Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

RealSunchaser

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door RealSunchaser » 12 aug 2019 14:54

Ron van Beuningen schreef:
12 aug 2019 14:30

Op deze manier werk je tenminste nog aan de bekendheid van je eigen dj’s die normaal op andere tijden te horen zijn. Zo maak je je eigen gezichten bekender. Werkt dus juist versterkend. Snappie?
Ik snap wat ze willen maar weet niet of t zo werkt. Verdwaalde luisteraars (want elk station heeft vakantieprogrammering) kunnen er dan geen touw aan vastknopen.

Snap dat je mensen uit t weekend en de nacht laat invallen, snap niet dat je alles omgooit
Het is trouwens geen frustratie hoor, ik luister wat er op mn pad komt of niet :D

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 12 aug 2019 15:43

Gelukkig :) :) :) ik denk dat oude namen het dus nog verwarrender maakt want die kunnen dan op hun eigen zender weer geen programma malen.

Janno

Bericht door Janno » 12 aug 2019 17:43

Chrisradio schreef:
12 aug 2019 14:43
Janno schreef:
10 aug 2019 23:34
De zaterdagavond vind ik echt met afstand de minste van heel radio 2, maar dat heeft meer met de muziek te maken dan met de dj. Wie heeft in godsnaam besloten dat er op zaterdagavond per se gedateerde dance moet worden gedraaid? Bij radio 10 hebben ze daar ook een handje van. Meestal vlucht ik die avond maar naar Veronica als ik radio wil luisteren met gewoon gevarieerde muziek. Ik houd best van soul, maar niet deze meuk.
Ik vind de zaterdagavond op Radio 2 juist heerlijk, even geen dance zoals alle andere zenders op dat tijdstip maar lekker Soul & Jazz, geschikt voor rustig avondje, maar ook geschikt voor avond biertjes doen met vrienden. Ik hoop dat ze daar nog lang mee doorgaan.

Overigens vind ik ook Corné Klein fijn.

En wat deed Emmily de Wilt laatst De Staat van Stasse trouwens goed, wat mij betreft mag zij een mooie plek krijgen en weg uit de nacht! Wat vinden jullie?
Smaken verschillen nu eenmaal :wink: Maar over Emmely de Wilt zijn we het zeker eens!

Stephan123

Bericht door Stephan123 » 12 aug 2019 19:56

Zaterdagavond heeft volgens mij ook niet veel luisteraars als je andere avonden meetelt.

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 12 aug 2019 20:00

Stephan123 schreef:
12 aug 2019 19:56
Zaterdagavond heeft volgens mij ook niet veel luisteraars als je andere avonden meetelt.
Is ook niet erg. Kun je vooral laten zien dat je als radioststion nog meer doet dan de rest. Meer verdieping.

jessica

Bericht door jessica » 12 aug 2019 20:29

Ron van Beuningen schreef:
12 aug 2019 20:00
Stephan123 schreef:
12 aug 2019 19:56
Is ook niet erg. Kun je vooral laten zien dat je als radioststion nog meer doet dan de rest. Meer verdieping.
Ik vind de zaterdagavond ook prettig. Corne Klijn past daar en One'sy ook. Op andere zenders is het inderdaad alleen dance. De andere muziek hoor je de hele week al. Dus ik vind dit een welkome afwisseling die precies op deze avond past.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 aug 2019 22:48

jessica schreef:
12 aug 2019 20:29
Ik vind de zaterdagavond ook prettig. Corne Klijn past daar en One'sy ook. Op andere zenders is het inderdaad alleen dance. De andere muziek hoor je de hele week al. Dus ik vind dit een welkome afwisseling die precies op deze avond past.
Dance is toch enkel beperkt tot Radio 10 (dance/disco classics) en Radio 538 ... en Slam uiteraard?
Andere zenders draaien toch wel voornamelijk binnen hun normale format?
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

rocks-online

Bericht door rocks-online » 15 aug 2019 14:43

Hallo,

Ik heb een heel ander vraag betreft Radio 2.
Als ik door de dag wel eens mee kijk via de webcam (app),
dan zie ik tussen 06.00 - 09.00 en 16.00 - 18.00 uur 6 man om de tafel staan en bij de overige 2 man, dj en producer of sidekick.

Ik vraag me af wat die overige allemaal doen.... en ze zijn allemaal met een kleine laptop bezig terwijl ze voor zich grote schermen hebben staan.
Nu vakantie periode is... Krijgen de vervangers ook extra loon zoals Wout en Frank?

Laatste vraag:
Zijn ze alleen rond het programma op kantoor / studio of net zoals wij 8 uur per werkdag?

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 15 aug 2019 14:54

rocks-online schreef:
15 aug 2019 14:43
Hallo,

Ik heb een heel ander vraag betreft Radio 2.
Als ik door de dag wel eens mee kijk via de webcam (app),
dan zie ik tussen 06.00 - 09.00 en 16.00 - 18.00 uur 6 man om de tafel staan en bij de overige 2 man, dj en producer of sidekick.
-In het ochtendprogramma moet veel inhoud en belletjes nog geregeld worden. Dat kun je dan beter doen in een andere ruimte.
In de middag is dat al gedaan en kunnen ze in de studio werken voor de dag erna of spontane ideeën.

