Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RealSunchaser

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door RealSunchaser »

Wat losse dingen waar ik nog even op in wil haken

Ten eerste dat Giel niet bij radio2 zou passen. Daar ben ik het in zoverre mee eens dat de huidige giel daar mijnsinziens niet bij past. Hij blijft nu nog 11 maanden langer bij Talpa maar er komt een moment dat ie ergens anders heengaat. Ik denk persoonlijk dat Giel zichzelf opnieuw zou moeten uitvinden.
Wat we niet moeten vergeten dat de Ruud de Wild van nu niet de Ruud de Wild is van 538 en 3FM. Hij heeft vaak genoeg gezegd dat hij zichzelf opnieuw heeft uitgevonden nadat zn contract niet werd verlengd en hij even werkloos achter de schildersezel zat.

Ik zou Giel wel in het weekend zien, zoals Paul Rabbering en Timur ook eerst zaten voor ze naar de weekdag gingen (al is dat bij Timur bij 3FM maar toch). En als Giel zn bandjes en livemuziek wil doen is de zaterdag en zondagmiddag zoals muziekcafe geschikt, maar ik zou hem ook wel iets nieuws willen zien doen. Frits spits vond zichzelf opnieuw uit van de Avondspits tot Tijdvoor2.

Maar goed, vooralsnog zit hij bij Talpa.

Dan Stefan Stasse. Die is nu 60. Zijn programma vind ik heerlijk, maar het klinkt soms wat stroef en niet meer zo fris. Als Emmely de Wilt invalt is het veel levendiger. Ik ben enorme fan van Emmely de Wilt, Ik zie haar graag op die plek, vier dagen avond en bureau de wilt. Dan heb je de zaterdagochtend 9-12 vrij en laten we eerlijk zijn, Timur kan wel weg op zondag 9-12 nu hij bij 3FM zit. Ik ben ook geen fan, zijn show is helemaal doorgeproduceerd door Filo, een simpel telefoongesprek dat je op zaterdag met Timur hebt, spreekt ze al op dinsdag volledig met je door, op vrijdag krijg je nog een appje en als je dan iets afwijkt van wat er op zijn papiertje staat wordt hij boos, er is weinig spontaans aan, itt tot Emmely de Wilt, die echt gewoon de luisteraar er ter plekke bij betrekt.

Wie zou zaterdag en zondag 9-12 kunnen doen? Ik lees Van Inkel. Maar Van Inkel is slechts 2 jaar jonger dan Stasse. Stasse zou prima bij Radio5 passen. maar wel gek om Van Inkel dan daar weg te haken naar Radio 2. En geef een FM frequentie aan Radio5, die van 3FM is weggegooide ether

Maar nu Giel niet komt, wie zou er prima in de weekendvijver passen, een bekende veertiger die op een zijspoor staat. Is die er?

Overigens vind ik Spijkers met Koppen meer een Radio1 programma. Dat dat er nog is.

Als het om persoonlijke smaak gaat. Ik vind Muziekcafe erg oubollig, snap niet wat dat op Radio2 doet, is meer Radio5.
Verder luister ik graag naar Rick van V doet 2. Ben benieuwd hoelang Powned nog zendtijd krijgt. En Caroline Borgers, sja. een soort Nooit Meer Slapen achtig praatprogramma van 00.00 tot 02.00 graag maar Borgers is te saai voor woorden. Dan mis ik Evelien de bruin.

Tot slot, het is opmerkelijk dat de redactie, producers, sidekicks en regisseurs op Radio2 bijna allemaal jonge mensen rond de 30 zijn, soms jonger en zeker niet ouder dan 40. Dat is misschien wel het geheim dat Radio2 zo fris is.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Dit is allemaal al besproken hier :lol: Er wordt niets nieuws geschreven.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Phoenix schreef: 23 jun 2020 10:21
Dit is allemaal al besproken hier :lol: Er wordt niets nieuws geschreven.
Nouja, dit was meer even voor al die "bron?" roepers
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Tja, en wat dan daar weer de bron van? Wellicht radioforum?

Media neemt alles over tegenwoordig.
Radioheld

Bericht door Radioheld »

Henkjan2016 schreef: 23 jun 2020 12:37 Tja, en wat dan daar weer de bron van? Wellicht radioforum?
Media neemt alles over tegenwoordig.
Precies! -bier
jessica

Bericht door jessica »

Radioheld schreef: 11 jun 2020 13:34
jessica schreef: 09 jun 2020 20:11 Ik snap alleen niet waar het vandaan komt dat Jeroen van Inkel al weer weg zou gaan bij Max. De ochtendshow gaat toch steeds beter op Radio5 en Jeroen was positief dat hij alles zelf mocht invullen en zijn eigen muziek mocht uitkiezen. Misschien kan radioheld opheldering geven?
De ochtendshow wordt vanaf het begin niet op de zender gepruimd. Er is een nieuw baasje en hup, die gaat er met een stofkam doorheen. Van Inkel gaat naar 2, naar de omroep die het tijdslot daar in handen heeft (alsof omroepen er bij de NPO nog toe doen -zzz ). Haandrikman gaat op 5 naar de ochtend, zoals Phoenix al aangeeft en wrs. Dekker naar tussen de middag.
Bron Radioheld. Heeft het als eerste gemeld hier. Zie boven.
VoeJoe

Bericht door VoeJoe »

Dat van Inkel liever op de FM band zit steekt hij niet onder stoelen of banken (radio 5 omruilen met 3fm frequentie)
Zeker een goede optie, maar als je daar op moet gaan wachten dan begrijp ik wel de eventuele snelle switch naar radio 2.

