Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Smid70

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Smid70 »

Phoenix schreef: 11 jun 2020 10:35
Smid70 schreef: 11 jun 2020 09:32
Phoenix schreef: 11 jun 2020 08:53 Gaan we hier nu serieus discussiëren over de mogelijkheid dat Arjen Snijders de rol van Daniël Dekker gaat overnemen bij AVROTROS, omdat een forumlid met vijf posts deze gesloten vraag hier dropt?

Euh, ja, dit is een forum toch? En het is on topic.
Of moeten alle vragen eerst door de ballotage?
Nee hoor, dat hoeft niet. Maar mij ontgaat de achterliggende reden van Mediakijker om deze vraag te stellen. Waarom wordt specifiek Arjen Snijders genoemd? We kunnen hier willekeurig iedere naam noemen als mogelijke opvolger. Nou vooruit dan ...

Wordt Jantien Tol de opvolger van Daniël Dekker? Een geschikte kandidaat om de talentvolle 3FM jocks van AVROTROS te begeleiden.
Wordt Dennis Hoebee de opvolger van Daniël Dekker? Was ooit uitbater van Countdown Café en daarom geschikt het Muziekcafé van Dekker over te nemen.
Wordt Patrick Kicken de opvolger van Daniël Dekker? Heeft een verleden bij AVROTROS en van dezelfde generatie als andere Radio 2 jocks.
Nou, Daniël Dekker gaat per 1 september vertrekken bij radio 2 en laat Arjan Snijders nou net dan ook vertrekken bij NH radio. Dat lijkt mij toch de meest valide reden om hem te noemen.
Daan!

Bericht door Daan! »

De kans is veel groter dat dat puur toeval is.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Smid70 schreef: 11 jun 2020 12:54 Nou, Daniël Dekker gaat per 1 september vertrekken bij radio 2 en laat Arjan Snijders nou net dan ook vertrekken bij NH radio. Dat lijkt mij toch de meest valide reden om hem te noemen.
Naar mijn weten presenteert Daniël Dekker enkel Muziekcafé. Dit programma vind ik totaal niet passen bij Arjan Snijders. Dit programma kan prima ingevuld worden door Annemieke Schollaart of Paul Rabbering en dan tegelijkertijd meer passend gemaakt worden naar het huidige format van Radio 2.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Orange

Bericht door Orange »

Smid70 schreef: 11 jun 2020 12:54Nou, Daniël Dekker gaat per 1 september vertrekken bij radio 2 en laat Arjan Snijders nou net dan ook vertrekken bij NH radio. Dat lijkt mij toch de meest valide reden om hem te noemen.
Als ik nu stop bij mijn huidige werkgever, word ik dan hier op het radioforum ook genoemd als opvolger van Daniel Dekker?
Ik neem aan dat jouw antwoord 'nee' is. Dus is het geen valide reden. Iemand die nu een andere baan heeft, kan het net zo goed worden. Het is dus helemaal geen valide reden.
Smid70

Bericht door Smid70 »

Orange schreef: 11 jun 2020 15:10
Smid70 schreef: 11 jun 2020 12:54Nou, Daniël Dekker gaat per 1 september vertrekken bij radio 2 en laat Arjan Snijders nou net dan ook vertrekken bij NH radio. Dat lijkt mij toch de meest valide reden om hem te noemen.
Als ik nu stop bij mijn huidige werkgever, word ik dan hier op het radioforum ook genoemd als opvolger van Daniel Dekker?
Ik neem aan dat jouw antwoord 'nee' is. Dus is het geen valide reden. Iemand die nu een andere baan heeft, kan het net zo goed worden. Het is dus helemaal geen valide reden.
Jongens wat een geleuter weer. De een na de andere roddel wordt hier uit en te na besproken. Maar nu gaan we in ene twijfelen aan de validiteit. Alsof dat ooit een reden is geweest om een onderwerp niet aan te snijden.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Smid70 schreef: 11 jun 2020 15:50 Jongens wat een geleuter weer. De een na de andere roddel wordt hier uit en te na besproken. Maar nu gaan we in ene twijfelen aan de validiteit. Alsof dat ooit een reden is geweest om een onderwerp niet aan te snijden.
De vraag mag gesteld worden. De discussie mag gestart worden. Maar ik voer graag discussie op basis van argumenten. Vandaar mijn eerdere vragen waarom Snijders een geschikte / logische vervanger is voor Dekker? En nogmaals ik vind Snijders niet de logische presentator voor Muziekcafé.
Orange

Bericht door Orange »

Smid70 schreef: 11 jun 2020 15:50
Orange schreef: 11 jun 2020 15:10
Jongens wat een geleuter weer. De een na de andere roddel wordt hier uit en te na besproken. Maar nu gaan we in ene twijfelen aan de validiteit. Alsof dat ooit een reden is geweest om een onderwerp niet aan te snijden.
Ieder onderwerp mag aangesneden worden. Maar argumenten zijn wel fijn.
Daan!

