Nieuwe programmering 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
density1

Re: Nieuwe programmering 3FM

Bericht door density1 » 02 jan 2018 17:03

Rock en pop van 'weleer' wordt nu al opgepikt door Radio 2. Ik zou het dan toch wat nieuwer en jonger brengen. Goed voorbeeld is hun eigen (notabene) 3 FM Alternative.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 04 jan 2018 12:31

De muziekprogrammering blijft toch ook interessant. Eind juni werd aangekondigd dat 3FM meer 'oudere' popmuziek zou gaan draaien naast alle nieuwe muziek, maar daar is eigenlijk bar weinig van over gebleven. Nummers die echt vijf jaar of ouder zijn worden hoogstens 1x per uur gedraaid. Maar inderdaad; zoals density1 al zegt zit Radio 2 al meer op het segment van oudere pop/rockmuziek..

aapdedino

Bericht door aapdedino » 04 jan 2018 13:10

Merkte vooral in de kerstperiode dat alle kerstklassiekers regelmatig terugkwamen op 3FM, dat hadden ze al een aantal jaar niet gedaan volgens mij.

Johanneke

Bericht door Johanneke » 04 jan 2018 14:04

Volgens mij ontbreekt gewoon de intentie om er nog iets fatsoenlijks van te maken. Niels Hoogland is aan boord bij de NPO, laat die ermee aan de slag gaan. En Dave Minneboo zoekt ook een nieuwe uitdaging. En zo snel mogelijk die twee vrouwen weg overdag. Scheelt al zeker 1-1,5 pct

Moorkop

Bericht door Moorkop » 04 jan 2018 15:36

Angelique vind ik nog wel te pruimen maar Eva: Eva vervangt nu ook Domien weer. Ik snap niet waarom? Sander Hoogendoorn kan dit veel beter of anders Herman Hofman. Maar Herman is nu ook 3 weken op vakantie. Overigens lijkt vakantie-uittocht begonnen. Domien is er niet, Angelique is er niet(Is trouwens nogal eens een keer afwezig). Maar om Eva dan de ochtendshow te laten presenteren. Ik heb niets tegen vrouwen op de radio maar de beste vrouw bij NPO 3FM is in mijn ogen Jorien Renkema: Maakt zeer goede en strakke radio in mijn ogen. Zij mag van mij wel in de programmering door de week. Ik vind de beste deejays in het weekend zitten. Meerdere forumleden hebben het al eerder gezegd: Herman moet in de weekprogrammering. 1 van de origineelste deejays van NPO 3FM. Het ontbreekt duidelijk aan visie. Hopelijk kan Diederik van Zessen een positieve draai aan de zender geven.

aapdedino

Bericht door aapdedino » 04 jan 2018 15:39

Angelique was er dinsdag wel, dus denk dat ze ziek is.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 04 jan 2018 16:58

Moorkop schreef:
04 jan 2018 15:36
Meerdere forumleden hebben het al eerder gezegd: Herman moet in de weekprogrammering. 1 van de origineelste deejays van NPO 3FM. Het ontbreekt duidelijk aan visie.
En als Herman daar zelf nou eens anders over denkt?

marbles

Bericht door marbles » 04 jan 2018 17:12

Diederik van Zessen waarnemend zener coordinator 3FM. De man onder wiens leiding qua muziek in korte tijd 3x van format is gewijzigd en 3 formats die allemaal niet werken. En die man moet de zender tijdelijk verder uitbouwen?
Minder eenheidsworst op de radio please

Daan!

