Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Ron van Beuningen

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Ron van Beuningen » 10 aug 2019 11:29

Satfreak13 schreef:
10 aug 2019 10:14
Waar dan wel?
Lekker intro’s pakken in een avondshow en de muziek een extra flow mee geven. Dat kan ie wel.

jessica

Bericht door jessica » 10 aug 2019 14:18

Soulsensations op zaterdagavond is inderdaad geen onaardig programma. Dat kan hij wel.

Janno

Bericht door Janno » 10 aug 2019 23:34

De zaterdagavond vind ik echt met afstand de minste van heel radio 2, maar dat heeft meer met de muziek te maken dan met de dj. Wie heeft in godsnaam besloten dat er op zaterdagavond per se gedateerde dance moet worden gedraaid? Bij radio 10 hebben ze daar ook een handje van. Meestal vlucht ik die avond maar naar Veronica als ik radio wil luisteren met gewoon gevarieerde muziek. Ik houd best van soul, maar niet deze meuk.

Pot

Bericht door Pot » 11 aug 2019 00:06

Corné kan wat mij betreft nog wel een paar jaar meegaan op Radio 2. Zijn twee programma's spreken me niet echt aan, maar past nog wel bij de zender opzich. Hij vervangt Bart en Annemieke omdat ze bij AVROTROS eigenlijk niets beters hebben (op Paul na). A-Lijst deed hij prima als invaller. Bij Arens programma past hij minder.
Daniël vindt met name zichzelf nog goed. Maar hij mag van mij gewoon naar Radio 5.
Janno schreef:
10 aug 2019 23:34
De zaterdagavond vind ik echt met afstand de minste van heel radio 2, maar dat heeft meer met de muziek te maken dan met de dj. Wie heeft in godsnaam besloten dat er op zaterdagavond per se gedateerde dance moet worden gedraaid?
Helemaal eens. Radio 2 is dan ongeveer het laatste wat er bij mij aan zal staan. Corné is prima hiervoor, dat zal One'Shy ook wel zijn, maar de muziek spreekt me niet aan. Komt denk ik door het subkanaal Radio 2 Soul & Jazz.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 11 aug 2019 11:13

Pot schreef:
11 aug 2019 00:06
Corné kan wat mij betreft nog wel een paar jaar meegaan op Radio 2. Zijn twee programma's spreken me niet echt aan, maar past nog wel bij de zender opzich. Hij vervangt Bart en Annemieke omdat ze bij AVROTROS eigenlijk niets beters hebben (op Paul na). A-Lijst deed hij prima als invaller. Bij Arens programma past hij minder.
Daniël vindt met name zichzelf nog goed. Maar hij mag van mij gewoon naar Radio 5.
Janno schreef:
De zaterdagavond vind ik echt met afstand de minste van heel radio 2, maar dat heeft meer met de muziek te maken dan met de dj. Wie heeft in godsnaam besloten dat er op zaterdagavond per se gedateerde dance moet worden gedraaid?
Helemaal eens. Radio 2 is dan ongeveer het laatste wat er bij mij aan zal staan. Corné is prima hiervoor, dat zal One'Shy ook wel zijn, maar de muziek spreekt me niet aan. Komt denk ik door het subkanaal Radio 2 Soul & Jazz.
3FM had jarenlang op vrijdagavond een uurtje dance-classics-party-request (Ook met Corné toch?) wat later is overgegaan in een gewoon request programma. Misschien dat zoiets werkt voor de zaterdagavond, merk toch zelf ook dat ik op zaterdag na 16:00 zelden naar Radio2 luister, op tien minuten in de auto misschien na.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 11 aug 2019 23:57

Kijk, tenzij je 24 uur per dag radio luistert moet je accepteren dat niet iedereen jouw persoonlijke smaak is. Je kader is wanneer jij luistert. Ik luister nooit in de nacht en zelden in t weekend, dat Corne er zit of RickV, prima wat mij betreft. Maar goed als Corne dan primetime overneemt heb je idd recht van klagen.

Sowieso is t raar bij Radio2 in vakanties. Jocks worden van hun eigen programma gehaald om anderen te vervangen en ze worden zelf vervangen door andere jocks die ook weer worden vervangen.

