Giel Beelen weg bij 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Oortjes

Giel Beelen weg bij 3FM

Bericht door Oortjes »

https://www.parool.nl/kunst-en-media/gi ... ~a4511396/

Giel Beelen vertrekt bij 3FM. Wat zal hij gaan doen?
Rock 'n roll is better than music!
Iwanvl

Re: Giel Beelen weg bij 3FM

Bericht door Iwanvl »

Er gaan roddels dat hij naar Talpa Radio vertrekt, als hij dat zou doen is dat enkel voor het geld lijkt mij. De vrijheid waarvan hij genoot bij de NPO zal hij daar in ieder geval niet krijgen. Ik zou het persoonlijk een slechte move van hem vinden, als hij zijn ei al niet meer kwijt kon bij 3FM zal hij dat zeker niet bij een Veronica en/of 538 vinden waar ze met playlistjes werken van nog geen 15 nummers, kort door de bocht gezien dan.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

De muzikale vrijheid zal daar zeker minder zijn, maar is dat de vrijheid die Giel Beelen zoekt? Is het niet meer de vrijheid in presentatie die hem maakt tot wat hij is?
Iwanvl

Bericht door Iwanvl »

Als ik even kijk in de opsomming van het artikel waar je naar toe verwijst, lijkt het me nogal vreemd als hij gewoon een 'excentrieke' dj gaat zijn op een zender waar hij wat maffe dingen mag doen terwijl je standaard top40 muziekjes hoort. Veronica doet niks met bands, van Radio 10 weet ik dat niet, daar luister ik te weinig naar om een oordeel over te kunnen vellen. Dan blijft 538 over, die wil dat nog wel eens doen maar waar in de programmering zou hij daar inzetbaar zijn vraag ik me dan af. En dan blijft het stuk muziekkeuze over, ik weet dat bv Evers zelf wat meer inspraak heeft op welke muziek hij draait, maar dan alsnog is het aardig binnen de kaders welke zijn gelegd door de zender. Experimentele muziek hoor je daar overdag niet zoveel. Ik denk (en hoop) zelf dat Giel er even een jaar tussenuit gaat en volgend jaar bij z'n oude 3FM vrienden op Radio 2 gaat zitten, van alle zenders op de landelijke radio vind ik hem daar nog het beste bij passen. En gezien de oude doelgroep van Radio 2 toch langzaam doorschuift naar Radio 5, kun je best wel wat 'brutalere' radio gaan maken op Radio 2.
JouwMaarten

Bericht door JouwMaarten »

-
Laatst gewijzigd door JouwMaarten op 16 aug 2017 22:19, 4 keer totaal gewijzigd.
Spread the love!
kletskous

Bericht door kletskous »

Ik lees een lichtelijke frustratie in de reactie van JouwMaarten.
audio_man

Bericht door audio_man »

Lichte frustratie of niet, ik sluit mij grotendeels wel bij zijn reactie aan!
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Persoonlijk vind ik dat Giel een goede, spraakmakende d.j. was, maar de post van JouwMaarten lijkt me lichtelijk overdreven. Giel is één van de betere d.j.'s van zijn generatie. Eén van, meer niet.
Daan!

Bericht door Daan! »

Giel naar Sky voor de ochtendshow? Zou enigszins logisch zijn omdat Talpa wil dat Sky een ochtendshow krijgt. Vraag is alleen op Giel dat wil.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Giel laat zich niet in een keurslijf stoppen. De vrijheid die hij had bij NPO 3FM krijgt hij nooit meer: Bij geen enkele andere commerciële radiozender. Verlies voor NPO 3 FM. Giel was eigenzinnig en origineel. Mis zijn ochtendshow geregeld. You love him or you hate him: Ik vond hem geniaal maar wat gaat hij doen in de toekomst? Giel is 3FM!!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

De combi Beelen en Veronica kan vreemd klinken. Een combi Beelen en Talpa misschien minder vreemd. Talpa kan Beelen meer bieden dan radio alleen. Ik denk dat Talpa Beelen daarmee ook probeert te verleiden. Naast een programma op Veronica ook iets anders ernaast.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
melvin_radio

Bericht door melvin_radio »

Moorkop schreef: 16 aug 2017 22:24 Giel was eigenzinnig en origineel. Mis zijn ochtendshow geregeld. You love him or you hate him: Ik vond hem geniaal maar wat gaat hij doen in de toekomst? Giel is 3FM!!
In dit geval kan ik het alleen maar volledig met je eens zijn. Zeker over het feit dat je zijn ochtendshow mist; dat kan ook ik beamen. Ik merk dat ik (nog steeds) zoekende ben of ik nu naar Radio 2 of 3FM op dat tijdstip moet luisteren. Met Giel stond de radio sinds 2004 te allen tijde op 3FM, zeker in de ochtend. Los daarvan: momenteel ook weer een hele leuke uitzending aan het beluisteren van hem bij Lowlands. Vind hem nu ook weer sterk presenteren. Leuk hoe hij ook om blijft gaan met bands zoals Chef'Special. Ga hem zeker missen bij 3FM.
RadioActief.....
big T

Bericht door big T »

Giel volgt het geld...
Prima hoor, mij hoor je niet klagen.
Zo gaat de radio markt, en de markt is heilig :))
Patrick03

Bericht door Patrick03 »

Zou Talpa de zenders Radio 10 en Radio Veronica speciaal voor de komst van Giel Beelen wisselen van FM-kavel? Als Giel Beelen naar Radio Veronica gaat, dan moet hij zich gewoon aanpassen aan de regels van het FM-kavel van Radio Veronica. Andere dj's van Radio Veronica moeten zich ook aanpassen aan de regels. Als Giel Beelen radio wil maken met meer vrijheden is Sky Radio een mooie uitkomst. Talpa verlangde naar een ochtendshow op Sky Radio. Mattie Valk en Wietze de Jager hebben de kans voor het presenteren van een ochtendshow op Sky Radio laten lopen. Giel Beelen heeft met jarenlange ervaring met het presenteren van een ochtendshow creativiteit in handen, om te kunnen experimenteren met een ochtendprogramma op Sky Radio.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Echt, Giel Beelen op Sky Radio sluit totaal niet aan bij t profiel van de zender. Veronica zou kunnen. Of wellicht gaat ie voor Talpa een tv show maken ala De Beste Singer-Songwriter. Maar Sky...neuh.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Gesloten