Nieuwe programmering 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

2unlimited

Re: Nieuwe programmering 3FM

Bericht door 2unlimited » 09 apr 2018 12:40

Bart144 schreef:
09 apr 2018 12:25
Laten we in godsnaam hopen dat ze er geen tweede FunX van gaat maken.
Dat zijn ze nu al heb ik zo het idee. zette vanmiddag de radio op 3 en hoorde een nederlandse rap nummer meteen weer uitgezet.... verschrikkelijk!

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 09 apr 2018 12:40

De nieuwe zendermanager komt bij FunX vandaan. Dat is alles. Dat zegt toch niks over wat ze gaat doen?
Alleen alternatief is echte muziek.

density1

Bericht door density1 » 09 apr 2018 12:59

Wat een in en in slecht nieuws is dit. Ze zijn blijkbaar echt van plan om het FunX concept landelijk door te gaan voeren anders haal je haar niet naar 3 FM want ze bezit alle specs. Niet om van 3 FM nu eens echt een vooruitstrevende alternatieve zender te maken.
Een nieuw Kink FM blijft nog steeds broodnodig dus...

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 09 apr 2018 13:35

Luc van Ostade schreef:
09 apr 2018 12:40
De nieuwe zendermanager komt bij FunX vandaan. Dat is alles. Dat zegt toch niks over wat ze gaat doen?
En dat terwijl de zendermanager ook een behoorlijke ervaring heeft bij de alternatieve (want dat wil iedereen toch zo graag hier?) VPRO/3voor12. Maar ja, als men hier maar kan zeiken, dan is het goed.

Bart144

Bericht door Bart144 » 09 apr 2018 13:41

Luc van Ostade schreef:
09 apr 2018 12:40
Zeker niet! Ik ben benieuwd naar haar plannen. Ik hoop dat zij wel inziet dat er al een FunX is.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 09 apr 2018 14:25

density1 schreef:
09 apr 2018 12:59
Wat een in en in slecht nieuws is dit. Ze zijn blijkbaar echt van plan om het FunX concept landelijk door te gaan voeren anders haal je haar niet naar 3 FM want ze bezit alle specs. Niet om van 3 FM nu eens echt een vooruitstrevende alternatieve zender te maken.
Oh, jij hebt haar plannen al gelezen? Waar kunnen we die vinden?

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 09 apr 2018 14:27

Haha, wat een negativiteit en vooringenomenheid zeg. Geef haar gewoon eens de kans.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

alex..

Bericht door alex.. » 09 apr 2018 14:36

Ik ben totaal niet bekend met haar en haar carrière, laat daarom ook in het midden om een oordeel te vellen.
Zolang ze maar knopen door kan hakken, dat is prioriteit nummer een binnen 3FM momenteel.

-- -- -- --
RadioRambo schreef:
08 apr 2018 16:45
3FM scoort die meting een 3,4 in 10+. Als we dan kijken naar Domien, volgens velen geen goede ochtendjock, dan scoort hij boven het stationsgemiddelde met een 4,1. Na de ochtendshow storten de cijfers naar 3,2 zodra Michiel Veenstra begint. Bij Eva Koreman blijft dat cijfer gelijk, evenals bij Angelique Houtveen vrijwel hetzelfde met een 3,3. Het herstel komt pas weer bij Mark en Ramon met een 3,9 en stijgt daarna door naar een 4,5 bij Sander Hoogendoorn. 3voor12 zit weer op 2,9 maar dat is moeilijker meetbaar laat op de avond en dat VPRO schip is al sinds oktober vorig jaar stuurloos zonder vaste host.
Interessante cijfers, maar er vallen nog wat kanttekeningen bij te zetten.

- De ochtendshow op 3FM heeft altijd boven het stationsgemiddelde gezeten afgelopen paar jaar (vanaf 2015 gekeken, zowel bij Giel als Domien). Simpele verklaring kan zijn dat de jongere doelgroep, die 3FM aan zet, luistert 's ochtends wel radio, waarna ze vervolgens moeten studeren/werken op een plek waar geen radio aan staat.
Puur het cijfer geeft onvoldoende informatie om te zeggen dat de ochtendshow een succes is.
Je zou de jongere doelgroepen moeten vergelijken met de markt en de andere zenders. Pas dan kan je een conclusie trekken of de luisteraars effectief afnemen, zich verplaatsen of speciaal voor de ochtendshow luisteren.

