Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Orange

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Orange »

Domol2 schreef: 17 jul 2020 13:03
Orange schreef: 17 jul 2020 09:51
Domol2 schreef: 16 jul 2020 13:40

Nu moet ik je toch even aanvallen zo als je bij andere mensen ook doet😉 nu zit je zelf je persoonlijk voorkeur op te hemelen zonder onderbouwing van feiten geef dan teminste aan wat er zo goed is aan de muziek mix of de dj's? Want voor mijn gevoel zijn die namen vervangbaar?
Dat Ruyer en Klijn, samen met Gerard Ekdom en Dennis Verheugd, de beste dj's van Nederland zijn op de meer music driven uren lijkt mij wel een feit.
Hoezo zijn dat de beste dj's op die uren als ze alleen maar hitjes moeten stampen? Dan maakt het toch niet uit wie je daar neer zet.en denk dat het ook afhankelijk is van eigen smaak.
Hits stampen is een vak. De ene dj kan dat beter dan de andere, waardoor het wel degelijk uit maakt wie je daar neer zet.
Dennis Dekker

Bericht door Dennis Dekker »

Volgende week vrijdagavond 6 uur lang Rockballads met Wout, Frank en Rob op npo radio 2
'Mesdames, monsieurs, Le disc-jockey ... est de retour'
Luistervink2017

Bericht door Luistervink2017 »

Komende twee zondagen Jeroen van Inkel tussen 9 en 12 op NPO Radio 2.
VoeJoe

Bericht door VoeJoe »

rockballads.....top40 hitdossier (met erik de zwart de maandag) van Inkel komende zondag al op 2 ....geeft me een gevoel van “ het Veronica van toen”

Dan kan de zendernaam ook aangepast worden 1 9 (npo)2 -smok
density1

Bericht door density1 »

Radio 2 wordt al regelmatig als een soort van Radio Veronica geschetst zoals het was in de 80's en 90's, in de team spirit en de uitstraling naar buiten toe.
Stophoest

Bericht door Stophoest »

Naar aanleiding van het bericht dat Van Inkel naar Radio2 komt heb ik vrijdag ff de moeite genomen een deel van zijn programma op Radio5 even te gaan beluisteren. Had 'm al een flink aantal jaren niet meer gehoord.

Misschien ben ik de enige maar ik vond zijn presentatie wel heel erg 'over the top' klinken. Te veel zoals DJ's vroeger moesten klinken. Voorbeeldje: Ik hoorde hem op een gegeven moment zeggen: "Wat een ge-wellll-di-ge plaat".

Presenteren alsof hij op de kermis stond... "Alweer! Alweer een beer!" Dat idee...

Nu begrijp ik eigenlijk niet zo goed meer waarom ik van Inkel (in de Curry en van Inkel-tijd) zo 'geweldig' vond. Wellicht ben ik één van de weinigen die dit zo ervaren, maar toch...Wat vinden jullie?
Je hebt kink- en stophoest.
VoeJoe

Bericht door VoeJoe »

-smok Een ge-wellll-di-ge presentatie.
Tenminste een dj met een drive.
Ik waardeer zijn presentatie talent,en dat past zeker beter op radio 2.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

density1 schreef: 19 jul 2020 19:16 Radio 2 wordt al regelmatig als een soort van Radio Veronica geschetst zoals het was in de 80's en 90's, in de team spirit en de uitstraling naar buiten toe.
Sterker nog, dat zijn de woorden van Lex Harding. Die noemde in een interview met Roderick Veelo radio 2 de Veronica van nu.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 19 jul 2020 20:03
density1 schreef: 19 jul 2020 19:16 Radio 2 wordt al regelmatig als een soort van Radio Veronica geschetst zoals het was in de 80's en 90's, in de team spirit en de uitstraling naar buiten toe.
Sterker nog, dat zijn de woorden van Lex Harding. Die noemde in een interview met Roderick Veelo radio 2 de Veronica van nu.
Serieus? Terwijl Lex Harding met Veronica vocht voor vrije, commerciële radio. Daar associeer ik Radio 2 niet mee.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Orange

Bericht door Orange »

Stophoest schreef: 19 jul 2020 19:19 Naar aanleiding van het bericht dat Van Inkel naar Radio2 komt heb ik vrijdag ff de moeite genomen een deel van zijn programma op Radio5 even te gaan beluisteren. Had 'm al een flink aantal jaren niet meer gehoord.

Misschien ben ik de enige maar ik vond zijn presentatie wel heel erg 'over the top' klinken. Te veel zoals DJ's vroeger moesten klinken. Voorbeeldje: Ik hoorde hem op een gegeven moment zeggen: "Wat een ge-wellll-di-ge plaat".

Presenteren alsof hij op de kermis stond... "Alweer! Alweer een beer!" Dat idee...

Nu begrijp ik eigenlijk niet zo goed meer waarom ik van Inkel (in de Curry en van Inkel-tijd) zo 'geweldig' vond. Wellicht ben ik één van de weinigen die dit zo ervaren, maar toch...Wat vinden jullie?
Van Inkel is ook wat mij betreft een beetje in de jaren 80/90 blijven hangen. Mij spreekt dat persoonlijk ook niet meer aan.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Orange schreef: 19 jul 2020 21:09
Stophoest schreef: 19 jul 2020 19:19 Naar aanleiding van het bericht dat Van Inkel naar Radio2 komt heb ik vrijdag ff de moeite genomen een deel van zijn programma op Radio5 even te gaan beluisteren. Had 'm al een flink aantal jaren niet meer gehoord.

Van Inkel is ook wat mij betreft een beetje in de jaren 80/90 blijven hangen. Mij spreekt dat persoonlijk ook niet meer aan.
Klopt, had ik ook. Maar inmiddels volledig herontdekt.

Wat een energie legt die man in zijn show, en niet 800 van die gesprekken met nietboeiendezichzelfgeweldigvindende BNers.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Phoenix schreef: 19 jul 2020 20:54
Serieus? Terwijl Lex Harding met Veronica vocht voor vrije, commerciële radio. Daar associeer ik Radio 2 niet mee.
Nouja toch zijn het zijn woorden, hij vindt dat de publieke omroep Veronica heeft omarmd en ziet dat toch als een overwinning. Zeker ook omdat het de omroepen die ze het hardste verguisde nu erg op Veronica lijken.

Maar hij was ook niet bepaald enthousiast over Talpa.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

DavyGer schreef: 19 jul 2020 21:32 Maar hij was ook niet bepaald enthousiast over Talpa.
Nee, alleen over het vullen van zijn bankrekening :))

Lex Harding heeft natuurlijk een punt. Radio 2 doet wat Veronica vroeger deed. Dat het met publiek ipv commercieel verdiend geld gebeurt, staat daar los van.

Talpa brengt niet de creativiteit, dat doen Q en Radiocorp beter. Het brengt met veel geld standaard radio.
Rock 'n roll is better than music!
density1

Bericht door density1 »

Dat was inderdaad Harding die dit zei. Dacht dat ik later iemand nog die vergelijking hoorde maken in 1 van de vele podcasts die er gemaakt zijn met DJ’s al dan niet bij Radio 2 betrokken.
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 19 jul 2020 20:54
Als observatie is daar niets mis mee, lijkt me. Zelf ervaar ik het ook zo als luisteraar. Dat staat los van een mening over commercieel of publiek.
Plaats reactie