Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Theimon

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Theimon » 14 jul 2018 16:25

jessica schreef:
14 jul 2018 13:52
Theimon schreef:
14 jul 2018 08:54
Waarom zou Rob zich bedreigd voelen, op wat voor manier dan ook?
Ik hoorde deze week na een countryplaat Rob en Ruud nog samen in het programma. Denk dat ze beiden niet bedreigd zijn van elkaar hoor. Gewoon 2 hele goede programma's achter elkaar. De middag van radio2 staat als een huis.
Ja precies. Ik vond het een rare opmerking. Waar komt dat bedreigd nou weer vandaan? Ze maken twee hele goede en ook twee heel verschillende programma's.

density1

Bericht door density1 » 14 jul 2018 16:31

En toch vind ik de muziek na de platenbonanza bij Ruud toch iets voorspelbaarder, dus daar valt nog wel wat winst te boeken zodat het gewoon lekker doorluisteren blijft.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 14 jul 2018 16:40

density1 schreef:
14 jul 2018 16:31
En toch vind ik de muziek na de platenbonanza bij Ruud toch iets voorspelbaarder, dus daar valt nog wel wat winst te boeken zodat het gewoon lekker doorluisteren blijft.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het juist prima dat dat gefreak beperkt blijft tot die 2 uurtjes. Weet ik precies wanneer ik niet hoef te luisteren.

Maar los van onze eigen meningen, denk ik dat het juist helemaal geen 'winst' is om meer Bonanza in een ander programma te stoppen. Bonanza werkt mede omdat het afwijkend is. Dat moet je niet elders ook doen, dan werkt het niet meer.

En nee, het succes van die ene Bonanza week ooit bewijst niet dat de luisteraar daar de hele dag en hele jaar op zit te wachten :-)

Durashift

Bericht door Durashift » 14 jul 2018 17:33

Janno schreef:
13 jul 2018 18:35
(..)Alleen dat liedje aan het begin van zijn programma over de actualiteit vind ik niet om aan te horen, maar daar zet ik me wel overheen.
Mwah, als Ruud zijn best doet en het geraffineerd in elkaar zit, vind ik dát juist erg leuk. Verfrissend.
Jammer dat het de laatste paar keer dat ik luisterde.. wat tegenviel naar mijn mening.

Merk dat ik wat vaker overschakel naar de 'platte humor' van Somertijd. :???:
Ingebruik schreef:(..)Bonanza werkt mede omdat het afwijkend is. Dat moet je niet elders ook doen, dan werkt het niet meer.(..)
Tja.. voor mij is het niet alleen de verzoekplaten.. maar vooral ook de verhalen en chemie tussen Rob en Caroline wat het programma maakt dat het dát programma is. :smile:

Overigens, volgens mij is het tegenwoordig bij zowat élk programma wel mogelijk om plaatjes of andere vorm van interactie te geven.. kortom, inbreng van luisteraars. Daar is Bonanza niet uniek in, vind ik.

~~~~~~~~~~~~~~

Jammer dat Marisa weg is (moest).. haar concept met radiovormen begon ik net een beetje te waarderen / herkennen.
Hoorde van de week Cielke in de nacht tussen 00:00 en 02:00 uur. Inval of nieuw tijdslot voor haar?

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 14 jul 2018 17:38

Ingebruik schreef:
14 jul 2018 16:40
density1 schreef:
14 jul 2018 16:31
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het juist prima dat dat gefreak beperkt blijft tot die 2 uurtjes. Weet ik precies wanneer ik niet hoef te luisteren.

Maar los van onze eigen meningen, denk ik dat het juist helemaal geen 'winst' is om meer Bonanza in een ander programma te stoppen. Bonanza werkt mede omdat het afwijkend is. Dat moet je niet elders ook doen, dan werkt het niet meer.

En nee, het succes van die ene Bonanza week ooit bewijst niet dat de luisteraar daar de hele dag en hele jaar op zit te wachten :-)
Ikvind het gefreak sinds begin dit jaar eigenlijk reuze meevallen. Dat was voor mij ook een reden dat ik niet altijd zin had om te luisteren, maar sinds januari vind ik de muziekmix wel prima, heel divers maar niet te vaag.

Verder helemaal eens met je verhaal trouwens. De Kracht van de bonanza is juist dat het er niet de hele dag is. Dat geeft die 2 uurtjes wat extra's.

density1

Bericht door density1 » 14 jul 2018 17:48

Gefreak in Platenbonanza? Ik vind dat meer iets persoonlijks omdat zo te bestempelen en ietwat aanmatigend om je eigen smaak te verwoorden. Ik vind dat wel meevallen, er worden andere nummers gedraaid dan die je doorgaans op andere zenders hoort maar dat zijn per definitie geen freak platen en het is bovendien de keuze van de luisteraar, ik heb nog geen enkele onbekende plaat gehoord in die jaren dat Platenbonanza daar nu wordt uitgezonden. 'Freakplaten' hoor je wel wat meer op de XXL Bonanza stream van Rob, daar gaat het veel vaker de diepte in dan in het twee uur durende programma op Radio 2.
Maar terugkomend op het programma van Ruud. Die zou ook wel eens wat meer de diepte in mogen zonder echt freakplaten te draaien, vind het vaak wel wat te voorspelbaar en iets te Q Music uit een grijs verleden.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 14 jul 2018 20:17

Durashift schreef:
14 jul 2018 17:33
Janno schreef:
13 jul 2018 18:35
(..)Alleen dat liedje aan het begin van zijn programma over de actualiteit vind ik niet om aan te horen, maar daar zet ik me wel overheen.
Jammer dat Marisa weg is (moest).. haar concept met radiovormen begon ik net een beetje te waarderen / herkennen.
Hoorde van de week Cielke in de nacht tussen 00:00 en 02:00 uur. Inval of nieuw tijdslot voor haar?
Ze viel in voor Carolien (die op vakantie is volgens mij)

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 14 jul 2018 21:05

density1 schreef:
14 jul 2018 17:48
Gefreak in Platenbonanza? Ik vind dat meer iets persoonlijks omdat zo te bestempelen en ietwat aanmatigend om je eigen smaak te verwoorden. Ik vind dat wel meevallen, er worden andere nummers gedraaid dan die je doorgaans op andere zenders hoort maar dat zijn per definitie geen freak platen en het is bovendien de keuze van de luisteraar, ik heb nog geen enkele onbekende plaat gehoord in die jaren dat Platenbonanza daar nu wordt uitgezonden. 'Freakplaten' hoor je wel wat meer op de XXL Bonanza stream van Rob, daar gaat het veel vaker de diepte in dan in het twee uur durende programma op Radio 2.
Maar terugkomend op het programma van Ruud. Die zou ook wel eens wat meer de diepte in mogen zonder echt freakplaten te draaien, vind het vaak wel wat te voorspelbaar en iets te Q Music uit een grijs verleden.
Gefreak als in: anders dan dan anders en voor de doorsnee luisteraar/Nederlander wel degelijk minder bekende dan wel onbekende muziek.