- De dagcijfers zijn schrikbarend laag. Dit geeft twee conclusies:
1. Op het moment dat muziek de boventoon voert, kan het mensen niet boeien. Ofwel, de muziekmix is sowieso fout. Fijn om dat nu in cijfers bevestigd te krijgen.
2. 3FM wordt massaal uitgezet op de werkvloer. Deze daguren hadden in het verleden altijd een positieve uitwerking op het stationsgemiddelde (RabRadio zat boven het gemiddelde). Zolang dat door blijft gaan, kan 3FM nog verder weg zakken (2% gaat in zicht komen?).

- De avondshow zat tijdens de top van 3FM juist onder het gemiddelde, dit slot is minder hard gedaald dan de rest van het station. Sinds de enorme val in januari 2016 zit de avondshow boven gemiddeld. Al met al knap om een zekere vorm van stabiliteit te hebben in een spiraal naar beneden.
(Hier ook de kanttekening als bij de ochtend, zijn het luisteraars die enkel 's avonds luisteren die nu terugkomen, of gaan mensen vanuit een ander station terug naar 3FM)
(Mijn conclusie: Sander moet naar de ochtend; Domien kan de dagprogrammering redden; Michiel wilt graag terug de avond in, zei hij in zijn podcast)

Ik heb geen avondcijfers om meer te kunnen zeggen over 3voor12. Echter lijkt mij dat dit programma niet ter discussie mag staan, gezien het de publieke taak ademt die over heel 3FM zou moeten heersen.
Laatst gewijzigd door alex.. op 09 apr 2018 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

density1

Bericht door density1 » 09 apr 2018 14:37

Luc van Ostade schreef:
09 apr 2018 14:25
density1 schreef:
Nergens, maar het is toch al weer zo duidelijk als wat welke kant ze op willen. Ze hebben alle schijn tegen zich met de aanstelling van deze dame.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 09 apr 2018 14:54

density1 schreef:
09 apr 2018 14:37
Luc van Ostade schreef:
09 apr 2018 14:25
density1 schreef:
Nergens, maar het is toch al weer zo duidelijk als wat welke kant ze op willen. Ze hebben alle schijn tegen zich met de aanstelling van deze dame.
Vooral de schijn van een hele horde vooringenomen forumleden hier, zo te zien. Want ja, het is natuurlijk ontzettend moeilijk om je voor te stellen dat iemand die een urban-zender runt ook verstand van andere muziek kan hebben. Of zoiets. Kom op mensen, wat een ontzettende kortzichtigheid.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 09 apr 2018 14:59

density1 schreef:
Ik vind het nogal voorbarig. Nu al geïrriteerd zijn om iets wat mogelijk zou gaan gebeuren. En ik vind het ook hokjesdenken. Een donkere vrouw is dus automatisch meteen FuNX/

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 09 apr 2018 15:09

Ik ben benieuwd wat haar ideeën zijn om 3FM er weer bovenop te helpen. Op deze manier red je het niet, hoe hard iedereen ook probeert te vertellen dat radio slow bussines is. Ik denk in ieder geval niet dat ze hoogstpersoonlijk ervoor gaat zorgen dat 3FM een tweede FunX wordt. Van die fout hebben ze wel geleerd mag ik hopen.

density1

Bericht door density1 » 09 apr 2018 15:13

Luc van Ostade schreef:
09 apr 2018 14:59
density1 schreef:
Ik vind het nogal voorbarig. Nu al geïrriteerd zijn om iets wat mogelijk zou gaan gebeuren. En ik vind het ook hokjesdenken. Een donkere vrouw is dus automatisch meteen FuNX/
Dat zeg ik niet. Ik heb het alleen over haar competenties.

Orange

Bericht door Orange » 09 apr 2018 16:05

density1 schreef:
09 apr 2018 15:13
Luc van Ostade schreef:
09 apr 2018 14:59
density1 schreef:
Dat zeg ik niet. Ik heb het alleen over haar competenties.
Je hebt het niet over haar competenties, maar over het hokje FunX waar je haar in duwt. Het lijkt mij logisch dat ze met 3FM geen kopie van FunX gaan maken, dus de koers zal vast anders zijn. Waarom zou die dame dat ook niet kunnen? Wacht eerst eens af.

density1

Bericht door density1 » 09 apr 2018 17:08

Dat betwijfel ik dus ten zeerste.

Plaats reactie