Nieuwe programmering 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
JulesKluivert

Re: Nieuwe programmering 3FM

Bericht door JulesKluivert » 22 feb 2018 08:02

Tsja, maar jongeren luisteren nog steeds radio, en feit is dat die nu vooral 538, Sky en Q-Music luisteren en veel minder 3FM. Dus daar is echt nog wel winst te behalen

Moorkop

Bericht door Moorkop » 22 feb 2018 08:15

Naar mijns inziens zitten de poppetjes op de verkeerde plekken. Waarom zitten talenten zoals Herman Hofman, Jorien Renkema en Rob Janssen in het weekend weggestopt? Zet die in de doordeweekse programmering en wat mij betreft Mark en Ramon, Eva Koreman en Michiel Veenstra naar het weekend. Herman tussen 16:00 u en 19:00 u waar nu Mark en Ramon zitten. De avondshow kan dan om 19:00 u beginnen. Herman zet naar mijn idee een geweldige show neer in het weekend van 16:00 u tot 19:00 u. Als je dan zonodig wil verjongen zet dan Michiel in het weekend neer: Prima DJ hoor: Michiel; Maar NPO Radio 2 past beter bij hem. Jorien kan mooi de uren van Michiel voor haar rekening nemen doordeweeks. Ze heeft voor mij bewezen klaar te zijn voor de doordeweekse programmering. Haar presentatie klinkt strak en fris! Rob Janssen kan dan prima de lunchshow doen want Eva is gewoon echt slecht!! Zal ongetwijfeld een lieve en aardige meid zijn maar radiomaken kan ze niet. Als je dergelijke aanpassingen doet dan kunnen de luistercijfers van NPO 3FM in mijn optiek stijgen.

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 22 feb 2018 08:47

Alweer een nieuwe programmering zal 3FM ook niet veel goeds doen. Dat zou dan de 3e programmawijziging in iets meer dan een jaar zijn. Wat mij betreft ligt het niet aan de DJ’s, maar vooral aan de muziekmix. Al zou ik inderdaad Eva wel omwisselen voor Rob, want de lunchshow die hij maakt vind ik persoonlijk veel leuker om te luisteren.

jessica

Bericht door jessica » 23 feb 2018 13:54

Ik zou het ook eerst in de muziekmix zoeken. Maar ik zou de mix ook weer niet versmallen. Daar zijn al genoeg aan kapot gegaan. Noordzee, YorinFm en Veronica.

density1

Bericht door density1 » 23 feb 2018 14:31

Het is inderdaad al teveel over de 'poppetjes' gegaan in het verleden. Het is de muziekmix die gewoon niet goed is en niet consequent.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 23 feb 2018 14:52

density1 schreef:
23 feb 2018 14:31
Het is inderdaad al teveel over de 'poppetjes' gegaan in het verleden. Het is de muziekmix die gewoon niet goed is en niet consequent.
Inderdaad, poppetjes heeft zich altijd wel weer opgelost bij 3FM. Dit is gewoon een muzikaal ding.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 24 feb 2018 09:48

Ik vind het trouwens ook wel opvallend dat in de ochtendshow van Domien nu pas sinds een paar weken (voor mijn gevoel) er dagelijks optredens zijn. Dat was in het eerste jaar volgens mij helemaal niet (wel af en toe, maar zeker niet dagelijks)? Net zoals dat die optredens nu na een paar uur op YouTube staan. Volgens mij is dat met zo'n jonge doelgroep een must, dus ik vind het wel vreemd waarom dat nu pas is.

Ed3guitar

Bericht door Ed3guitar » 01 mar 2018 01:33

alex.. schreef:
18 feb 2018 00:12

Een voorbeeld:
Tijdens Noorderslag vroeg Kensington een nummer van The Golden Earring aan, zeer verassend en kan indentieel prima op 3FM. Echter begon Angelique meteen tegen te stribbelen omdat het niet 'volgens het boekje' was.
Om met pijn en moeite alsnog ingestart te worden (en een diepe zucht, omdat het de lange versie was).
Dat moment geeft exact aan wat er o.a. mis is met de muziek op 3FM.

3FM hoort spannend te zijn, onvoorspelbaar en op de grenzen.
Daarbij hoort het meer alternatieve gerne muziek, wat ook probeert een ander geluid te laten horen dan de standaard pop.

538 en Q zijn hier tegenovergesteld aan, zij draaien juist pop en weten dat hun publiek het voorspelbare enorm kan waarderen. Om die reden is het zo raar dat 3FM beide doet.
Niemand kan dat waarderen (zie de luistercijfers als bewijs).
In dit verhaal vergeet je dus ook weer precies te vermelden wie er keihard achter stond om die plaat wel te draaien, Kaj van der Ree. Als die jongen geen YouTube achtergrond had gehad was iedereen laaiend over hem geweest. Hij is alles wat 3FM nodig heeft en uitstraalt. Hij heeft een randje, doet dingen ( niet altijd even goed ) maar hij doet dingen! Live muziek, van metal tot hiphop tot indie. Gasten ( niet altijd even relevant) maar er gebeurt altijd wat, en op noorderslag als onervaren DJ zegt hij gewoon live op zender: wat willen jullie horen, golden Earring? Lets go! Open your eyes people

alex..