Maar inderdaad terug naar Ruud dan, waarom vind jij of denk jij dat ze daar meer de diepte in mogen? Denk je dat dat meer luisteraars gaat opleveren? Ik denk dat het een prima mix is, mooi in lijn met de rest van 2 en vooral: het succes zit hem denk ik vooral in de rest van de show. En natuurlijk Ruud zelf.

density1

Bericht door density1 » 14 jul 2018 22:26

'Minder bekende dan wel onbekende muziek' is maar relatief, voor de een is dat bekende muziek, voor de andere onbekende muziek. Dat hou je toch. Rob maar ook een Annemieke weten daar een goede mix van te maken zodat het toch voor een breed publiek aantrekkelijk blijft, zie de luistercijfers.
De diepte in als in 'bonanza-achtige' stijl qua muziekkeuzes, ik vind die uren van Ruud nou net die uren waarin Radio 2 niet veel toevoegt qua muziek en inwisselbaar is met een Q Music/Radio 10 of Veronica zelfs, en dan heb ik het niet over de inhoud van het programma verder aan items, maar puur sec de muziek. Ik denk dat het met een kleine aanpassing aan de muziek door net die platen te draaien die je nergens hoort het wat prettiger doorluisteren is na de Platenbonanza. Ik vind daar nu nog wel een verschil in zitten in beide programma's.

floyd100

Bericht door floyd100 » 15 jul 2018 00:50

jessica schreef:
Theimon schreef:
Ik hoorde deze week na een countryplaat Rob en Ruud nog samen in het programma. Denk dat ze beiden niet bedreigd zijn van elkaar hoor. Gewoon 2 hele goeabad ta

Laat dat dan ook de eerste keer zijn dat ze met elkaar comminiceren. Annemieke heeft na haar show altijd even contact met ruud. Ook Gijs lult even met Rob tijdens de overgang, maar na rob zijn show is er geen gesprek met ruud.

Dus vandaar....

floyd100

Bericht door floyd100 » 15 jul 2018 00:57

Theimon schreef:
14 jul 2018 16:25
jessica schreef:
Theimon schreef:
Ik hoorde deze week na een countryplaat Rob en Ruud nog samen in het programma. Denk dat ze beiden niet bedreigd zijn van elkaar hoor. Gewoon 2 hele goede programma's achter elkaar. De middag van radio2 staat als een huis.
Ja precies. Ik vond het een rare opmerking. Waar komt dat bedreigd nou weer vandaan? Ze maken twee hele goede en ook twee heel verschillende programma's.

Je hebt gelijk en dat bedreiging is te veel. Maar het zijn toch allemaal haantjes en De wat onzekere Rob voelt ruud toch in zijn nek hijgen. Want je wilt toch altijd de beste zijn.

Pfff, dat is wat ik er als buitenstaander bij voel.Misschien herkenning..

floyd100

Bericht door floyd100 » 15 jul 2018 01:15

Laatste keer voor vanavond.....Ik heb wel het idee dat er minder gefreakt wordt sinds het ontslag.

Oftewel......meer leipe nummers uit de 70,s en vooral de echte mooie songs die nu uitkomen.

Janno

Bericht door Janno » 15 jul 2018 21:25

jessica schreef:
Theimon schreef:
Ik hoorde het ook. Omdat ze zelden of nooit communiceren dacht ik altijd dat ze elkaar bewust meden. Prettig te weten dat dat niet zo is. De programma's kunnen wat mij betreft goed na elkaar. Het ene muzikaal-informatief, het andere actueel-informatief. Prima toch?

Durashift

Bericht door Durashift » 17 jul 2018 00:18

Bart144 schreef:
11 jul 2018 14:19
Ruud blijft nog even!
Ruud de Wild tekent driejarig contract bij KRO-NCRV
(..)

De Wild in de Middag is van maandag tot vrijdag te horen tussen 16.00 en 18.00 uur op NPO Radio 2. Het team maakt regelmatig speciale uitzendingen. Zo zendt De Wild met zijn side-kicks Cielke en Martijn vanaf komende dinsdag live uit vanaf de Vierdaagse in Nijmegen en gaat hij op zoek naar bijzondere verhalen van wandelaars en het publiek. Afgelopen maand maakte De Wild als eerste een live-radiouitzending onder water vanuit het voormalige haaienbassin van het Noorder Dierenpark in Emmen om zo aandacht te vragen voor het wereldwijde probleem van de plastic soep in de oceanen.
Nou nou.. zo spéciaal is een 4 daagfse uitzending nou ook niet. Frank van 't Hof gaat 'm weer lopen en ook zijn uitzending maken. (net als vorig jaar) :roll:

Hopelijk is men er toch wel achtergekomen, na de evaluatie, dat de uizendkwaliteit van die onderwateruitzending toch vér onder de maat was..?? :mad:

di-on-fm

Bericht door di-on-fm » 19 jul 2018 17:57

Nieuw op donderdag en vrijdagnacht tussen 2 en 4 Motel de Wilt
Graag minder Kensington op de radio

Plaats reactie