Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
marbles

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door marbles »

Mediakijker schreef: 07 jun 2020 21:34 Word Arjen Snijders de opvolger van Daniël Dekker?
Laten we het hopen, zou hele goede keuze zijn!
Minder eenheidsworst op de radio please
Phoenix

Bericht door Phoenix »

marbles schreef: 10 jun 2020 16:55
Mediakijker schreef: 07 jun 2020 21:34 Word Arjen Snijders de opvolger van Daniël Dekker?
Daniël Dekker had binnen AVROTROS meerdere functies. In welke functie(s) zou Arjen Snijders een goede opvolger zijn?
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Daan!

Bericht door Daan! »

-bier
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 10 jun 2020 19:41
marbles schreef: 10 jun 2020 16:55
Daniël Dekker had binnen AVROTROS meerdere functies. In welke functie(s) zou Arjen Snijders een goede opvolger zijn?
Manager Radio. Ik denk niet dat ze hem binnenhalen als presentator.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ik zie hier vaker forumleden die hem graag als zenderbaas of manager radio zien, maar op basis waarvan is dat? Ik ken 'm alleen van NH, met overdag de nieuwsprogramma's die ze al deden toen hij kwam en 's avonds en in het weekend ruim te voor allemaal vage freakprogramma,s waarvan ik me afvraag of daar een hele grote doelgroep voor was. Dus op basis waarvan moet hij precies bij (in dit geval) de AVRO gaan werken? Wat heeft hij in het verleden gedaan waardoor hij dat nu zou kunnen?

(En nee, dit is geen trollen, maar ben oprecht benieuwd, lees 't namelijk nooit ergens terug, alleen dat het een goede keuze zou zijn)
Orange

Bericht door Orange »

De Nachtwacht schreef: 10 jun 2020 21:41 Ik zie hier vaker forumleden die hem graag als zenderbaas of manager radio zien, maar op basis waarvan is dat? Ik ken 'm alleen van NH, met overdag de nieuwsprogramma's die ze al deden toen hij kwam en 's avonds en in het weekend ruim te voor allemaal vage freakprogramma,s waarvan ik me afvraag of daar een hele grote doelgroep voor was. Dus op basis waarvan moet hij precies bij (in dit geval) de AVRO gaan werken? Wat heeft hij in het verleden gedaan waardoor hij dat nu zou kunnen?

(En nee, dit is geen trollen, maar ben oprecht benieuwd, lees 't namelijk nooit ergens terug, alleen dat het een goede keuze zou zijn)
Ik ken zijn daden niet zo, maar luister eens de podcast van Kicken met hem. Hij heeft een goed verhaal. Dat deed mij denken dat hij waardevol kan zijn in een dergelijke rol bij de publieke omroep.
jessica

Bericht door jessica »

Orange schreef: 10 jun 2020 22:20
De Nachtwacht schreef: 10 jun 2020 21:41 Ik zie hier vaker forumleden die hem graag als zenderbaas of manager radio zien, maar op basis waarvan is dat? Ik ken 'm alleen van NH, met overdag de nieuwsprogramma's die ze al deden toen hij kwam en 's avonds en in het weekend ruim te voor allemaal vage freakprogramma,s waarvan ik me afvraag of daar een hele grote doelgroep voor was. Dus op basis waarvan moet hij precies bij (in dit geval) de AVRO gaan werken? Wat heeft hij in het verleden gedaan waardoor hij dat nu zou kunnen?

Ik ken zijn daden niet zo, maar luister eens de podcast van Kicken met hem. Hij heeft een goed verhaal. Dat deed mij denken dat hij waardevol kan zijn in een dergelijke rol bij de publieke omroep.
Dit deed hij in een notedop:
Hij was vanaf januari 2006 eindredacteur bij AVRO Radio en onder andere verantwoordelijk voor Effe Ekdom, Arbeidsvitaminen en Schiffers.fm. Ook viel hij geregeld in als dj bij Tijdperk Schiffers, Schiffers.fm en Ekdoms After Dinner Trip. In februari 2017 maakte Snijders de overstap naar de regionale zender voor de provincie Noord-Holland, NH Radio, waar hij station manager was tot halverwege 2020.