Aangezien Radio5 qua studio en ook qua sound tegen Radio2 aanschuurt, waarom vallen radio2 en radio5 jocks niet in bij elkaar. De Wild in de Middag door Van Inkel, De ochtend op Radio2 door Henkjan en Manuela, Hans Schiffers naar Aan de Slag en Bert Kranenbarg de Staat van Stasse, Astrid de Jong de A lijst, etc. En als Radio5 op vakantie gaat dat Radio2 jocks daar invallen.

jessica

Bericht door jessica » 12 aug 2019 01:27

RealSunchaser schreef:
11 aug 2019 23:57
Kijk, tenzij je 24 uur per dag radio luistert moet je accepteren dat niet iedereen jouw persoonlijke smaak is. Je kader is wanneer jij luistert. Ik luister nooit in de nacht en zelden in t weekend, dat Corne er zit of RickV, prima wat mij betreft. Maar goed als Corne dan primetime overneemt heb je idd recht van klagen.

Sowieso is t raar bij Radio2 in vakanties. Jocks worden van hun eigen programma gehaald om anderen te vervangen en ze worden zelf vervangen door andere jocks die ook weer worden vervangen.

Aangezien Radio5 qua studio en ook qua sound tegen Radio2 aanschuurt, waarom vallen radio2 en radio5 jocks niet in bij elkaar. De Wild in de Middag door Van Inkel, De ochtend op Radio2 door Henkjan en Manuela, Hans Schiffers naar Aan de Slag en Bert Kranenbarg de Staat van Stasse, Astrid de Jong de A lijst, etc. En als Radio5 op vakantie gaat dat Radio2 jocks daar invallen.
Slecht plan. Incidenteel een DJ van Radio5 invallen op Radio2 zoals Jeroen van Inkel kan. Maar Radio5 is echt een soort van ingeslapen zender met laag tempo. Dit kun je de luisteraars van Radio2 niet aandoen. Omgekeerd hetzelfde. Volgens mij hebben radio5 en radio2 genoeg DJ's om zichzelf te vervangen. Alleen een iets beter gespreide vakantieplanning zou handig zijn.

martijnvanveenendaal

Bericht door martijnvanveenendaal » 12 aug 2019 09:18

ziggy100 schreef:
10 aug 2019 01:16
Stenders die voor geld weg gaat.......never.(denk ik, je gaat toch niet voor niets in een rijtjeshuis wonen in Almere ) Hij blijft toch bij de club waar hij vandaan komt.

Respect.
Nou, gewoon rijtjeshuis...….? dat valt wel mee hoor.
Je kunt het beter lezen als een huis wat in een rijtje met andere huizen staat. ;)

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 12 aug 2019 09:38

jessica schreef:
12 aug 2019 01:27
[ n. Maar Radio5 is echt een soort van ingeslapen zender met laag tempo.
Ik heb het over de DJ's. Die allemaal van Radio2 en of primetime komen. Kranenbarg, Schiffers, Henkjansmits, Van Inkel, allemaal op radio 2 en 3 gezeten ooit

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 12 aug 2019 09:41

ziggy100 schreef:
10 aug 2019 01:16
Stenders die voor geld weg gaat.......never.(denk ik, je gaat toch niet voor niets in een rijtjeshuis wonen in Almere ) Hij blijft toch bij de club waar hij vandaan komt.

Respect.
Hahaha, heb je Stenders zn carriere wel gevolgd? Die ging vaker voor t geld ergens heen, dat gedoe met Yorin bv, hij zou voor t geld best weggaan

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 12 aug 2019 09:48

RealSunchaser schreef:
12 aug 2019 09:38
jessica schreef:
12 aug 2019 01:27
[ n. Maar Radio5 is echt een soort van ingeslapen zender met laag tempo.
Ik heb het over de DJ's. Die allemaal van Radio2 en of primetime komen. Kranenbarg, Schiffers, Henkjansmits, Van Inkel, allemaal op radio 2 en 3 gezeten ooit
Dat is toch een imago waarmee je niets meer te maken wilt hebben. Je gaat toch ook niet Stenders of Ruud de Wild laten invallen op 3fm. Dan weet je op den duur niet meer naar welke zender je luistert. Soort basis regel die eenmalig leuk is te overtreden. Het gaat op branding van je station en welke namen daarbij horen. Gezichten. Zo krijg je ruis.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 12 aug 2019 11:37