Bericht door alex.. » 01 mar 2018 09:39

Ed3guitar schreef:
01 mar 2018 01:33
In dit verhaal vergeet je dus ook weer precies te vermelden wie er keihard achter stond om die plaat wel te draaien, Kaj van der Ree. Als die jongen geen YouTube achtergrond had gehad was iedereen laaiend over hem geweest. Hij is alles wat 3FM nodig heeft en uitstraalt. Hij heeft een randje, doet dingen ( niet altijd even goed ) maar hij doet dingen! Live muziek, van metal tot hiphop tot indie. Gasten ( niet altijd even relevant) maar er gebeurt altijd wat, en op noorderslag als onervaren DJ zegt hij gewoon live op zender: wat willen jullie horen, golden Earring? Lets go! Open your eyes people
Hij was niet heel relevant om de essentie van het verhaal duidelijk te krijgen, wat ging over de muziekmix.
Maar lees dit ook is:
alex.. schreef:
25 jan 2018 20:36
Laatste paar weken nog is naar Kaj geluisterd, ergens kan ik het wel waarderen hoe hij zijn eigen show vult.

Het is wat minder schelden en minder technische fouten als toen hij begon en er lijkt echt potentie in te zitten, echter, zolang hij het serieus neemt. Zelf haak ik af bij zijn gastenkeuze, (op de bandjes na, eindelijk weer wat harde gitaren op 3FM) , dit zijn meestal toch mensen met net te weinig talent en net te veel ego.

Nu moet hij nog heel veel vlieguren maken en technisch flink verbeteren om oprecht een prijs te verdienen die verkregen wordt door vaardigheid. Maar het hoekje talentloos zou ik het niet willen schuiven, hij is alleen nog niet zo ver.
viewtopic.php?f=2&t=30959&p=465015#p465015

Moet ik wel zeggen, nu die andere Youtube man erbij zit (broer van volgens mij?), begint het voor mij iets te veel een ego show te worden (veel inside jokes).
Terwijl als Kaj daar enkel met zijn producer zit, er meer interactie is tussen hem en de luisteraar. Waarbij de gesprekstof ook vaker relevant is naar muziek, wat ik persoonlijk toffer vind (vanwege de alternatieve muzieksmaak van Kaj).

-----
Ondertussen wil ik ook is een compliment aan Kevin van Arnhem uitdelen.
Ik vind zijn nachtprogramma erg fijn om naar te luisteren; hij is heel open, technisch heel strak en het voelt 'echt'.
Ook heerst er niet het commerciële strakke (voorspelbare) format. Daarnaast is hij vooral sterk in een gesprek met de luisteraar omdat er (naar mijn idee) een oprechte interesse is.

Theimon

Bericht door Theimon » 01 mar 2018 17:45

Ik vond Kevin tussen 4 en 6 ook prima. Jammer dat ie daar weg is, want er zit nu een Sofie (?) die....naja....ik ben misschien niet de doelgroep. Ik trek dat programma niet zo goed.

marbles

Bericht door marbles » 05 mar 2018 14:21

Mark + Ramon op vakantie, krijgen we nog 2 uur Eva erbij... Echt, die omroeppolitiek, zet daar de beste daar neer en niet perse een BNN Vara dj... pfff
Minder eenheidsworst op de radio please

Iwanvl

Bericht door Iwanvl » 05 mar 2018 14:40

Ik begrijp nog steeds niet dat een Eva zoveel tijd krijgt, hetzelfde geldt voor een Angelique, ik blijf bij mijn mening van enkele maanden terug; Meer vrouwen op de radio is prima, maar zorg dan wel dat het kwalitatief in orde is. Dat is het op dit moment overdag zeer zeker niet...

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 05 mar 2018 14:47

Ik ben bang dat ze bij 3FM zichzelf hebben overtuigd dat deze vrouwen heel goed zijn. Maar goed, Annemieke overleeft ook al 12 jaar publieke radio en dat kun je ook met de beste wil van de wereld geen goede dj noemen.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 05 mar 2018 16:11

Ik vond Jorien (de vervanger van Michiel) trouwens prima vorige week.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 05 mar 2018 16:38

Jorien is een talent. Veruit de beste vrouwelijke DJ van de Nederlandse radio in mijn ogen. Ze heeft een fijne stem en een vlotte presentatie. Zoveel klassen beter dan Eva. Ik snap ook niet dat ze Marc en Ramon vervangt. Zet dan Herman daar neer.

Plaats reactie