Bericht door Daan! »

Phoenix schreef: 11 jun 2020 16:10 De vraag mag gesteld worden. De discussie mag gestart worden. Maar ik voer graag discussie op basis van argumenten. Vandaar mijn eerdere vragen waarom Snijders een geschikte / logische vervanger is voor Dekker? En nogmaals ik vind Snijders niet de logische presentator voor Muziekcafé.
Waarom dan niet? 🤪
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Daan! schreef: 11 jun 2020 16:53
Phoenix schreef: 11 jun 2020 16:10 De vraag mag gesteld worden. De discussie mag gestart worden. Maar ik voer graag discussie op basis van argumenten. Vandaar mijn eerdere vragen waarom Snijders een geschikte / logische vervanger is voor Dekker? En nogmaals ik vind Snijders niet de logische presentator voor Muziekcafé.
Waarom dan niet? 🤪
Snijders past eerder een inhoudelijk, (licht) journalistiek programma of een programma met alternatieve muziek.
Smid70

Bericht door Smid70 »

En in het kader van het bepalen van het beleid van de AVROROS bij radio 2 en 3FM? Dat lijkt mij juist iets voor Snijders.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 11 jun 2020 16:10
Smid70 schreef: 11 jun 2020 15:50 Jongens wat een geleuter weer. De een na de andere roddel wordt hier uit en te na besproken. Maar nu gaan we in ene twijfelen aan de validiteit. Alsof dat ooit een reden is geweest om een onderwerp niet aan te snijden.
De vraag mag gesteld worden. De discussie mag gestart worden. Maar ik voer graag discussie op basis van argumenten. Vandaar mijn eerdere vragen waarom Snijders een geschikte / logische vervanger is voor Dekker? En nogmaals ik vind Snijders niet de logische presentator voor Muziekcafé.
Ik vond de vraag goed. Maar jij ziet de opvolging van Daniel Dekker vooral in de presentator Daniel Dekker. Hij doet 2 uurtjes radio live en 2 uurtjes ingeblikte radio. De rest van de week is Daniel Dekker manager radio of zoiets bij AvroTros. Dat is zijn de hoofdwerkzaamheden van hem. In deze functie als manager zie ik Arjan Snijders hem wel kunnen opvolgen. Hij was ook manager van NH radio.

Wie de presentator Daniel Dekker gaat opvolgen? Geen idee. Maar ik denk dat ze hier geen vervanger van buitenaf voor gaan aantrekken en dat die presentator in principe al bij Radio2 rondloopt. Als je bij AvroTros kijkt zou Corne Klijn het kunnen doen of Annemieke. Ze kunnen ook nog iemand wegtrekken bij Sterren.nl. Bijvoorbeeld een Emilie Sleven zou het kunnen overnemen. Bij Sterren.nl loopt ook nog Jan Paparazzi. Misschien wel een leuk programma voor hem. Past wel in zijn kennis van de Nederlandse muziek in ieder geval. Ik zou voor Jan Paparazzi gaan!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Paparazzi op muziekcafe? Die combinatie zie ik helemaal niet voor mij.
jessica

Bericht door jessica »

Henkjan2016 schreef: 11 jun 2020 19:57 Paparazzi op muziekcafe? Die combinatie zie ik helemaal niet voor mij.
Dan heb je hem nooit 'Café De Gulle Lach' op Holland FM horen presenteren.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Dat klopt :-)
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 11 jun 2020 19:47 Ik vond de vraag goed. Maar jij ziet de opvolging van Daniel Dekker vooral in de presentator Daniel Dekker. Hij doet 2 uurtjes radio live en 2 uurtjes ingeblikte radio. De rest van de week is Daniel Dekker manager radio of zoiets bij AvroTros. Dat is zijn de hoofdwerkzaamheden van hem. In deze functie als manager zie ik Arjan Snijders hem wel kunnen opvolgen. Hij was ook manager van NH radio.
De vraag was ronduit slecht en had met een simpele “nee” of “ja” afgedaan kunnen worden.
De vraag is gesteld in het algemene Radio 2 topic, dus daarom heb ik ook in die context de vraag beantwoord.
Maar in de rol van “manager radio of zoiets” zou Snijders al meer passen.
Dekker is ook de manager/leidinggevende van de talenten van AVROTROS op 3FM. Ik denk dat Snijders hen inhoudelijk wel wat kan bijleren. Ik vind dat hij in zijn podcasts blijk geeft van een goed inzicht en dat ook duidelijk kan uitleggen. Echter zo heb ik de vraag niet gelezen, want - nogmaals - hij is gesteld in het Radio 2 draadje.
Plaats reactie