Ron van Beuningen schreef:
12 aug 2019 09:48

Dat is toch een imago waarmee je niets meer te maken wilt hebben. Je gaat toch ook niet Stenders of Ruud de Wild laten invallen op 3fm. Dan weet je op den duur niet meer naar welke zender je luistert. Soort basis regel die eenmalig leuk is te overtreden. Het gaat op branding van je station en welke namen daarbij horen. Gezichten. Zo krijg je ruis.
Het is anders ook raar dat Rabbering, Wout, Jeroen etc wel werken maar niet hun eigen programmas doen maar invallen. Hun programmas worden nu overgenomen door dubbele shiften en nachtdjs. Emily de Wilt gaat nu naar de avond, dat is prima ware het niet dat ze Wout 2Day en Rabbering Laat overneemt terwijl Wout en Rabbering nu op andere tijden te horen zijn. Waarom zet je Shay dan niet meteen op de bonanza of De Wild in de middag, zodat de luisteraar nog een beetje overzicht heeft. Shay is een prima DJ, hoor liever haar in de middag dan die saaie overgeproduceerde Timur.

Frank kan ook best invallen, leuke gast, maar als ie een duo wordt met Wout of Rabbering wordt het weer schijtlollig.

Emily de Wilt zou ook De Wild in de Middag kunnen doen, de jingles van ruud kan ze dan gewoon blijven gebruiken -+dance

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 12 aug 2019 14:30

RealSunchaser schreef:
12 aug 2019 11:37
Ron van Beuningen schreef:
12 aug 2019 09:48

Het is anders ook raar dat Rabbering, Wout, Jeroen etc wel werken maar niet hun eigen programmas doen maar invallen. Hun programmas worden nu overgenomen door dubbele shiften en nachtdjs. Emily de Wilt gaat nu naar de avond, dat is prima ware het niet dat ze Wout 2Day en Rabbering Laat overneemt terwijl Wout en Rabbering nu op andere tijden te horen zijn. Waarom zet je Shay dan niet meteen op de bonanza of De Wild in de middag, zodat de luisteraar nog een beetje overzicht heeft. Shay is een prima DJ, hoor liever haar in de middag dan die saaie overgeproduceerde Timur.

Frank kan ook best invallen, leuke gast, maar als ie een duo wordt met Wout of Rabbering wordt het weer schijtlollig.

Emily de Wilt zou ook De Wild in de Middag kunnen doen, de jingles van ruud kan ze dan gewoon blijven gebruiken -+dance
Snap je frustratie. Zo werkt het alleen niet.

Op deze manier werk je tenminste nog aan de bekendheid van je eigen dj’s die normaal op andere tijden te horen zijn. Zo maak je je eigen gezichten bekender. Werkt dus juist versterkend. Snappie?

Chrisradio

Bericht door Chrisradio » 12 aug 2019 14:43

Janno schreef:
De zaterdagavond vind ik echt met afstand de minste van heel radio 2, maar dat heeft meer met de muziek te maken dan met de dj. Wie heeft in godsnaam besloten dat er op zaterdagavond per se gedateerde dance moet worden gedraaid? Bij radio 10 hebben ze daar ook een handje van. Meestal vlucht ik die avond maar naar Veronica als ik radio wil luisteren met gewoon gevarieerde muziek. Ik houd best van soul, maar niet deze meuk.
Ik vind de zaterdagavond op Radio 2 juist heerlijk, even geen dance zoals alle andere zenders op dat tijdstip maar lekker Soul & Jazz, geschikt voor rustig avondje, maar ook geschikt voor avond biertjes doen met vrienden. Ik hoop dat ze daar nog lang mee doorgaan.

Overigens vind ik ook Corné Klein fijn.

En wat deed Emmily de Wilt laatst De Staat van Stasse trouwens goed, wat mij betreft mag zij een mooie plek krijgen en weg uit de nacht! Wat vinden jullie?

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 12 aug 2019 14:49

Chrisradio schreef:
12 aug 2019 14:43

En wat deed Emmily de Wilt laatst De Staat van Stasse trouwens goed, wat mij betreft mag zij een mooie plek krijgen en weg uit de nacht! Wat vinden jullie?
Ik vind haar zeker goed, maar vind haar geschikter voor meer een Wout of Rabbering achtig programama, die verving ze vorige week allebei. De Staat heb je een specialere sfeer voor nodig en dat doet KidV dan weer goed.

Sowieso verdient KidV een eigen programma, als Stefan ooit wegmoet zou ik KidV wel tussen 8 en 10 willen horen. Denk dat dat ook de bedoeling is, dat hij vervangbaar is in de ochtend, het heet niet voor niets JW staat op en niet JW en J staan op.

Plaats reactie