Giel Beelen trapt af op ongeclauseleerd FM kavel

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Gesloten
Phoenix

Re: Giel Beelen trapt af op ongeclauseleerd FM kavel

Bericht door Phoenix » 12 sep 2017 13:23

density1 schreef:
12 sep 2017 12:57
Het is dan ook een indianenverhaal. Het kan juridisch ook helemaal niet. Iets met naar het rijk der fabelen dit verhaal.
Het kan juridisch wel degelijk. Leg maar eens uit waarom het juridisch niet zou kunnen.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

density1

Bericht door density1 » 12 sep 2017 13:24

Dat is helemaal juridisch afgedekt toen de kavels verdeeld werden omdat juist tegen te gaan. Ik heb dat ergens gelezen dat dit niet zomaar kon. Het fijne weet ik er ook niet van. Zal wel ergens online staan in de kavelvoorwaarden.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 sep 2017 13:36

density1 schreef:
12 sep 2017 13:24
Dat is helemaal juridisch afgedekt toen de kavels verdeeld werden omdat juist tegen te gaan. Ik heb dat ergens gelezen dat dit niet zomaar kon. Het fijne weet ik er ook niet van. Zal wel ergens online staan in de kavelvoorwaarden.
Wellicht een ruil waarbij meerdere partijen betrokken zijn. Maar in dit geval zijn beide kavels in handen van dezelfde eigenaar. Daar valt juridisch niets tegen in te brengen.

En wellicht de volgende keer iets minder stelling brengen dan. Iets met klok en klepel jouw reactie.
28-01-08 / 22-04-10

Tom Maat

Bericht door Tom Maat » 12 sep 2017 14:53

density1 schreef:
Waarom reageren als je het fijne er niet vanaf weet....zo wordt het een eindeloos en nutteloze discussie.
Gewoon afwachten wat er wel of niet gaat gebeuren, dat lijkt mij beter...want de één weet het beter dan de ander op deze manier.

density1

Bericht door density1 » 12 sep 2017 15:12

Het staat een ieder vrij te reageren toch? Ik geef aan dat ik dit ergens gelezen had, waar weet ik niet meer. Daar is dan toch alles mee gezegd en is toch niets mis mee. Als het nergens staat en het gewoon kan, lees ik dat graag.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 sep 2017 15:35

density1 schreef:
12 sep 2017 15:12
Het staat een ieder vrij te reageren toch? Ik geef aan dat ik dit ergens gelezen had, waar weet ik niet meer. Daar is dan toch alles mee gezegd en is toch niets mis mee.

Daar ben ik niet mee eens. Je roept stellig dat het juridisch helemaal niet kan en verplaatst het gerucht naar het rijk der fabelen.

density1 schreef:
12 sep 2017 12:57
Het is dan ook een indianenverhaal. Het kan juridisch ook helemaal niet. Iets met naar het rijk der fabelen dit verhaal.

Vervolgens is je onderbouwing flinterdun. Of staaf je bewering met feiten of ben in het vervolg iets minder stellig.

density1 schreef:
Ik heb dat ergens gelezen dat dit niet zomaar kon. Het fijne weet ik er ook niet van.

Daarbij komt dat je zelf ook van andere forumleden verwacht dat ze hun bewering onderbouwen.

density1 schreef:
11 sep 2017 19:47
Ok, als dat je antwoord is vraag ik me af waarom je niets verteld alleen onder het mom ' ik weet iets wat jullie niet weten' Daar is dit forum niet voor m.i. Daar hebben we radioroddels.tk voor.

En dan nog een reactie op je laatste zin. Je wilt blijkbaar iets lezen wat nergens staat ;-)

density1 schreef:
12 sep 2017 15:12
Als het nergens staat en het gewoon kan, lees ik dat graag.

Een kavelruil is gewoon mogelijk. Talpa is eigenaar van beide kavels. De kavels wisselen niet van eigenaar, maar enkel de radiomerken, Radio 10 en Veronica, wisselen van kavel. Talpa bepaalt de invulling van beide kavels, zolang het zich maar houdt aan de kavelvoorwaarden. Als Talpa besluit de muziek, DJ's en vormgeving van Radio 10 op het oldies-kavel te zetten is daar juridisch niets op tegen.
28-01-08 / 22-04-10

hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore » 12 sep 2017 16:06

Je mag van naam veranderen dus het station dat op 103 cs zendt noem je Radio 10 en het station dat op 104.10 cs zendt Radio Veronica. Je wisselt de dj's om en klaar is kees. Als je maar zorgt dat het Station dat op 103 cs zendt maar aan de kavel voorwaarden voldoet. Hoe je het noemt is om het even.
Laat Ons Luisteren!

density1

Bericht door density1 » 12 sep 2017 16:49

Als het zo makkelijk is, dan is de vraag waarom ze dat dan niet eerder gedaan hebben. Ben benieuwd.

progmog

Bericht door progmog » 12 sep 2017 16:54

Jullie snappen toch wel dat wisseling van kavels echt geen goede beslissing is? Luisteraars moeten hun station opnieuw vinden (verlies/ergenis bij je luisteraars), je moet een reclamecampagne beginnen (had allang moeten beginnen), technische aanpassingen, distribiteurs informeren (misschien moeten zij hun zenderlijsten aanpassen vanwege afspraken), het AT moet misschien toestemming geven (misschien EZ?), en als bedrijf (talpa) bereik je er eigenlijk helemaal niets mee.

