ntr directeur:schaf radio 2 en radio5-af

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Theimon

Re: ntr directeur:schaf radio 2 en radio5-af

Bericht door Theimon » 12 aug 2017 17:32

Ik zou Radio 5 inderdaad niet als werkverschaffing zien. Er is een doelgroep en een markt voor, dus die zender bestaat. Niet om een paar mensen aan de gang te houden.

Ik zou best voor een license-fee-systeem naar Brits model zijn. Kost me misschien meer per jaar, maar als ik daar betere programma's voor terug krijg en geen reclame meer, dan liever vandaag dan morgen. (ik kijk ook vaker BBC dan NPO bedenk ik me nu)

Oortjes

Bericht door Oortjes » 12 aug 2017 20:52

Een zender als werkverschaffing voor overtollige d.j.'s is kolder. Alleen al dat iemand dat denkt, maakt deze discussie terecht.
Rock 'n roll is better than music!

Patrick03

Bericht door Patrick03 » 12 aug 2017 21:39

Oortjes schreef:
12 aug 2017 20:52
Een zender als werkverschaffing voor overtollige d.j.'s is kolder. Alleen al dat iemand dat denkt, maakt deze discussie terecht.
Dus jij vindt dat NPO Radio 5 en NPO Radio 2 niet samengevoegd moeten worden, om kosten te kunnen besparen? Kosten besparen levert geld op dat gebruikt kan worden voor andere belangrijke doelen binnen de publieke omroep, om het publiek zo goed mogelijk te bedienen.

ransbeek

Bericht door ransbeek » 12 aug 2017 21:55

Besparen? Doek dan 3FM op, kost bakken geld en biedt geen meerwaarde. Radio 2 nog wel, en radio 5 zeker. Verder zit de NPO met veel te veel sub-kanalen op internet (vb KX). Reclame hoort ook niet op een publieke omroep, daar heb je namelijk commerciële zenders voor. Publieke omroep moet werken met belastinggeld en geen handel drijven, dat is hun taak niet.

kletskous

Bericht door kletskous » 12 aug 2017 23:04

ransbeek schreef:
12 aug 2017 21:55
Besparen? Doek dan 3FM op, kost bakken geld en biedt geen meerwaarde. Radio 2 nog wel, en radio 5 zeker. Verder zit de NPO met veel te veel sub-kanalen op internet (vb KX). Reclame hoort ook niet op een publieke omroep, daar heb je namelijk commerciële zenders voor. Publieke omroep moet werken met belastinggeld en geen handel drijven, dat is hun taak niet.
Of je doet even je huiswerk, je bent nummer 4.000 die dit roept. Het klopt alleen niet.

ransbeek

Bericht door ransbeek » 12 aug 2017 23:30

kletskous schreef:
12 aug 2017 23:04
Of je doet even je huiswerk, je bent nummer 4.000 die dit roept. Het klopt alleen niet.
Het klopt alleen niet.Maar het is wel de enige aanneembare uitweg. Je kan hier nog ettelijke draadjes over beginnen, uitkomst blijft hetzelfde. Ik vindt radio 2 en 5 wel een meerwaarde hebben, alsook radio 1. Radio 4 kan ook enkel via DAB+ en internet.

jessica

Bericht door jessica » 13 aug 2017 01:29

Het is een vreemd bericht. Er zit een luchtje aan. Paul Römer heeft vroeger gewerkt met John de Mol en hem groot gemaakt met Big Brother. Nu hij bij de publieke omroep werkt neemt hij deze beslissing om de commerciële omroep in de kaart te spelen. De banden tussen Paul Römer en John de Mol zijn er nog steeds en John de Mol zegt dank je wel. Bizar dit. Gelukkig kan hij dit in zijn eentje niet doordrukken.

progmog

Bericht door progmog » 13 aug 2017 09:36

jessica schreef:
13 aug 2017 01:29
Het is een vreemd bericht. Er zit een luchtje aan. Paul Römer heeft vroeger gewerkt met John de Mol en hem groot gemaakt met Big Brother. Nu hij bij de publieke omroep werkt neemt hij deze beslissing om de commerciële omroep in de kaart te spelen. De banden tussen Paul Römer en John de Mol zijn er nog steeds en John de Mol zegt dank je wel. Bizar dit. Gelukkig kan hij dit in zijn eentje niet doordrukken.
Dit dacht ik ook exact toen ik het interview las. En het vermoeden versterkt alleen maar omdat Römer expliciet Radio 2 en 5 erbij noemt. De markt waar de Mol ook in opereert.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 13 aug 2017 10:09

jessica schreef:
13 aug 2017 01:29
Dus Römer is eigenlijk een pion van de Mol en werkt daar niet voor zichzelf en heeft dus ook geen zuivere motieven? Dat is nogal een beschuldiging. Zo vanachter je computerscherm thuis, op kilometers afstand van de mediawereld.

Je vergeet trouwens nog mee te nemen dat dit in de Telegraaf staat, waarvan de Mol 29% van de aandelen in het moederbedrijf bezit, ook verdacht!

