Nieuwe programmering 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Luc van Ostade

Re: Nieuwe programmering 3FM

Bericht door Luc van Ostade » 10 apr 2018 23:08

Herman ven Schippers schreef:
10 apr 2018 22:45
Luc van Ostade schreef:
10 apr 2018 22:17
Maar dat maakt het verhaal van Bartes niet minder waar.
Wauw.
Dit soort reacties geeft altijd aan dat er inhoudelijk geen argumenten meer zijn.

RadioRambo

Bericht door RadioRambo » 10 apr 2018 23:15

Totaal belachelijk om deze vrouw af te kraken om haar FunX verleden. Wat wél zorgwekkend is, is dat we niet hoeven te verwachten dat de muzikale koers gaat veranderen. Zal 3FM in FunX veranderen? Natuurlijk niet. Wat een onzin. Staat er nu een doorgewinterde festivaltijger of ervaren radiogoeroe met een verleden bij een groot station aan het roer? Dat ook niet. 3FM zal de huidige playlist blijven hanteren, gok ik. De verandering aan visie zal zich waarschijnlijk nog meer toespitsen op het bereiken van jongeren.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 11 apr 2018 00:07

Luc van Ostade schreef:
10 apr 2018 23:08
Luc van Ostade schreef:
10 apr 2018 22:17
Maar dat maakt het verhaal van Bartes niet minder waar.
Wauw.
Dit soort reacties geeft altijd aan dat er inhoudelijk geen argumenten meer zijn.
Bartes suggereert toch dat er hier dingen op het forum gezegd worden, die ik niet heb zien staan. Over inhoudelijk gesproken.

density1

Bericht door density1 » 11 apr 2018 00:15

RadioRambo schreef:
10 apr 2018 23:15
Totaal belachelijk om deze vrouw af te kraken om haar FunX verleden. Wat wél zorgwekkend is, is dat we niet hoeven te verwachten dat de muzikale koers gaat veranderen. Zal 3FM in FunX veranderen? Natuurlijk niet. Wat een onzin. Staat er nu een doorgewinterde festivaltijger of ervaren radiogoeroe met een verleden bij een groot station aan het roer? Dat ook niet. 3FM zal de huidige playlist blijven hanteren, gok ik. De verandering aan visie zal zich waarschijnlijk nog meer toespitsen op het bereiken van jongeren.
Dan gaat er dus niets veranderen in de luistercijfers, dat kun je dus nu bij deze noteren.

Bartes

Bericht door Bartes » 11 apr 2018 00:43

11 apr 2018 00:07
Luc van Ostade schreef:

Wauw.
Bartes suggereert toch dat er hier dingen op het forum gezegd worden, die ik niet heb zien staan. Over inhoudelijk gesproken.
Toegegeven: het was een stromanredenering. Het was echter geen argument waar de rest van mijn reactie op gebaseerd was; inhoudelijk verandert er dus niets aan mijn verhaal.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 11 apr 2018 07:02

Laten we deze nieuwe zendermanager niet afserveren al voor ze begonnen is. Ik vraag me wel af hoe die geruchten tot stand zijn gekomen dat Michiel Veenstra de nieuwe zendermanager zou worden? Dat verhaal kunnen we dus naar het rijk der fabelen verwijzen. Maar hoe nu verder met NPO 3 FM? Wat moet er gebeuren om de luistercijfers van de zender weer wat omhoog op te krikken? De muziek? De DJ’s? Ik denk dat het beiden moet gebeuren. Ik denk dat NPO 3FM zich vooral moet richten op nieuwe muziek, maar ook op festivals. Draai af en toe ook eens een bekende track die luisteraars kennen. Zo blijft de luisteraar hangen. Gisterenavond in de auto ook naar NPO 3FM geluisterd naar 3 voor 12. Jorien past goed bij dit programma maar nog liever zou ik haar op de uren van Michiel horen. Het wordt tijd dat Veenstra van dat tijdslot afgaat en jong talent een kans krijgt. Michiel zou ik graag tussen 14:00 u en 16:00 u horen doordeweeks of anders kan hij 3 voor 12 gaan doen. Zoals de programmering nu doordeweeks is ga je geen luisteraars vasthouden. De middaguren zijn in mijn ogen de zwakste. En haal Eva aub weg uit de dagprogrammering. Medeforumleden melden nog dat ze leuk uit de hoek kon komen. Ik vind haar veruit de slechtste jock van de Nederlandse radio met haar onsamenhangende manier van presenteren. Heb vandeweek nog eens geprobeerd om te luisteren. Ik trek haar echt niet! Lokale omroepniveau: Waarom daar toch Eva, Angelique en Mark en Ramon als je talenten zoals Jorien, Rob en Herman hebt? Voor mij onbegrijpelijk. De muziek vind ik best oké maar Kraantje Pappie mag wel wat minder. Het gaat me aan het hart dat het zo slecht gaat met NPO 3FM: Ergens houd ik van de zender omdat ik er mee opgegroeid ben in mijn jeugdjaren. Maar er moet nu wel ingegrepen worden.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 11 apr 2018 07:36

Moorkop schreef:
11 apr 2018 07:02
Ik trek haar echt niet!
Zij jou ook niet? :razz:
Rock 'n roll is better than music!

