Serious Request 2017

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
JulesKluivert

Re: Serious Request 2017

Bericht door JulesKluivert » 10 nov 2017 19:52

density1 schreef:
10 nov 2017 19:23
Ik zeg niet dat ze teveel hiphop en ander urban draait maar haar tone of voice heeft wel die hele urban uitstraling. Daar doel ik op.
Sorry hoor, maar ik vind het totaal geen hout snijden. Je zegt net dat ze te 'urban gefocust' is - maar de muziekkeus vind je prima - en nu heeft ze een 'urban uitstraling'? Wat versta je daar precies onder?

density1

Bericht door density1 » 10 nov 2017 19:55

Wat ik schreef tone of voice.

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 11 nov 2017 09:44

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/09/gl ... 3-a1580613

Nou deze mevrouw is zeker niet bang voor zelf bevlekking. Ze zit er gewoon in omdat ze een vrouw is en dat ze een tintje heeft helpt lekker mee. Zo doet de publieke omroep ook nog eens wat he. Maar vind het belachelijk! dat zij er in gaat. Dat die jonkies er niet in gaan dat snap ik. maar iemand die net komt kijken... hoe zullen de andere dj's zich voelen.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 13 nov 2017 18:19

Waarom Angelique zo de grond in boren? Ik ben wel benieuwd hoe ze het gaat doen in het Glazen Huis de komende editie naast Domien en Sander. Laten we haar een kans geven. Ik vind het wel leuk wat vers bloed in het Glazen huis. Moet eerlijk zeggen dat haar programma Angelique iedere werkdag tussen 14:00 u en 16:00 u goed te pruimen is. Hoor echt wel gevarieerde muziek voorbij komen.

Stockholm

Bericht door Stockholm » 13 nov 2017 23:13

Ik denk eerlijk gezegd dat Angelique misschien wel de best te verdedigen dj-keus van het SR-trio is. Alle omroepen willen graag in het huis, en aangezien het altijd een BNNVARA-hegemonie is, viel het te verwachten dat KRONCRV of AVROTROS weer eens een dj mochten leveren. Nou, van hen is Angelique de enige die doordeweeks zit. Daar komt nog bij dat Angelique (daar kan ze zelf natuurlijk niks aan doen, maar t zal wel meespelen) de diversiteit belichaamt waar de NPO / 3FM graag voor wil staan / voor staat. En Angelique is natuurlijk ook regelmatig op tv bij DWDD, waardoor ze voor een zeker publiek toch geen nobele onbekende is.

Iwanvl

Bericht door Iwanvl » 14 nov 2017 07:45

Ik was eerder nog wat sceptisch over Angelique, ik kon aan het begin niet echt aan haar wennen.
Inmiddels heeft ze zich wel aardig bewezen, klinkt anders dan de rest en heeft juist wat meer soul / jazz invloeden in de nummers die ze zelf uitkiest.
Sander is sowieso een top dj dus daar maak ik me vrij weinig zorgen over.
Zin in!

repelsteel

Bericht door repelsteel » 14 nov 2017 09:31

Stockholm schreef:
13 nov 2017 23:13
Ik denk eerlijk gezegd dat Angelique misschien wel de best te verdedigen dj-keus van het SR-trio is. Alle omroepen willen graag in het huis, en aangezien het altijd een BNNVARA-hegemonie is, viel het te verwachten dat KRONCRV of AVROTROS weer eens een dj mochten leveren. Nou, van hen is Angelique de enige die doordeweeks zit. Daar komt nog bij dat Angelique (daar kan ze zelf natuurlijk niks aan doen, maar t zal wel meespelen) de diversiteit belichaamt waar de NPO / 3FM graag voor wil staan / voor staat. En Angelique is natuurlijk ook regelmatig op tv bij DWDD, waardoor ze voor een zeker publiek toch geen nobele onbekende is.
dus de redenen dat ze er zit: omroep-politiek, positieve discriminatie en tv bekendheid.....
belangrijkste argument om iemand zo'n belangrijke klus te geven zou eigenlijk moeten zijn dat hij of zij een goede radiomaker is. Dat is Angelique gewoon niet....