Ik vraag me af wat die overige allemaal doen.... en ze zijn allemaal met een kleine laptop bezig terwijl ze voor zich grote schermen hebben staan.
-je kunt met een laptop makkelijker weglopen wanneer je bijvoorbeeld terug gebeld wordt voor een item voor morgen enz.
Nu vakantie periode is... Krijgen de vervangers ook extra loon zoals Wout en Frank?
Ligt een beetje aan de contracten. Wout is van de KRO en het is een BnnVara programma dus hij zal vast meer krijgen.

Laatste vraag:
Zijn ze alleen rond het programma op kantoor / studio of net zoals wij 8 uur per werkdag?
-meestal wel. Er komt meer bij kijken. Onderwerpen zoeken. Opzetjes schrijven. De mensen uit het nieuws te pakken krijgen. Bijpassende liedjes of jingles. Spontane ideeen uitwerken en voorbereiden.

Dixon

Bericht door Dixon » 17 aug 2019 10:30

Toine van Peperstraten vervangt momenteel Timur in zijn Timur Timur Show en dat doet hij uitstekend. Heel aangenaam wakker worden en de dag beginnen. Fijne stem. Enthousiast. Af en toe een weetje. Fijn!
Music maestro please!

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 17 aug 2019 10:46

Dixon schreef:
17 aug 2019 10:30
Toine van Peperstraten vervangt momenteel Timur in zijn Timur Timur Show en dat doet hij uitstekend. Heel aangenaam wakker worden en de dag beginnen. Fijne stem. Enthousiast. Af en toe een weetje. Fijn!
Fijn slapen gaan ook overigens, bij t Wordt Nu Laat. Dit presenteert hij ook deels.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 18 aug 2019 19:03

Luisterde vanmiddag in de auto even naar Muziekcafé met Daniël Dekker, daarin werd aangegeven dat er veel livemuziek te horen is. Hier werd meteen de link gelegd met Woodstock, want dat was zoveel jaar geleden. Daniël ging hierna in Jip en Janneke taal uitleggen wat Woodstock precies was.

Anyhow, is het niet veel logischer om dan de link met Lowlands te leggen? Dat is nu bezig, de doelgroep van Radio2 is mensen van 30/40/50. Daar zitten ongetwijfeld ontzettend veel mensen tussen die ooit op Lowlands zijn geweest, dat zou mij als oud-bezoeker meer triggeren om te blijven luisteren dan Woodstock. Nu heb ik de radio uitgezet, waarna Daniël ongetwijfeld iets Jimmy Hendrix heeft gedraaid.

Gemiste kans toch? Zelfde met Pinkpop, de doelgroep die Pinkpop en Lowlands hebben zien groeien, die vallen nu onder de schare luisteraars van Radio2. Speel daar op in, denk ik dan.

density1

Bericht door density1 » 18 aug 2019 19:10

Helemaal eens. De Woodstock doelgroep zou je nu moeten zoeken op Radio 5.

Satfreak13

Bericht door Satfreak13 » 18 aug 2019 19:47

Dat zal m.i. maar zeer betrekkelijk zijn. Vind Radio 5 niet echt een zender voor die categorie. Eerder voor de liefhebbers van de Top 40 uit de zeezendertijd.

Ik verwacht de meeste Woodstock fans eerder aan te treffen op Arrow, Radio 10 en Veronica, waar je de rock muziek uit die tijd gauwer voorbij ziet komen.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 18 aug 2019 20:02

Herman ven Schippers schreef:
18 aug 2019 19:03
Luisterde vanmiddag in de auto even naar Muziekcafé met Daniël Dekker, daarin werd aangegeven dat er veel livemuziek te horen is. Hier werd meteen de link gelegd met Woodstock, want dat was zoveel jaar geleden. Daniël ging hierna in Jip en Janneke taal uitleggen wat Woodstock precies was.

Anyhow, is het niet veel logischer om dan de link met Lowlands te leggen? Dat is nu bezig, de doelgroep van Radio2 is mensen van 30/40/50. Daar zitten ongetwijfeld ontzettend veel mensen tussen die ooit op Lowlands zijn geweest, dat zou mij als oud-bezoeker meer triggeren om te blijven luisteren dan Woodstock. Nu heb ik de radio uitgezet, waarna Daniël ongetwijfeld iets Jimmy Hendrix heeft gedraaid.

Gemiste kans toch? Zelfde met Pinkpop, de doelgroep die Pinkpop en Lowlands hebben zien groeien, die vallen nu onder de schare luisteraars van Radio2. Speel daar op in, denk ik dan.
Zie je het al voor je Daniël Dekker en Lowlands, dat zouden eerder Timur, Paul of Annemieke (de oud-3FM'ers) gaan doen. Maar die zijn met vakantie. (Ongelukkig gepland).
Een Corné, (Stefan, Gijs) of Daniël zijn al (ruim) in de 50 en passen daar veel minder bij.

Plaats reactie