Verjonging NPO Radio 5

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Pot

Re: Verjonging NPO Radio 5

Bericht door Pot »

Toch wel onbegrijpelijk dat de man die de publieken jarenlang bekritiseerd heeft en vond dat eerdere 3FM en Radio 2 (wat nu toch een beetje Radio 5 is geworden) in de verkoop zou moeten, nu opeens een vast programma krijgt. Hoe geloofwaardig zijn je uitspraken dan?

Jarenlang gevochten met de commerciëlen tegen de publieken, maar inmiddels richt De Zwart de schoten zich op Talpa/538. En met name De Mol.
Oren open!
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Oortjes schreef: 04 okt 2022 21:53 De Top 40 doet het goed op Radio 5. Bart val Leeuwen laat iedere zaterdag en zondag de tune schallen voor een oude Top 5 uit de Top 40, nu dus het Top 40 Hitdossier erbij. Grappig dat de publieke omroepen deze ontzettend commerciële lijst zo omarmen.
Heeft de Top 40 niet een zeer groot deel van zijn bestaan bij de publieke omroep doorgebracht?
Offtopic is het nieuwe ontopic.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

jessica schreef: 04 okt 2022 00:27 Ik maakte inderdaad een grapje. Maar volgens de woke gemeenschap kan dit echt. Dat vind ik veel treuriger. Maar goed hier mag je tegenwoordig in het over correcte klimaat niets meer over zeggen.

Ik wil alleen zeggen dat ik het treurig vind dat er naar vrouwen quota of wat voor quota dan ook gekeken wordt bij de aanstelling van een medewerker. Niet meer die is de beste voor de juiste positie. Dat vind ik pas een treurige ontwikkeling. Kwaliteit komt op de 2e plaats.
Je mag er van alles over zeggen. En je mag daar vervolgens ook op aangesproken worden. Neem gewoon verantwoordelijkheid voor je genante uitspraken.
jessica

Bericht door jessica »

rutgrrr schreef: 05 okt 2022 00:13
jessica schreef: 04 okt 2022 00:27 Ik maakte inderdaad een grapje. Maar volgens de woke gemeenschap kan dit echt. Dat vind ik veel treuriger. Maar goed hier mag je tegenwoordig in het over correcte klimaat niets meer over zeggen.

Ik wil alleen zeggen dat ik het treurig vind dat er naar vrouwen quota of wat voor quota dan ook gekeken wordt bij de aanstelling van een medewerker. Niet meer die is de beste voor de juiste positie. Dat vind ik pas een treurige ontwikkeling. Kwaliteit komt op de 2e plaats.
Je mag er van alles over zeggen. En je mag daar vervolgens ook op aangesproken worden. Neem gewoon verantwoordelijkheid voor je genante uitspraken.
Ik mag er inderdaad alles over zeggen. En jij en ieder ander ook. Jij mag me er zelfs op aanspreken. Maar ik voel me niet aangesproken en ik vind het al helemaal niet genant. Gewoon een verschil van perceptie. Wij gaan het hier niet over eens worden en dat hoeft ook helemaal niet. Dus wat mij betreft laten we het hierbij.
Stophoest

Bericht door Stophoest »

Simone is een prima presentator. En ze heeft een mooie stem. Nergens staat dat de nieuwe presentator op Radio 5 vanwege een woke-beslissing daar terecht is gekomen. Al zolang radio bestaat verdwijnen mensen op bepaalde tijdslots om te worden vervangen voor andere. Niets bijzonders.
'Woke' begint steeds meer een goedkope stok te worden om te slaan als een nieuw persoon op die plek je niet aanstaat.

Overigens Jessica, in je laatste reactie schrijf je: "Ik mag er inderdaad alles over zeggen".
Terwijl je een paar reacties terug nog schreef: "Maar goed hier mag je tegenwoordig in het over correcte klimaat niets meer over zeggen."
Die twee reacties spreken elkaar tegen. Mag het nou wel of niet Jessica?
Je hebt kink- en stophoest.
Janno

Bericht door Janno »

Om de verantwoordelijkheid voor mijn uitspraken te nemen, hier enige duiding: Mijn opmerking over de eventuele geslachtsverandering van Henkjan Smits was niets meer dan een (flauw) grapje, ingegeven door de actualiteit waar gender in het paspoort een redelijk hot item is. Mijn mening daarover is dat er wat mij betreft helemaal geen aanduiding van geslacht in het paspoort hoeft omdat het mijns inziens niets toevoegt, net zomin als de aanduiding welke religie iemand aanhangt. Ik heb geen idee of een vrouwenquotum überhaupt iets met de wisseling van presentatoren te maken heeft, maar ik ben het in zoverre met Jessica eens dat ik vind dat kwaliteit altijd voor gender, afkomst of leeftijd zou moeten gaan. Iedereen zou evenveel kansen moeten krijgen. Als dat een trieste of gênante mening is: het zij zo.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Janno schreef: 05 okt 2022 09:09 Om de verantwoordelijkheid voor mijn uitspraken te nemen, hier enige duiding: Mijn opmerking over de eventuele geslachtsverandering van Henkjan Smits was niets meer dan een (flauw) grapje, ingegeven door de actualiteit waar gender in het paspoort een redelijk hot item is. Mijn mening daarover is dat er wat mij betreft helemaal geen aanduiding van geslacht in het paspoort hoeft omdat het mijns inziens niets toevoegt, net zomin als de aanduiding welke religie iemand aanhangt. Ik heb geen idee of een vrouwenquotum überhaupt iets met de wisseling van presentatoren te maken heeft, maar ik ben het in zoverre met Jessica eens dat ik vind dat kwaliteit altijd voor gender, afkomst of leeftijd zou moeten gaan. Iedereen zou evenveel kansen moeten krijgen. Als dat een trieste of gênante mening is: het zij zo.
Prima beschreven toch? Een genante of trieste mening is het zeker niet.
Orange