Moorkop

Bericht door Moorkop » 14 nov 2017 11:02

repelsteel schreef:
14 nov 2017 09:31
Stockholm schreef:
dus de redenen dat ze er zit: omroep-politiek, positieve discriminatie en tv bekendheid.....
belangrijkste argument om iemand zo'n belangrijke klus te geven zou eigenlijk moeten zijn dat hij of zij een goede radiomaker is. Dat is Angelique gewoon niet....
Angelique "vind jij"geen goede radiomaker. Maar je kunt niet voor iedereen bepalen dat ze geen goede radiomaker is. Juist doordat ze "anders"is vind ik haar wel een fijne DJ om naar te luisteren. Een beetje onderbouwing zou wel prettig zijn.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 14 nov 2017 12:06

Moorkop schreef:
14 nov 2017 11:02
repelsteel schreef:
Stockholm schreef:
Angelique "vind jij"geen goede radiomaker. Maar je kunt niet voor iedereen bepalen dat ze geen goede radiomaker is. Juist doordat ze "anders"is vind ik haar wel een fijne DJ om naar te luisteren. Een beetje onderbouwing zou wel prettig zijn.
Dat dus. Dat gebrek aan argumentatie zie ik hier niet voor het eerst :lol:

Daarnaast gaat 3FM geen DJs in het huis zetten vanwege hun bekendheid, ik denk dat 3FM nu gewoon een goede mix wil hebben om te laten zien wat het nieuwe 3FM is en ik denk dat ze daar met Domien, Sander en Angelique gewoon erg in zijn geslaagd. En inderdaad, vanwege de diversiteit zullen ze graag een vrouw in het huis willen hebben. Ik had Eva verwacht, maar (mede) gezien de omroep-politiek is de keuze denk ik op Angelique gevallen.

repelsteel

Bericht door repelsteel » 14 nov 2017 12:22

Moorkop schreef:
repelsteel schreef:
Stockholm schreef:
dat heb ik al eens eerder gedaan, maar goed: wat punten : 1. vervelende stem 2. verkeerd stemgebruik (te hard als het zachter moet en te zacht als het harder moet. die feeling heeft ze niet 3. haar Nederlands is dramatisch....zinsopbouw vaak slecht, veel taalfouten 4. haar muzieksmaak voor soul en r&b die in vrijwel elke spreek wel naar voren komt 5. ze komt vaak dommig over...

genoeg zo?

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 14 nov 2017 14:32

repelsteel schreef:
14 nov 2017 12:22
Moorkop schreef:
repelsteel schreef:

dat heb ik al eens eerder gedaan, maar goed: wat punten : 1. vervelende stem 2. verkeerd stemgebruik (te hard als het zachter moet en te zacht als het harder moet. die feeling heeft ze niet 3. haar Nederlands is dramatisch....zinsopbouw vaak slecht, veel taalfouten 4. haar muzieksmaak voor soul en r&b die in vrijwel elke spreek wel naar voren komt 5. ze komt vaak dommig over...

genoeg zo?
Zoals Moorkop al zei: je kunt niet voor iedereen bepalen dat ze geen goede radiomaker is. De dingen die je hier noemt zijn gewoon kwestie van persoonlijke smaak; ik vind juist dat ze een goede sfeer creëert (vond dat ze dat op zaterdagochtend nog beter deed).

Tuurlijk kan het zijn dat je gewoon niet graag naar haar luistert. Als je vindt dat een DJ een vervelende stem heeft, tsja dan zul je er ook niet naar luisteren. Maar het blijft een kwestie van smaak. De een vindt het feit dat zij af en toe een goede R&B-plaat draait juist tof, en jij kennelijk niet. Dat kan toch? Maar dat maakt niet dat ze een slechte radiomaker is.

Daan!

Bericht door Daan! » 14 nov 2017 18:23

Maar verkeerd stemgebruik en Nederlandse taal is een feitelijk argument.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 14 nov 2017 19:00

Daan! schreef:
14 nov 2017 18:23
Maar verkeerd stemgebruik en Nederlandse taal is een feitelijk argument.
Nou, niet helemaal.

