Rob Stenders naar BNNVARA

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
dhdole

Re: Rob Stenders naar BNNVARA

Bericht door dhdole » 13 sep 2017 22:58

Stefan laten vertrekken om Rob terug te krijgen zou doodzonde zijn. De Staat van Stasse is een uniek programma, misschien wel een van de meest 'publieke' programma's van de zender. Hopelijk komt er een betere oplossing.

jessica

Bericht door jessica » 13 sep 2017 23:35

De overgang van Stasse zat er natuurlijk al aan te komen. Hij deed al het programma Goudmijn op Radio5. Verder werkt Stefan Stasse mee aan diverse TV programma's en is hij ook nog voice over van Radio2. Denk wel dat hij op Radio5 zijn huidige programma kan meenemen. Misschien is dit ook een beetje het begin van de verdere hervorming van Radio5.

RV

Bericht door RV » 14 sep 2017 00:52

jessica schreef:
13 sep 2017 23:35
De overgang van Stasse zat er natuurlijk al aan te komen. Hij deed al het programma Goudmijn op Radio5. Verder werkt Stefan Stasse mee aan diverse TV programma's en is hij ook nog voice over van Radio2. Denk wel dat hij op Radio5 zijn huidige programma kan meenemen. Misschien is dit ook een beetje het begin van de verdere hervorming van Radio5.
Ik denk eerder dat Bosman zijn verkeerde inschatting omtrent Stenders op een zeker moment in de gaten kreeg en daarom Stefan Stasse maar naar 5 laat verkassen. Daar zit geen visie achter. Dat is gewoon paniekvoetbal.

Stockholm

Bericht door Stockholm » 14 sep 2017 07:43

Dat de NPO een oplossing zoekt om het programma van Stenders weer een plekje te geven is tamelijk logisch: het scoorde goed én had een edgy randje en daardoor enige meerwaarde. Dat de NPO er vervolgens voor kiest om juist hét dagelijkse programma met meerwaarde van de zender te halen, de Staat van Stasse, is begrijpelijk en triest tegelijk. Begrijpelijk omdat de zender in haar reis naar de nummer 1-positie de hele dag zoveel mogelijk hetzelfde "populaire" geluid wil laten horen. Triest omdat de zender daarmee z'n publieke omroep-functie van "net iets inhoudelijker dan een commerciële zender" weer een beetje meer verliest.

En dat, mocht Stasse dus weg moeten, Annemieke daarheen doorschuift vind ik eigenlijk niet heel logisch, gezien de Radio 2 met haar eindelijk een vrouw overdag in de programmering heeft. Het mag natuurlijk niet de hoofdreden zijn, maar ik kan me voorstellen dat het wel meeweegt om Annemieke overdag te houden. Wat te denken van haar naar 12-14 uur en Gijs Staverman naar 20-22 uur bijvoorbeeld?

Doobie

Bericht door Doobie » 14 sep 2017 08:19

Rob Stenders wilde om nog steeds onduidelijke redenen per se naar BNNVARA. Waarom dat zo veel uitmaakt, begrijp ik nog steeds niet. Want hij hoefde nooit een voet in het AVROTROS-pand te zetten, aangezien de Radio 2-studio in het AKN-pand is. En daarbij maakte hij zelfs zijn show nog regelmatig vanuit Almere.

BNNVARA gaf hem een contract, terwijl blijkbaar nergens zwart op wit stond dat Stenders zijn uren kon behouden (of een andere plek op 2 kon krijgen). Onbegrijpelijk dat een omroep een dure presentator een contract aanbiedt, zonder dat ze zeker weten dat ze een programma voor hem hebben. Volstrekt geklungel.

Nu is Annemiek waarschijnlijk over de zeik omdat ze na 4 maanden al de dag voor de avond moet verlaten, haar was ongetwijfeld anders beloofd. AVROTROS is over de zeik omdat ze de daguren weer kwijtraken aan Stenders en daar de minder beluisterde avond voor terugkrijgen. Stefan Stasse zal over de zeik zijn dat hij naar 5 moet (en wat gebeurt er met de station voice?). KRO-NCRV zal over de zeik zijn dat ze de uren van Stasse op 2 kwijtraken aan de AVROTROS.

En dat allemaal omdat Stenders toch echt zo'n VARA-man is. Stenders zal hier geen vrienden mee maken.

RV

Bericht door RV » 14 sep 2017 08:39

Doobie schreef:
14 sep 2017 08:19
Rob Stenders wilde om nog steeds onduidelijke redenen per se naar BNNVARA. Waarom dat zo veel uitmaakt, begrijp ik nog steeds niet. Want hij hoefde nooit een voet in het AVROTROS-pand te zetten, aangezien de Radio 2-studio in het AKN-pand is. En daarbij maakte hij zelfs zijn show nog regelmatig vanuit Almere.

BNNVARA gaf hem een contract, terwijl blijkbaar nergens zwart op wit stond dat Stenders zijn uren kon behouden (of een andere plek op 2 kon krijgen). Onbegrijpelijk dat een omroep een dure presentator een contract aanbiedt, zonder dat ze zeker weten dat ze een programma voor hem hebben. Volstrekt geklungel.

