Verjonging NPO Radio 5

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

JoostV

Re: Verjonging NPO Radio 5

Bericht door JoostV »

Sinds de radio standaard staat afgesteld op Radio5, stoor ik me aan het inademen vól in de microfoon, door DJ's én nieuwslezers. Voornamelijk Jeroen van Inkel - toch niet de minste - doet dit enorm. Zeer storend, viezig maar toch ook zeer onprofessioneel? Ook de mensen van ANP kunnen er wat van, een Jan van der Putten en Dorald Megens doen ook geen enkele moeite om even afstand te nemen van de microfoon.

Is dit een nieuw fenomeen, is dit een Radio 5-dingetje of was het altijd al? Met name van Van Inkel kan ik het me niet voorstellen.
Acchero

Bericht door Acchero »

Weet iemand waarom Hijlco Span al maanden niet te horen is op radio 5?
Is hij gestopt met Volgspot?
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

JoostV schreef: 17 jul 2020 09:49 Sinds de radio standaard staat afgesteld op Radio5, stoor ik me aan het inademen vól in de microfoon, door DJ's én nieuwslezers. Voornamelijk Jeroen van Inkel - toch niet de minste - doet dit enorm. Zeer storend, viezig maar toch ook zeer onprofessioneel? Ook de mensen van ANP kunnen er wat van, een Jan van der Putten en Dorald Megens doen ook geen enkele moeite om even afstand te nemen van de microfoon.

Is dit een nieuw fenomeen, is dit een Radio 5-dingetje of was het altijd al? Met name van Van Inkel kan ik het me niet voorstellen.
Tijd om de (voice) processing eens onder handen te nemen.
Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Ik merk dit fenomeen al jaren bij Radio 5, het lijkt er inderdaad op dat het audiolevel te snel omhoog komt tijdens spraakpauze's.

Hoe luister je naar Radio 5? Ik ga er vanuit dat DAB en de webstream wel goed zouden moeten zijn. Er is dan nog wel de mogelijkheid dat de Ziggo's en KPN'nen er een puinhoop van maken.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

@Acchero, hij staat wel in de programmering voor oktober. Maar inderdaad Astrid de Jong doet nu het programma al een tijdje.
jessica

Bericht door jessica »

Het nieuwe lunchprogramma op Radio5 dat in oktober van start gaat heet: Lunch Lekker met Daniël Dekker.
Pot

Bericht door Pot »

Vrijdag 18 september is ook de laatste uitzending van Jeroen van Inkel. Bert Haandrikman is vanaf oktober te horen.
Oren open!
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Wat een briljante naam. Is die serieus? Als hij de ochtendshow zou doen, had ik ook nog wel een voorstel: Zet de wekker voor Daniël Dekker.
Orange

Bericht door Orange »

Heb je zo ongeveer 100 jaar je centen verdient bij de (AVRO)TROS en ga je ze vlak na je overstap gelijk bekritiseren. Ik snap dat niet. Daniel Dekker had ook z'n mond kunnen houden: https://www.radiofreak.nl/daniel-dekker ... -geworden/

Hij is de vleesgeworden radioman van (AVRO)TROS en daarmee nog grijzer dan AVROTROS zelf. Zou hij dat niet door hebben?
Pot

Bericht door Pot »

Orange schreef: 02 okt 2020 17:17 Heb je zo ongeveer 100 jaar je centen verdient bij de (AVRO)TROS en ga je ze vlak na je overstap gelijk bekritiseren. Ik snap dat niet. Daniel Dekker had ook z'n mond kunnen houden: https://www.radiofreak.nl/daniel-dekker ... -geworden/

Hij is de vleesgeworden radioman van (AVRO)TROS en daarmee nog grijzer dan AVROTROS zelf. Zou hij dat niet door hebben?
Hij was toch ook hoofd-radio van AVROTROS bij een aantal zenders? Hij had, met zijn jarenlange ervaring binnen de omroep, er ook wat aan kunnen doen. Radio 5 wordt waarschijnlijk niet veel beter met deze man aan boord.

AVROTROS is inmiddels niet heel grijs meer, in het nieuwe logo althans.
Oren open!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Voor de 'fans' van Daniël Dekker is het interessant om het gesprek tussen Thorvald de Geus en Patrick Kicken terug te kijken/luisteren en horen hoe zij Dekker hebben ervaren. De Geus kreeg bij zijn vertrek bij de TROS ook nog 'een trap' na.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 02 okt 2020 18:46 Voor de 'fans' van Daniël Dekker is het interessant om het gesprek tussen Thorvald de Geus en Patrick Kicken terug te kijken/luisteren en horen hoe zij Dekker hebben ervaren. De Geus kreeg bij zijn vertrek bij de TROS ook nog 'een trap' na.
Ja Jurre Bosman (van hem begrepen ze niet hoe hij op die positie terecht is gekomen) en Daniël Dekker werden coöparate survivors genoemd in die podcast. Ten koste van alles je eigen plekje verdedigen. Thorvald kwam me wel heel goed over. Altijd klaar staan voor anderen en anderen dingen leren. Doet hij nu bij die busmaatschappij weer. Zo kan het ook!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 02 okt 2020 20:14
Phoenix schreef: 02 okt 2020 18:46 Voor de 'fans' van Daniël Dekker is het interessant om het gesprek tussen Thorvald de Geus en Patrick Kicken terug te kijken/luisteren en horen hoe zij Dekker hebben ervaren. De Geus kreeg bij zijn vertrek bij de TROS ook nog 'een trap' na.
Ja Jurre Bosman (van hem begrepen ze niet hoe hij op die positie terecht is gekomen) en Daniël Dekker werden coöparate survivors genoemd in die podcast. Ten koste van alles je eigen plekje verdedigen. Thorvald kwam me wel heel goed over. Altijd klaar staan voor anderen en anderen dingen leren. Doet hij nu bij die busmaatschappij weer. Zo kan het ook!
Ja. Jurre Bosman. Ik zie hem nog als snotneus binnen komen bij de TROS. Onbegrijpelijk dat hij het tot zijn huidige functie heeft weten te schoppen.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
aapdedino

Bericht door aapdedino »

De op maat gemaakte nieuwsbulletins van de NOS op NPO Radio 5 zijn sinds deze week terug. De bulletins verdwenen anderhalf jaar geleden vanwege bezuinigingen. De NOS maakt nu op doordeweekse dagen tussen 07.00 uur tot 13.30 uur op maat gemaakte bulletins met daarin ook quotes. De vaste lezers van de bulletins zijn Marjet Krol en Carolijn Bary.

https://over.nos.nl/nieuws/1465/nos-bul ... po-radio-5
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Grappig, dit topic heet Verjonging NPO radio 5, het lijkt erop dat ze daar wel een beetje van zijn teruggekomen.
De oude Daniel Dekker heeft nu een eigen lunchshow en good old Jan Rietman vervangt al twee dagen de ochtendshow 😂
Plaats reactie