Verder schrijft hij ook nog (media)boeken en bedacht hij de Radioring en organiseerde hij de Marconi Awards.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Avondprogramma’s zijn uitzendingen van 40up
De Nachtwacht

Oke, dat is inderdaad een aardig CV. Al maakt een goed verhaal je in mijn ogen niet direct een goede manager, daar zijn ook andere kwaliteiten voor nodig.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Gaan we hier nu serieus discussiëren over de mogelijkheid dat Arjen Snijders de rol van Daniël Dekker gaat overnemen bij AVROTROS, omdat een forumlid met vijf posts deze gesloten vraag hier dropt?
Smid70

Bericht door Smid70 »

Phoenix schreef: 11 jun 2020 08:53 Gaan we hier nu serieus discussiëren over de mogelijkheid dat Arjen Snijders de rol van Daniël Dekker gaat overnemen bij AVROTROS, omdat een forumlid met vijf posts deze gesloten vraag hier dropt?
Euh, ja, dit is een forum toch? En het is on topic.
Of moeten alle vragen eerst door de ballotage?
De Nachtwacht

Phoenix schreef: 11 jun 2020 08:53 Gaan we hier nu serieus discussiëren over de mogelijkheid dat Arjen Snijders de rol van Daniël Dekker gaat overnemen bij AVROTROS, omdat een forumlid met vijf posts deze gesloten vraag hier dropt?
In mijn geval niet daarom, maar omdat iedereen 't blijkbaar zonder enige motivatie een goede keuze vind.
Daan!

Bericht door Daan! »

Wat gek. Normaal geeft iedereen hier zo enorm onderbouwd zijn mening.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Smid70 schreef: 11 jun 2020 09:32
Euh, ja, dit is een forum toch? En het is on topic.
Of moeten alle vragen eerst door de ballotage?
Nee hoor, dat hoeft niet. Maar mij ontgaat de achterliggende reden van Mediakijker om deze vraag te stellen. Waarom wordt specifiek Arjen Snijders genoemd? We kunnen hier willekeurig iedere naam noemen als mogelijke opvolger. Nou vooruit dan ...

Wordt Jantien Tol de opvolger van Daniël Dekker? Een geschikte kandidaat om de talentvolle 3FM jocks van AVROTROS te begeleiden.
Wordt Dennis Hoebee de opvolger van Daniël Dekker? Was ooit uitbater van Countdown Café en daarom geschikt het Muziekcafé van Dekker over te nemen.
Wordt Patrick Kicken de opvolger van Daniël Dekker? Heeft een verleden bij AVROTROS en van dezelfde generatie als andere Radio 2 jocks.
Orange

Bericht door Orange »

Phoenix schreef: 11 jun 2020 10:35Maar mij ontgaat de achterliggende reden van Mediakijker om deze vraag te stellen. Waarom wordt specifiek Arjen Snijders genoemd? We kunnen hier willekeurig iedere naam noemen als mogelijke opvolger. Nou vooruit dan ...
Enige onderbouwing bij dat soort opmerkingen is idd erg fijn. Af en toe lijkt het radioforum een soort sociaal werkbemiddelingsproject. Arjan Snijders stopt bij NH. Laten we hem aan een nieuw baantje helpen en suggereren dat hij Daniel Dekker op moet volgen. Het contract van Giel Beelen loopt ten einde, laten we maar suggereren dat hij in de programmering van Radio 2 moet komen. Enz.

Ben het eens dat het hier soms wat te makkelijk gaat. De vraag moet altijd zijn (in deze 2 gevallen), wat levert het AVROTROS respectievelijk Radio 2 op. Worden zij er wijzer/beter van?
Plaats reactie