Theoretisch zouden de voorwaarden omgewisseld van kavels kunnen worden maar dat is een beslissing voor de Kamer. En zou die nou net de demissionair zijn.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 12 sep 2017 17:05

progmog schreef:
12 sep 2017 16:54
Jullie snappen toch wel dat wisseling van kavels echt geen goede beslissing is? Luisteraars moeten hun station opnieuw vinden (verlies/ergenis bij je luisteraars), je moet een reclamecampagne beginnen (had allang moeten beginnen), technische aanpassingen, distribiteurs informeren (misschien moeten zij hun zenderlijsten aanpassen vanwege afspraken), het AT moet misschien toestemming geven (misschien EZ?), en als bedrijf (talpa) bereik je er eigenlijk helemaal niets mee.

Theoretisch zouden de voorwaarden omgewisseld van kavels kunnen worden maar dat is een beslissing voor de Kamer. En zou die nou net de demissionair zijn.
Een station op een kavel van naam veranderen mag. De voorwaarden van een kavel veranderen mag niet. Dat kan alleen door een nieuwe veiling. De voorwaarden horen bij het frequentiepakket (het kavel) en niet bij het station. Conclusie: Veronica en Radio 10 mogen van kavelvoorwaarden wisselen, als ze dan ook van frequenties wisselen. De stations-ID van Veronica en Radio 10 mag wel hetzelfde blijven zodat de impact minimaal is: RDS-radio's vinden automatisch de nieuwe frequentie en op DAB+ verandert er niets. Op andere kanalen (kabel e.d.) verandert ook niets.

Tom Maat

Bericht door Tom Maat » 12 sep 2017 17:14

Als dit, als dat, ja maar, ze moeten zus en zo....allemaal speculaties.
Mochten er juridische problemen zijn is dat niet jullie probleem, maar die van Talpa....jongens stop er mee.....zonde van de tijd en verspilde energie.

Orange

Bericht door Orange » 12 sep 2017 17:20

Tom Maat schreef:
12 sep 2017 17:14
Als dit, als dat, ja maar, ze moeten zus en zo....allemaal speculaties.
Mochten er juridische problemen zijn is dat niet jullie probleem, maar die van Talpa....jongens stop er mee.....zonde van de tijd en verspilde energie.
Dit is een forum over radio. Dat is niet puur en alleen bedoeld om feiten op te schrijven van zaken die passeren, maar ook om te praten over radio en dus ook discussieren over of het verstandig is om van kavel te wisselen. Iedereen kan voor zichzelf uitmaken of dat zonde van tijd en energie is.

progmog

Bericht door progmog » 12 sep 2017 17:22

EtherScout schreef:
12 sep 2017 17:05
progmog schreef:

Een station op een kavel van naam veranderen mag. De voorwaarden van een kavel veranderen mag niet. Dat kan alleen door een nieuwe veiling. De voorwaarden horen bij het frequentiepakket (het kavel) en niet bij het station. Conclusie: Veronica en Radio 10 mogen van kavelvoorwaarden wisselen, als ze dan ook van frequenties wisselen. De stations-ID van Veronica en Radio 10 mag wel hetzelfde blijven zodat de impact minimaal is: RDS-radio's vinden automatisch de nieuwe frequentie en op DAB+ verandert er niets. Op andere kanalen (kabel e.d.) verandert ook niets.
Allemaal technisch of juridisch. Maar het blijft een ergenis voor de luisteraar. En dat gaat ten koste van je lusiteraars en naam. Geen goede actie, al alleen daarom lijkt mij heel logisch.

Orange

Bericht door Orange » 12 sep 2017 17:50

Ik denk dat dat wel meevalt progmog. Het gaat alleen om radio's die via de ether zonder rds zenders ontvangen. Dat zal voor sommige mensen wat gedoe zijn, maar dat blijft dan allemaal binnen de Talpagroep. Een keertje switchen en klaar. Het is een nadeel, maar als Talpa echt beter in staat is om Radio 10 en Veronica onderscheidend te profileren door een kavelwissel zou ik het nadeel van een keer switchen voor lief nemen.

Maar zoals ik eerder stelde, vraag ik me af of het nodig is nu Veronica met nieuwe muziek de SLAM-methode hanteert.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 sep 2017 18:00

progmog schreef:
12 sep 2017 17:22
EtherScout schreef:
12 sep 2017 17:05
progmog schreef:

Allemaal technisch of juridisch. Maar het blijft een ergenis voor de luisteraar. En dat gaat ten koste van je lusiteraars en naam. Geen goede actie, al alleen daarom lijkt mij heel logisch.
De impact door een switch is voor de luisteraars minimaal. Kabelradio-luisteraars verhuizen automatisch mee. RDS-radioluisteraars verhuizen automatisch mee. DAB+radioluisteraars verhuizen automatisch mee. De groep luisteraars die handmatig hun (transistor)radiootje moeten herontdekken is te verwaarlozen.

De vraag moet natuurlijk wel gesteld worden wat Talpa bereikt met een zenderswitch. Persoonlijk zie ik de meeste groeipotentie bij Veronica. De andere drie zenders zitten al redelijk aan hun max. De clausule kan wel belemmerend werken om verder te groeien. Dezelfde clausule hoeft juist voor Radio 10 geen probleem te zijn.

Met R10 en Sky heeft Talpa twee zenders die zich richten op een met name vrouwelijk profiel. Het zou een logische zet zijn als het R10 en Veronica van kavel laat wisselen, zodat Veronica, dat zich juist richt op een mannelijk profiel kan doorgroeien. Dit maakt Talpa voor adverteerders ook aantrekkelijker.
28-01-08 / 22-04-10

Gesloten