Bericht door Daan! » 04 jan 2018 19:15

Ja dat vond ik ook opvallend

RadioRambo

Bericht door RadioRambo » 04 jan 2018 20:02

Moorkop schreef:
04 jan 2018 15:36
Angelique vind ik nog wel te pruimen maar Eva: Eva vervangt nu ook Domien weer. Ik snap niet waarom? Sander Hoogendoorn kan dit veel beter of anders Herman Hofman. Maar Herman is nu ook 3 weken op vakantie. Overigens lijkt vakantie-uittocht begonnen. Domien is er niet, Angelique is er niet(Is trouwens nogal eens een keer afwezig). Maar om Eva dan de ochtendshow te laten presenteren. Ik heb niets tegen vrouwen op de radio maar de beste vrouw bij NPO 3FM is in mijn ogen Jorien Renkema: Maakt zeer goede en strakke radio in mijn ogen. Zij mag van mij wel in de programmering door de week. Ik vind de beste deejays in het weekend zitten. Meerdere forumleden hebben het al eerder gezegd: Herman moet in de weekprogrammering. 1 van de origineelste deejays van NPO 3FM. Het ontbreekt duidelijk aan visie. Hopelijk kan Diederik van Zessen een positieve draai aan de zender geven.
Het is mij ook een raadsel waarom na Serious Request zoveel DJ's alweer weg zijn. Ondanks het mindere succes trek je wel veel zappende luisteraars aan en die blijven misschien hangen. Gaat nu iedereen weer aan het werk en terug van vakantie, zijn Domien, Herman en Angelique er niet.
Als ik het goed begrijp is 3FM al 9 (!!) maanden op zoek naar een nieuwe baas? Ik snap daar als (simpele) luisteraar echt helemaal niets van. Zeker niet in dit stadium van 3FM.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 04 jan 2018 20:27

Want een nieuwe baas haal je zo uit de winkel voor nieuwe bazen?

Je wilt in deze situatie een 100% keuze maken. Daarvoor moeten alle voorwaarden duidelijk zijn. En er moet aanwas zijn van mensen die het aan denken te durven. En dat alles moet dan matchen. Geen simpele klus. Zeker niet in een organisatie als de NPO.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 04 jan 2018 20:43

RadioRambo schreef:
04 jan 2018 20:02

Het is mij ook een raadsel waarom na Serious Request zoveel DJ's alweer weg zijn. Ondanks het mindere succes trek je wel veel zappende luisteraars aan en die blijven misschien hangen. Gaat nu iedereen weer aan het werk en terug van vakantie, zijn Domien, Herman en Angelique er niet.
Domien en Herman hebben vakantie, Angelique is er gewoon (was vandaag kennelijk ziek). En verder zijn ook Sander, Eva, Mark, Ramon, Michiel er gewoon hoor. Valt volgens mij wel mee allemaal ;)

jessica

Bericht door jessica » 05 jan 2018 00:41

marbles schreef:
04 jan 2018 17:12
Diederik van Zessen waarnemend zender coordinator 3FM. De man onder wiens leiding qua muziek in korte tijd 3x van format is gewijzigd en 3 formats die allemaal niet werken. En die man moet de zender tijdelijk verder uitbouwen?
Helemaal raak deze constatering. Erg vreemd. Daar gaat 3FM niet beter van worden.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 05 jan 2018 11:23

jessica schreef:
05 jan 2018 00:41
marbles schreef:
04 jan 2018 17:12
Diederik van Zessen waarnemend zender coordinator 3FM. De man onder wiens leiding qua muziek in korte tijd 3x van format is gewijzigd en 3 formats die allemaal niet werken. En die man moet de zender tijdelijk verder uitbouwen?
Helemaal raak deze constatering. Erg vreemd. Daar gaat 3FM niet beter van worden.
Als music director bij 3FM ben je volgens mij niet degene die er een klap opgeeft v.w.b. de totale muzikale koers: daar doen alle omroepen en baasjes hun plasje over. Dus ik betwijfel of al die koerswijzigingen wel echt aan hem te wijten zijn. Diederik is geen onervaren sukkelaar, gezien zijn ervaringen bij Xite en Kink, dus wie weet heeft hem meer touwtjes geven om aan te trekken juist wel een positief effect voor de zender.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

density1

Bericht door density1 » 05 jan 2018 11:30

Kink FM komt toch niet meer terug, dus maak er een Kink FM light van. Baat het niet dan schaad het niet. Zeker in deze fase waarin 3 FM nu verkeerd.

Plaats reactie