Rob Stenders naar BNNVARA

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Oortjes

Re: Rob Stenders naar BNNVARA

Bericht door Oortjes » 07 okt 2017 17:29

Zoals ik het nu begrijp, komt Rob terug in de middag en moet Stefan daarom weg uit de avond. Ik weet niet of de avond daardoor beter beluisterd gaat worden.
Rock 'n roll is better than music!

Janno

Bericht door Janno » 07 okt 2017 17:35

Waarschijnlijk niet. Maar de avond heeft vooral veel concurrentie van de televisie, dus daar zullen de luistercijfers sowieso lager liggen. In de middag is meer te winnen, lijkt me.
Kan de autotune-hype nu klaar zijn alsjeblieft?

Orange

Bericht door Orange » 08 okt 2017 11:59

Janno schreef:
07 okt 2017 14:12
Natuurlijk wil ik ook dat Stefan Stasse op radio 2 blijft. Maar vergeet niet dat alles draait om de luistercijfers en in dat geval zal Stefan het moeten afleggen tegen Rob. Het zal voor de zenderbaas een rekensommetje zijn.... helaas.
Huh? Rob Stenders komt toch niet op het tijdstip van Stefan Stasse? Ik begreep in de radiouitzending van Stefan Stasse toen hij reageerde op het bericht dat de cijfers prima zijn. En als je die al wil vergelijken met die van iemand anders, is dat niet met die van Rob Stenders, maar met degene die in de avond komt. Dus tja, is het dan Stefan Stasse of Annemieke Schollaert?

Janno

Bericht door Janno » 08 okt 2017 12:27

Orange schreef:
08 okt 2017 11:59
Janno schreef:
07 okt 2017 14:12
Natuurlijk wil ik ook dat Stefan Stasse op radio 2 blijft. Maar vergeet niet dat alles draait om de luistercijfers en in dat geval zal Stefan het moeten afleggen tegen Rob. Het zal voor de zenderbaas een rekensommetje zijn.... helaas.
Huh? Rob Stenders komt toch niet op het tijdstip van Stefan Stasse? Ik begreep in de radiouitzending van Stefan Stasse toen hij reageerde op het bericht dat de cijfers prima zijn. En als je die al wil vergelijken met die van iemand anders, is dat niet met die van Rob Stenders, maar met degene die in de avond komt. Dus tja, is het dan Stefan Stasse of Annemieke Schollaert?
Nee, Rob komt op het oude tijdstip en Annemieke verkast dan naar de uren van Stefan. Wat ik bedoel te zeggen is dat voor de programmaleiding de middaguren zwaarder zullen wegen dan de avonduren wegens meer luisteraars. De Avrotros zal Annemieke niet na een paar maanden al weer willen lozen, temeer omdat ze als jongere meer toekomst heeft bij radio 2 dan Stefan. Dat alles samen zal er toe hebben geleid dat de positie van Stefan wankel is.

Maar dit is uiteraard allemaal speculatief. Ik schets alleen het beeld zoals het zou kunnen zijn, niet wat ik zou willen. Ik zie Rob graag terugkomen, Stefan graag blijven en Annemieke ook een plek krijgen op radio 2.
Kan de autotune-hype nu klaar zijn alsjeblieft?

RV

Bericht door RV » 08 okt 2017 12:32

Het zou echt van de zotte zijn als Stasse moet verkassen, enkel en alleen omdat Stenders zijn salaris liever door BNNVARA laat uitbetalen i.p.v. AVROTROS. Want daar is al het gedonder mee begonnen. In deze tijd zou omroeppolitiek geen rol meer mogen spelen. Het gaat om radio 2.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 08 okt 2017 12:53

RV schreef:
08 okt 2017 12:32
Het zou echt van de zotte zijn als Stasse moet verkassen, enkel en alleen omdat Stenders zijn salaris liever door BNNVARA laat uitbetalen i.p.v. AVROTROS. Want daar is al het gedonder mee begonnen. In deze tijd zou omroeppolitiek geen rol meer mogen spelen. Het gaat om radio 2.
Het gaat om de luisteraar.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

MFM

Bericht door MFM » 08 okt 2017 14:07

Het gaat om radio2. De luisteraar is niet belangrijk blijkt wel uit de hele gang van zaken.
- populairste programma weg door omroeppolitiek
- stasse moet wijken door het vervolg van diezelfde omroeplogica
- vervangster moet op radio2 blijven van avrotros

Maar dat geeft allemaal niet. Radioluisteren is voor oudere mensen, jonger dan 25=spotify etc dus die kennen de hoofdpersonen in deze kwestie vaak niet eens.
Ik denk dat niemand van bovengenoemde personen en de onroepen er mee opgeschoten zijn. En dat alleen maar omdat er bij avrotros behoorlijk gevloekt werd toen er bekend werd dat Stenders het liefst zijn uren op R2 zou willen voortzetten bij een andere omroep.