Bericht door Orange »

SamH schreef: 04 okt 2022 15:09 https://www.ad.nl/show/erik-de-zwart-ma ... ~ade6a410/
Erik de Zwart vanaf volgend jaar op vrijdagavond met het Top 40 Hitdossier op Radio 5.
Wat vreselijk kinderachtig van De Zwart om in zo'n artikel tot twee keer toe over John de Mol te beginnen. Het zal wel een langer interview zijn geweest en de journalist haalt dit er dan twee keer uit, maar er steeds over beginnen, is wat mij betreft niet gezond. Richt je positief op dat je bij Radio 5 aan de slag gaat i.p.v. om je heen te slaan. Op die manier is het niet aantrekkelijk om ook daadwerkelijk te gaan luisteren. Zo'n interview zou een promotie moeten zijn voor het nieuwe programma van De Zwart. Het is handig dat positief in te steken.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Sinds De Top 40 een aparte stichting werd na het uit de lucht halen van de zeezender Veronica hebben ze er alles aan gedaan om de lijst een instituut te maken dat groter is dan de naam Veronica, en dat is succesvol geweest, want terwijl 3FM afscheid neemt van de Nationale Hitparade/Mega Top 50/30 omarmt de nostalgiezender van de NPO de Top 40.

Zegt natuurlijk veel over de verhoudingen tussen de Stichting Nederlandse Top 40 en Talpa dat het 538 niet gelukt is om de Top 40 terug te halen en dat dit Hitdossier geen plek op (Vintage) Veronica heeft gekregen.
topradiofm

Bericht door topradiofm »

Opvallend is dat in het weekend van radio10 en Qmusic er ook een top40 archief is.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

topradiofm schreef: 05 okt 2022 13:55 Opvallend is dat in het weekend van radio10 en Qmusic er ook een top40 archief is.
Diversificatie van de inkomstenstromen
jessica

Bericht door jessica »

Stophoest schreef: 05 okt 2022 06:13 Overigens Jessica, in je laatste reactie schrijf je: "Ik mag er inderdaad alles over zeggen".
Terwijl je een paar reacties terug nog schreef: "Maar goed hier mag je tegenwoordig in het over correcte klimaat niets meer over zeggen."
Die twee reacties spreken elkaar tegen. Mag het nou wel of niet Jessica?
Spreekt elkaar niet tegen hoor.
Ik zeg: ""Maar goed hier mag je tegenwoordig in het over correcte klimaat niets meer over zeggen." Hiermee bedoel ik dat de Woke gemeenschap wil dat je er niets over zegt. Zij accepteren geen mening die anders is dan die van hen zelf.
Ik behoor niet tot de woke gemeenschap en ben ook geen aanhanger van ze voor de duidelijkheid.
Dus uiteraard trek ik me hier niets van aan en zeg ik: "Ik mag er inderdaad alles over zeggen".
Ik maak gewoon gebruik van mijn recht tot vrije meningsuiting en laat me hierin door niemand beperken.

Ik sta ook volledig achter de gegeven uitleg van Janno.

Dit is overigens het laatste wat ik hierover gezegd heb.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Pot schreef: 04 okt 2022 23:10 Toch wel onbegrijpelijk dat de man die de publieken jarenlang bekritiseerd heeft en vond dat eerdere 3FM en Radio 2 (wat nu toch een beetje Radio 5 is geworden) in de verkoop zou moeten, nu opeens een vast programma krijgt. Hoe geloofwaardig zijn je uitspraken dan?

Jarenlang gevochten met de commerciëlen tegen de publieken, maar inmiddels richt De Zwart de schoten zich op Talpa/538. En met name De Mol.
Wiens brood men eet... Inderdaad een bijzondere stap van Erik de Zwart.
Rock 'n roll is better than music!
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Henry Schut neemt volgende week de ochtendshow van Bert Haandrikman over. https://www.instagram.com/p/CjZ2wWwI1-D/
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

De aanname dat Henry Schut ingepland stond om proef te draaien kan naar het land der fabelen.

Henkjan zou Bert vervangen maar was zelf ook afwezig, daarom zat Henry op de plek van Bert.
Als invaller voor de invaller.
Plaats reactie