Nieuwe programmering 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
JulesKluivert

Re: Nieuwe programmering 3FM

Bericht door JulesKluivert » 06 okt 2017 10:22

Waarom worden de hits gedraaid? Omdat mensen hier eenmaal het liefst naar luisteren, zo luidt de argumentatie van 3FM (heb het Domien en Michiel horen zeggen in hun podcast).

density1

Bericht door density1 » 06 okt 2017 11:20

Ik vind dat nogal een slappe en ietwat te makkelijke open deur argumentatie van Domien. Dat past bij commerciële radio ja, maar zeker niet bij een NPO station m.i. Die hits zouden juist zeer ondergeschikt moeten wezen en dat doet het, als ik de playlisten van 3 FM er op na sla niet echt. Nu is het wel zo dat dit per dagdeel verschilt lijkt het wel, zo hoor ik veel hits tijdens het programma van Michiel en later op de dag wordt die hoeveelheid hits toch wat minder. En dan hebben we het nog niet eens over het 'genre' hits want dat vind ik af en toe wel erg plat. Ik noem daar een Taylor Swift, Katy Perry Sia, Martin Garrix en Armin van Buuren to name a view. Dat zijn juist de tracks die je al zo vaak hoort op de commerciële stations. En dan heb ik het ook nog niet eens over de overdosis Kensington. Dus ik bedoel maar.

Theimon

Bericht door Theimon » 06 okt 2017 12:26

Ik vind dat ze bij 3FM de luisteraar wel wat meer mogen uitdagen in plaats van de hitjes te draaien. Ik ben nu op het punt dat ik tussen pak 'm beet 9 uur 's ochtends en 16 uur 's middags de radio vrijwel continu uit heb. Als iedere zender hetzelfde draait en de presentatie ook niet om over naar huis te schrijven is ben ik wel een tikkie klaar ermee.

Daag me uit met opvallende platen. Laat dan inderdaad je slogan gelden. Nieuw, onbekend spul uit allerhande genres, dan is het daadwerkelijk "music starts here".

density1

Bericht door density1 » 06 okt 2017 14:29

Helemaal eens Theimon.

marbles

Bericht door marbles » 16 okt 2017 21:18

Minder eenheidsworst op de radio please

aapdedino

Bericht door aapdedino » 16 okt 2017 21:19

Oei!

Felix vd Goot

Bericht door Felix vd Goot » 16 okt 2017 21:59

Wie kan haar vervangen? Een ""oude"" 3voor12-presentator? Job de WIt, Luc Janssen?

kletskous

Bericht door kletskous » 16 okt 2017 22:03

Felix vd Goot schreef:
16 okt 2017 21:59
Wie kan haar vervangen? Een ""oude"" 3voor12-presentator? Job de WIt, Luc Janssen?
Waarom een voormalig presentator terughalen?

Felix vd Goot

Bericht door Felix vd Goot » 16 okt 2017 22:33

Waarom niet?

Gerwiim

Bericht door Gerwiim » 16 okt 2017 22:58

Waar halen ze überhaupt zo snel een vervanger vandaan voor de VPRO?

iJeroen

Bericht door iJeroen » 16 okt 2017 23:16

Die zag ik niet aankomen :eek:

Haar vervanger (m/v) zal in ieder geval een muziekliefhebber moeten zijn, als de VPRO de 'gidsfunctie' voor de nieuwe, alternative/indie muziek wil behouden. Betekent veel parate kennis over artiesten, goed kunnen interviewen en veel concerten/ festivals bezoeken. Moet in ieder geval niet iemand zijn die de populairste jock wil worden, want daar is het programma niet naar. Eerder een popprofessor/autoriteit.