Verkeerd stemgebruik? "Ze praat te hard als ze zacht moet praten en andersom".. nou, ik heb werkelijk geen idee wanneer je bedoelt. Verkeerd stemgebruik vind ik een vreemde typering, want je stem verkeerd gebruiken gaat over de toonhoogte van je stem/forceren van je stem. Daarom vind ik 'verkeerd stemgebruik' hier een subjectieve kwalificatie. Als iemand een stemmetje opzet of overenthousiast in de microfoon praat, dan snap ik dat je vind dat iemand verkeerd praat. Maar Angelique is altijd rustig, opgewekt, energiek als ze praat. En ja, ik merk dat ze soms verkeerd timed bij de intro van een plaat.. maar zo structureel is dat ook weer niet.

En Nederlandse taal? Ik snap hier ook weinig van. Veel taalfouten? Daarmee wordt de suggestie gewekt dat ze slecht Nederlands spreekt, en dat is gewoon niet zo.

Daarnaast denk ik ook dat Angelique het huis in gaat omdat ze gewoon een goede DJ is. Ze zal wel iets kunnen anders wordt ze niet uitgekozen, niet waar? En ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

kletskous

Bericht door kletskous » 14 nov 2017 19:23

JulesKluivert schreef:
14 nov 2017 19:00
Nou, niet helemaal.

Verkeerd stemgebruik? "Ze praat te hard als ze zacht moet praten en andersom".. nou, ik heb werkelijk geen idee wanneer je bedoelt. Verkeerd stemgebruik vind ik een vreemde typering, want je stem verkeerd gebruiken gaat over de toonhoogte van je stem/forceren van je stem. Daarom vind ik 'verkeerd stemgebruik' hier een subjectieve kwalificatie. Als iemand een stemmetje opzet of overenthousiast in de microfoon praat, dan snap ik dat je vind dat iemand verkeerd praat. Maar Angelique is altijd rustig, opgewekt, energiek als ze praat. En ja, ik merk dat ze soms verkeerd timed bij de intro van een plaat.. maar zo structureel is dat ook weer niet.

En Nederlandse taal? Ik snap hier ook weinig van. Veel taalfouten? Daarmee wordt de suggestie gewekt dat ze slecht Nederlands spreekt, en dat is gewoon niet zo.
Ik vind deze beredenering dan weer nergens over gaan. Dus omdat Angelique haar stem nooit forceert gebruikt ze haar stem automatisch goed? Binnen het radiovak kun je wel degelijk je stem verkeerd gebruiken. Als in: niet effectief. Te hard praten wanneer je iets relatiefs onbelangrijks vertelt, of wanneer je iets belangrijks moet benadrukken te zacht praten is wel degelijk verkeerd stemgebruik.

En dat Angelique geen slecht Nederlands spreekt betekent dat ze geen taalfouten maakt? Huh?

Dat jij Angelique goed vindt, wil niet zeggen dat kritiek van anderen nergens op slaat.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 14 nov 2017 19:36

kletskous schreef:
14 nov 2017 19:23
Dus omdat Angelique haar stem nooit forceert gebruikt ze haar stem automatisch goed?
Dat zeg ik niet. Je moet het in de context lezen, ik geef er een voorbeeld bij.
kletskous schreef:

Binnen het radiovak kun je wel degelijk je stem verkeerd gebruiken. Als in: niet effectief. Te hard praten wanneer je iets relatiefs onbelangrijks vertelt, of wanneer je iets belangrijks moet benadrukken te zacht praten is wel degelijk verkeerd stemgebruik.
Helder; ik zal er bij haar eens op letten. Maar zoals ik al eerder zei herken ik me daar dus niet in bij haar; dat ze te hard praat wanneer ze juist zacht moet praten en vice versa.
kletskous schreef:
En dat Angelique geen slecht Nederlands spreekt betekent dat ze geen taalfouten maakt? Huh?
Ook dat zeg ik niet; maar er wordt geroepen dat ze slecht Nederlands spreekt, dat ze slechte zinsbouw heeft en veel fouten maakt. Daarom zeg ik: dan lijkt het alsof ze overall gewoon slecht Nederlands spreekt en dat is dus niet zo.
kletskous schreef:
Dat jij Angelique goed vindt, wil niet zeggen dat kritiek van anderen nergens op slaat.
En ook dat vind ik helemaal niet, want ik probeer de mensen die kritiek hebben juist te begrijpen. Maar ik merk dat ze in dit topic door veel mensen wordt afgeschreven, zonder enige goede argumentatie. Dus dan zeg ik er wat van.

Plaats reactie