Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
WinnaarRadioring2023

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Henkjan2016 schreef:
05 mar 2020 14:53
Ik ben benieuwd. Het gehalte muziek bij rick is nu echt minimaal, zal toch wel fors omhoog gaan. Ook het genre muziek zal flink veranderen.
Ik denk daarom dat het programma wel degelijk anders zal moeten volgens de 'wetten' van de radio.
Rick van Velthuysen kan ongelofelijk strakke hitradio maken, dus dat komt wel goed.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Dat ben ik met je eens, maar mijn post was en reactie op een post van een ander forumlid die aangaf dat er weinig aan het programma zou gaan veranderen als Rick daar wordt geplaatst. Echter dat tijdstip vergt zeker een andere doelgroep en opzet.

Stophoest

Bericht door Stophoest »

Ja, voor een groot deel heeft een DJ weinig in te brengen. Toch merk je wel verschillen tussen de verschillende omroepen. Bij de AVROTROS (niet in alle programma's hoor) hoor je regelmatig wat 'volksere' nummers. Al is het allang niet meer zo 'erg' als een aantal jaren geleden. Dat was toen voor mij voor een deel nog een reden niet op het station af te stemmen.
Je hebt kink- en stophoest.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

MFM schreef:
06 mar 2020 20:59
Daan! schreef:
06 mar 2020 20:12
Alsof de dj zijn volledige eigen playlist bepaalt.
Het is voor mij tekenend hoe groot de kennis hier is bij sommige mensen van hoe radio werkt.
Inderdaad. En juist die paar vrije keuzes die ze zelf dus uit mogen kiezen (mits passend in het format) bepalen net even dat zogenaamde “eigen karakter”.
Ook radio2 is redelijk “veilige radio”, geen excessen in het format, overall feelgood vibe eroverheen, strak qua items per programma, precies zoals de massa het graag wil horen.

En diezelfde massa heeft er inderdaad geen idee van dat de presentator dus geen grote invloed op de playlist heeft.
ik vind wanneer Timur de bonanza doet, het niet echt lekker lopen qua muziek. Stenders heeft een bepaalde flow, bij Timur mis ik dat.

jessica

Bericht door jessica »

Herman ven Schippers schreef:
07 mar 2020 10:18
MFM schreef:
Daan! schreef:
06 mar 2020 20:12
Alsof de dj zijn volledige eigen playlist bepaalt.
Het is voor mij tekenend hoe groot de kennis hier is bij sommige mensen van hoe radio werkt.
Inderdaad. En juist die paar vrije keuzes die ze zelf dus uit mogen kiezen (mits passend in het format) bepalen net even dat zogenaamde “eigen karakter”.
Ook radio2 is redelijk “veilige radio”, geen excessen in het format, overall feelgood vibe eroverheen, strak qua items per programma, precies zoals de massa het graag wil horen.

En diezelfde massa heeft er inderdaad geen idee van dat de presentator dus geen grote invloed op de playlist heeft.
ik vind wanneer Timur de bonanza doet, het niet echt lekker lopen qua muziek. Stenders heeft een bepaalde flow, bij Timur mis ik dat.
Dat klopt dat heb ik ook. Ik luister dan meestal niet zoveel als hij er is. Van de 4x in de week misschien 1 a 2 x. Maar Timur gaat weer naar 3FM dus Rob zal wel een andere invaller krijgen. Ben wel benieuwd wie de uren van Timur op Radio2 gaat doen. Zal Frank van 't Hoff doorschuiven?

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

jessica schreef:
07 mar 2020 11:02
Herman ven Schippers schreef:
07 mar 2020 10:18
MFM schreef:

Dat klopt dat heb ik ook. Ik luister dan meestal niet zoveel als hij er is. Van de 4x in de week misschien 1 a 2 x. Maar Timur gaat weer naar 3FM dus Rob zal wel een andere invaller krijgen. Ben wel benieuwd wie de uren van Timur op Radio2 gaat doen. Zal Frank van 't Hoff doorschuiven?
Ik ben voor, ben sowieso fan van zijn solo shows. En het Platenpaleis loopt ook altijd lekker door, toch een weekend-bonanza.

Pot

Bericht door Pot »

Vanmiddag bij Rob Stenders de '70s Bonanza'
Oren open!

Netty

Bericht door Netty »

Ook ik ben benieuwd wie Timur op gaat volgen. Persoonlijk vind ik Frank van 't Hoff niet de juiste persoon om de zaterdag en zondagmorgen in te vullen.

Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Vind de 70s Bonanza wel lekker wegluisteren, weer een top initiatief van een top DJ op een Top zender.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Netty schreef:
10 mar 2020 14:02
Ook ik ben benieuwd wie Timur op gaat volgen. Persoonlijk vind ik Frank van 't Hoff niet de juiste persoon om de zaterdag en zondagmorgen in te vullen.
Heeft die een opvolger nodig dan? Ik zie nergens dat ie weggaat.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Pot

Bericht door Pot »

waterveenmos schreef:
10 mar 2020 15:49
Netty schreef:
Heeft die een opvolger nodig dan? Ik zie nergens dat ie weggaat.
Is inderdaad nog niet zeker, maar zag wel in z'n verhaal op instagram staan: 12-13 music 13-14 talk.
Toevallig zijn dit lunchuren en toevallig wordt hij in verband gebracht met 3FM en had hij een paar dagen geleden wel een bericht geplaatst met 'nieuwe persfoto' (voor Radio 2).
Oren open!

dommelvolk

Bericht door dommelvolk »

Ikbenroy schreef:
10 mar 2020 14:49
Vind de 70s Bonanza wel lekker wegluisteren, weer een top initiatief van een top DJ op een Top zender.

Inderdaad top ,jammer dat er niet meer zo gedraaid word , geef Rob Stenders Caroline Brouwer, Fred Siebelink , Stefan Stasse de ruimte en maak van 3fm een fijne zender zonder al die slappe wijvenmuziek met een hoog Sky radio gehalte en die populaire kindermuziek en dat slappe gezever die er nou allemaal tussendoor geperst word.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Offtopic: diezelfde zender heeft de npo zelf om zeep geholpen in de naam van Kx

Nu weer naar Radio 2

Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Netty schreef:
Ik dacht eerder aan WeekendRick (onder de BNNvARA vlag).

radiodaan

Bericht door radiodaan »

Door de verdergaande maatregelen tegen het virus heeft Radio 2 besloten Spijkers met Koppen en Muziekcafé zonder publiek uit te zenden.
Muziekcafé op zaterdag wordt voorlopig hetzelfde format als op zondag, artiesten zijn afgezegd. Spijkers met Koppen komt uit de studio in Hilversum.

Plaats reactie