Verjonging NPO Radio 5
Moderator: admin6
-
Re: Verjonging NPO Radio 5
Zozo, medestanders? Dit doen ze al sinds 2016. Ook in de vorige programmering was dit programma, dezelfde dj en deze muziekmix er van 22.00-00.00. Het had enkel een andere programmanaam.
Eens ontdek je het
Ik ben overigens ook jarenlang trouw radio 2 luisteraar geweest, tot het moment dat Stenders naar Veronica ging en ik ‘meeverhuisde’. Nadat de programmering en het beleid steeds rommeliger werden bij Veronica ben ik af en toe naar radio 5 gaan luisteren, wat ik voorheen te oubollig vond. Dat bleek inmiddels niet meer het geval te zijn (of ik ben zelf ook oubollig geworden ) en nu luister ik er regelmatig naar.
Ik ben overigens ook jarenlang trouw radio 2 luisteraar geweest, tot het moment dat Stenders naar Veronica ging en ik ‘meeverhuisde’. Nadat de programmering en het beleid steeds rommeliger werden bij Veronica ben ik af en toe naar radio 5 gaan luisteren, wat ik voorheen te oubollig vond. Dat bleek inmiddels niet meer het geval te zijn (of ik ben zelf ook oubollig geworden ) en nu luister ik er regelmatig naar.
De DJs zijn zeker niet oubollig bij 5 op dit moment, de humor en knipogen zijn alleen subtieler, het is ook nergens preuts, ook niet bij EO programmas. Ik ben iets jonger dan de Radio5 DJ (53) maar we zijn allemaal van dezelfde generatie. Het is heel toegankelijk ook. De chaos bij Radio2 op management en dus programmeringsniveau doet de zender ook totaal niet goed. En ik zap steeds vaker weg om de muziek, alles wat artiesten als Douwe Bob, Ilse de Lange, Son Mieux, etc uitbrengen wordt TopSong, Espresso van Sarah Carpenter wordt al maanden om het uur gedraaid, ze hebben een TOTO fetish. De muziekmix van Radio5 irriteert me vooralsnog nog niet. Overigens luister ik ook wel eens 3FM, maar dan in de nacht, omdat ze met RAdio1 de enige publieke zender zijn die live is. Ik vind Femke vd Laan op Radio1 ook prettige radio maar daar moet de gast je wel weer liggen.
Ik hoor trouwens op RAdio5 regelmatig luisteraars voorbijkomen die ik van Radio2 ken.
Ik hoor trouwens op RAdio5 regelmatig luisteraars voorbijkomen die ik van Radio2 ken.
Twee keer geluisterd naar Simone en idd erg prettig programma, ik ben benieuwd hoe het is met geen 70 restrictie. Ik kende haar presentatie al van de Soulnight. Was vandaag nog in t programmaJanno schreef: ↑17 sep 2024 22:28
Het prettige aan het programma van Simone vind ik, behalve de presentatie, de vaak verrassende muziekkeuzes. Nu ook weer tijdens de week van de jaren 70 draait ze niet alleen de grootste hits uit die tijd van een artiest, maar ook af en toe een nummer wat je wel kent, maar veel minder vaak hoort. Dat zijn voor mij de krenten in de pap.
Mijn missie in het leven is om iedere mede-forummer aan de avondstart met Simone te krijgen. We maken vorderingen
-
Dan gaat je missie mislukken. Wij zijn afgehaakt om 18.00 na Bert, juist om Simone.
Ze praat, wanneer ze een engelse zin uitspreekt, ineens 3 tandjes sneller dan wanneer ze Nederlands spreekt. Haar presentatie is door de verschillende tempowisselingen niet meer gemakkelijk te volgen. Wij vinden haar prestatie dan ook erg onrustig. Om 20.00 schakelen wij dan weer terug.
In mijn jeugd vond ik Simone Walraven erg leuk. Haar huidige programma kan mij ook niet zo bekoren. De genoemde tempowisselingen herken ik niet zo, maar ze houdt me ook niet vast met haar presentatie. Dat heeft volgens mij meer met de inhoud van het programma te maken. Ik mis bij zo een programma de relevantie om te luisteren.
Het Top 40 Hitdossier op vrijdag, met Erik de Zwart, vind ik wel een erg fijn programma.
Het Top 40 Hitdossier op vrijdag, met Erik de Zwart, vind ik wel een erg fijn programma.
Rock 'n roll is better than music!
Zo zie maar: zoveel mensen, zoveel meningen. Het maakt niet uit; ik blijf met net zoveel plezier luisteren naar een van de leukste programma’s van de Nederlandse radio van dit moment en met een van de leukste presentatoren. Allemaal subjectief uiteraard
-
Gelijk heb je, dat moet je je zeker niet laten ontnemen.
Gelijk heb je! Ieder zijn smaak.
Bij beeldradio zou ik je gelijk geven over een van de leukste presentatoren
Rock 'n roll is better than music!
En dan heb ik het uiterlijk niet eens laten meewegen. Kun je nagaan
Simone, ik dacht echt dat je radio Simone bedoelde
Da’s ook weer waar