Nieuwe programmering 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
jessica

Re: Nieuwe programmering 3FM

Bericht door jessica » 05 jan 2018 00:41

marbles schreef:
04 jan 2018 17:12
Diederik van Zessen waarnemend zender coordinator 3FM. De man onder wiens leiding qua muziek in korte tijd 3x van format is gewijzigd en 3 formats die allemaal niet werken. En die man moet de zender tijdelijk verder uitbouwen?
Helemaal raak deze constatering. Erg vreemd. Daar gaat 3FM niet beter van worden.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 05 jan 2018 11:23

jessica schreef:
05 jan 2018 00:41
marbles schreef:
04 jan 2018 17:12
Diederik van Zessen waarnemend zender coordinator 3FM. De man onder wiens leiding qua muziek in korte tijd 3x van format is gewijzigd en 3 formats die allemaal niet werken. En die man moet de zender tijdelijk verder uitbouwen?
Helemaal raak deze constatering. Erg vreemd. Daar gaat 3FM niet beter van worden.
Als music director bij 3FM ben je volgens mij niet degene die er een klap opgeeft v.w.b. de totale muzikale koers: daar doen alle omroepen en baasjes hun plasje over. Dus ik betwijfel of al die koerswijzigingen wel echt aan hem te wijten zijn. Diederik is geen onervaren sukkelaar, gezien zijn ervaringen bij Xite en Kink, dus wie weet heeft hem meer touwtjes geven om aan te trekken juist wel een positief effect voor de zender.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

density1

Bericht door density1 » 05 jan 2018 11:30

Kink FM komt toch niet meer terug, dus maak er een Kink FM light van. Baat het niet dan schaad het niet. Zeker in deze fase waarin 3 FM nu verkeerd.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 05 jan 2018 12:01

density1 schreef:
05 jan 2018 11:30
Kink FM komt toch niet meer terug, dus maak er een Kink FM light van. Baat het niet dan schaad het niet. Zeker in deze fase waarin 3 FM nu verkeerd.
Dat Kink niet terugkomt lijken mij speculaties... al duurt het inderdaad wel lang, maar de reden daarvan heeft Hoogesteijn al uitgelegd.

Los daarvan: 3FM moet inderdaad een keuze maken, en of de huidige lijn (met veel FunX-achtige muziek maar niet de FunX-luisteraars) daar de juiste is durf ik te betwijfelen. Volgens mij kan de zender veel winnen door niet al te krampachtig te proberen hun "street credibility" te verhogen. Want dat werkt niet; die doelgroep zit op Youtube, FunX en andere kanalen, en zit niet te wachten op zender met een vlees- noch vis-muziekbeleid. Welke doelgroep dan wél de 3FM-doelgroep zou moeten zijn? Dat vind ik lastig. Een muzikale aanpak á la StuBru / Kink-light klinkt mij wellicht lekker in de oren, maar ik ben de jonge doelgroep niet meer.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

density1

Bericht door density1 » 05 jan 2018 12:22

Kink maakt nog een kansje op het Fresh kavel, maar dat zal een loterij worden want veel gegadigde denk ik. Als dat hem niet gaat worden zal een terugkomst er niet in zitten... Maar dat even terzijde.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 11 jan 2018 09:00

Nog even qua muziekprogrammering: het valt mij op dat in de show van Domien vaak relatief meer 'oudere' nummers worden gedraaid (pophits van 5, 10 jaar geleden) in vergelijking met de andere shows. Dat mogen ze van mij wel op de hele zender doen, eigenlijk. Is dit een juiste constatering of horen anderen dat niet?

Theimon

Bericht door Theimon » 11 jan 2018 18:39

Ik luister Domien niet zo vaak, maar misschien vanwege ochtend drivetime? Mensen een stukje houvast geven als ze in de auto zitten?

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 11 jan 2018 19:24

Domien pak ik in het jaar dat hij daar zit af en toe mee, maar er is geen doorkomen aan. Er is totaal geen chemie met "het team". Wat mij betreft zoekt hij een mooie zender en gaat hij nog jaren de avond presenteren! Daar was hij top!

density1

Bericht door density1 » 11 jan 2018 21:14

JulesKluivert schreef:
11 jan 2018 09:00
Nog even qua muziekprogrammering: het valt mij op dat in de show van Domien vaak relatief meer 'oudere' nummers worden gedraaid (pophits van 5, 10 jaar geleden) in vergelijking met de andere shows. Dat mogen ze van mij wel op de hele zender doen, eigenlijk. Is dit een juiste constatering of horen anderen dat niet?
Dat hoor ik in het programma van Michiel ook. Blijkbaar hanteren ze een soort 'clockformat' aangepast aan de tijd van de dag, iets wat Radio 2 ook doet. Arbeidsvitamine muziek op die uren. Ik vraag me wel af of dat wijsheid is op een zender als 3FM. Het is m.i. niet echt consequent muziekbeleid.

jessica

Bericht door jessica » 11 jan 2018 21:38

2unlimited schreef:
11 jan 2018 19:24
Domien pak ik in het jaar dat hij daar zit af en toe mee, maar er is geen doorkomen aan. Er is totaal geen chemie met "het team". Wat mij betreft zoekt hij een mooie zender en gaat hij nog jaren de avond presenteren! Daar was hij top!
Ben het hiermee eens Domien kan wel een talent zijn, maar ik vind een ochtendprogramma niet zijn ding. In de avond was hij prima.

