Rob Stenders naar BNNVARA

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
aapdedino

Re: Rob Stenders naar BNNVARA

Bericht door aapdedino » 17 okt 2017 11:35

@Felix, niks voor Annemieke. Als ze terug gaat naar 3FM is dat voor een eigen programma in de dagprogrammering denk ik

admin3
Moderator

Bericht door admin3 » 17 okt 2017 11:56

Discussie over Roos en eventuele opvolger misschien in één topic houden? viewtopic.php?f=2&t=30802
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

dommelvolk

Bericht door dommelvolk » 17 okt 2017 19:49

Nieuwe programmering

van 6 tot 9 Gerard Ekdom

van 10 tot 12 Jan Willem Roodbeen

van 12 tot 14 Annemieke Schollaardt met gevraagde muziek

van 14 tot 16 Rob Stenders platenbonanza

van 16 tot 18 Ruud de Wild

van 18 tot 20 Gijs Staverman

van 20 tot 22 Stefan Stasse

van 22 tot 24 Bert Haandrikman

Bart Arens en Wouter vd Goes en Paul Rabbering naar q music of radio 10

Phoenix

Bericht door Phoenix » 17 okt 2017 20:01

dommelvolk schreef:
17 okt 2017 19:49
Nieuwe programmering

van 6 tot 9 Gerard Ekdom

van 10 tot 12 Jan Willem Roodbeen

Waarom moeten deze drie DJ's naar een commerciële zender. Enkel en alleen omdat NPO en enkele publieke omroepen er een puinhoop van maken?
Je programmering zal geen realiteit worden. Alleen dat uurtje tussen 9 en 10 zie ik wel zitten.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Chrisradio

Bericht door Chrisradio » 18 okt 2017 14:24

Ik zou het persoonlijk echt ontzettend jammer vinden als de Staat van Stasse van NPO Radio 2 weg moet. Ik zie en begrijp dat Radio 2 aan het verjongen is, maar daar past juist ook de Staat van Stasse perfect in.
Ik ben een 25 jarige luisteraar, die een jaar geleden nog naar 3FM luisterde. (ik zal niet de enige zijn die is verhuisd). Om maar aan te geven dat ook de jongere luisteraar intens kan genieten van de Staat van Stasse.
Ik zou het echt erg en eigenlijk wel een schande vinden als men niet inziet dat dit programma juist een uniek geluid toevoegt, echte publieke radio met veel liefde gemaakt en plek voor andere muziek en vooral echt geweldig contact met luisteraars. Heerlijk! Ik hoop heel erg dat de Staat van Stasse toch op NPO Radio 2 kan blijven, ik hoop echt dat de managers het unieke geluid van dit programma juist waarderen en nog net op tijd in zien.

Als ik dan ook zo vrij mag zijn om een alternatief te geven (daar wordt immers om gevraagd door de NPO):

Ben ik de enige die het geluid van Gijs Staverman, Wouter van der Goes en Bart Arens weinig bijzonder vind en erg standaard? (Al moet ik zeggen dat ik persoonlijk Bart Arens wel weer kan waarderen, maar zou ook geen ramp zijn om daar iemand anders te hebben, snel vervangbaar/weinig uniek geluid) Hoor graag wat jullie denken.

Mijn schema:

van 6 tot 9 Gerard Ekdom

van 9 tot 12 Bart Arens

van 12 tot 14 Annemieke Schollaardt

van 14 tot 16 Rob Stenders

van 18 tot 20 Jeroen Kijk in de Vegte

van 22 tot 24 Jan Willem Roodbeen

Gijs Staverman en Wouter van der Goes naar een andere zender i.v.m. naar mijn mening onvoldoende eigen/uniek geluid.

marbles

Bericht door marbles » 18 okt 2017 15:00

Chrisradio schreef:
18 okt 2017 14:24

Gijs Staverman en Wouter van der Goes naar een andere zender i.v.m. naar mijn mening onvoldoende eigen/uniek geluid.
Daar kan ik grotendeels helemaal in mee gaan. Lunchshow weinig bijzonders (standaard met zo'n gast die wat mag zeggen) en Wout2Day is eigenlijk alleen maar leuk en onderscheidend op vrijdag tijdens vinyl friday
Minder eenheidsworst op de radio please

plemo

Bericht door plemo » 18 okt 2017 15:12

Chrisradio schreef:
Helemaal mee eens.
Chrisradio schreef:
Mijn schema:

van 18 tot 20 Jeroen Kijk in de Vegte
Ja, wat leuk dat iemand dat zegt. Ik zou JKidV ook al lang een plek in de dagelijkse programmering gunnen. Ik zou daar in elk geval vaker door luisteren. (Of hijzelf dat zou willen ipv weekend is misschien de vraag gezien het feit dat ie voor zover ik weet in Antwerpen woont.)

wally

Bericht door wally » 18 okt 2017 15:13

Sowieso..die gast die bij Staverman mag aanschuiven kont op zijn best tot 10 min. spreektijd. Gesteld dat de meesten daar de nodige tijd in moeten steken, kan ik het me voorstellen dat er gasten zijn die daarvoor de rit niet gaan maken.