In het weekend op 2,en misschien met invalbeurten doordeweeks.
Van inkel eventueel dan ook in de top2000? Zou topradio zijn!
-bier
Noordzee

Bericht door Noordzee »

RealSunchaser schreef: 23 jun 2020 09:21 Wat losse dingen waar ik nog even op in wil haken
Ik ben enorme fan van Emmely de Wilt, Ik zie haar graag op die plek, vier dagen avond en bureau de wilt. Dan heb je de zaterdagochtend 9-12 vrij en laten we eerlijk zijn, Timur kan wel weg op zondag 9-12 nu hij bij 3FM zit. Ik ben ook geen fan, zijn show is helemaal doorgeproduceerd door Filo, een simpel telefoongesprek dat je op zaterdag met Timur hebt, spreekt ze al op dinsdag volledig met je door, op vrijdag krijg je nog een appje en als je dan iets afwijkt van wat er op zijn papiertje staat wordt hij boos, er is weinig spontaans aan, itt tot Emmely de Wilt, die echt gewoon de luisteraar er ter plekke bij betrekt.

Wie zou zaterdag en zondag 9-12 kunnen doen?
Maar nu Giel niet komt, wie zou er prima in de weekendvijver passen, een bekende veertiger die op een zijspoor staat. Is die er?

Ik ben ook geen fan van Timur. Zelf zou ik graag zien dat Coen Swijnenberg naar Radio 2 komt. En dan zonder Sander.
Nu staat Coen wel niet op een zijspoor, maar hij is wellicht wel eens toe aan wat anders.
Dan kan Coen dus eerst rustig het weekend doen en dan in de toekomst wellicht meer.
Henkjan2016

Als iedereen gevestigde jocks graag naar radio 2 ziet komen. Hoe zien jullie dan radio 2 voor je in zeg maar 2026? En dan bijvoorbeeld de dagprogrammering.
jessica

Bericht door jessica »

Henkjan2016 schreef: 28 jun 2020 13:29 Als iedereen gevestigde jocks graag naar radio 2 ziet komen. Hoe zien jullie dan radio 2 voor je in zeg maar 2026? En dan bijvoorbeeld de dagprogrammering.
Dit graag ergens in droomprogrammeringen. Niet hier. Heeft niets te maken met huidige Radio2
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Henkjan2016 schreef: 28 jun 2020 13:29 Als iedereen gevestigde jocks graag naar radio 2 ziet komen. Hoe zien jullie dan radio 2 voor je in zeg maar 2026? En dan bijvoorbeeld de dagprogrammering.
Wat ik vooral hoop is dat radio 2 niet de fout maakt die 3fm maakte. Daar kregen veel radiotalenten de kans niet "want het ging goed".

Ik vind daarom de keuze om Emily de Wilt (2 programma's) en Frank van 't Hof (4 programma's, al stopt hij nu deels, maar dat is'z'n eigen keuze) in het weekend te geven ook echt prima. Ook radio 2 moet aan de toekomst denken.

In dat licht vind ik de waarschijnlijke komst van van Inkel overigens weer vreemd, en vind het daarom in tegenstelling tot veel anderen hier ook niet onlogisch dat hij niet meteen de beste uren krijgt. ZA en ZO 16-18 had ook nog gekunt, maar dat zou ik als ik AVROTROS was niet zomaar accepteren de macht van BNNVARA is nu al erg groot vergeleken met andere omroepen. Zelfde zou overigens gelden voor Giel Beelen mocht die toch nog komen.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik het niet leuk vind om naar te luisteren, een zender met zoveel gevestigde namen. Sterker nog, radio 2 is mijn favoriete zender. Maar een zender sterft wel uit als er niemand klaarstaat voor de toekomst. 3fm is daar het bewijs van.
Henkjan2016

jessica schreef: 28 jun 2020 14:26
Dit graag ergens in droomprogrammeringen. Niet hier. Heeft niets te maken met huidige Radio2
Niet mee eens. Is gewoon een reeele vraag. Niet iedereen zal passen in de toekomstige programmering. Paar voorbeelden: Rick, Jeroen, Annemiek en eventueel toekomstige aanwinsten.
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Waarom krijgt Rudy Mccay nooit een vaste plek. Hij mocht eerst altijd invallen op 3FM maar schoof niet door toen er plek vrijkwam, en nu weer niet op Radio2, hij viel in voor motel de Wilt maar nu Emmily uit de nacht is kreeg hij niet haar plek.

Jammer, vond m altijd prettig om naar te luisteren
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Omdat hij al best een volle agenda heeft, zie
https://www.radiofreak.nl/hoe-is-het-met-rudy-mackay/
Plaats reactie