Michiel is tegenwoordig haar vaste vervanger, maar die zie ik niet verhuizen naar de avond (been there, done that). Vond haar duo shows met Joram wel leuk om te luisteren. Ook als zit ie nu voor de EO, zou het wat zijn? Anders zie ik Jorien ook wel doorschuiven. Herman kan een goede show neerzetten maar gaat voor een meer personality-show overdag denk ik.
Opgegroeid met Veronica op 2 en 3, vergroeid met de publieke zenders

kazek24

Bericht door kazek24 » 17 okt 2017 00:19

Superzonde dat Roos vertrekt. Ergens wel begrijpelijk na ruim 17 jaar bij dezelfde club, maar toch. Wat mij betreft maakt ze (inhoudelijk zeker) het beste programma op 3FM, en één van de beste programma's van Nederland. Een vervanger daarvoor vinden zal niet makkelijk zijn. Meest logische optie zou ik Herman vinden, alhoewel Angelique misschien ook wel iets interessants zou kunnen brengen. Daarnaast is het niet zo'n publiek geheim dat de VPRO dolgraag Eva Cleven op 3 wil hebben, maar dat zou wel een hele snelle overgang zijn van FunX.

Stockholm

Bericht door Stockholm » 17 okt 2017 08:23

Wow, zonde! Onverwacht en verwacht, aangezien ze ondanks alle wijzigingen in de programmering maar nooit eens overdag radio mocht maken vanwege die verdraaide omroeppolitiek. En doorstromen naar Radio 2 was natuurlijk ook geen optie, alleen al omdat die zender (op Blokhuis en nu Annemieke na misschien) nou niet echt voor de alternatieve muziek is. Misschien ben ik te lyrisch, maar zij was toch altijd een beetje de koningin van de betere muziekradio, lekker wars van alle personalityshows, ludieke rubriekjes en andere eenheidsworst.

Met Roosmarijn verliest 3FM (op Michiel na) voor mijn gevoel de laatste dj met een alternatief, edgy randje. Zeg maar dat waar 3FM in meer of mindere mate decennia lang voor stond. En waar het, wil het enige toegevoegde waarde hebben in het publieke bestel, ook weer voor zou moeten staan. Ik hoop dus dat de VPRO met een lekker eigenzinnige keuze qua opvolging komt.

Kandidaten:
- Frank? Misschien wat te jollig, te personality voor 3voor12.
- Herman? Lijkt mij dar die op de plek van Michiel aast. -Jorien? Lijkt me een intressante optie. Ze is nog niet zo'n autoriteit als Roos of Eric Corton, maar als je haar daar een paar jaar laat groeien....Bovendien lijkt het me ook wel iemand die wat inhoudelijke radio zou kunnen maken
- Angelique? Die gaat haar plekje in de dagprogrammering niet opgeven lijkt me
-Eva Cleven? Heeft in de zomer weleens in de nacht wat gedaan en zit natuurlijk in het weekend van FunX. Maar volgens mij doet ze ook redelijk wat tv, dus die zal het wel druk genoeg hebben
- Andere opties? Het is wel de VPRO, dus iets onverwachts zou ook zomaar kunnen, iemand die nu niet op 3FM zit. Denk bijvoorbeeld aan Roos d'r producer, Vera, een alternatief meisje dat volgens mij ooit ook ergens (KX misschien?) te horen is geweest en op Kink wat zou gaan doen, las ik. Zou prachtig zijn als de VPRO vriend en vijand zou verassen met deze of een andere onbekende naam!

repelsteel

Bericht door repelsteel » 17 okt 2017 09:13

kletskous schreef:
16 okt 2017 22:03
Felix vd Goot schreef:
16 okt 2017 21:59
Waarom een voormalig presentator terughalen?
ja waarom niet? mij dunkt een mooie klus voor Henk Westbroek, Jan Douwe Kroeske of misschien wel Jaap Boots

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 17 okt 2017 09:28

Knuppel in het hoenderhok: Michiel naar VPRO/3voor12, die lijkt me momenteel het meest geschikt daarvoor. En de drivetime-uurtjes van Michiel aan AVROTROS geven, dan kan Annemiek Schollaart die gaan doen. Zo los je het probleem bij Radio 2 ook op, en zonder direct Annemiek daarmee te schofferen (ze krijgt zelfs meer uren, en in de dagprogrammering). En waarom zou een niet-ledenomroep als de NTR (waar Michiel nu bij zit) een claim moeten leggen op een bepaald aantal uren?
KinkFM. Juist nu!

Plaats reactie