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 11 apr 2018 08:58

Bartes schreef:
11 apr 2018 00:43
11 apr 2018 00:07
Luc van Ostade schreef:

Toegegeven: het was een stromanredenering. Het was echter geen argument waar de rest van mijn reactie op gebaseerd was; inhoudelijk verandert er dus niets aan mijn verhaal.
Kom op zeg, doe allemaal eens iets sympathieker naar elkaar toe. Als je het er niet mee eens bent, kun je dat toch gewoon uitleggen en onderbouwen?

De aanname waar ik mij over verbaas is dat, omdat zij nu bij FunX werkt, 3FM nu ook op hetzelfde spoor door zal blijven gaan, vooral inzet op nieuwe muziek en verjonging, en dat er aan de playlist niets zal veranderen. Maar volgens mij is die aanname niet terecht. Ze hebben haar gehaald omdat ze denken dat zij de zender weer de juiste richting op kan krijgen. En dat ze de laatste jaren bij FunX heeft gewerkt is natuurlijk mooi meegenomen. Maar binnen 3FM weten ze ook dat het nu niet goed gaat en dat er wat moet veranderen; muziek, programmering, you name it. En dat er nu eindelijk iemand is die een lange termijn koers kan uitzetten helpt daar natuurlijk enorm bij.

density1

Bericht door density1 » 11 apr 2018 11:14

FunX is wel een hele andere zender dan 3 FM natuurlijk, ze richten zich daar echt op de stadsjeugd en dat heeft ze blijkbaar uitstekend gedaan. 3 FM is van ander laken en pak, landelijk en niet alleen in de randstad, daar past een andere aanpak dus en lastiger. Ik weet niet of ze die nu beheerst, dat zullen we moeten afwachten. Maar dat ze er alleen gekomen is om jongeren naar 3 FM te trekken lijkt me wat te makkelijk en niet realistisch. Ze hebben immers zelf al zoveel pogingen gedaan omdat te realiseren maar dat is genadeloos mislukt. De muziek moet daarom zeker veranderen.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 11 apr 2018 12:39

density1 schreef:
11 apr 2018 11:14
FunX is wel een hele andere zender dan 3 FM natuurlijk, ze richten zich daar echt op de stadsjeugd en dat heeft ze blijkbaar uitstekend gedaan. 3 FM is van ander laken en pak, landelijk en niet alleen in de randstad, daar past een andere aanpak dus en lastiger. Ik weet niet of ze die nu beheerst, dat zullen we moeten afwachten.
Precies wat je zegt: dat moeten we afwachten. Tuurlijk kun je eraan twijfelen, maar zo lang iemand nog niks heeft gedaan kun je er niks van stellen.

Voorbeeldje: in 2003 werd Florent Luijckx de nieuwe zendermanager van 3FM. Daarvoor was hij marketingdirecteur van Zomba Records. Ik denk dat toen ook veel mensen dachten: kan hij dat wel, is hij wel de juiste man. Maar uiteindelijk bleek dat hij heel geschikt was en heeft hij 3FM echt tot een heel sterke zender gebouwd.

Dus: heb geduld, geef haar eerst de tijd, daarna kun je pas een gegrond oordeel geven of ze geschikt is of niet :wink:

peellandfm

Bericht door peellandfm » 15 apr 2018 00:24

Ik gun deze mevrouw alle succes van de wereld (>12% marktaandeel)
Maar zou ze wel voldoende speelruimte krijgen, ivm Mediawet en eisenpakket van diverse omroepen?
De lekkerste op internet
http://listen.radionomy.com/Peelland-FM.m3u

Oortjes

Bericht door Oortjes » 15 apr 2018 11:01

peellandfm schreef:
15 apr 2018 00:24
Maar zou ze wel voldoende speelruimte krijgen, ivm Mediawet en eisenpakket van diverse omroepen?
Gelukkig niet. Het zou helemaal erg zijn als een manager van een gesubsidieerde zender volledige vrijheid krijgt.

Verder ken ik deze dame niet. FunX hoor ik nooit en zie ik nooit in luistercijfers. Daarmee lijkt het mij een vrij marginale zender, maar het kan toch nog heel relevant zijn binnen een specifieke doelgroep. Mening over de dame die ik niet ken, heb ik niet. Ik vind het knap dat anderen hier wel een mening kunnen vormen.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 15 apr 2018 14:13

Oortjes schreef:
15 apr 2018 11:01
peellandfm schreef:
15 apr 2018 00:24
FunX hoor ik nooit en zie ik nooit in luistercijfers. Daarmee lijkt het mij een vrij marginale zender, maar het kan toch nog heel relevant zijn binnen een specifieke doelgroep.
FunX doet niet mee aan het nationale luisteronderzoek. Wel jammer; zou wel interessant zijn om te zien hoeveel jongeren ze in de Randstad bereiken..

Oortjes

Bericht door Oortjes » 15 apr 2018 16:11

Meten is weten. Zit FunX nu bij de meting van de overige (lokale / regionale) zenders of telt het niet mee in de 100%?

Ef Em

Bericht door Ef Em » 15 apr 2018 16:12

JulesKluivert schreef:
15 apr 2018 14:13
[..]

FunX doet niet mee aan het nationale luisteronderzoek. Wel jammer; zou wel interessant zijn om te zien hoeveel jongeren ze in de Randstad bereiken..
In plaats van meedoen aan het landelijke onderzoek laten ze af en toe zelf onderzoek uitvoeren, zoals in september vorig jaar: https://www.radiofreak.nl/bijna-eenvijf ... naar-funx/

Een weekbereik van 19% in de jongerendoelgroep 15-35 in de vier grote steden lijkt mij voor een zender als FunX een heel goed resultaat.

Plaats reactie