Nu is Annemiek waarschijnlijk over de zeik omdat ze na 4 maanden al de dag voor de avond moet verlaten, haar was ongetwijfeld anders beloofd. AVROTROS is over de zeik omdat ze de daguren weer kwijtraken aan Stenders en daar de minder beluisterde avond voor terugkrijgen. Stefan Stasse zal over de zeik zijn dat hij naar 5 moet (en wat gebeurt er met de station voice?). KRO-NCRV zal over de zeik zijn dat ze de uren van Stasse op 2 kwijtraken aan de AVROTROS.

En dat allemaal omdat Stenders toch echt zo'n VARA-man is. Stenders zal hier geen vrienden mee maken.
Mooi samengevat. Ik ben het volstrekt met je eens.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 14 sep 2017 09:02

Onzin, Rob is voorgelogen en hij had het best beluisterde programma van radiio2. Dat de avro er nu een verzoekplatenprogramma tegenoverzet is gewoon pesterij.

Als er iemand verdwijnen moet voor Annemiek kan de avro kiezen uit Stase, de Wild of Van der Goes

RV

Bericht door RV » 14 sep 2017 09:07

RealSunchaser schreef:
14 sep 2017 09:02
Onzin, Rob is voorgelogen en hij had het best beluisterde programma van radiio2. Dat de avro er nu een verzoekplatenprogramma tegenoverzet is gewoon pesterij.

Als er iemand verdwijnen moet voor Annemiek kan de avro kiezen uit Stase, de Wild of Van der Goes
Als Rob gewoon had getekend bij AVROTROS waren al deze capriolen niet nodig geweest. Dat thuis voelen bij de VARA zou ik snappen in 1984. Niet In 2017.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 14 sep 2017 09:26

RV schreef:
14 sep 2017 09:07
RealSunchaser schreef:
14 sep 2017 09:02

Als Rob gewoon had getekend bij AVROTROS waren al deze capriolen niet nodig geweest. Dat thuis voelen bij de VARA zou ik snappen in 1984. Niet In 2017.
Dus jij bepaalt even voor welke werkgever hij moet werken? Hij en de vara wilde weer bij elkaar, er was toegezegd dat hij de bonanza kon doen, maar werd genaaid. De avro heeft zichzelf, de luisteraar en nu annemiek laten zitten

Wel benieuwd of annemiek er iets over zegt

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 14 sep 2017 09:29

Overigens snap ik niet waarom Annemieke erin toestemde de Bonanza over te nemen met een nieuwe naam, je wil toch een eigen show

Tijd dat Daniel Dekker opstapt bij de Avro

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 14 sep 2017 09:32

Iets anders, wie heeft er belang bij dit vroegtijdig te lekken? Als er alleen een handtekening gezet hoeft te worden. Is het daniel Dekkker, Gerard Timmer? Nee Timmer lijkt me niet, Het gaat zijn kant op net als die van Rob. Annemiek lijkt me veel te braaf. Dan Daniel Dekker om zn eigen gezicht te redden misschien?

hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore » 14 sep 2017 09:59

Doobie schreef:
14 sep 2017 08:19

Als je zijn loopbaan bekijkt,is hij daar ook bepaald niet op uit!
Laat Ons Luisteren!

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 14 sep 2017 10:01

Het lijkt wel alsof je zelf vooral teleurgesteld bent in het vaderlandse radiolandschap? Je reageert nogal agressief op ongeveer alles hier op het forum Sunchaser. Maak je tegenwoordig tv?

Mooie woorden van Doobie en RV, sluit ik me bij aan!

Orange

Bericht door Orange » 14 sep 2017 10:08

Als het waar is (want het zijn nu alleen nog geruchten), vind ik hier wel een paar dingen heel fout aan:
- Een mooi publiek programma als de Staat van Stasse verdwijnt van Radio 2. Doodzonde. Daar komt dan een dj (Annemieke) voor in de plaats die vast een goede dj zal zijn (ik heb nog nooit naar haar geluisterd), maar waarschijnlijk lekker muziek gaat draaien en niet de meerwaarde van Stefan Stasse inbrengt. Erg jammer dus.
- Het is werkelijkwaar belachelijk om vanwege omroeppolitiek iemand 4 maanden een programma te geven en dan alweer te laten verkassen naar een ander tijdstip. Ik vind het niet kunnen. En ik vraag me ook af of het niet vooral een partijtje handjedrukken is. AVROTROS was eigenwijs door de zendtijd niet af te staan (in de ogen van anderen dan he) en nu komt er een nieuwe inschrijvingsronde voor de tijden en gaat Jurre Bosman laten zien wie er uiteindelijk allemaal lekker de baas is. Het gaat nergens over.
- En richting de luisteraars is het natuurlijk ook geen stijl. Die krijgen de ene switch na de andere.
- Tot slot is dit natuurlijk niet de manier om een radiostation te runnen. Hou de programmering een beetje steady. Nu wordt zo ongeveer ieder halfjaar een wijziging in de programmaring doorgevoerd. Ik begrijp het allemaal niet meer.
Ik dacht dat de tijden van omroeppolitiek wel een beetje achter ons lagen en er vooral vanuit het radiostation werd gedacht. Het blijkt dat dat dus totaal niet zo.

Praatjesmaker

Bericht door Praatjesmaker » 14 sep 2017 11:27

Een mogelijk overstap van Gerard Ekdom naar de commerciële omroep wordt nu ook gesuggereerd door Arjan Snijders. http://members.boardhost.com/radiorodde ... 28177.html

Plaats reactie