door density1 » 16 dec 2018 13:06

Daar ben ik het dus niet mee eens. Je zult hiermee nooit prikkelende interviews kunnen verwachten behalve wat open deuren. Zeker Domien heeft bewezen dat er bij hem alleen maar wat standaard antwoorden komen, lekker politiek correct, op vragen zonder echt een mening te geven want teveel belangen in radioland, maar niet alleen bij Domien maar ook bij andere DJ's. Ik vergelijk het altijd met voetballers die voor de microfoon ook meestal niets te vertellen hebben en dan krijg je een gekunsteld gesprek doorspekt met standaard antwoorden die geleerd zijn in een mediatraining. Daar zit ik persoonlijk niet op te wachten. Die oude garde heeft meestal wat te vertellen, geen belangen meer en kunnen dus open en eerlijk een gesprek aan gaan. Dat de goegemeente die in radioland het voor het zeggen hebben het niets vinden, tja lekker belangrijk. Reden te meer om er JUIST mee door te gaan, alleen daar al om.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 16 dec 2018 15:48

Volgens mij is het feit dat er over de interviews gesproken wordt en dus niet iedereen geïnterviewd wil worden, het bewijs dat je dit goed doet. Gewoon doorgaan, zou ik dus zeggen.
Rock 'n roll is better than music!

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 16 dec 2018 21:23

density1 schreef:
16 dec 2018 13:06
Daar ben ik het dus niet mee eens. Je zult hiermee nooit prikkelende interviews kunnen verwachten behalve wat open deuren. Zeker Domien heeft bewezen dat er bij hem alleen maar wat standaard antwoorden komen, lekker politiek correct, op vragen zonder echt een mening te geven want teveel belangen in radioland, maar niet alleen bij Domien maar ook bij andere DJ's. Ik vergelijk het altijd met voetballers die voor de microfoon ook meestal niets te vertellen hebben en dan krijg je een gekunsteld gesprek doorspekt met standaard antwoorden die geleerd zijn in een mediatraining. Daar zit ik persoonlijk niet op te wachten. Die oude garde heeft meestal wat te vertellen, geen belangen meer en kunnen dus open en eerlijk een gesprek aan gaan. Dat de goegemeente die in radioland het voor het zeggen hebben het niets vinden, tja lekker belangrijk. Reden te meer om er JUIST mee door te gaan, alleen daar al om.
Dan denken we daar anders over :smile:

fdboer

Bericht door fdboer » 17 dec 2018 09:54

jessica schreef:
16 dec 2018 01:40
Henkjan2016 schreef:
15 dec 2018 22:21
Dat weet ik niet precies. Maar het is nu een andere tijd en omgeving. Dus het kan geen kwaad ze nog een keer te polsen.
Zelfs al willen ze niet meer op de radio, wat beide om verschillende reden duidelijke hebben aangegeven, is het naar mijn mening best interessant om te horen hoe deze heren hun radio periode hebben ervaren en wat ze nu doen (voor zover ze dat kunnen en willen aangeven natuurlijk).

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 17 dec 2018 14:15

Misschien leuk, Richard heeft Bart van Leeuwen geinterviewd voor onze Spreekbuis podcast:
https://open.spotify.com/episode/2dojLmJX0be63Z4XrEmY6t

Mocht je geen Spotify hebben:
https://player.fm/series/1519992/223440869

Plaats reactie