Giel Beelen trapt af op ongeclauseleerd FM kavel

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Phoenix

Re: Giel Beelen trapt af op ongeclauseleerd FM kavel

Bericht door Phoenix » 13 sep 2017 22:37

Dat sommigen Sky het best op het oldies-kavel vinden passen vind ik onbegrijpelijk. Dat zou een enorm domme zet zijn van Talpa. Sky is tweede zender van Talpa en behoort met 538 en Q Music tot de (commerciële) top 3 van Nederland. En juist die zender willen enkele forumleden omvormen tot oldies-zenders. Sky draait nu nauwelijks oldies, maar bijna uitsluitend recente muziek. Met het omvormen van de zender tot oldies-zender zou je het succes van Sky eigenhandig de nek omdraaien. Daarbij komt dat Radio 10 en Sky dan direct met elkaar gaan concurreren. Dus Sky raakt dan niet alleen zijn huidige groep luisteraars kwijt maar kanabaliseert er ook Radio 10 mee.

En ik vind het ook onbegrijpelijk dat sommigen Van Someren bij Veronica vinden passen. Van Someren met zijn volle studio aan sidekicks en grappen en grollen past niet bij het huidige Radio Veronica, wat het juist moet hebben van DJ's met strakke talks.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 14 sep 2017 09:30

Sky gaat nooit naar een ander kavel, luisteraars weten de frequentie n goed te vinden

Mono1

Bericht door Mono1 » 14 sep 2017 13:55

@ RealSunchaser: Weet je nog, 2003, herverdeling frequenties? Wikipedia SkyRadio: "In 2003 werden alle frequenties opnieuw verdeeld. Sindsdien is Sky Radio in Nederland te ontvangen op frequenties tussen 101,0 en 101,9 MHz." Even toen campagne gevoerd en niemand had er echt last van.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 14 sep 2017 13:56

Mono1 schreef:
14 sep 2017 13:55
@ RealSunchaser: Weet je nog, 2003, herverdeling frequenties? Wikipedia SkyRadio: "In 2003 werden alle frequenties opnieuw verdeeld. Sindsdien is Sky Radio in Nederland te ontvangen op frequenties tussen 101,0 en 101,9 MHz." Even toen campagne gevoerd en niemand had er echt last van.
Maar Sky draait hits toch> Of zijn het edits van hits? Dan kan Sky wel de kavel van 10 krijgen

Patrick03

Bericht door Patrick03 » 14 sep 2017 14:08

Phoenix schreef:
13 sep 2017 22:37
Dat sommigen Sky het best op het oldies-kavel vinden passen vind ik onbegrijpelijk. Dat zou een enorm domme zet zijn van Talpa. Sky is tweede zender van Talpa en behoort met 538 en Q Music tot de (commerciële) top 3 van Nederland. En juist die zender willen enkele forumleden omvormen tot oldies-zenders. Sky draait nu nauwelijks oldies, maar bijna uitsluitend recente muziek. Met het omvormen van de zender tot oldies-zender zou je het succes van Sky eigenhandig de nek omdraaien. Daarbij komt dat Radio 10 en Sky dan direct met elkaar gaan concurreren. Dus Sky raakt dan niet alleen zijn huidige groep luisteraars kwijt maar kanabaliseert er ook Radio 10 mee.

En ik vind het ook onbegrijpelijk dat sommigen Van Someren bij Veronica vinden passen. Van Someren met zijn volle studio aan sidekicks en grappen en grollen past niet bij het huidige Radio Veronica, wat het juist moet hebben van DJ's met strakke talks.
Als je Sky Radio zou verhuizen naar het gouwe ouwe kavel, dan wordt Sky Radio de gouwe ouwe zender van Nederland. Radio 10 moet dan drastisch gaan verjongen, om Sky Radio niet in de weg te zitten. Radio 10 wordt dan een zender met veel meer actuele muziek. Maar dan kans is inderdaad klein dat zulke grote veranderingen gaan plaatsvinden, omdat het veel te goed gaat met Sky Radio.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 14 sep 2017 14:11

Patrick03 schreef:
14 sep 2017 14:08
Phoenix schreef:
omdat het veel te goed gaat met Sky Radio.
Wat zijn de regels voor dat oldies kavel? Want ze maken wel vaker edits van hits bij Sky

Orange

Bericht door Orange » 14 sep 2017 15:24

Waar halen sommigen hier het bizarre idee vandaan om Sky op het kavel van Veronica te zetten? Sorry hoor, maar dat slaat echt nergens op. Met het format van Sky kan je niet uit de voeten met de bijbehorende clausule van nauwelijks muziek uit de afgelopen 5 jaar. Dan gaat Sky echt down the drain als je het format ombouwt.
<knip door admin5>
Laatst gewijzigd door admin5 op 14 sep 2017 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Laat iedereen in zijn waarde aub