Janno

Bericht door Janno » 18 okt 2017 21:33

Zo heeft ieder zijn voorkeuren. Ik ben wat minder gecharmeerd van De Wild en Roodbeen (irritatiefactortje), maar geef toe dat de programma's van Gijs en Wout me ook niet erg opwinden. Ze irriteren me in elk geval niet en dat vind ik een pluspunt. Echt gekluisterd aan de radio zit ik op 2 alleen bij Stenders, Stasse en Schollaardt. De rest mag er zijn, maar zou ik niet heel erg missen als er iets beters voor in de plaats kwam. Jeroen KidV is een geval apart. In eerste instantie vond ik hem erg goed (en dat is hij vast nog steeds), maar hij valt zo vaak in voor anderen dat het me een beetje begint te storen (wéér die KidV!). Dat ligt aan mij, niet aan hem. Dus als hij meeleest: niets persoonlijks. De ochtenduren hoor ik zelden vanwege mijn werk, dus daar kan ik niet over oordelen.

dommelvolk

Bericht door dommelvolk » 20 okt 2017 18:23

Phoenix schreef:
17 okt 2017 20:01
dommelvolk schreef:
17 okt 2017 19:49
Nieuwe programmering

van 6 tot 9 Gerard Ekdom

van 9 tot 12 Jan Willem Roodbeen

Waarom moeten deze drie DJ's naar een commerciële zender. Enkel en alleen omdat NPO en enkele publieke omroepen er een puinhoop van maken?
Je programmering zal geen realiteit worden. Alleen dat uurtje tussen 9 en 10 zie ik wel zitten.

dommelvolk

Bericht door dommelvolk » 20 okt 2017 18:39

Ik ben het met je eens dat ze niet zo slim gehandeld hebben maar om Stenders terug te laten keren zullen ze toch iets moeten verzinnen.Staverman ben ik ook geen fan van. Ik ben meer liefhebber van de Annemieke s A lijst en Platenbonanza dan krijg je tenminste meer afwisseling qua muziek als ik radio 2 was zou ik meer zo iets doen i.p.v. q music achtig programmeren. Stefan Stasse moet zowieso blijven want dat is echt een vakman.

Chrisradio

Bericht door Chrisradio » 23 okt 2017 13:53

Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke beslissingen zijn en of de NPO leiding toch nog op tijd in ziet dat het behouden van Stefan Stasse juist ook het jongere publiek wat van 3FM komt kan laten houden lijkt mij..

Ben in ieder geval benieuwd of de omroepen nog met een alternatief zijn gekomen en of daar naar geluisterd is. spannend!

MFM

Bericht door MFM » 23 okt 2017 15:49

Nou las ik net het stuk over de begroting van de NPOradio, de strategie en o.a. de inzet van naamsbekende presentatoren op de belangrijkste tijdsloten van 3FM. Dan vraag je je af of er niet gewoon plek is voor een Annemiek op 3 overdag, of Stasse, of van Inkel, of Stenders. Dat, en een lichte formatswijziging om de doelgroep die R2 net iets te licht qua muziek en te zwaar qua infotainment vinden, zou ook een optie kunnen zijn. 3FM moet geheel opnieuw opgetuigd worden dus waarom zou een Radio2 jock als Stenders niet ook een paar uur op 3FM terecht kunnen? Net zoals sommige Radio2 jocks nu al op Radio5 te horen zijn.

kletskous

Bericht door kletskous » 23 okt 2017 19:14

Chrisradio schreef:
23 okt 2017 13:53
Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke beslissingen zijn en of de NPO leiding toch nog op tijd in ziet dat het behouden van Stefan Stasse juist ook het jongere publiek wat van 3FM komt kan laten houden lijkt mij..
Waarom denk je dat? Met alle respect voor Stefan Stasse, maar zijn stijl is nogal van de oude stempel. Kan me niet voorstellen dat hij een overgang van 3 naar 2 kan vergemakkelijken. Hij zit niet voor niets ook op Radio 5, hij neigt meer naar de oudere luisteraar. Zeg ik zonder waardeoordeel overigens!

Chrisradio

Bericht door Chrisradio » 23 okt 2017 19:32

kletskous schreef:
23 okt 2017 19:14
Chrisradio schreef:
23 okt 2017 13:53
Waarom denk je dat? Met alle respect voor Stefan Stasse, maar zijn stijl is nogal van de oude stempel. Kan me niet voorstellen dat hij een overgang van 3 naar 2 kan vergemakkelijken. Hij zit niet voor niets ook op Radio 5, hij neigt meer naar de oudere luisteraar. Zeg ik zonder waardeoordeel overigens!
Het is natuurlijk mijn subjectieve mening, maar ik heb dat gevoel. Ook omdat ik zelf een jaar geleden nog naar 3FM luister en mezelf onder de jongeren schaar (ben 25 jaar) en dus tot de categorie behoor die radio 2 volgens mij wil aanspreken.
Ik denk dat het verkeerd is te denken dat mijn leeftijdsgroep alleen snelle, coole en jonge dj's willen. Ik denk dat er ook in deze leeftijdsgroep behoefte is aan een uniek geluid, kwaliteit, meer creatieve radio en op een andere manier contact met de luisteraars. Dat is in elk geval wat ik hoor van vrienden en collega's. Zonde om dit unieke geluid en kwaliteit dan te kwalificeren, als alleen voor ouderen. Daar ben ik het niet mee eens en ik denk vele leeftijdsgenoten niet.

Eindelijk een uniek geluid ipv een nietszeggende dj, laten we dat koesteren en niet naar een seniorenzender verbannen. Ik hoop echt dat de NPO leiding dat ook nog in ziet.

En ik denk overigens niet dat alle luisteraars mee verhuizen, ik luisterde een jaar geleden nog naar 3FM, ben 25 jaar, NPO Radio 5 is wel beetje te. ;)

In ieder geval spannend wat er gaat gebeuren..

Plaats reactie