Overigens, je noemt het een beslissing, Römer zelf heeft het over een idee.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 13 aug 2017 10:49

Patrick03 schreef:
12 aug 2017 21:39
Oortjes schreef:
Dus jij vindt dat NPO Radio 5 en NPO Radio 2 niet samengevoegd moeten worden, om kosten te kunnen besparen?
Dat is in ieder geval niet wat je kan opmaken uit mijn post. Ik heb geen idee hoe je dit kan concluderen.

De suggeste dat Paul Römer als pion van John de Mol bij de NTR zit, vind ik niet zo netjes. Volgens mij is het een vakman met een visie die anderen niet uit durven te spreken.

Radio 2 is een vervelende concurrent voor Talpa, maar Radio 5 is alleen een concurrent voor wat regionale omroepen. Daar heeft Talpa echt geen last van.
Rock 'n roll is better than music!

jessica

Bericht door jessica » 13 aug 2017 11:20

Goed voorbeeld hoe iets uit zijn verband kan worden getrokken. Nu wordt er gesproken van een beschuldiging en spion in de laatste 2 reacties op mijn post. Ik heb alleen geschreven dat ik het vreemd vond en het verleden geduid van Paul Römer. Meer niet. Het is goed iets altijd van meerdere kanten te bekijken. Het klopt wel dat ik het woord beslissing niet goed heb gebruikt. Het was inderdaad een idee.

Patrick03

Bericht door Patrick03 » 13 aug 2017 12:33

Oortjes schreef:
13 aug 2017 10:49
Patrick03 schreef:
12 aug 2017 21:39
Oortjes schreef:
Dus jij vindt dat NPO Radio 5 en NPO Radio 2 niet samengevoegd moeten worden, om kosten te kunnen besparen?
Dat is in ieder geval niet wat je kan opmaken uit mijn post. Ik heb geen idee hoe je dit kan concluderen.

De suggeste dat Paul Römer als pion van John de Mol bij de NTR zit, vind ik niet zo netjes. Volgens mij is het een vakman met een visie die anderen niet uit durven te spreken.

Radio 2 is een vervelende concurrent voor Talpa, maar Radio 5 is alleen een concurrent voor wat regionale omroepen. Daar heeft Talpa echt geen last van.
Programma's en muziek van NPO Radio 5 kunnen verplaatst worden naar NPO Radio 2. In dat geval is NPO Radio 2 geen vervelende concurrent voor Talpa meer. NPO Radio 2 is dan met soulmuziek, jazzmuziek en nostalgische muziek, een zender die zich onderscheidt van commerciële radio. Bovendien zal het publiek het erg waarderen, als de programma's en muziek van NPO Radio 5 overal in Nederland via FM-etherfrequenties te horen zijn.

ransbeek

Bericht door ransbeek » 13 aug 2017 12:45

Radio 2 vindt ik nog kunnen, uiteraard zonder reclame. Alhoewel het samenvoegen van radio 5 en radio 6 (voor de goede soulplaten) wel een goede optie is.Alleen is dat dan een probleem voor sublime FM. NTR directeur denkt enkel aan zijn centjes. Wellicht bang om zelf te moeten inleveren op termijn. Het zijn vaak mannetjes in maatpak die de boel vaak belazeren. Misschien (??) niet in het geval van de geviseerde Paul Römer, maar de mediawereld zit vol met spionnen en dat zijn geen nieuwe feiten hoor. Gebeurt al jaar en dag.

kletskous

Bericht door kletskous » 13 aug 2017 13:19

ransbeek schreef:
12 aug 2017 23:30
Het klopt alleen niet.Maar het is wel de enige aanneembare uitweg. Je kan hier nog ettelijke draadjes over beginnen, uitkomst blijft hetzelfde. Ik vindt radio 2 en 5 wel een meerwaarde hebben, alsook radio 1. Radio 4 kan ook enkel via DAB+ en internet.
Nee, het klopt feitelijk niet. 3FM levert bij goed functioneren juist geld op dat de NPO kan steken in zenders die geld kosten. Dus echt even je huiswerk doen.

kletskous

Bericht door kletskous » 13 aug 2017 13:23

Patrick03 schreef:
13 aug 2017 12:33
Programma's en muziek van NPO Radio 5 kunnen verplaatst worden naar NPO Radio 2. In dat geval is NPO Radio 2 geen vervelende concurrent voor Talpa meer. NPO Radio 2 is dan met soulmuziek, jazzmuziek en nostalgische muziek, een zender die zich onderscheidt van commerciële radio. Bovendien zal het publiek het erg waarderen, als de programma's en muziek van NPO Radio 5 overal in Nederland via FM-etherfrequenties te horen zijn.
Maar dan is NPO 3FM er voor de jonkies (zeg maar tot 35) en dan is NPO Radio 2 er voor de oudsten. Dus iedereen tussen pakweg 35 en 60 betaalt dan voor de NPO, maar wordt niet bediend? Vind ik een slechte “oplossing”.

Plaats reactie