Paauw

Bericht door Paauw » 14 sep 2017 15:42

Orange schreef:
14 sep 2017 15:24
Waar halen sommigen hier het bizarre idee vandaan om Sky op het kavel van Veronica te zetten? Sorry hoor, maar dat slaat echt nergens op. Met het format van Sky kan je niet uit de voeten met de bijbehorende clausule van nauwelijks muziek uit de afgelopen 5 jaar. Dan gaat Sky echt down the drain als je het format ombouwt.
Dat soort gedachten zijn toch niet serieus te nemen. Roep dan niets.
Ik ben het helemaal met je eens!! Roep dan niets
Natuurlijk gaan ze de tweede kip met de gouden eieren niet omgooien!
<knip door admin5>
Laatst gewijzigd door admin5 op 14 sep 2017 16:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Doet iets in de media

density1

Bericht door density1 » 14 sep 2017 15:45

Patrick03 schreef:
14 sep 2017 14:08
Phoenix schreef:

Als je Sky Radio zou verhuizen naar het gouwe ouwe kavel, dan wordt Sky Radio de gouwe ouwe zender van Nederland. Radio 10 moet dan drastisch gaan verjongen, om Sky Radio niet in de weg te zitten. Radio 10 wordt dan een zender met veel meer actuele muziek. Maar dan kans is inderdaad klein dat zulke grote veranderingen gaan plaatsvinden, omdat het veel te goed gaat met Sky Radio.
<knip door admin5> Talpa gaat echt die capriolen niet uithalen. Een kavelruil tussen 10 en Veronica zit er aan te komen. Maar het best goed scorende Sky met een vrouwelijker profiel dan 538 waar het wel wat tegenaan zit qua format tegengwoordig, gaan ze niet omvormen naar een oldies zender.
Laatst gewijzigd door admin5 op 14 sep 2017 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 14 sep 2017 15:51

Orange schreef:
14 sep 2017 15:24
...
Los van wat je vindt van het realiteitsgehalte van wat iemand hier voorstelt, vind ik een forum een plek waar zoiets wel gezegd mag worden. Daar mag je met argumenten op ingaan, prima, maar om op deze toon iemand de grond in te boren is onnodig. Tip: roep dan niets. En hetzelfde geldt voor de reacties erna... zullen we elkaar een klein beetje laten leven hier?
KinkFM. Juist nu!

Orange

Bericht door Orange » 14 sep 2017 16:49

Allerlei beargumenteerde ideeën mogen hier ingebracht worden. Ik ben een erg liberaal mens en vind het juist mooi als er allerlei ideeën zijn. Maar voorstellen dat Sky op een gouweouwekavel moet, slaat echt nergens op. Dan ga je een soort grens over dat iedere bijdrage van de persoon die dat suggereert niet serieus meer is te nemen. Ik verbaas me dan ontzettend over dat iemand zoiets uberhaupt bedenkt. Daar mag best over gezegd worden dat nergens op slaat. Kortom, we zijn het niet helemaal eens. Er mag veel op dit forum gezegd worden, maar klinklare onzin niet wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door admin5 op 14 sep 2017 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote

admin5
Moderator

Bericht door admin5 » 14 sep 2017 16:52

Eens of niet eens, geen enkel probleem. Maar graag je medemens een beetje in zijn waarde laten, hoe belachelijk of geniaal zijn idee ook klinkt.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

Marcosi

Bericht door Marcosi » 14 sep 2017 18:24

Ik zal nog een keer reageren; vanaf 1 oktober acteert Veronica op een vrij kavel. Natuurlijk is hier al maanden naar toe gewerkt. Zie de nieuwe propositie van radio 10; take on me van Aha enz. Alleen maar oldies. Sky blijft natuurlijk een non-stop feelgood zender met recente hits en blijft op hun huidige FM vergunning uitzenden. Talpa heeft de ochtendshows goed neergezet; Evers bij 538, Beelen bij Veronica en Ekdom bij 10.

Marcosi

Bericht door Marcosi » 14 sep 2017 18:39

En zo is de aanval ingezet op 3FM (wat er nog van over is) Q music(Talpa trekt M&W uit elkaar) en Radio2 qua marktaandeel.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 14 sep 2017 18:55

Marcosi schreef:
14 sep 2017 18:39
En zo is de aanval ingezet op 3FM (wat er nog van over is) Q music(Talpa trekt M&W uit elkaar) en Radio2 qua marktaandeel.
Ik denk dat Radio2 gewoon sterk blijft, dat valt niet uit elkaar zonder Ekdom, zeker niet als Stenders terugkomt naar de middag

Q is wel stuk, als Wietze nog een leuk primtimeprogramma krijgt, de lunch op Veronica bv. 3Fm is al jaren stuk

Plaats reactie