RV

Bericht door RV » 11 jan 2018 23:34

Het is leuk, filosoferen over 3FM. Maar wellicht is de doelgroep gewoon niet meer geïnteresseerd in een dergelijk station, alle formatwijzigingen en wisseling van presentatoren ten spijt. Als 3FM een commercieel station was geweest was de stekker er gewoon uitgetrokken. Wellicht een beter idee om het station gewoon op internet en DAB+ voort te zetten en radio 5 gereed te maken voor FM. We wachten de luistercijfers af. Dalen ze verder, dan denk ik dat op een zeker moment keuzes gemaakt worden.
density1 schreef:
05 jan 2018 12:22
Kink maakt nog een kansje op het Fresh kavel, maar dat zal een loterij worden want veel gegadigde denk ik. Als dat hem niet gaat worden zal een terugkomst er niet in zitten... Maar dat even terzijde.
Die vele gegadigden zal wel loslopen. Regionaal commercieel is een moeilijke markt waarin het lastig geld verdienen is. Het gegeven dat RadioNL vrijwel alle kavels beheert zegt genoeg. Afwachten wat de uitkomst van de veiling is.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 12 jan 2018 09:33

RV schreef:
11 jan 2018 23:34
Het is leuk, filosoferen over 3FM. Maar wellicht is de doelgroep gewoon niet meer geïnteresseerd in een dergelijk station, alle formatwijzigingen en wisseling van presentatoren ten spijt. Als 3FM een commercieel station was geweest was de stekker er gewoon uitgetrokken. Wellicht een beter idee om het station gewoon op internet en DAB+ voort te zetten en radio 5 gereed te maken voor FM. We wachten de luistercijfers af. Dalen ze verder, dan denk ik dat op een zeker moment keuzes gemaakt worden.
In 2015 is 3FM nog genomineerd voor de titel 'Best Radio Station in the World'. En de zender heeft zo'n enorme geschiedenis en zoveel betekent dat die zender echt niet zomaar wordt afgeschaft of van de FM verdwijnt. Maar inderdaad; er moet wel goed worden nagedacht over hoe ze hun doelgroep weer gaan bereiken..

RV

Bericht door RV » 12 jan 2018 18:42

JulesKluivert schreef:
12 jan 2018 09:33
RV schreef:
11 jan 2018 23:34

In 2015 is 3FM nog genomineerd voor de titel 'Best Radio Station in the World'. En de zender heeft zo'n enorme geschiedenis en zoveel betekent dat die zender echt niet zomaar wordt afgeschaft of van de FM verdwijnt. Maar inderdaad; er moet wel goed worden nagedacht over hoe ze hun doelgroep weer gaan bereiken..
Nominaties prima. De realiteit is een inmiddels marginaal marktaandeel en dus wordt die nominatie niet gedeeld d.m.v. een groot luisterpubliek. En als dat marktaandeel nog verder omlaag gaat komt op een zeker moment de vraag bovendrijven of het nog zinvol is om een dergelijk groot FM kavel voor het station in stand te houden. We wachten af.

MFM

Bericht door MFM » 12 jan 2018 23:39

Maar nominaties zijn in de radiowereld toch allang geen garantie op behoud van baan, programma of zendtijd meer?
Ik zie aan dat soort nominaties geen meerwaarde.
En, als het ooit zo ver zou komen dat 3FM ten gunste van een “betere” zender van FM af moet, dan is dat meer een zwaktebod dan serieus weer opbouwen van het nieuwe 3.
Tijden veranderen. Radio moet mee veranderen, maar dan niet zo snel als dat 3FM het de laatste tijd deed.

Ik vind de ochtendshow best leuk. Twee x gehoord, geen idee wie het was. Maar het stoorde niet en de muziek was best oke.
De rest van de dag is niet aan mij besteed.

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 13 jan 2018 17:37

Zit me wel af te vragen of 3FM zijn naam moet behouden als ze van de FM afgehaald zouden worden. 3DAB+ klinkt nergens naar en 3 internet ook niet. Van de andere kant, we hebben sinds 1992 ook een omroep met een niet bestaande AM frequentie in hun naam, dus onder de naam 3FM enkel op DAB+ en internet uitzenden zou ook wel moeten kunnen.
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Gerjan Op Dreef - Iedere maandag 21:00 - 23:00 uur - MIDLAND FM
Veenendaal FM 104.9 MHz / Renswoude FM 105.6 MHz / Scherpenzeel FM 106.3 MHz

Plaats reactie