Noordzee

Bericht door Noordzee » 08 okt 2017 14:26

Janno schreef:
06 okt 2017 21:03
Mijn persoonlijke voorkeur is:

14:00 - 16:00 Stenders' Platenbonanza
16:00 - 18:00 Annemieke Schollaardt met wat nieuwere muziek die beter bij haar past.
20:00 - 22:00 Staat van Stasse als vanouds.

De rest van de dag zal me worst zijn, dan luister ik toch niet.
Helemaal mee eens.
Gaat alleen niet gebeuren.

floyd100

Bericht door floyd100 » 10 okt 2017 02:07

Ik hoop voor Stefan (de voice-over van radio 2) dat hij blijft doorgaan. Prachtige stem, dito man, toevallig laatst eens geluisterd. Helaas niet mijn tijdstip en dat is meteen het probleem.

Ik denk qua luisterdichtheid op die tijd 1 van de beste, maar niet te vergelijken met wat er overdag gebeurd.

Eppo

Bericht door Eppo » 10 okt 2017 07:08

Dat hoop ik ook! Één van de programma’s van Radio 2 met diepgang.
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 10 okt 2017 07:47

Kan Stefan een eigen draadje krijgen?

deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar » 10 okt 2017 19:33

NPO zet plannen door: Rob Stenders terug, Stasse naar 5: https://www.radiofreak.nl/npo-rob-stend ... r-radio-5/

Noordzee

Bericht door Noordzee » 10 okt 2017 19:51

Dan verhuis ik tussen 20.00 en 22.00 mee naar Radio 5.

jessica

Bericht door jessica » 10 okt 2017 20:15

Vandiedingen schreef:
29 sep 2017 09:26
Natuurlijk kun je discussiëren over die plek. Of het voor Van Inkel een goede plek is, of het voor Radio 5 goed is. Maar dat gebeurt niet of bijna niet.
Ik ben daar inderdaad verbaasd over. Ik breng een nieuwtje op het forum over de nieuwe plek van Jeroen van Inkel, de ochtendshow van Radio 5. Ik dacht echt dat dit forum daar een plek voor was, voor nieuwtjes. Maar dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn. In plaats daarvan word ik aangevallen omdat ik dit nieuwtje breng, wordt moderatie opgeroepen om maar eens een einde te maken aan mensen die geruchten verspreiden (daar wordt ik dan onder meer mee bedoeld). Ik vind dat nergens op slaan maar zal geen nieuwtjes meer brengen. Binnenkort komt de intekening naar buiten en zal iedereen kunnen zien dat het gewoon waar was, die nieuwtjes die niemand wilde geloven
Rob Stenders 14 - 16 Radio 2, Annemiek Schollaard 20-22 Radio 2. Stefan Stasse 20 - 22 Radio 5, Hijlco Span 22-24 Radio 5. Jeroen van Inkel 6-10 Radio 5, Henk Mouwe met pensioen, Manuela Kemp naar de avond met Henkjan Smits. En dan ga ik nu m'n account maar deleten. De groeten allemaal.
Ik wil er even op wijzen dat Vandiedingen exact gelijk had in bovenstaande posting zo'n 3 weken geleden wat er zou gaan gebeuren op Radio2 en Radio5. Hij werd hier met hoongelach ontvangen en weggezet als een fantast. Nu blijkt hij exact gelijk te hebben gehad met wat de NPO vandaag naar buiten heeft gebracht. Had al eerder geschreven dat ik het jammer vind dat mensen die met een nieuwtje komen hier worden weggezet als leugenaars en dat ze met bewijzen van hun bron moeten komen. Dat doet geen enkele journalist.

Nog even iets anders Rob Stenders zei in zijn App uitzending van afgelopen vrijdag dat de kans er was dat zijn vrijdagavond programma vanaf deze week al op een commerciële regionale zender zou worden uitgezonden en dat dan de helft van het land hem weer via de FM zou kunnen beluisteren. Welke zender kan dit zijn? Hij sprak over een commerciële regionale zender.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 10 okt 2017 20:33

Het ging mij om de manier waarop Jessica, niet om de inhoud. En andere met mij volgens mij.

Helaas begreep hij zelf dat minimale verschil ook niet.

Plaats reactie